nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
Youtube'da dolaşırken HumbleMechanic'in (kendisi VW fanıdır:)) zamanlaması kaymış 2.0 TSI motorunu dağıtma videosunu izledim. Zaten biliyordum yeni VAG motorlarının doğuştan bazı problemlere sahip olduklarını. Ama bu video ile tamam dedim. Motorda söktüğü neredeyse her sistemin kronik bir hatası var. Aşağıya bir kaç tanesini yazayım. (Video linki:
)
Değişken zamanlamalı eksantrik dişlilerinden yağ kaçağı, ve bu kasnaklara giden yağ kanalları içinde bulunan süzgecin resmen "yerinden kopup", motor içi yağ kanallarına kaçıp tıkanıklığa ve motorun yağsız kalmasına yol açması.
Sürekli revizyona uğramış ama bir türlü %100 sorunsuz çalışabilecek hale getirilememiş zincir gergisi. (Hele eski tip gergilerde, zincirin gergisi ufacık bir dişli parçaya emanet edilmiş. Kendini saldığı anda güm. Pistonlar sübaplara vuruyor.)
Zamanla aşınmaya ve kırılmaya müsait plastik zincir kılavuzları.(Gerçi çoğu zincirli araçta plastik oluyor zaten)
Plastik su pompasını anlatmaya gerek yok herhalde.
Krank arka keçesinin yağ kaçırması.
Motorun her tarafında kullanılan, sıyırmaya müsait torx vidaları ve en basit şeyi sökmek-takmak için bile gerekli "özel" VAG el aletleri.
Bu videodan çıkardıklarım bu kadardı. Tabii bunların dışında yaygın bilinen sorunlar da var. Sübaplarda karbon birikmesi, yüksek güç alınan motorlardaki piston-segman hataları vs.
Zaten videonun yorumlarına bakarsanız herkes bu motorların ne kadar sıkıntılı olduğundan bahsetmiş. Birisi küçük hacimli olanların(1.0, 1.2 falan) daha da kötü olduğunu söylemiş.
Açıkçası bu durum beni korkutuyor. Karmaşık tasarım ve kalitesiz üretim. Bugünlerde iyiyiz, bu motorlar henüz yaşlanmadı. Şöyle 8-10 yaşlarına yaklaştıklarında artacak yürütme maliyetlerini düşünemiyorum.

Bu arada konuyu VAG isminde açmamın özel bir sebebi yok. Başka markaların motorlarında da, bunlar kadar bariz olmasa da bu tür sıkıntılar mevcut. Bundan 5-10 sene sonra, 30 senelik Japonlar saat gibi çalışmaya devam ederken, 10 yaşındaki "üstün teknoloji" aracı ile uğraşmaktan saç-baş yolanların oluşturacağı manzarayı hayal edebiliyorum:).
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
1.2 tsi motor, neredeyse hiç zorlanmamış. 30.000 km'deyken, 2. viteste rölantiye yakın bir devirde ilerlerken, eksantrik miline bağlı bir parçanın hatalı üretimi nedeniyle motor kilitlendi, motorun iç aksamlarının yarısı garantiden değişti. Dünyanın en iyi motoru elimizde. :) Selamlar.
 

DKB34

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
862
2,004
2,520
27
İstanbul
Marka
Seat
giphy.gif
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,849
26,158
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Atmosferik 1.8 passatta da bu sorunlardan bazıları var düşük hacimli turbo olmasına gerek yok. 1. nedenle olmasa da yağ kanallarında tıkanma söz konusu. Karterden yağı çeken boruda çay süzgecine benzer bi süzgeç var ara ara tıkanıyor o. Buna bağlı olarak her şey dört dörtlük çalışsa bile sıkıntı çıkarabilen egzantirik zinciri gergisi normalden çok daha hızlı bozulabiliyor. 1 kez eski sahibinin öküzlüğü yüzünden bir kez de bu süzgeç tıkanması yüzünden 4 yılda 2 kere zincir gergisi değiştirdik :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,849
26,158
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Nie gülüosun motorsinann bey tisiaylar persorfanslı ve az yakıo bi de dsg şansnumanla ışıktan kalkıp diyer ışığa öteki arabalardan 2 sn hızlı varıyorum. Işıkta en önde olmak nasıl bi his vag olmayn bilmez.
Bu dediklerinizin hepsi oluyo ama sonuçta :D sonu da kötü olmasa çoğ iyi moturlar da işte nabarsın her güzelin bi kusuru vardır :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Bu dediklerinizin hepsi oluyo ama sonuçta :D sonu da kötü olmasa çoğ iyi moturlar da işte nabarsın her güzelin bi kusuru vardır :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sevene saygı duyarım sonuç olarak üstün mühendislik tasarımları, forumda vaga laf edenlerin toplanıp tek bi dişlisini üretemeyeceği şanzıman ve motorlar bunlar. Fakat bana hitap etmiyor ve mantıksız geliyor. Motor sporları için çift kavrama ve yüksek performans harikulade kombinasyonlar olabilir ama günlük kullanım için israf benim gözümde
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,849
26,158
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Sevene saygı duyarım sonuç olarak üstün mühendislik tasarımları, forumda vaga laf edenlerin toplanıp tek bi dişlisini üretemeyeceği şanzıman ve motorlar bunlar. Fakat bana hitap etmiyor ve mantıksız geliyor. Motor sporları için çift kavrama ve yüksek performans harikulade kombinasyonlar olabilir ama günlük kullanım için israf benim gözümde
Sürekli akan trafikte kullansam yakıt tüketimindeki avantaj için tercih edebilirim ama benim şartlarımda manuelin kavraması bile fazlasıyla zorlanıyo. Herhangi bir yarı otomatik araba olsa 50bin km olmadan kavrama bitiririm ben sabahları en az 20 kere arka arkaya kalkış yapıyorum yokuş yukarı. Geçen evden okula sayayım dedim yolun yarısında 40ı geçmişti kalkış sayısı :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve yaso
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Sevene saygı duyarım sonuç olarak üstün mühendislik tasarımları, forumda vaga laf edenlerin toplanıp tek bi dişlisini üretemeyeceği şanzıman ve motorlar bunlar. Fakat bana hitap etmiyor ve mantıksız geliyor. Motor sporları için çift kavrama ve yüksek performans harikulade kombinasyonlar olabilir ama günlük kullanım için israf benim gözümde
sen yazdıkça nurlanıyorum yiğidim...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve yaso

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
güncel olarak alınıp kafa rahat sorunsuz şekilde yıllarca kullanıalcak bir tane bile arabasını göremiyorum şu grubun, her parçasında kronik sorun var. Yüz milyarlarca para verip ailem ile uzun yola güvenle gidemeyeceksem verimli motoruna
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
1.2 tsi motor, neredeyse hiç zorlanmamış. 30.000 km'deyken, 2. viteste rölantiye yakın bir devirde ilerlerken, eksantrik miline bağlı bir parçanın hatalı üretimi nedeniyle motor kilitlendi, motorun iç aksamlarının yarısı garantiden değişti. Dünyanın en iyi motoru elimizde. :) Selamlar.
Konu yeşillenmişken, aynı araba bu hafta 103.930 km 'deyken ilk defa "yağ seviyesi düşük" uyarısı verdi. Otoyolda 120 ile gidiyorduk. Zaten arabayla en son ben belki 1 yıl önce filan 5.500 rpm çevirmişimdir. Onun dışında araba 3000 devri geçmeden çocuklu aile babası tarafından sakin sakin kullanılıyor.
@motorsinann bak abim arabayı temiz kullandığımız için 3-5 bin km daha gitti 😅
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Turbosuz motor kalmadi ki. Gonul ister atmosferik motora binelim tadini alan zaten zor birakir ama her marka turkiye icin dusuk hacim yuksek guc prensibi ile motor getiriyor.
Turkiye ki mercedes c kasaya 1.6 motor bmw 5 serisine 1.6 motor koydurtmus ulke. Bir yerde el mecbur belirli markalar haric herkes turboda .
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Turbosuz motor kalmadi ki. Gonul ister atmosferik motora binelim tadini alan zaten zor birakir ama her marka turkiye icin dusuk hacim yuksek guc prensibi ile motor getiriyor.
Turkiye ki mercedes c kasaya 1.6 motor bmw 5 serisine 1.6 motor koydurtmus ulke. Bir yerde el mecbur belirli markalar haric herkes turboda .

Geçen bir yerde gördüm, Toyota Camry 2.5h getirecek haberinin altına chr 1.2 deki motoru niye koymadılar yazmışlar. Adamlar Camry'de 1.2 motor bekliyor. :D
Git B sınıfı al, C sınıfı al, mecburlar sanki E sınıfına yakın boyutta bir D sınıfı araç almaya.
 
Son düzenleme:

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,724
6,779
4,070
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Geçen bir yerde gördüm, Toyota Camry 2.5h getirecek haberinin altına chr 1.2 deki motoru niye koymadılar yazmışlar. Adamlar Camry'de 1.2 motor bekliyor. :D
Git B sınıfı al, C sınıfı al, mecburlar sanki E sınıfına yakın boyutta bir D sınıfı araç almaya.

Sonra vay efendim bu araba gitmiyor olacak :)
O kasanın hakkı V6 'dan aşağı değil aslında ama Türkiye' de yaşıyoruz :)
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım