Uzun yolda sürmesi en keyifli ve kullanırken yormayan araç

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Volkswagen Caravelle.
2009 Caravelle ile seyahat ederken 160-170 gordugumuz oldu araç doluydu , kimse anlamadı o kadar hızlı olduğumuzu .

Bence hızı hissettirmeyen , güven veren , iyi yalıtımlı , yüksek hızlarda fazla bağırmayan , hız arttığında da darbe emişi kotuleşmeyen araç uzun yol aracıdır .



Lenovo K53a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Muhtemelen yataklı bir tırdır uzun yolun en iyi aracı.benim kullandıklarım arasında şaşırtıcı bir şekilde 1997 ford escort sedandı erzurum bingöl yollarında 190 la virajlardaydık hiç sarsmazdı.ayrıca bmw e90 siyah deri koltuklu olanı tavsiye ederim.bindiğim tüm açık deri koltuklar yıpranmış ve batıyordu.
 
Corolladan sonra fazla masraf etmeden geçilecek en ideal uzun yol aracı sanırım Mondeo olur.
Ancak mondeo da olsa gidip E serisine aşık atmak yersiz olacaktır.

Alternatif olarak Alfa 159 1.9 JTDM
Opel İnsignia 1,6 aklıma gelen diğer iki araç.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
En düşük bütçe ile D sınıfı turbo arabalar ihtiyacınızı rahatlıkla karşılar.
Ben de insignia var yol müsaitse uzun yolda 150 altına inmiyorum. 247 kadar da çıkmışlığım var araba istifini hiç bozmuyor. Konfor/tutuş dengesi ve yalıtımı da baya iyi bu konuda öneririm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Muhtemelen yataklı bir tırdır uzun yolun en iyi aracı.benim kullandıklarım arasında şaşırtıcı bir şekilde 1997 ford escort sedandı erzurum bingöl yollarında 190 la virajlardaydık hiç sarsmazdı.ayrıca bmw e90 siyah deri koltuklu olanı tavsiye ederim.bindiğim tüm açık deri koltuklar yıpranmış ve batıyordu.
babam beni volvo FH12 ye bindirmişti 460 lık tı 12 ton portakal yüklüydü ve yokuşlarda otobüsleri bile yiyerek gitmiştik :D ayrıca müthiş konforlu olması da ayrı bişey di
 
Hımm 90 hp corolla dizel demek.Uzun yolda ondan daha hızlı o paraya gidebilirsin ama konfordan çalarsın değişeceğin arabada.Tabii olarak yakıttan da çalıcak.Bence corollanın yeri ve hızı olan 150- hızlarda rakip aramadan temiz gitmek en güzeli.Biri 3 saate istanbul-İzmir yaptım derse siz de 20 kuruşa geldim dersiniz.Yanii işte kısmen teselli
 
Chip yapmis 116 mi dersin, ufak dokunulmus golf leon hatta fiesta ST polo gti mi dersin, otobanda benim arka tamponuma yapistiklari oluyor :) hic bulasmadan saga cekilip seyrediyorum :) tanimadigim insanla roll yapmam, trafikte roll yapmam, arkadaslarimla roll yaptigimda trafik disinda tamamen kontrollu alanda yaptigimiz gibi arkadasin reaksiyonlarini da bildigimden riski minimuma indirmis oluyorum. Hic tanimadigim birinin ne yapacagini ne kadar iyi yada kotu sofor oldugunu bilmedigimden olasi bir kazaya sebebiyet vermek istemem. Kimseye de yolda tanimadigi biriyle kapismasini tavsiye etmiyorum. birinin onune kirar kontrolu kaybeder kaza yapar sizde vicdan azabi yasarsiniz.. Onemli olan gecmek yada gecilmek degil bence...

onu gectim sunu gectim diye kendiyle ve arabasiyla (Golf R) ovunen bir arkadasim bir haftadir hastanede.. biriyle kapisirken 140 la viraja girmis ve kontrolu kaybetmis.
 
Son düzenleme:
Birde şu varki, Sürat maliyet ilişkisi ile uzun yol maliyetini düşünürsek, Hyundai i10 için
105 km hız ile saate 6,8 litre lpg yakar. Şu anki hesap ile 24 lira maliyet çıkar.
Arabada full çakılı yük + 2 kademe klima açık 6,8 litre.
 
Ben Abanta gitmek için hız sabitleme sistemli, Ford fiesta 1,5 tdci kiralamıştım. Araba 120 km hızın üstünde inanaılmaz gürültü çıkarıyordu. hanımla kabinde birbirimizi duyamazdık. Araba daha 10 bin kmde bir araçtı. Bu normalmi 2014 fiesta
Benim araç da 1.5 tdci Fiesta. Hatay'dan Siirt'e (700 km ) hiç yorulmadan ve gürültüsüz geldim.120 km sabitleyerek rahat rahat yolculuk yaptım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Hazir konusu acilmisken merak ettigim bir seyi sorayim. Yaklasik 8 aydir ehliyetim var ve maksimum 5 6 bin km araba kullanmisimdir. Gecen otobanda giderken fark ettim cok fazla serit degistiriyorum. Bundan kastim otobanda 120 ile gidiyorum sol serit 130 civarinda bi hizla akiyor orta serit ise 90 100 arasinda oyle olunca sollamaya cikmalar cok fazla oluyor. Siz genelde kendinize bir serit secip onu mu takip ediyorsunuz yoksa bir hiz belirleyip benim gibi sollama ile serit degistire degistire mi gidiyorsunuz?
 
Hazir konusu acilmisken merak ettigim bir seyi sorayim. Yaklasik 8 aydir ehliyetim var ve maksimum 5 6 bin km araba kullanmisimdir. Gecen otobanda giderken fark ettim cok fazla serit degistiriyorum. Bundan kastim otobanda 120 ile gidiyorum sol serit 130 civarinda bi hizla akiyor orta serit ise 90 100 arasinda oyle olunca sollamaya cikmalar cok fazla oluyor. Siz genelde kendinize bir serit secip onu mu takip ediyorsunuz yoksa bir hiz belirleyip benim gibi sollama ile serit degistire degistire mi gidiyorsunuz?
Sağ müsait olduğu sürece girerim, sollama yapacakken de sol müsait olduğu sürece çıkarım. Kimseyi engellemediğim sürece hızımı korumak için sürekli şerit değiştirirm
 
Hazir konusu acilmisken merak ettigim bir seyi sorayim. Yaklasik 8 aydir ehliyetim var ve maksimum 5 6 bin km araba kullanmisimdir. Gecen otobanda giderken fark ettim cok fazla serit degistiriyorum. Bundan kastim otobanda 120 ile gidiyorum sol serit 130 civarinda bi hizla akiyor orta serit ise 90 100 arasinda oyle olunca sollamaya cikmalar cok fazla oluyor. Siz genelde kendinize bir serit secip onu mu takip ediyorsunuz yoksa bir hiz belirleyip benim gibi sollama ile serit degistire degistire mi gidiyorsunuz?
Normal şartlarda otobanda orta şerit 120'yle, sağ şerit 120'nin altı hızla, sol şerit ise sollamalar için 120 üstü hızla gitmeli ve işi bitince tekrar orta şeride geçmeli. Ama tabii orta şeritten 80-90 da giden olduğu, kamyonların da sık sık kullandığı ve şerit sayıları az geldiği için buna uyan yok. Yol boşsa orta şeritten 120'ye sabitler giderim. Ama kalabalıksa sol şeritten pek ayrılmam. Çünkü orta şeritten gitmek pek mümkün olmuyor kalabalıkken.
 
550 km yol yaptık taunusla. Gün sonunda kimse yorgun argın veya bitik değildi. Daha ne diyeyim :) babam sürerken 90 100, ben sürerken 110 120.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Uzun yolda kullandığım c segmenti araçların içinde Giulietta yı tek geçerim.Sürdükçe süresin geliyor. Koltuğuda sürüş pozisyonuna uygun.
Gömül arabanın içine:) (Tabikii 1.4 170 Tct olan modeli)
 
Benim için uzun yolda sürmesi en keyifli araç koltukları ergonomik, koltuk döşemeleri terletmeyen, tercihen çift bölge otm. klimalı, adaptif hız sabitleyicili, en önemlisi de bakımlı ve sorunsuz arabadır. Eskisi gibi tek gidiş tek geliş yollar olsa bu kriterlere motor gücünü de eklerdim ama artık hiç gerek yok.

Benim sürüşümü baltalamadıkça yolda kimin kaçla gittiği umurumda olmaz. Bence siz de takılmayın, uzun yolda yorgunluğu arttırıp sürücü olarak menzilinizi kısaltmaktan başka işe yaramaz. :)

Oynayıp oynamadığını anlamak zor.. Sizin önünüzde kamyon olduğunu fark etmiş ve sol şeride geçebileceğiniz ihtimalini düşünmüşse frene basıp bilerek geçmemiş olabilir. Bunu ben de defalarca yaptım. Sağımdaki aracın önüne ondan yavaş giden bir araç çıktığında önüme geçebileceği hesabını her daim yapar ve geçmek yerine yavaşlarım.

Uzun yolda konforlu, yapılan hızı hissettirmeyen, viraj kabiliyeti yüksek, yalıtımı iyi, gayette iyi kaçan, yormayan bir otomobil istiyorsanız direkt D segmente bakmanız gerek. C segmentte bunların bazılarını sağlayan araçlar olsa da hepsini sağlayan bir araç yok. En azından E serisine yakın şekilde sağlayan yok.
+1. Mercedes'i kullanan kişi iyi şoförmüş.
 
Başlığı biraz açmam gerekirse 10 saat üzeri yolculuklarda direksiyon başındaki kişinin belini ağrıtmayan, mola verme ihtiyacını çok uzun sürelerde minimum düzeyde hissettirmeye başlayan, konfor bakımından iyi, sürdükçe yol bitmesin hislerine sokan ve keyif veren birkaç araç tavsiyesi istiyorum sizlerden.Kısa bir hikaye ile de ne tür keyiften bahsettiğimi açmak istiyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 15008
Ekli dosyayı görüntüle 15010

İlk uzun yolculuğumu daha yeni İstanbul-Bodrum arasında Toyota Corolla dizel 90 beygir gücünde yeni kasa bir araçla yaptım. Uzun yolculuğu da çok sevdim fakat yolda Mercedes E180 Elite 156 beygir gücündeki araçla aşık atmaya kalktım. Dümdüz yolda tamponundan ayrılmamaya çalışıyor ve sellektör atmadan ona üstünlük kurmaya çalışıyordum,sonunda yol verdi ve önünde gitmeye başladım, ben sanıyorum ki beni artık geçemez, ilk uzun yol tecrübem çünkü 180 le geçilmek de neymiş diyorum.Geçtim sağ şeride o da benim rüzgarım olmadan(Nascar yarışlarındaki rüzgar mevzu)beni geçerse daha iyi olduğunu kabullenecek takip mesafesini koruyarak devam edecektim yoluma.Sağ şeritten giderken hala beni sol şeritten geçemeyen E180 e şaşırarak aynamdan bakıyordum, aramızda sadece bir araba boyu vardı ve hiç değişmiyordu,daha sonra ilerde kamyon olduğunu ve tekrar sol şerite geçmem gerektiğini biliyordum,ama ilk uzun yol tecrübem, olmayan tecrübemle sola geçmeyip olduğum şeritte frene basarak 100 km ye düşürdüm hızımı,onu sıkıştırmak tehlikeye atmaktansa kaybeden ben olurum dedim, Tekrar sol şeride geçmek için hazırlanırken o da ne E180 önümde değil arkamda bana yol veriyor o da fren yapmış meğerse benimle oynuyormuş. Gururum nasıl kırıldı anlatamam.
O arkadaş benden daha çok mu zevk almıştır uzun yolda ? En az onun kadar zevk almak benimde hakkım bu yüzden tavsiyelerinizi bekliyorum.

Muhtemelen adam gülümsemiş, delikanlıya bak demiş ama sıkıntı çıkarabileceğini düşünerek, seninle uğraşmamış. zaten bu segment araç kullanan insanlar genellikle kelli felli görmüş geçirmiş insanlardır, böyle atraksiyonlara pek girmezler. ben bile artık; geçsin gençler diyorum.
uzun yolda en konforlu araç dersen; mercedes s-bmw7-audi a8 v.b. f segment araçlardır. Bunlar accık ulaşılamaz olduğundan minumum d segment bi araç öneririm. en son tatil yolunda test ettiğim yeni mazda3'üm de fena değildi, emsalleri içinde bence iyi; konfor, sürüş dinamikleri ve sürüş keyfi açısından d segmentine bir hayli yakın bir araç.
 
Son düzenleme:
E180 sizin sınırlarınızı görmek istemiş.. mesela Düz de kaç gidiyor, yokuş yukarı koruyabiliyor mu, veya yokuş aşşa kaça çıkabiliyor diye izlemiş sizi.. yoksa mazallah hiç rüzgar falan demeden içinden geçer Corollanın.

Sizin sorunuza cevap olarak tercihen dingil mesafesi uzun yani D ve üsü segment araçlardır. Bazı C ler de iyi, ama D lerin geneli bu konuda daha başarılı olurlar. Zaten onların var oluş amacı şehir içi kullanımdan çok, şehir dışı otoban kullanımlarıdır.

Corolla dan sonra güncel herhangi bir D segmenti size o rahatlığı sağlar lakin Performans konusunda E180 gibi olabilmek için turbo benzinli araçlara veya 2.0 dizellere çıkmak lazım. Vergi ve bazı ek maliyetleri göz etmezsek 2.0 dizel bir araç sizi daha mutlu eder uzun yolda. Devir bandı daha aşağıda kalır ve motor stres olmadan uzun süre yüksek hızda seyir edilebilir.

Tabi mercedes E serisi, BMW 5 ve Audi A6 gibi araçlara, bizim erişebileceğimiz Insignia, Passat, Superb veya Mondeo gibi araçlar ölçü olmaz... Belki Performans olarak yakalanabilirler ancak o dinginlik ve huzur ve stressiz sürüş hissini vermezler.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih ve karyel
Benim yakın bir akrabamın makam arabası E serisi,şoförü genç ve kafa dengi biriydi,ben de protokolü pek sevmediğim için bayağı bir konuşmuştuk ıssızda :) Bundan önceki sürdüğü makam arabası Mondeo'ymuş,benim arabayı çok övünce gaza geldim sordum "E mi Mondeo mu?"...Cevap şu:2.0 dizel otomatik vites olursa Mondeo'yu uzun yol için tercih ederim...

Benim Mercedes ile çok tecrübem yok ama kendi arabamla Ayvalık-Adıyaman yaptık 1556 km ve eve 60 km kala babama çiğköfte yapmasını rica ettik gece 1 de.Sabah 9 da çıktığımız yolculukta gece 3'te evdeydik ve artık uykumuz gelmişti yorgun değildik.Başka hangi araba olsa o saatte bu keyfi yapabilirdik bilmiyorum "bir an önce eve gidip uzanayım" derdik kesin.

Diğer konulara gelecek olursak 140 sol şeritten gidip kendini çok hızlı gidiyor sanmak hoş değil,arkamıza her zaman bakmalıyız.Ben 190 la giderken 2 tane BMW aynı anda beni bir sollamıştı anlatamam.Bölünmüş yolda 100 km altı hızla sol şeritten gidenlere de çok ağır küfürlerim var orası ayrı.Kapışmak da benzer şekilde hızlanabilen arabalar arasında virajda olur,düz yolda zaten herkes gidiyor ama tasvip etmem.
 
Son düzenleme:
Aklıma geldi . Sivas dönüşü kayseriden ggelmiştik. Kayseride, renault 9 brodway ile kapışmıştım. Bir ben bir o bir birimizi solluyorduk. Rampayı kafa kafaya çıkıyorduk, ama düz yolda çabuk devirlendiğim için arayı acıyordum. Sonra motor soğusun diye gazı kısınca geri yetişiyor. yine rampada tırmanırken yapıştırıp kafa kafaya çıkıyorduk. rampada brodwayi bir türlü geçemedim. oda beni.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...