Uzun yoldan nefret etmek üzereyim

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan man28
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tır ve kamyon şoförlerine yapılacak şey belli beyler. Rampadaysa önüne geçip gaz kesin. Sollamaya kalkarsa da hafif sol gösterin, çıkmaya gerek de yok. Hızını şöyle 30-40 km düşürdükten sonra basın gidin. O rampayı tırmanmaya çalışırken aklı başına gelir, başkasının önünü kesmek ne demek görmüş olur. Ben bir kere otobüse yaptım. Arkadan selektör yapa yapa gelmeme rağmen dilovası rampasında en sol şeritte önüme kırdı. Rampanın geri kalan kısmını 70'le tamamlamak zorunda kaldı. ;)
 
Son düzenleme:
Tır ve kamyon şoförlerine yapılacak şey belli beyler. Rampadaysa önüne geçip gaz kesin. Sollamaya kalkarsa da hafif sol gösterin, çıkmaya gerek de yok. Hızını şöyle 30-40 km düşürdükten sonra basın gidin. O rampayı tırmanmaya çalışırken aklı başına gelir, başkasının önünü kesmek ne demek görmüş olur. Ben bir kere otobüse yaptım. Arkadan selektör yapa yapa gelmeme rağmen dilovası rampasında en sol şeritte önüme kırdı. Rampanın geri kalan kısmını 70'le tamamlamak zorunda kaldı. ;)

750 lik volvo falan gelmesin de :p geneli için en mükemmel çözüm.

Atmosferik japonlarda da iş görüyor :P
 
Tır ve kamyon şoförlerine yapılacak şey belli beyler. Rampadaysa önüne geçip gaz kesin. Sollamaya kalkarsa da hafif sol gösterin, çıkmaya gerek de yok. Hızını şöyle 30-40 km düşürdükten sonra basın gidin. O rampayı tırmanmaya çalışırken aklı başına gelir, başkasının önünü kesmek ne demek görmüş olur. Ben bir kere otobüse yaptım. Arkadan selektör yapa yapa gelmeme rağmen dilovası rampasında en sol şeritte önüme kırdı. Rampanın geri kalan kısmını 70'le tamamlamak zorunda kaldı. ;)
Bunu yapıyorum, tam anlamı ile kuduruyorlar ama gerçek anlamda canımı çok sıkan ve ciddi anlamda sabrımı zorlayanlara yapıyorum.
 
Benim yolum hep bu güzergah üzerinden geçmek zorunda oluyor ve karşılaştığım manzara hiç değişmez ki birisi youtubeye koymuş ;

 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Tır ve kamyon şoförlerine yapılacak şey belli beyler. Rampadaysa önüne geçip gaz kesin. Sollamaya kalkarsa da hafif sol gösterin, çıkmaya gerek de yok. Hızını şöyle 30-40 km düşürdükten sonra basın gidin. O rampayı tırmanmaya çalışırken aklı başına gelir, başkasının önünü kesmek ne demek görmüş olur. Ben bir kere otobüse yaptım. Arkadan selektör yapa yapa gelmeme rağmen dilovası rampasında en sol şeritte önüme kırdı. Rampanın geri kalan kısmını 70'le tamamlamak zorunda kaldı. ;)
Hocam tırda korna haricinde fazla bir tepki ile karşılaşmazsın ama otobüslerde dikkat etmek lazım , soda şişesi ellerinin altında hazır bulunuyor :D
 
Tır ve kamyon şoförlerine yapılacak şey belli beyler. Rampadaysa önüne geçip gaz kesin. Sollamaya kalkarsa da hafif sol gösterin, çıkmaya gerek de yok. Hızını şöyle 30-40 km düşürdükten sonra basın gidin.
O anda aynada şöyle bir şey görünüyor olacak ve üstünüze doğru gelecek. Belki sizi görmeyecek veya kasıtlı yavaşlamak istemeyecek. Bunu yapmaya ne kadar değecek?
61011daf7d51a94b5d4dba3a8de1de0a.jpg
 
Son düzenleme:
O anda aynada şöyle bir şey görünüyor olacak ve üstünüze doğru gelecek. Belki sizi görmeyecek veya kasıtlı yavaşlamak istemeyecek. Bunu yapmaya ne kadar değecek?
Ekli dosyayı görüntüle 29488
O kasıtlı yavaşlamak istememe durumunu falan ancak forumlarda atıp tutarlar. He çok dellenirse diye zaten ikinci üçüncü viteste bekliyor olurum. Fazla yaklaşırsa uzarım zaten.

Şu ana kadar sadece tek şoföre yaptım. O da gerçekten kaşınmıştı.

Bu adamlar her en sol şeride çıktıklarında korna yemeli. Her birinin önüne atladıklarında tepki görmeli. Bunları tabelayla , uyarıyla hizaya getirmek mümkün değil. Kanun, kural denendi o da çalışmıyor. Söz fayda etmiyorsa, şartlanma yoluyla eğitim seviyesine inmek gerekiyor ;) Çünkü bunlar bunu öğrenmezse, burada daha çok konu açarız üstüme tır kırdı en sol şeride çıktı vs diye.
 
Son düzenleme:
Hocam tırda korna haricinde fazla bir tepki ile karşılaşmazsın ama otobüslerde dikkat etmek lazım , soda şişesi ellerinin altında hazır bulunuyor :D
Otobüsün ön burnunun iki yanında çok kuvvetli hava akımı vardır. 80 le giderken soda şişesi muhtemelen kendi ön camında patlar. Onu hesaplayabilecek adam da otobüs şoförü olmaz. Oluyorsa da kaderimize razı olacağız :D
 
O kasıtlı yavaşlamak istememe durumunu falan ancak forumlarda atıp tutarlar. He çok dellenirse diye zaten ikinci üçüncü viteste bekliyor olurum. Fazla yaklaşırsa uzarım zaten.

Şu ana kadar sadece tek şoföre yaptım. O da gerçekten kaşınmıştı.

Bu adamlar her en sol şeride çıktıklarında korna yemeli. Her birinin önüne atladıklarında tepki görmeli. Bunları tabelayla , uyarıyla hizaya getirmek mümkün değil. Kanun, kural denendi o da çalışmıyor. Söz fayda etmiyorsa, şartlanma yoluyla eğitim seviyesine inmek gerekiyor ;) Çünkü bunlar bunu öğrenmezse, burada daha çok konu açarız üstüme tır kırdı en sol şeride çıktı vs diye.
Kesinlikle katılıyorum. Sol şeritte her önüne kırılan korna bassa; veya ne bileyim sağ ve orta şerit boş iken soldan gitmekte inat edenler uyarılsa; anca böyle böyle öğrenirler yaptıklarının yanlış olduğunu.
 
O kasıtlı yavaşlamak istememe durumunu falan ancak forumlarda atıp tutarlar. He çok dellenirse diye zaten ikinci üçüncü viteste bekliyor olurum. Fazla yaklaşırsa uzarım zaten.

Şu ana kadar sadece tek şoföre yaptım. O da gerçekten kaşınmıştı.

Bu adamlar her en sol şeride çıktıklarında korna yemeli. Her birinin önüne atladıklarında tepki görmeli. Bunları tabelayla , uyarıyla hizaya getirmek mümkün değil. Kanun, kural denendi o da çalışmıyor. Söz fayda etmiyorsa, şartlanma yoluyla eğitim seviyesine inmek gerekiyor ;) Çünkü bunlar bunu öğrenmezse, burada daha çok konu açarız üstüme tır kırdı en sol şeride çıktı vs diye.
Yavaşlamayacak kişiler de çıkabilir sonuçta Türkiye'de yaşıyoruz. Kaç tonluk tır yani duramayabilir, durmayabilir; canım ve malım zarar görmesin diye girişmem böyle bir işe.
Aşırı sinirlenirseniz de dörtlü açıp emniyet şeritine geçip yüzyüze konuşmak yada anladığı tarzdan uyarmak da bir yöntem ama bunu da pek tavsiye etmem.

Kornayla uyarıyı ben de yapıyorum ve dediğinize de katılıyorum yani kimisi gerçekten laftan kuraldan anlamıyor.
Ama bana sorarsanız en güzel uyarı yöntemi cezalandırma ile olandır, videosunu çekip EGM'ye gönderip cezasını yedirtmek en güzeli olur.
 
sehiricinde de durum farkli degil ki , elinde telefon varken farkinda olmadan ustume kiran, gitgide yaklasan ama farkinda olmayan cok oluyor. karsilastigim durumlarin cogunlugunda sofor bayan, altindaki arac SUV yada benzeri buyuklukte ve cogunlukla elinde telefon var. korna ile ikaz ettigimde de hakliymiscasina bana bagiriyorlar :) Telefonda hayati bir meselesi yoksa (oldugunu sanmiyorum) kim olursa olsun telefonunu alip kendisine implant etmek istiyorum ama yetkim yok :) yasalara saygiliyiz :D
 
@OzanDnz @ercanalhan @msansertekin beyler bir şey diyeceğim.
Kocaeli-İzmir güzergahını da ehliyet aldığımdan beri sık sık yaparım. Susurluk'a gelip mola verdiğimdeki yorgunluktan fazla TEM otoyolu İzmit-İstanbul arasında yorulurum. Gerek yolun yapısı, gerek trafikteki sığırlar, gerek yoğunluk... Tampon tampona minimum şerit genişliğine sahip emniyet şeritsiz yolda 120 üstü hızlarla gitmek insana pist eforu sarfettiriyor. Bu nedenle belki 2-3 yıldır bu güzergahta TEM otoyolunu bir kez bile kullanmadım, hep e-5'i kullanıyorum. İnanın çok daha az yoruyor. Zaman kaybı da fazla değil. Zaten TEM'de yıllardır hep bir yerlerde yol çalışması olur. Valla parayla rezil olduğunuza değmez. Bir de e-5'in şeritleri daha geniş.
 
İzmit-İstanbul arasında yolculuk ederken dikkat edilecek bir hususta : "Nuh Çimento"

Yukarıda kamyonların yola bağlanırken oluşturduğu sıkıntıdan söz edilmiş ama diğer husus ise , fabrikanın bacasından salınan gaz/kimyasal uzun süre yağmur yağmadığı takdirde yolda birikiyor . Özellikle uzun zaman biriktiği takdirde , yağmur ilk yağmaya başladığında zeminin çok kayganlaştığını söylüyorlar .

Hatırlarsanız orada bir Toma ile Accent Blue kaza yapmıştı , kamera kayıttaydı Youtube dede paylaşılmıştı .
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
Kamyoncuları kızdırmak mı?Bu kaçıncı seviye, en yakın yol ayrımında düdüklenmeyelim.

Otobüslerden çok çekinmem çünkü hepsi kurumsal yapacağı b.ktan sonra kendi başının ağrıyacağını bilir, ama kamyonculara o yokuş hamlesini ben yapmaya cesaret edemezdim ha ama yapanı da desteklerm şak şaklarım.Yapılması gereken o ama tehlikeli çoluk çocuk varken uğraşılmaz “itlen kopuklan...”
 
@OzanDnz @ercanalhan @msansertekin beyler bir şey diyeceğim.
Kocaeli-İzmir güzergahını da ehliyet aldığımdan beri sık sık yaparım. Susurluk'a gelip mola verdiğimdeki yorgunluktan fazla TEM otoyolu İzmit-İstanbul arasında yorulurum. Gerek yolun yapısı, gerek trafikteki sığırlar, gerek yoğunluk... Tampon tampona minimum şerit genişliğine sahip emniyet şeritsiz yolda 120 üstü hızlarla gitmek insana pist eforu sarfettiriyor. Bu nedenle belki 2-3 yıldır bu güzergahta TEM otoyolunu bir kez bile kullanmadım, hep e-5'i kullanıyorum. İnanın çok daha az yoruyor. Zaman kaybı da fazla değil. Zaten TEM'de yıllardır hep bir yerlerde yol çalışması olur. Valla parayla rezil olduğunuza değmez. Bir de e-5'in şeritleri daha geniş.

Bir İzmitli ve İzmit’e devamlı gidip gelen biri olarak katılıyorum. E-5’in trafik yoğunluğu Gebze’den sonra fazlasıyla azaldığı için daha az yorucu oluyor. TEM’de evet hızlı gidiyorsunuz ama çok yoğun oluyor. O kadar çok önünüze atlayan makas atan oluyor ki cruise control vb. kullanamıyorsunuz. Kaldı ki bir kaza anında kaçacak yeriniz de olmuyor. Bazen kilitlenip kalıyorsunuz trafikte. Ailemin oturduğu yer gereği son zamanlarda Kuzey Marmara Otoyolu’nu kullanmaya başladım. Yolu biraz uzatsam da TEM’e göre daha fazla para versem de bağlandığım noktadan İzmit’e gidene kadar toplasanız 10 araba gördüğüm için çok daha rahat oluyor. Gerilmeden sakin sakin gidiyorum. Gideceğiniz noktaya göre orayı da tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ben son 3 yıldır Kıbrısta Türkiye den getirdiğimiz Auris-Picasso-Astra sırasıyla düzenli olarak kullandım. Ters direksiyon da olmama rağmen Türkiye'nin trafiği kadar beni yormadı. Türkiye de yayalarda dahil olmak üzere herkesin bir acelesi var. Sanki 10 sn erken varınca ödül veriliyormuş benim haberim yokmuş gibi hissediyorum.
 
@OzanDnz @ercanalhan @msansertekin beyler bir şey diyeceğim.
Kocaeli-İzmir güzergahını da ehliyet aldığımdan beri sık sık yaparım. Susurluk'a gelip mola verdiğimdeki yorgunluktan fazla TEM otoyolu İzmit-İstanbul arasında yorulurum. Gerek yolun yapısı, gerek trafikteki sığırlar, gerek yoğunluk... Tampon tampona minimum şerit genişliğine sahip emniyet şeritsiz yolda 120 üstü hızlarla gitmek insana pist eforu sarfettiriyor. Bu nedenle belki 2-3 yıldır bu güzergahta TEM otoyolunu bir kez bile kullanmadım, hep e-5'i kullanıyorum. İnanın çok daha az yoruyor. Zaman kaybı da fazla değil. Zaten TEM'de yıllardır hep bir yerlerde yol çalışması olur. Valla parayla rezil olduğunuza değmez. Bir de e-5'in şeritleri daha geniş.
E-5'te genel olarak dilovası ve sonrasındaki iki şeritlik kısım beni ayar ediyor. Eğer kaza falan varsa, buyurun cenaze namazına