KAPALI Tusconmu ? 3008 mi ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

powerplayy

Asfalt Kurutucu
51
ikisinin arasında kaldım baktığım donanımlar
peugeot 3008 1.6d - Allure : 142.000
Hyundai Tuscon 1.6 turbo Gdi 4awd - elite plus 130.000
sizce hangisi daha iyi
 
Burada bahsetmek istediğim konu şudur:
Arabanızın teknik verilerine göre 132bg'lik tam gücü ancak 6000 devirlerde alıyor, torku ise yalnızca 170nt metredir bunu da ancak maximum değeri 4500 devirin üstünde alır... Bana birisi; bu motor 2012 sonrası teknolojisini karşılıyor olduğunu anlatsın... Elbette 132Bg'lik motorla A noktasından B noktasına sıkıntı yaşamadan gidersiniz; bunu iddia etmiyorum. Önerim şu olabilirdi aynı aracın 4x2'sinin turbo versiyonu olan 177 bg'lik ve 265nt'luk motoru almak iyi olurdu.
....
Peugeot 3008'deki alabileceğiniz muadil aracın motorun 1,2 purtech ve eat6 otomatik vites (tam otomatik) (active donanım) olurdu. Bu araç ile fiyat farkı, bugünün koşullarına göre yalnızca 5-6Bin TL'dir. Arada 30Bin yok ! ... Bu 5-6Bin'lik farkı yakıt ve motor teknolojisine (115gr salınım, sizin motor 175gr) sayacaktınız...
Aynı konu Honda da var 1,6lt benzinli atmosferik civic almak mantıklı mıdır, yoksa yeni 1,5 beklemek mi gerekir.
Yine aynı durum VW'de vardı; 1,6'lık motorunu yıllarca Türkiye pazarına usanmadan utanmadan sattılar,
...
Bütçe elbette önemli, özellikle şu dönemde, herkes en iyi arabayı ucuza almak ister, ama aracı değersizleştirme yanlış olur... Avrupa'da ekonomi sınıfı araçlar kendi aralarında 1-3Bin€ oynar...
Tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle
Hocam kimseyi kayırmak adına söylemiyorum ama bizim Tucson'un alındığı hafta çıkmıştı 3008. İkisi arasında kalıp almıştık Tucson'u. Ben iki aracı da showroomda inceleme fırsatı buldum ve test sürüşü de yaptık. Hakkını yememek lazım ikisi de güzel arabalar fakat donanım olarak hiç eşit değillerdi sıralayınca ve hatta Tucson'un kitapçığında yazmayan benim gördüğüm o kadar çok şey vardı ki. Ben de üşenmedim bir kağıda bütün özelliklerini tek tek yazarak karşılaştırdım. Örnek olarak 3008'de vites kulakçığı, elektrikli bagaj kapağı vs. , Tucson'da dikiz aynasında pusula , deri koltuk vs. falan derken bir baktım birinde olan öbüründe yok. Ama sayıca bakınca Elite = Allure , Elite Plus=Allure+EP , Executive=GT Line oluyordu. Bizde sorduk 1.2 Puretech eat6 allure ne kadar 112 civarı bir şeyler söylediler. İndirim sorduk lansman fiyatı indirim olmaz dediler. Ayrıca ordaki araçların hepsi dizeldi bulabilirlerse istediğimiz arabayı ancak öyle geliyordu benzinli. Velhasıl kelam çift kavrama + daha çok beygir isteyen Tucson , tam otomatik + daha düşük tüketim isteyen biraz daha ekleyip 3008 alabilir.
Şuan ki denk modellerin anlık fiyatları şunlardır:
-Tucson 1.6 T-GDI ELITE 4X2 DCT (BENZİNLİ)----- 121.400 TL
-3008 ALLURE 1.2 PureTech 130hp EAT6------------- 138.900 TL
 
Geçen hafta 3008'i ilk kez denedim. Bayiideki bütün Peugeot'lar bir tarafa, bu araç bir tarafaydı diyebiliirim. Gerçekten çok çok beğendim. Tucson'u da çok beğenirim. İkisini de tabii ki uzun dönem kullanma fırsatım olmadı ama genel izlenimimi paylaşacak olursam: 3008 biraz daha klas duran daha dinamik bir araç ama Tucson'da biraz daha sınıfına uygun Amerikan SUV havası var. Otomatik şanzıman olarak da benim tercihim EAT6 olurdu.
Sonuç olarak iki modelin de sahiplerine bir gün bile keşke demeden güle güle kullanın diyebilirim. :)
Edit: mavi boncuk dağıtmalı mesaj :D
 
Enteresanmış, hiç öyle göstermiyor. Sürüşünü tecrübe edersem ben de fikirlerimi paylaşırım.
Bizim burada citroen ve pejo yan yana doğal olarak test rotası da aynı. 2 arabanın direksiyon tepkileri,fren dozajlamasına kadar aynı geldi bana tabii ikisi de aslında aynı araba ama bu durum 3008 deki suv havasını bende engellemişti yoksa içi picassonun da 3008 inde efsane :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
1.7 dizelin 116 beygirlik versiyonu var birader kocaman arabaya çok mantıklı firma gerçekten 1.6 136lık üniteyi koymaması aptallık hyundainin
Tamamen emisyonla alakalı;
https://www.contracthireandleasing.com/car-leasing-news/hyundai-tucson-vs-nissan-qashqai/
Ingilterede yapılan tucson-qasqai kıyaslamasında,hyundai'nin 1.7 crdi 116lık versiyonu 119g co2 salınımı yaparken,120g salınım yapan 1.6 dci qasqai bir üst vergi diliminden ücretlendirilmiş,qasqainin eksilerini belirtirken bu bilgiyi vermişler.Bizde ise tam tersi maalesef.
Yine mesela avrupada 141hp lik 1.7 crdi nin satılmama sebebi 2.0 crdi 136hp versiyonundan emisyonunun daha yüksek olması.
Bunun gibi sebepler firmalar için bağlayıcı,sıkıntı otomobil markalarının motor tercihlerinde değil,ülkemizdeki vergilendirme şeklinde.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...