TÜVTÜRK Jant Lastik Uyumu Karışıklığı

BeratNML

Berat
Profesör
94
23
Marka
Renault
Selamlar bir tanıdığımın Tüvtürk de muayeneden kalması ile birlikte konuyu açıyorum.

Bu konuda inanılmaz bir karmaşıklık var ve çözümünü hâlâ bulabilmiş değiliz daha öncesinde 245/45/R18 ölçüleriyle muayeneden geçen araç bu sefer geçmedi orjinal ölçülerde 255/45/R18 kullanılması gerektiğini belirtmişler.

Ancak bende aynı aracı aynı ölçülerle kullanıyorum ve 5-6 ay önce bu ölçülerle muayeneden geçtim.

Bu konuda net bir bilgisi olan var mı orijinal ölçüleri aşağıya bırakıyorum.

Yük endekslerinde ise bendeki aracın lastiklerinin yük endeksi 103W muayeneden kalan aracın yük endeksi 100W ancak aracın ruhsatında yazan maksimum yüklü hali 3000 KG, 100W olan lastiğin yük endeksi 800 KG oluyor 4 lastik 3200 KG oluyor yük endeksini karşılıyor.

Etikette yazan ölçü olmayınca illede kalıyor mu artık muayeneden?
326586.jpeg
 
255/45/18 takılıyorsa 245/45/18 de takılabilir gibi bir durum yok. Etiketteki değeri birebir karşılaması gerekiyor. Jant genişliğiniz 8j mi? Bu sebepten de kalmış olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BeratNML
Anladığım kadarıyla aracınız Transporter. Lastik ebatlarınız orijinal ölçülerde olmalıdır ya da izin verilen taban ve çap ölçülerini karşılamalıdır. Normalde geçirmeleri lazımdı ama aracınız ticari olduğundan kaynaklı olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BeratNML
Kapıyı açıyorlar sizin görselini koydugunuz ve fabrikanın belirlediği orjinal ebatlardan biri aracın üstünde var mı yok mu ona bakıyorlar. Listedeki ebatlardan biri değilse kusur sayiliyor. He daha önce listede olmayan modellerle geçmiş olabilirsiniz. Bu tamamen muayeneyi yapan elemanın dikkatiyle, umursamasiyla alakali. Görmezden de gelebilir, gormeyedebilir ya da görür uygun değil de diyebilir.
 
255/45/18 takılıyorsa 245/45/18 de takılabilir gibi bir durum yok. Etiketteki değeri birebir karşılaması gerekiyor. Jant genişliğiniz 8j mi? Bu sebepten de kalmış olabilir.
Jant ölçüsü uygun ben acaba yük endeksinden kaynaklı mıdır diye düşündüm etikette 103 T diye belirmiş ancak araç üstündeki 100 T, gerçi 100 T de karşılıyor ruhsattaki ağırlığı ama illede etikette yazan yük endeksi mi olmalı acaba?
 
Kapıyı açıyorlar sizin görselini koydugunuz ve fabrikanın belirlediği orjinal ebatlardan biri aracın üstünde var mı yok mu ona bakıyorlar. Listedeki ebatlardan biri değilse kusur sayiliyor. He daha önce listede olmayan modellerle geçmiş olabilirsiniz. Bu tamamen muayeneyi yapan elemanın dikkatiyle, umursamasiyla alakali. Görmezden de gelebilir, gormeyedebilir ya da görür uygun değil de diyebilir.
Kısacası istisnalar kaideyi bozmaz gibi bir durum oluyor sanırım.

İstediğim markada 255 bulabilsem alacağım ama bir türlü bulamadım.
 
Anladığım kadarıyla aracınız Transporter. Lastik ebatlarınız orijinal ölçülerde olmalıdır ya da izin verilen taban ve çap ölçülerini karşılamalıdır. Normalde geçirmeleri lazımdı ama aracınız ticari olduğundan kaynaklı olabilir.
Lastikleri alırken %3 değişimi geçmediği için almıştım esasında, bunun muayene için de geçerli bir ilke olabileceğini düşündüm.

Büyük ihtimalle ticari olduğu için.
 
Muayenede böyle bir kural var ama her personelin dikkat ettiği bi durum değil, lastik ebat etiketleri hiç olmasaydı geçerdi muhtemelen ama şimdi ordan kaldığı için tekrara gittiğinde tek ciddi bakacakları şey bu olduğundan mecbur lastik değişmesi lazım. Lastiğini kullanmaya devam etmek istiyorsa bi emanet lastikle falan tekrar gircek yapacak bi şey yok

Motor numarası konusu da öyle, farklıysa ağır kusur motor numarasını kazırsın okunmazsa sorun yok, o mantık bu da
 
Tüvtürk'teki personelin işgüzarlığı olarak okudum. Aracın üzerinde net bir etki oluşturacak kadar farklı bir lastik ebadı yok. Kaldı ki çok daha dar tabanlı olanları dahi etikete yazmışlar.

Oradaki listede görmedi diye bırakmış, geçmiş olsun o ebatta lastikle gitmeniz gerekecek. Fakat mümkün mertebe bir daha orada muayeneye gitmeyin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: keremkarakaya
Valla bence size takmışlar :D Normalde doblo araçlar 195/60 R16 C sınıf olması lazım ama genel anlamda ticari olarak kullanmayanlar 205-55-R16 takıyor ve geçiyorlar , geçmiş olsun ve kolay gelsin.
 
Muayene sırasında etikete baktıklarını düşünmüyorum.
Bir çok aracımda lastik ebat ve basınç etiketi bulunmuyordu.
Aracın şase numarasına tanımlı lastik ölçüsü bulunuyor olabilir.
Aramızda Tüvtürk teknikeri veya çalışanı varsa daha net bilgi verebilir.
 
Muayenede böyle bir kural var ama her personelin dikkat ettiği bi durum değil, lastik ebat etiketleri hiç olmasaydı geçerdi muhtemelen ama şimdi ordan kaldığı için tekrara gittiğinde tek ciddi bakacakları şey bu olduğundan mecbur lastik değişmesi lazım. Lastiğini kullanmaya devam etmek istiyorsa bi emanet lastikle falan tekrar gircek yapacak bi şey yok

Motor numarası konusu da öyle, farklıysa ağır kusur motor numarasını kazırsın okunmazsa sorun yok, o mantık bu da
Öyle yapacağız artık muayenelik jant lastik takacağız.

Muayene sırasında etikete baktıklarını düşünmüyorum.
Bir çok aracımda lastik ebat ve basınç etiketi bulunmuyordu.
Aracın şase numarasına tanımlı lastik ölçüsü bulunuyor olabilir.
Aramızda Tüvtürk teknikeri veya çalışanı varsa daha net bilgi verebilir.
Muayene kağıdı vermiyorlar artık ama muayenede girdiği lastik ölçüsü yazıyor dijital olan belgede de.

yani geçmiş belgede yazan ölçüyle karşılaştırıyor olabilirler mi acaba?

Valla bence size takmışlar :D Normalde doblo araçlar 195/60 R16 C sınıf olması lazım ama genel anlamda ticari olarak kullanmayanlar 205-55-R16 takıyor ve geçiyorlar , geçmiş olsun ve kolay gelsin.
Öyle oldu galiba😂 Tüvcülerle işimiz zor.

IMG_0823.png


Far ayarını sonrasında yaptırdım ona aldanmayın🙂🙂🙂