AÇIK Uzun Yol İçin 220 - 240 Bin Tl Civarı Araç Tavsiyesi

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Profesör
158
28
Marka
Hyundai
Merhaba, sayın Otopark forum üyeleri. Aralık ayının sonunda uzun yol kaldırabilen ucuz yollu bir araç almaya karar verdim. Bu önümüzdeki bir - bir buçuk ay boyunca da araştırma yapmak istedim. Her zamanki gibi ilk olarak buraya danışayım dedim.
Şimdi konuyu uzatmadan meramımı dillendireyim. Ben Gaziantep'in uç bir ilçesinde çalışıyorum ancak ailem Kırıkkale'de yaşıyor. Haliyle belli dönemlerde gerek Pozantı otoyolundan gerekse Kahramanmaraş Kayseri Kırşehir üzerinden ortalama 1200 1300 km yol yapmam gerekiyor. Bu yolculuk için de bu yolları kaldırabilecek bir araç ihtiyacı doğuyor. Bu araç için kriterlerimi sıralayayım;
İlk olarak şunu belirtmek isterim ki, şoförlüğüm kendi standartlarımca iyidir ve ufak tefek bakım tamirattan anlarım. Ek olarak da araba hastası olduğumu söyleyebilirim. Tek öğretmen maaşıyla ve şahsıma ait ilk araç olarak çok da uçmadan bir araç bakıyorum. Bütçem de bu doğrultuda 220 bin ila 240 bin lira civarında. Bu sebeple boya değişen takıntım hiç yok. Düşündüğüm araç çok yoğun kullanılmayacağı ve genel olarak uzun yola gideceği için 1.4 ve 2.0 gibi geniş bir hacim yelpazesi de olacak. Yakıtı bir miktar fazla olsa da sorun olacağını sanmıyorum çünkü çok fazla dur kalk ve yoğun trafik görmeyecek. Yani ayda yılda bir Gaziantep'e gidersem yoğun trafik çekecek. Araç yazın Güneydoğu'nun yoğun sıcaklarına maruz kalacak bu sebeple hararete yatkın araçlar da burada bana risk gibi geliyor. Tabi Gaziantep sanayi olarak yeterli bir şehir. Alacağım aracın usta sıkıntısı çekeceğini pek düşünmüyorum. Araç belirttiğim gibi uzun yol aracı olacağı için en önemli beklentilerimden birisi aracın performanslı olması olacak. Örneğin Pozantı yolunda Haziran'da o rampaları tırmanırken aracı yarım saatte bir sağa çekip hararetin düşmesini beklemeyi çok istemem açıkçası. Çok hız tutkunu olmasam da 120 - 140 bantlarını rahatlıkla kaldırabilecek, bazen gaza gelince rampalarda biraz sıkıştırınca çok arıza çıkarmayacak bir araç almayı istiyorum. Öyle üst düzey bir yol tutuşu beklemiyorum araçtan. Zaten direksiyonda çok risk almayı seven bir şoför değilim, hatta tam aksine biraz korkak bile sayılırım. Virajlarda çok risk almam yavaş yavaş ilerlerim. Bu sebeple yol tutuşundan ziyade konfor taraftarıyım. Uzun yolculuklar yapacağım. Aracın çok yormasını istemem. Tabi öyle aracı aldık 6 ay sonra karıyla satayım diye bir derdim de yok. Araç çok piyasa arabası olmasa da olur. Aşağı yukarı aldığım değere satabilmem yeterli. Zaten en az 2-3 yıl binme niyetim var açıkçası. E tabi bütçe kısıtlı olunca öyle dijital kliması olsun, yol bilgisayarı olsun, koltuk ısıtması olsun gibi takıntılarım da yok. Kliması olsun yeter, malum havalar burada çok sıcak oluyor :) Benim için performans ve konfor donanımdan çok daha önemli. Konfor için B hatchback gibi ufak tefek araçlar düşünmüyorum. Benim boyum 1.94 olduğu için o araçlarda pek rahat edebileceğimi düşünmüyorum. Ekseri manuel vites sevdam olsa da şanzıman konusunda çok seçici değilim, ki olamam da. Bu paralara öyle çok üst düzey otomatik bulamam zaten. Manuel bulma şansım çok daha yüksek. Aracın LPG'li veya en azından LPG uyumunun yüksek olması önemli bir beklentim olsa da çok vazgeçilmez bir kriter değil. Direkt enjeksiyonlu benzinli araçlar da olabilir motor sağlam olduğu sürece. E tabi eldeki para malumumuz çok yeni araçlar bulamam. Bu sebeple yıl takıntım da yok ancak yine de 1993 94 modelden eski de olmasa güzel olur. Özetle, iç hacmi benim gibi ortalama üzerinde iri bir insan için yeterli olacak C - D segment sedan, C hatchback, çok cazip olursa station veya coupe bir araç arıyorum. Araç ortalamanın bir tık üzerinde yakabilir ama yine de yakıtı makul seviyelerde olmalı. Boya, değişen, donanım, şanzıman takıntım yok. Performans benim için kritik. Bu kriterleri sağlayan 220 - 240 bin tl bantlarında bir araç arıyorum. Her türlü tavsiyeye açığım.
Şu anda aklımda olan belli başlı modeller ise; daha önce kullanıp hayran kaldığım Mitsubishi Carisma. Eski kasa 90 beygirlik 1.6'ları nasıldır bilmiyorum ama onlar da dahil tüm motor seçenekleri kabulümdür. Renault Europa'nın 1.6 ve 1.8'leri dikkatimi çekiyor. Fiat Tempra veya Tipo'lar (ekseriyetle 2.0'ları çok gönül çelen modeller ama yakıtları çok fazla kaçar diye korkuyorum) da baktığım araçlardan. Rover de çok hoşuma giden bir marka. Bunların dışındaki tüm tavsiyelere de açığım. Uzun ve biraz dağınık bir konu oldu. Okuduğunuz için ve yazanlar için de verdiğiniz cevaplar ile fikirler için şimdiden çok teşekkür ediyorum. İyi forumlar diliyorum :)
 
Hocam Accent'in o dönem kasalarını iyi bilirim. Bizde vardı bir Millennium kasa. 1.5i GLS paket vardı araç çok ataktı. Yol tutuşu da fena değildi. Admire'nin 1.6 olanı ile 700 kilometreye yakın yol yaptım ve epey beğendim ama benim bütçede Admire imkansız, Millennium da denk gelirse 1.3 modeller anca. O 1.3 de bildiğim kadarıyla çok ağır kalıyor.

Yani tabi haklısınız. Bütçede pek yorulmamış araç bulmak mümkün değil. Araç temiz olur bu sefer metal yorgunluğu olur. Ama ufukta bir Japonya bayrağı dalgalanıyor gibi 😀
1.3 12V SOHC o dönemin en güvenilir motorlarındandı geçmişten geliyordu çünkü,eskiden karbüratörlüydü sonradan çok nokta enjeksiyon yaptılar çünkü motor cidden rafineydi.Avantajı olarak sorunsuzluk ya da sorun anında daha az maliyetle çözüm gibi ihtiyacınız olan niteliklere oldukça hitap edebilen bir motor olur,üstelik çokta yaygındır.Öte yandan 1.3 ama 86 hp olması nedeniyle çokta öldüren bir motor değil,aynı motoru 700 bindeki Getz'te tam 2000 km kadar kullandım tık demedi,yeter ki 15 binde bir bakımlarını düzenli olarak yaptırın.Yumurta kasa önermem zaten çok eski bir platform ama Millennium kesinlikle tercih edilebilir,gönül Admire ister ancak Millenium zaten onun atası Admire makyajlısı gibi olduğu için arada dağlar yok.

Performans konusunu bu bütçeyle gözardı edebilmeniz gerektiğini düşünüyorum,zaten çok kötü bir performansı yok hacmine göre hiç fena sayılmaz ancak asıl övünülecek tarafı LPG uyumu,LPG ile gerçekten oldukça ekonomik şekilde gezebiliyorsunuz özellikle uzun yolda.Bu araca alternatif olarak efsane kasa Corolla'lar var ancak kmsi çok daha yüksek,model yılı çok daha eski ve motorları daha eski nesil olarak bulunuyor,bu yüzden Accent bana göre çok daha güzel bir alternatif gibi geliyor.
 
Son düzenleme:
1.3 12V SOHC o dönemin en güvenilir motorlarındandı geçmişten geliyordu çünkü,eskiden karbüratörlüydü sonradan çok nokta enjeksiyon yaptılar çünkü motor cidden rafineydi.Avantajı olarak sorunsuzluk ya da sorun anında daha az maliyetle çözüm gibi ihtiyacınız olan niteliklere oldukça hitap edebilen bir motor olur,üstelik çokta yaygındır.Öte yandan 1.3 ama 86 hp olması nedeniyle çokta öldüren bir motor değil,aynı motoru 700 bindeki Getz'te tam 2000 km kadar kullandım tık demedi,yeter ki 15 binde bir bakımlarını düzenli olarak yaptırın.Yumurta kasa önermem zaten çok eski bir platform ama Millennium kesinlikle tercih edilebilir,gönül Admire ister ancak Millenium zaten onun atası Admire makyajlısı gibi olduğu için arada dağlar yok.

Performans konusunu bu bütçeyle gözardı edebilmeniz gerektiğini düşünüyorum,zaten çok kötü bir performansı yok hacmine göre hiç fena sayılmaz ancak asıl övünülecek tarafı LPG uyumu,LPG ile gerçekten oldukça ekonomik şekilde gezebiliyorsunuz özellikle uzun yolda.Bu araca alternatif olarak efsane kasa Corolla'lar var ancak kmsi çok daha yüksek,model yılı çok daha eski ve motorları daha eski nesil olarak bulunuyor,bu yüzden Accent bana göre çok daha güzel bir alternatif gibi geliyor.
Accent benim beğendiğim bir model belirttiğin gibi. Bakalım hocam nasipse olur sağ olun 😀
 
250 ye kadar olan sorun yaşama riskini en aza indirmek için Japomlar iyi bir tercih. O rakama alınacak japonlar genelde piyasası yavaş ama binmek için ideal araçlar oluyor. Alırken çok dikkatli olup iyi bir seçim yapmalısınız. 10 aşağı aldım diye sevinirken 40 50 gharcamak zorunda kalmayın
 
ya o değil de, şu efsane kasa sivri burunlu köşeli 626 kasaların temizi bulunur mu acaba o paralara... hiç bakmadım ama, temizi bulunabilirse onlar da ölümsüz arabadır, tavsiye ederim.
 
Laguna 2 kasa 1.9 dci vardı. Bütçe yetse esas önerebileceğim araç o aslında. Tam bir uzun yol canavarıdır. Tüketimi de benim diyenden az oluyor. Harika bir motor şanzıman kombinasyonu var.
Keşke yetse 😅
250 ye kadar olan sorun yaşama riskini en aza indirmek için Japomlar iyi bir tercih. O rakama alınacak japonlar genelde piyasası yavaş ama binmek için ideal araçlar oluyor. Alırken çok dikkatli olup iyi bir seçim yapmalısınız. 10 aşağı aldım diye sevinirken 40 50 gharcamak zorunda kalmayın
Doğru söylüyorsunuz hocam sağ olun.
ya o değil de, şu efsane kasa sivri burunlu köşeli 626 kasaların temizi bulunur mu acaba o paralara... hiç bakmadım ama, temizi bulunabilirse onlar da ölümsüz arabadır, tavsiye ederim.
626'nın tüm lasalarına bakıyorum hocam. Önceliği zaten Mitsubishi ve Mazda'ya veriyorum.
Konuyu okumadım ama Alfa romeo alma
Konunuzu okudum hocam 😅