Ufak hasarlı kaza ne yapılabilir

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cihat58
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cihat58

Profesör
305
26
bugün iki araba, arabaları yıkamaya peşpeşe giderken önüme araba kırdı frene bastım ben durdum arkadaşım duramayıp bana arkadan vurdu benim arabaya ne yapabiliriz hasar sadece tampondan ibaret tamiri olur mu fikirleriniz ve yardımlarınız için teşekkür ederim
 

Ekli dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    887.7 KB · Görüntüleme: 413
  • image.jpg
    image.jpg
    955.7 KB · Görüntüleme: 454
  • image.jpg
    image.jpg
    996.8 KB · Görüntüleme: 526
  • image.jpg
    image.jpg
    372.3 KB · Görüntüleme: 542
Geçmiş olsun. Tamponun beyaz olması maliyet açısından avantaj. Azıcık kendini geliştirmiş olan kaportacılar bu yeni nesil fiber tamponlarda da işlem yapabiliyorlar. Ama sonrasında tampona komple boya gerekiyor. Beyazın maliyet avantajı da orada çıkıyor. Eğer görünmeyen tarafları onarılamayacak derecede hasarlıysa yapacak bir şey olmaz, çıkması veya yenisi gerekebilir.
Bu arada en önemli konulardan biri de şu: Bu fotoğraflarınızı mutlaka iyi saklayın, ileride satmak isterseniz "buyurun kazası bu" demenize yardımcı olur.
 
Çok geçmiş olsun.. Yetkili servisten ziyade AutoKing gibi firmalar bu işlerde oldukça ustalaşmış. Tampon ile ilgili iki sıkıntı var; ikinci resimdeki hasar yırtık şeklindeyse tamiri kolay kolay mümkün olmayabiliyor, diğeri ise ilk resimde tamponun kenarlardan atmış olması. Eğer tamponu iç kısımdan tutan tırnaklar kırılmışsa tamponu tekrar sağlıklı şekilde yerine oturtmak güç hale gelir. Aynı araca sahibim ve arka tamponuma ciddi şekilde vurmuşlar ve ciddi şekilde içeri göçmüştü. Herhangi bir yırtık olmadığı için presle kalıba sokup tamir ettiler ama yırtık varsa tamiri pek mümkün olmuyor.
 
Çok geçmiş olsun.. Yetkili servisten ziyade AutoKing gibi firmalar bu işlerde oldukça ustalaşmış. Tampon ile ilgili iki sıkıntı var; ikinci resimdeki hasar yırtık şeklindeyse tamiri kolay kolay mümkün olmayabiliyor, diğeri ise ilk resimde tamponun kenarlardan atmış olması. Eğer tamponu iç kısımdan tutan tırnaklar kırılmışsa tamponu tekrar sağlıklı şekilde yerine oturtmak güç hale gelir. Aynı araca sahibim ve arka tamponuma ciddi şekilde vurmuşlar ve ciddi şekilde içeri göçmüştü. Herhangi bir yırtık olmadığı için presle kalıba sokup tamir ettiler ama yırtık varsa tamiri pek mümkün olmuyor.
Tırnakları sağlam abi birde egzozun orası yırtılmış eğilmedikçe gözükmüyor
 
Çok geçmiş olsun.. Yetkili servisten ziyade AutoKing gibi firmalar bu işlerde oldukça ustalaşmış. Tampon ile ilgili iki sıkıntı var; ikinci resimdeki hasar yırtık şeklindeyse tamiri kolay kolay mümkün olmayabiliyor, diğeri ise ilk resimde tamponun kenarlardan atmış olması. Eğer tamponu iç kısımdan tutan tırnaklar kırılmışsa tamponu tekrar sağlıklı şekilde yerine oturtmak güç hale gelir. Aynı araca sahibim ve arka tamponuma ciddi şekilde vurmuşlar ve ciddi şekilde içeri göçmüştü. Herhangi bir yırtık olmadığı için presle kalıba sokup tamir ettiler ama yırtık varsa tamiri pek mümkün olmuyor.
Hocam Auto King benim de aklıma geldi ama yeni tampon fiyatına yakın bir fiyat çekiyorlar, hiç gerek yok. Ayrıca yırtılmış veya parçası eksilmiş tamponlarda işlem yapamayız diye kestirip atıyorlar. O yüzden biraz "seçkin" kaportacılar dedim. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34 ve Cenk
Geçmiş olsun. Tamponun beyaz olması maliyet açısından avantaj. Azıcık kendini geliştirmiş olan kaportacılar bu yeni nesil fiber tamponlarda da işlem yapabiliyorlar. Ama sonrasında tampona komple boya gerekiyor. Beyazın maliyet avantajı da orada çıkıyor. Eğer görünmeyen tarafları onarılamayacak derecede hasarlıysa yapacak bir şey olmaz, çıkması veya yenisi gerekebilir.
Bu arada en önemli konulardan biri de şu: Bu fotoğraflarınızı mutlaka iyi saklayın, ileride satmak isterseniz "buyurun kazası bu" demenize yardımcı olur.
Teşekkür ederim yardım için boyatılması demeniz beni biraz üzdü öğrenciyim ve bu maliyeti çok olacak gibi :(
 
Birde kayserideyim autoking var mı bilmiyorum sanayiye hiç yolum düşmemişti kayseri gibi yerde sanayide tanıdık olmayınca iş zor oluyor
 
Hocam Auto King benim de aklıma geldi ama yeni tampon fiyatına yakın bir fiyat çekiyorlar, hiç gerek yok. Ayrıca yırtılmış veya parçası eksilmiş tamponlarda işlem yapamayız diye kestirip atıyorlar. O yüzden biraz "seçkin" kaportacılar dedim. :)
Tabii AutoKing gibi yerler sağlam fiyat çıkarır. Aslında tamponun direkt tamir edilmesine yönelik bir yorum yapmaya çalıştım fiyatı pek düşünmeden. Hem yetkili servisten parça değişimi hem de AutoKing'den parça tamiri için fiyat alıp ona göre kıyaslayıp halletmek gerek. Değişim ve onarım arasında fazla fark yoksa direkt değişim daha mantıklı dediğin gibi :)
 
@CenkGs abi birde çeki demirinin kapağı düşmüştü onu buldum tırnakları sağlam onu nasıl takacağım bilgin var mıdır
 
Diğer arabanın direği midir koruma demiri midir iki noktadan deldi tamponu şükür ki bagaj ve çamurlukta birşey yok tesellim bu ve cana zarar gelmemesi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
@CenkGs abi birde çeki demirinin kapağı düşmüştü onu buldum tırnakları sağlam onu nasıl takacağım bilgin var mıdır
Maalesef kardeşim, kendi aracımda hiç çeki demiri kullanmadığım için nasıl takılır gibi bir bilgiye sahip değilim. Focusclubtr forumu var belki bilirsin. Oraya da üye olup başlık açarsan belki daha fazla yardımcı olanlar da çıkabilir. Gerçekten tecrübeli insanlar mevcut.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34 ve Cihat58
@CenkGs abi birde çeki demirinin kapağı düşmüştü onu buldum tırnakları sağlam onu nasıl takacağım bilgin var mıdır
Tırnakların yuvaları tampon tarafında da sağlamsa hafif kanırtmayla yerlerine takılıyorlar. Arabanın kullanım kılavuzundan o parçanın çıkarılmasının tarifini bulursanız, tersi işlemle yerine takmak mümkün oluyor :)
Çıkma tampon çok mu pahalı olur araştırsam? Bu işlere hiç girmeyim mi yoksa
Genelde yeni tamponun yarı fiyatını çekerler. Önceliği onarıma vermekte fayda var.
 
Çıkma tampon çok mu pahalı olur araştırsam? Bu işlere hiç girmeyim mi yoksa
Bulabilirsen neden olmasın ? Çıkma tampon da neticede orjinal araçtan sökülüyor. Ama temizini ve iyisini bulmak mesele. Söylediğim forumda focus konusunda daha doğru yönlendirenler de çıkabilir hocam.
 
Bana kalırsa focus yazısının altındaki darbe haricinde focus da hiçbişey yok. Günümüzde araba boyasız değişensiz olduğu sürece her türlü para ediyor. Tamponun tırnakları yerindeyse bence sol alt köşedeki darbeye bile dokunma derim. En fazla ustayla konuşursun göçen kısmı içerden eşitler. Üzerine de macun bile atmadan beyaz rotüş boyası tamam mis gibi. Hyundaiye ise büyük geçmiş olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34
Ya beyler focus da hiçbişey yok ne çıkma tamponu ne boyası allah aşkına. O tırnaklar sağlamsa oturt o tamponu yerine devam et yoluna. Çeki demiri kapağının tırnağına bak ne tarafa doğru çıkıntısı varsa takacağın yerde elinle o kısmı bul yerine oturt hafif yumruk at oturduğunu anlarsın zaten
 
Son düzenleme:
Ya beyler focus da hiçbişey yok ne çıkma tamponu ne boyası allah aşkına. O tırnaklar sağlamsa oturt o tamponu yerine devam et yoluna. Çeki demiri kapağının tırnağına bak ne tarafa doğru çıkıntısı varsa elinle o kısmı bul yerine oturt hafif yumruk at oturduğunu anlarsın zaten
Focus yazısı olan fotoğrafın altındaki dikine çiziğin ne boyutta olduğu görülmüyor. Eğer normal bir çizikse tamir olur, yırtılmışsa geçmiş olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben 50 60 santim yırtık tampon gördüm + yediği darbeyi saymıyorum. Değişene gerek olmadan onarıldı. Şu fotoğraftaki tampon atması + göçük için ben sanayiye bile gitmezdim şahsen. Tamponun patladığı yere el feneri tutar tırnakları kontrol ederdim. Tamponu yerine oturtur yoluma bakardım. Hem parça orjinal kalır (boyasız hatasız) + para vermez. hemde arkadaşın elinde fotograflar var. Satana kadar saklamayı başarırsa o tamponda hiç darbe yokmuş gibi fiyat çeker boyasız işlemsiz araba daha ne olsun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...