AÇIK Uzun Yol İçin 220 - 240 Bin Tl Civarı Araç Tavsiyesi

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Profesör
153
27
Marka
Hyundai
Merhaba, sayın Otopark forum üyeleri. Aralık ayının sonunda uzun yol kaldırabilen ucuz yollu bir araç almaya karar verdim. Bu önümüzdeki bir - bir buçuk ay boyunca da araştırma yapmak istedim. Her zamanki gibi ilk olarak buraya danışayım dedim.
Şimdi konuyu uzatmadan meramımı dillendireyim. Ben Gaziantep'in uç bir ilçesinde çalışıyorum ancak ailem Kırıkkale'de yaşıyor. Haliyle belli dönemlerde gerek Pozantı otoyolundan gerekse Kahramanmaraş Kayseri Kırşehir üzerinden ortalama 1200 1300 km yol yapmam gerekiyor. Bu yolculuk için de bu yolları kaldırabilecek bir araç ihtiyacı doğuyor. Bu araç için kriterlerimi sıralayayım;
İlk olarak şunu belirtmek isterim ki, şoförlüğüm kendi standartlarımca iyidir ve ufak tefek bakım tamirattan anlarım. Ek olarak da araba hastası olduğumu söyleyebilirim. Tek öğretmen maaşıyla ve şahsıma ait ilk araç olarak çok da uçmadan bir araç bakıyorum. Bütçem de bu doğrultuda 220 bin ila 240 bin lira civarında. Bu sebeple boya değişen takıntım hiç yok. Düşündüğüm araç çok yoğun kullanılmayacağı ve genel olarak uzun yola gideceği için 1.4 ve 2.0 gibi geniş bir hacim yelpazesi de olacak. Yakıtı bir miktar fazla olsa da sorun olacağını sanmıyorum çünkü çok fazla dur kalk ve yoğun trafik görmeyecek. Yani ayda yılda bir Gaziantep'e gidersem yoğun trafik çekecek. Araç yazın Güneydoğu'nun yoğun sıcaklarına maruz kalacak bu sebeple hararete yatkın araçlar da burada bana risk gibi geliyor. Tabi Gaziantep sanayi olarak yeterli bir şehir. Alacağım aracın usta sıkıntısı çekeceğini pek düşünmüyorum. Araç belirttiğim gibi uzun yol aracı olacağı için en önemli beklentilerimden birisi aracın performanslı olması olacak. Örneğin Pozantı yolunda Haziran'da o rampaları tırmanırken aracı yarım saatte bir sağa çekip hararetin düşmesini beklemeyi çok istemem açıkçası. Çok hız tutkunu olmasam da 120 - 140 bantlarını rahatlıkla kaldırabilecek, bazen gaza gelince rampalarda biraz sıkıştırınca çok arıza çıkarmayacak bir araç almayı istiyorum. Öyle üst düzey bir yol tutuşu beklemiyorum araçtan. Zaten direksiyonda çok risk almayı seven bir şoför değilim, hatta tam aksine biraz korkak bile sayılırım. Virajlarda çok risk almam yavaş yavaş ilerlerim. Bu sebeple yol tutuşundan ziyade konfor taraftarıyım. Uzun yolculuklar yapacağım. Aracın çok yormasını istemem. Tabi öyle aracı aldık 6 ay sonra karıyla satayım diye bir derdim de yok. Araç çok piyasa arabası olmasa da olur. Aşağı yukarı aldığım değere satabilmem yeterli. Zaten en az 2-3 yıl binme niyetim var açıkçası. E tabi bütçe kısıtlı olunca öyle dijital kliması olsun, yol bilgisayarı olsun, koltuk ısıtması olsun gibi takıntılarım da yok. Kliması olsun yeter, malum havalar burada çok sıcak oluyor :) Benim için performans ve konfor donanımdan çok daha önemli. Konfor için B hatchback gibi ufak tefek araçlar düşünmüyorum. Benim boyum 1.94 olduğu için o araçlarda pek rahat edebileceğimi düşünmüyorum. Ekseri manuel vites sevdam olsa da şanzıman konusunda çok seçici değilim, ki olamam da. Bu paralara öyle çok üst düzey otomatik bulamam zaten. Manuel bulma şansım çok daha yüksek. Aracın LPG'li veya en azından LPG uyumunun yüksek olması önemli bir beklentim olsa da çok vazgeçilmez bir kriter değil. Direkt enjeksiyonlu benzinli araçlar da olabilir motor sağlam olduğu sürece. E tabi eldeki para malumumuz çok yeni araçlar bulamam. Bu sebeple yıl takıntım da yok ancak yine de 1993 94 modelden eski de olmasa güzel olur. Özetle, iç hacmi benim gibi ortalama üzerinde iri bir insan için yeterli olacak C - D segment sedan, C hatchback, çok cazip olursa station veya coupe bir araç arıyorum. Araç ortalamanın bir tık üzerinde yakabilir ama yine de yakıtı makul seviyelerde olmalı. Boya, değişen, donanım, şanzıman takıntım yok. Performans benim için kritik. Bu kriterleri sağlayan 220 - 240 bin tl bantlarında bir araç arıyorum. Her türlü tavsiyeye açığım.
Şu anda aklımda olan belli başlı modeller ise; daha önce kullanıp hayran kaldığım Mitsubishi Carisma. Eski kasa 90 beygirlik 1.6'ları nasıldır bilmiyorum ama onlar da dahil tüm motor seçenekleri kabulümdür. Renault Europa'nın 1.6 ve 1.8'leri dikkatimi çekiyor. Fiat Tempra veya Tipo'lar (ekseriyetle 2.0'ları çok gönül çelen modeller ama yakıtları çok fazla kaçar diye korkuyorum) da baktığım araçlardan. Rover de çok hoşuma giden bir marka. Bunların dışındaki tüm tavsiyelere de açığım. Uzun ve biraz dağınık bir konu oldu. Okuduğunuz için ve yazanlar için de verdiğiniz cevaplar ile fikirler için şimdiden çok teşekkür ediyorum. İyi forumlar diliyorum :)
 
Sorun yaşamayacağınıza kefil olabilecek olsam A kasa Vectra 2.0 önerirdim, uzun yolu gerçekten keyiflidir de işte, eski araba ve malesef enjeksiyon, beyin, sensör vs. içeriyor. Tamam, en sorunsuz Vectra kasası ama işte, eski...
 
Ne durumdalar bir fikrim yok fakat yerinizde olsam 2.0 mazda 626, 2.0 nissan primera ve laguna 1 2.0 ları bir araştırırdım.
 
Hocam çok teşekkür ediyorum. Laguna çok beğendiğim ama hep korktuğum bir model olmuştur her zaman. Megane 1'i düşünüyorum ama cidden. Mazda 626 da benim çok beğendiğim bir model. Maxima mükemmel bir araç ama benim için fazla büyük bir araç.

Sorun yaşamayacağınıza kefil olabilecek olsam A kasa Vectra 2.0 önerirdim, uzun yolu gerçekten keyiflidir de işte, eski araba ve malesef enjeksiyon, beyin, sensör vs. içeriyor. Tamam, en sorunsuz Vectra kasası ama işte, eski...
Bir yanım risk alıp Vectra A almak istiyor, ekseri GT modelini ama bir yanım da çocukken sanayide çalışırken ustamın Vectra özelinde Opel'e ettiği küfürleri hatırlıyor. Vectra hoş bir araç ama hem yıllarca tüple kullanılan hem de ele ayağa düşmüş çok fazla Vectra olmasından dolayı beni biraz itiyor.

Ne durumdalar bir fikrim yok fakat yerinizde olsam 2.0 mazda 626, 2.0 nissan primera ve laguna 1 2.0 ları bir araştırırdım.
Primera 2.0 GT paketlerine gerçekten hayranım ben ama genel olarak Primera için pek güzel yorumlar yok gibi ya. Elimde çok bilgi yok Primera hakkında. Laguna ve 626 bakıyorum ama.
 
Bu kriterler ve bu bütçeyle araştırdığınız arabalar hakkında iyi yorumlar bulamazsınız zaten, biraz gözü karartıp almak lazım alcaksanız
 
Mondeo 1 - Nissan Primera - Mazda 626 - Mercedes 190 - 310-320'lik arabalar 280'lere düşebilir. Bora 1.9 TDI gelir.
Fiat Albea/Palio - Fiesta Van - Corsa Van. Bunlarda kafan çok rahat olur ama konforsuz tabi.
Hafif ticariler ; Doblo - Fiorino - Kangoo. Bunlar en güzeli olur aslında 😁

Benim tavsiyem etrafınızda bulabildiğiniz araçları denemeniz yönünde olur. Çok seçici davranmak da kaybettirir.
 
Son düzenleme:
Bence sizin aracınız '95-99' arası 1.6 Euro Civic. Fazla oynanmamışını ve km yapmamışını bulabilirseniz güzel olur, otomatik seçenekleri de mevcut.
Euro Civic de bakıyorum hocam. Onları kullanıp da şikayetçi olan görmedim daha.

Mondeo 1 - Nissan Primera - Mazda 626 - Mercedes 190 - 310-320'lik arabalar 280'lere düşebilir. Bora 1.9 TDI gelir.
Fiat Albea/Palio - Fiesta Van - Corsa Van. Bunlarda kafan çok rahat olur ama konforsuz tabi.
Hafif ticariler ; Doblo - Fiorino - Kangoo. Bunlar en güzeli olur aslında 😁

Benim tavsiyem etrafınızda bulabildiğiniz araçları denemeniz yönünde olur. Çok seçici davranmak da kaybettirir.
Bora'dan sonrası benim kafadan değil ya, küçük hatchbacklere zor sığıyorum ben 😅 panelvana da bir türlü ısınamadım. 190 aslında temiz bulsam tam benim arabam da onlar başlı başına risk benim bütçede.
 
Bence mazda lantis bakabilirsiniz.
Japon ncapte başarılı puan almıştır.
Zamanının ötesinde tasarımı vardır.
0-100 ü baya iyidir. Lpgye uyumludur.
 
Peugeot 306 1.6 sedan da bakabilirsiniz hocam
O dönemlerdeki Peugeot'lara biraz ön yargım var ya. Sanki her an illet bir arıza çıkaracak da haftalarca uğraştıracakmış gibime geliyor. Ama belki nasipte bu ön yargıyı kırmak vardır bilemem (:
Bence mazda lantis bakabilirsiniz.
Japon ncapte başarılı puan almıştır.
Zamanının ötesinde tasarımı vardır.
0-100 ü baya iyidir. Lpgye uyumludur.
Listeye aldım hocam sağ olun :)
 
Hocam bence bu bantta en mantıklı araç Laguna 1 lakin araçlar biraz harabeye dönmüş durumda. Çok uzun süre Laguna 1 2.0s RXE kullandık cidden doğru bakım ve kullanımla yıpranması çok düşük ve uzun yola göre bir araçtır. Şahsen ben olsam Laguna 1 tercih ederim ama almadan önce bütün araçlar gibi dikkatli bakılması gerekiyor. Sorunlu motoru yoktur, parçası bulunur ve denilenin aksine fiyatları normaldir, usta konusunda da hakiki ustalar tık diye arızasını çözer. Amma velakin alınan aracın en önemli şeyi elektrik tesisatı, hangi araca bakarsanız bakın ilk olarak orijinal cihaza bağlatmaya özen gösterin. Sorularınız olursa yardımcı olurum. Bu arada Laguna 1 2.0s uzun şanzımanlı ise uzun yolda 8-9lt LPG yakar ortalama bir sürüşte, şehir içi ise 10lt LPG tüketir. LPG ile uyumludur.


Ek olarak Brava veya Marea 1.6 bakabilirsiniz. Kurcalanmamışı ve alçak süspansiyonlu yani ithalleri yol tutuşu konusunda iyidir lakin güvenlik olarak zayıf bir araçtır malesef.
 
Son düzenleme:
Hocam bence bu bantta en mantıklı araç Laguna 1 lakin araçlar biraz harabeye dönmüş durumda. Çok uzun süre Laguna 1 2.0s RXE kullandık cidden doğru bakım ve kullanımla yıpranması çok düşük ve uzun yola göre bir araçtır. Şahsen ben olsam Laguna 1 tercih ederim ama almadan önce bütün araçlar gibi dikkatli bakılması gerekiyor. Sorunlu motoru yoktur, parçası bulunur ve denilenin aksine fiyatları normaldir, usta konusunda da hakiki ustalar tık diye arızasını çözer. Amma velakin alınan aracın en önemli şeyi elektrik tesisatı, hangi araca bakarsanız bakın ilk olarak orijinal cihaza bağlatmaya özen gösterin. Sorularınız olursa yardımcı olurum. Bu arada Laguna 1 2.0s uzun şanzımanlı ise uzun yolda 8-9lt LPG yakar ortalama bir sürüşte, şehir içi ise 10lt LPG tüketir. LPG ile uyumludur.


Ek olarak Brava veya Marea 1.6 bakabilirsiniz. Kurcalanmamışı ve alçak süspansiyonlu yani ithalleri yol tutuşu konusunda iyidir lakin güvenlik olarak zayıf bir araçtır malesef.
Hocam daha evvelde birkaç Renault kullandık ailede. Renault her zaman benim çok beğendiğim bir marka olmuştur ama Laguna Renault'un orta segmentten orta üste geçiş çabası olduğu için ürkütüyor beni. Hele de Laguna 1 tam acemilik attıkları araçmış gibime geliyor. Piyasadaki düşüş devam ederse 240 bine temiz Laguna bulunabilir ama şu anda 240 bin için çok temizini bulabilir miyim bilmiyorum. Temizini bulursam ama Laguna benim direkt favorilerimden birisi olacaktır. Brava çok beğendiğim bir araç değil ama Marea hoşuma giderdi. Ancak birkaç kullanıcıyla bizzat ettiğim sohbetlerde aracın fazlaca sıkıntılı olduğu sonucuna vardım. Fiat için Tempra/Tipo daha muhtemel benim için. Teşekkür ediyorum açıklamanız için.
Toyota Carina E / Corona ikilisi. Şimdiden güle güle kullanın.
Hocam ilk başta teşekkür ediyorum. Carina/Corona'ya da bakıyorum ama bulduklarım hep böyle yorgun görünüyor gözüme. Temiz bir 2.0 motor + tork konvertörlü otomatik kombinasyonu bulabilirsem eğer ciddi ciddi düşünebilirim.
 
Son düzenleme:
Merhaba,bu kriterlere göre benim aklıma ilk Hyundai Accent Admire geldi,1.5 CRDi motoruyla ve sorunsuz oluşuyla epey memnun eder ancak bir 30-40 bin koymak gerekiyor eğer bütçeniz el verirse oldukça mantıklı,olmazsa Millenium kasalarda mevcut.Özellikle benzinlileri oldukça sorunsuz,LPG ile ekonomik olur.Dizel ise performans olarak memnun eder,82 lik motor o kasaları torktan dolayı iyi kaldırıyor.
 
Hocam daha evvelde birkaç Renault kullandık ailede. Renault her zaman benim çok beğendiğim bir marka olmuştur ama Laguna Renault'un orta segmentten orta üste geçiş çabası olduğu için ürkütüyor beni. Hele de Laguna 1 tam acemilik attıkları araçmış gibime geliyor. Piyasadaki düşüş devam ederse 240 bine temiz Laguna bulunabilir ama şu anda 240 bin için çok temizini bulabilir miyim bilmiyorum. Temizini bulursam ama Laguna benim direkt favorilerimden birisi olacaktır. Brava çok beğendiğim bir araç değil ama Marea hoşuma giderdi. Ancak birkaç kullanıcıyla bizzat ettiğim sohbetlerde aracın fazlaca sıkıntılı olduğu sonucuna vardım. Fiat için Tempra/Tipo daha muhtemel benim için. Teşekkür ediyorum açıklamanız için.

Hocam ilk başta teşekkür ediyorum. Carina/Corona'ya da bakıyorum ama bulduklarım hep böyle yorgun görünüyor gözüme. Temiz bir 2.0 motor + tork konvertörlü otomatik kombinasyonu bulabilirsem eğer ciddi ciddi düşünebilirim.
Carina E için aynı şeyi diyemem ama Corona'nın tasarımı yorgun zaten. Genetik olarak göz altı torbası olan insanlar gibi :D Bu arada o bütçede yorgun olmayan herhangi bir marka model bulmanız imkansıza yakın. Hangi arabayı alırsanız alın bütçenizde +50k rezerv hazırlayın.
 
Merhaba,bu kriterlere göre benim aklıma ilk Hyundai Accent Admire geldi,1.5 CRDi motoruyla ve sorunsuz oluşuyla epey memnun eder ancak bir 30-40 bin koymak gerekiyor eğer bütçeniz el verirse oldukça mantıklı,olmazsa Millenium kasalarda mevcut.Özellikle benzinlileri oldukça sorunsuz,LPG ile ekonomik olur.Dizel ise performans olarak memnun eder,82 lik motor o kasaları torktan dolayı iyi kaldırıyor.
Hocam Accent'in o dönem kasalarını iyi bilirim. Bizde vardı bir Millennium kasa. 1.5i GLS paket vardı araç çok ataktı. Yol tutuşu da fena değildi. Admire'nin 1.6 olanı ile 700 kilometreye yakın yol yaptım ve epey beğendim ama benim bütçede Admire imkansız, Millennium da denk gelirse 1.3 modeller anca. O 1.3 de bildiğim kadarıyla çok ağır kalıyor.
Carina E için aynı şeyi diyemem ama Corona'nın tasarımı yorgun zaten. Genetik olarak göz altı torbası olan insanlar gibi :D Bu arada o bütçede yorgun olmayan herhangi bir marka model bulmanız imkansıza yakın. Hangi arabayı alırsanız alın bütçenizde +50k rezerv hazırlayın.
Yani tabi haklısınız. Bütçede pek yorulmamış araç bulmak mümkün değil. Araç temiz olur bu sefer metal yorgunluğu olur. Ama ufukta bir Japonya bayrağı dalgalanıyor gibi 😀
 
Hocam kriterlerinizde çok mu katısınız? Tabii ekonomik durumunuzu bilemem fakat bana kalırsa bu bütçeye söylenen araçları almak yerine size daha az masraf çıkaracak, daha düşük segment ve motorda araçlara yönelin. Dediğim türden araçlar sizi müthiş mutlu etmez fakat ilerleyen zamanlarda daha iyisini almak için paranızı cebinizde bırakır.