Burada bahsetmek istediğim konu şudur:
Arabanızın teknik verilerine göre 132bg'lik tam gücü ancak 6000 devirlerde alıyor, torku ise yalnızca 170nt metredir bunu da ancak maximum değeri 4500 devirin üstünde alır... Bana birisi; bu motor 2012 sonrası teknolojisini karşılıyor olduğunu anlatsın... Elbette 132Bg'lik motorla A noktasından B noktasına sıkıntı yaşamadan gidersiniz; bunu iddia etmiyorum. Önerim şu olabilirdi aynı aracın 4x2'sinin turbo versiyonu olan 177 bg'lik ve 265nt'luk motoru almak iyi olurdu.
....
Peugeot 3008'deki alabileceğiniz muadil aracın motorun 1,2 purtech ve eat6 otomatik vites (tam otomatik) (active donanım) olurdu. Bu araç ile fiyat farkı, bugünün koşullarına göre yalnızca 5-6Bin TL'dir. Arada 30Bin yok ! ... Bu 5-6Bin'lik farkı yakıt ve motor teknolojisine (115gr salınım, sizin motor 175gr) sayacaktınız...
Aynı konu Honda da var 1,6lt benzinli atmosferik civic almak mantıklı mıdır, yoksa yeni 1,5 beklemek mi gerekir.
Yine aynı durum VW'de vardı; 1,6'lık motorunu yıllarca Türkiye pazarına usanmadan utanmadan sattılar,
...
Bütçe elbette önemli, özellikle şu dönemde, herkes en iyi arabayı ucuza almak ister, ama aracı değersizleştirme yanlış olur... Avrupa'da ekonomi sınıfı araçlar kendi aralarında 1-3Bin€ oynar...
Tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle