AÇIK Uzun Yol İçin 220 - 240 Bin Tl Civarı Araç Tavsiyesi

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Profesör
153
27
Marka
Hyundai
Merhaba, sayın Otopark forum üyeleri. Aralık ayının sonunda uzun yol kaldırabilen ucuz yollu bir araç almaya karar verdim. Bu önümüzdeki bir - bir buçuk ay boyunca da araştırma yapmak istedim. Her zamanki gibi ilk olarak buraya danışayım dedim.
Şimdi konuyu uzatmadan meramımı dillendireyim. Ben Gaziantep'in uç bir ilçesinde çalışıyorum ancak ailem Kırıkkale'de yaşıyor. Haliyle belli dönemlerde gerek Pozantı otoyolundan gerekse Kahramanmaraş Kayseri Kırşehir üzerinden ortalama 1200 1300 km yol yapmam gerekiyor. Bu yolculuk için de bu yolları kaldırabilecek bir araç ihtiyacı doğuyor. Bu araç için kriterlerimi sıralayayım;
İlk olarak şunu belirtmek isterim ki, şoförlüğüm kendi standartlarımca iyidir ve ufak tefek bakım tamirattan anlarım. Ek olarak da araba hastası olduğumu söyleyebilirim. Tek öğretmen maaşıyla ve şahsıma ait ilk araç olarak çok da uçmadan bir araç bakıyorum. Bütçem de bu doğrultuda 220 bin ila 240 bin lira civarında. Bu sebeple boya değişen takıntım hiç yok. Düşündüğüm araç çok yoğun kullanılmayacağı ve genel olarak uzun yola gideceği için 1.4 ve 2.0 gibi geniş bir hacim yelpazesi de olacak. Yakıtı bir miktar fazla olsa da sorun olacağını sanmıyorum çünkü çok fazla dur kalk ve yoğun trafik görmeyecek. Yani ayda yılda bir Gaziantep'e gidersem yoğun trafik çekecek. Araç yazın Güneydoğu'nun yoğun sıcaklarına maruz kalacak bu sebeple hararete yatkın araçlar da burada bana risk gibi geliyor. Tabi Gaziantep sanayi olarak yeterli bir şehir. Alacağım aracın usta sıkıntısı çekeceğini pek düşünmüyorum. Araç belirttiğim gibi uzun yol aracı olacağı için en önemli beklentilerimden birisi aracın performanslı olması olacak. Örneğin Pozantı yolunda Haziran'da o rampaları tırmanırken aracı yarım saatte bir sağa çekip hararetin düşmesini beklemeyi çok istemem açıkçası. Çok hız tutkunu olmasam da 120 - 140 bantlarını rahatlıkla kaldırabilecek, bazen gaza gelince rampalarda biraz sıkıştırınca çok arıza çıkarmayacak bir araç almayı istiyorum. Öyle üst düzey bir yol tutuşu beklemiyorum araçtan. Zaten direksiyonda çok risk almayı seven bir şoför değilim, hatta tam aksine biraz korkak bile sayılırım. Virajlarda çok risk almam yavaş yavaş ilerlerim. Bu sebeple yol tutuşundan ziyade konfor taraftarıyım. Uzun yolculuklar yapacağım. Aracın çok yormasını istemem. Tabi öyle aracı aldık 6 ay sonra karıyla satayım diye bir derdim de yok. Araç çok piyasa arabası olmasa da olur. Aşağı yukarı aldığım değere satabilmem yeterli. Zaten en az 2-3 yıl binme niyetim var açıkçası. E tabi bütçe kısıtlı olunca öyle dijital kliması olsun, yol bilgisayarı olsun, koltuk ısıtması olsun gibi takıntılarım da yok. Kliması olsun yeter, malum havalar burada çok sıcak oluyor :) Benim için performans ve konfor donanımdan çok daha önemli. Konfor için B hatchback gibi ufak tefek araçlar düşünmüyorum. Benim boyum 1.94 olduğu için o araçlarda pek rahat edebileceğimi düşünmüyorum. Ekseri manuel vites sevdam olsa da şanzıman konusunda çok seçici değilim, ki olamam da. Bu paralara öyle çok üst düzey otomatik bulamam zaten. Manuel bulma şansım çok daha yüksek. Aracın LPG'li veya en azından LPG uyumunun yüksek olması önemli bir beklentim olsa da çok vazgeçilmez bir kriter değil. Direkt enjeksiyonlu benzinli araçlar da olabilir motor sağlam olduğu sürece. E tabi eldeki para malumumuz çok yeni araçlar bulamam. Bu sebeple yıl takıntım da yok ancak yine de 1993 94 modelden eski de olmasa güzel olur. Özetle, iç hacmi benim gibi ortalama üzerinde iri bir insan için yeterli olacak C - D segment sedan, C hatchback, çok cazip olursa station veya coupe bir araç arıyorum. Araç ortalamanın bir tık üzerinde yakabilir ama yine de yakıtı makul seviyelerde olmalı. Boya, değişen, donanım, şanzıman takıntım yok. Performans benim için kritik. Bu kriterleri sağlayan 220 - 240 bin tl bantlarında bir araç arıyorum. Her türlü tavsiyeye açığım.
Şu anda aklımda olan belli başlı modeller ise; daha önce kullanıp hayran kaldığım Mitsubishi Carisma. Eski kasa 90 beygirlik 1.6'ları nasıldır bilmiyorum ama onlar da dahil tüm motor seçenekleri kabulümdür. Renault Europa'nın 1.6 ve 1.8'leri dikkatimi çekiyor. Fiat Tempra veya Tipo'lar (ekseriyetle 2.0'ları çok gönül çelen modeller ama yakıtları çok fazla kaçar diye korkuyorum) da baktığım araçlardan. Rover de çok hoşuma giden bir marka. Bunların dışındaki tüm tavsiyelere de açığım. Uzun ve biraz dağınık bir konu oldu. Okuduğunuz için ve yazanlar için de verdiğiniz cevaplar ile fikirler için şimdiden çok teşekkür ediyorum. İyi forumlar diliyorum :)
 
Hocam kriterlerinizde çok mu katısınız? Tabii ekonomik durumunuzu bilemem fakat bana kalırsa bu bütçeye söylenen araçları almak yerine size daha az masraf çıkaracak, daha düşük segment ve motorda araçlara yönelin. Dediğim türden araçlar sizi müthiş mutlu etmez fakat ilerleyen zamanlarda daha iyisini almak için paranızı cebinizde bırakır.
Hocam çok katı olsam zaten buraya danışmazdım öyle söyleyim 🙂 katı olduğum tek kısım bütçem. Sizin söylediğiniz de zaten aklımın bir kenarında duruyor. 240 binin üzerine çıkamam şu anda. Bir de uzun yol kaldırma meselesi var. O kritik. Diğerleri gevşer hocam ne bileyim 140 beygir olmaz da 90 olur. Klima olmasa da olur gibi gibi gibi yani.
 
Bir yerde Marea lafı geçmiş. Şu araç benim 6 aydır favorilerimde, 309.000 TL’lerden buralara geldi. İş ciddiye bindiği takdirde bütçenize uyacak rakamlara düşebileceğini tahmin ediyorum.
Uzun yolu keyiflidir, 1.9 JTD motor oldukça yaygın fakat bu aracın kolçak kapağı eksik mesela. Bu tarz bazı özel parçaları bulmak bir miktar sıkıntı yaşatabilir. Ayrıyeten Sw olması avantajınıza mı dezavantajınıza mı olur bilmem
 
Bir yerde Marea lafı geçmiş. Şu araç benim 6 aydır favorilerimde, 309.000 TL’lerden buralara geldi. İş ciddiye bindiği takdirde bütçenize uyacak rakamlara düşebileceğini tahmin ediyorum.
Uzun yolu keyiflidir, 1.9 JTD motor oldukça yaygın fakat bu aracın kolçak kapağı eksik mesela. Bu tarz bazı özel parçaları bulmak bir miktar sıkıntı yaşatabilir. Ayrıyeten Sw olması avantajınıza mı dezavantajınıza mı olur bilmem

Çok iyi 👍
 
Bir yerde Marea lafı geçmiş. Şu araç benim 6 aydır favorilerimde, 309.000 TL’lerden buralara geldi. İş ciddiye bindiği takdirde bütçenize uyacak rakamlara düşebileceğini tahmin ediyorum.
Uzun yolu keyiflidir, 1.9 JTD motor oldukça yaygın fakat bu aracın kolçak kapağı eksik mesela. Bu tarz bazı özel parçaları bulmak bir miktar sıkıntı yaşatabilir. Ayrıyeten Sw olması avantajınıza mı dezavantajınıza mı olur bilmem
Araç güzelmiş gerçekten. Araç temiz olunca station olması bir sıkıntı yaratmaz. Ama Marea'nın dizeli nasıldır, stabilite olarak ne kadar güvenilir bir araçtır bilemedim.
 
Araç güzelmiş gerçekten. Araç temiz olunca station olması bir sıkıntı yaratmaz. Ama Marea'nın dizeli nasıldır, stabilite olarak ne kadar güvenilir bir araçtır bilemedim.
Sizin ön yargılarınızı yenmeniz lazım. Önerilen araçların hepsine ön yargı ve kulaktan dolma bilgilerle yaklaştınız ve önerilen araçlar cidden iyi kondisyonda olanları kendi üreticilerinin aynı segment sıfır araçlarından daha kaliteli ve sağlam araçlar. 1.9JTD motora gelirsek Alfa Romeo'da da kullanılan kronik yağ soğutucusu problemi dışında Common-Rail güçlü ve ekonomik bir ünitedir.
 
Hocam daha evvelde birkaç Renault kullandık ailede. Renault her zaman benim çok beğendiğim bir marka olmuştur ama Laguna Renault'un orta segmentten orta üste geçiş çabası olduğu için ürkütüyor beni. Hele de Laguna 1 tam acemilik attıkları araçmış gibime geliyor. Piyasadaki düşüş devam ederse 240 bine temiz Laguna bulunabilir ama şu anda 240 bin için çok temizini bulabilir miyim bilmiyorum. Temizini bulursam ama Laguna benim direkt favorilerimden birisi olacaktır. Brava çok beğendiğim bir araç değil ama Marea hoşuma giderdi. Ancak birkaç kullanıcıyla bizzat ettiğim sohbetlerde aracın fazlaca sıkıntılı olduğu sonucuna vardım. Fiat için Tempra/Tipo daha muhtemel benim için. Teşekkür ediyorum açıklamanız için.
Laguna 1 Renault'un üretmiş olduğu karakteristik bir aile otomobili. Acemilik dönemi diye bir şey yok çünkü Renault D segmentinde çok uzun yıllardır araç üreten ve bilgi birikimini kullanan bir firma. Sıkıntı dediğiniz gibi 240 bine temizinin bulunması zorluğu. Brava, Marea Türkiye üretimlerinden daha iyi yol tutuşuna sahiptir. Marea SW yukarıda bahsedildiği gibi geneli ithaldir ve süspansiyonu Türkiye üretimlerine göre daha yol tutuşu odaklıdır. Türkiye üretimi Marea'lar leylek gibi olup yol tutuşu süspansiyon geometrisi bozulduğundan daha kötüdür.
 
Sizin ön yargılarınızı yenmeniz lazım. Önerilen araçların hepsine ön yargı ve kulaktan dolma bilgilerle yaklaştınız ve önerilen araçlar cidden iyi kondisyonda olanları kendi üreticilerinin aynı segment sıfır araçlarından daha kaliteli ve sağlam araçlar. 1.9JTD motora gelirsek Alfa Romeo'da da kullanılan kronik yağ soğutucusu problemi dışında Common-Rail güçlü ve ekonomik bir ünitedir.
Valla haklısınız hocam ne diyeyim 😅
Laguna 1 Renault'un üretmiş olduğu karakteristik bir aile otomobili. Acemilik dönemi diye bir şey yok çünkü Renault D segmentinde çok uzun yıllardır araç üreten ve bilgi birikimini kullanan bir firma. Sıkıntı dediğiniz gibi 240 bine temizinin bulunması zorluğu. Brava, Marea Türkiye üretimlerinden daha iyi yol tutuşuna sahiptir. Marea SW yukarıda bahsedildiği gibi geneli ithaldir ve süspansiyonu Türkiye üretimlerine göre daha yol tutuşu odaklıdır. Türkiye üretimi Marea'lar leylek gibi olup yol tutuşu süspansiyon geometrisi bozulduğundan daha kötüdür.
Dediğim gibi Laguna'nın temizini bulabilirsem alırım. Beğendiğim bir modeldir. Ben genel olarak Renault'u seviyorum zaten.
 
@Onatygt
Evet. Arkadaş bütçesine göre çok fazla şeyi bir arada istiyor 😅

Ya kamyonet ruhsatlı Palio - Corsa - Fiesta Van bulursun , hafif ticariler Doblo - Kangoo - Fiorino.
Otomobil olarak Dacia Logan bulunuyordur herhalde. Bunlarda araban kalitesizdir ama masrafsızdır.

Ya da kaliteyi seçersin ; Laguna 1 - Mondeo 1 - 190E - Marea - 626 - Accord - Primera falan bakarsın..

Bunların omurgası sağlam , mekaniği iş yapanını bulursun. Tipine bakarsın , trimlerine bakarsın. Şurasını düzeltirim - burasını değiştiririm dersin.. Alırsın.
Bu para çok birşey ifade etmiyorsa biraz içine sineni alırsın. Sonrasını kimse bilemez 😁
 
@Onatygt
Evet. Arkadaş bütçesine göre çok fazla şeyi bir arada istiyor 😅

Ya kamyonet ruhsatlı Palio - Corsa - Fiesta Van bulursun , hafif ticariler Doblo - Kangoo - Fiorino.
Otomobil olarak Dacia Logan bulunuyordur herhalde. Bunlarda araban kalitesizdir ama masrafsızdır.

Ya da kaliteyi seçersin ; Laguna 1 - Mondeo 1 - 190E - Marea - 626 - Accord - Primera falan bakarsın..

Bunların omurgası sağlam , mekaniği iş yapanını bulursun. Tipine bakarsın , trimlerine bakarsın. Şurasını düzeltirim - burasını değiştiririm dersin.. Alırsın.
Bu para çok birşey ifade etmiyorsa biraz içine sineni alırsın. Sonrasını kimse bilemez 😁
Hocam çok talep yok bende kendimi ifade edemiyorum sadece. Ben burada belirtilen araçları listeye ekleyip bakmaya başlıyorum. Tavsiye edildiğinde de sadece naçizane yorumumu fikrimi belirtiyorum. Yoksa motor şanzıman sağlam olsun arıza yapmasın, yolu kaldırsın yeter.
 
O rakamlarda e haliyle kilometreli ve yaşlı araba olacak. Uzun yol yapacak ve üzmeyecek Türkiye şartlarında 2 marka var. Toyota ve Honda. Ya Corolla ya Civic. Diğer modeller size kalmış illaki başka modelleride var. Ama o paralara bu ikisinden şaşılmamalı. Başka araçlar macera olur.
 
O rakamlarda e haliyle kilometreli ve yaşlı araba olacak. Uzun yol yapacak ve üzmeyecek Türkiye şartlarında 2 marka var. Toyota ve Honda. Ya Corolla ya Civic. Diğer modeller size kalmış illaki başka modelleride var. Ama o paralara bu ikisinden şaşılmamalı. Başka araçlar macera olur.
Piyasada temiz Euro Civic'ler ve 1.5 ex paketler var. Toyota kanadında eski kasa Corolla, Carina ve Corona bakıyorum. Bunlara ek Mitsubishi Carisma bakıyorum. Bir de Mazdalara bakıyorum Japon olarak, ki Japon araçlarına yöneleceğim gibi görünüyor şu anda.
 
Piyasada temiz Euro Civic'ler ve 1.5 ex paketler var. Toyota kanadında eski kasa Corolla, Carina ve Corona bakıyorum. Bunlara ek Mitsubishi Carisma bakıyorum. Bir de Mazdalara bakıyorum Japon olarak, ki Japon araçlarına yöneleceğim gibi görünüyor şu anda.
EuroCivic'leri tam olarak Honda olarak görmeyin. Bir tarafının Rover olduğu gerçeğini unutmayın. Yani klasik Honda sorunsuzluğunu tam olarak sunamayacaktır, bilginiz olsun.
 
kriterleri bilmiyorum başlık hariç mesajların tamamını okumadım ama, daha ucuzuna bi taunus alır keyfime bakarım. Çünkü uzun yolda ciddi manada mercedes konforunda :D
 
Valla borca girildi artık bekliyoruz yoksa ben memleketten bir Taunus 2.0 GT'ye müşteri olmuştum bu yaz 😀
Günümüz ekonomisinde alınan hiç bir şey zarar değil, enflasyon böyle yükselmeye devam ettiği sürece en kötü ihtimalle yatırım olarak bile hayırlı olsun demek bizlere düşer :D

hayırlısı olsun inşallah :)