Youtube'da dolaşırken HumbleMechanic'in (kendisi VW fanıdır
) zamanlaması kaymış 2.0 TSI motorunu dağıtma videosunu izledim. Zaten biliyordum yeni VAG motorlarının doğuştan bazı problemlere sahip olduklarını. Ama bu video ile tamam dedim. Motorda söktüğü neredeyse her sistemin kronik bir hatası var. Aşağıya bir kaç tanesini yazayım. (Video linki:
)
Değişken zamanlamalı eksantrik dişlilerinden yağ kaçağı, ve bu kasnaklara giden yağ kanalları içinde bulunan süzgecin resmen "yerinden kopup", motor içi yağ kanallarına kaçıp tıkanıklığa ve motorun yağsız kalmasına yol açması.
Sürekli revizyona uğramış ama bir türlü %100 sorunsuz çalışabilecek hale getirilememiş zincir gergisi. (Hele eski tip gergilerde, zincirin gergisi ufacık bir dişli parçaya emanet edilmiş. Kendini saldığı anda güm. Pistonlar sübaplara vuruyor.)
Zamanla aşınmaya ve kırılmaya müsait plastik zincir kılavuzları.(Gerçi çoğu zincirli araçta plastik oluyor zaten)
Plastik su pompasını anlatmaya gerek yok herhalde.
Krank arka keçesinin yağ kaçırması.
Motorun her tarafında kullanılan, sıyırmaya müsait torx vidaları ve en basit şeyi sökmek-takmak için bile gerekli "özel" VAG el aletleri.
Bu videodan çıkardıklarım bu kadardı. Tabii bunların dışında yaygın bilinen sorunlar da var. Sübaplarda karbon birikmesi, yüksek güç alınan motorlardaki piston-segman hataları vs.
Zaten videonun yorumlarına bakarsanız herkes bu motorların ne kadar sıkıntılı olduğundan bahsetmiş. Birisi küçük hacimli olanların(1.0, 1.2 falan) daha da kötü olduğunu söylemiş.
Açıkçası bu durum beni korkutuyor. Karmaşık tasarım ve kalitesiz üretim. Bugünlerde iyiyiz, bu motorlar henüz yaşlanmadı. Şöyle 8-10 yaşlarına yaklaştıklarında artacak yürütme maliyetlerini düşünemiyorum.
Bu arada konuyu VAG isminde açmamın özel bir sebebi yok. Başka markaların motorlarında da, bunlar kadar bariz olmasa da bu tür sıkıntılar mevcut. Bundan 5-10 sene sonra, 30 senelik Japonlar saat gibi çalışmaya devam ederken, 10 yaşındaki "üstün teknoloji" aracı ile uğraşmaktan saç-baş yolanların oluşturacağı manzarayı hayal edebiliyorum
.

Değişken zamanlamalı eksantrik dişlilerinden yağ kaçağı, ve bu kasnaklara giden yağ kanalları içinde bulunan süzgecin resmen "yerinden kopup", motor içi yağ kanallarına kaçıp tıkanıklığa ve motorun yağsız kalmasına yol açması.
Sürekli revizyona uğramış ama bir türlü %100 sorunsuz çalışabilecek hale getirilememiş zincir gergisi. (Hele eski tip gergilerde, zincirin gergisi ufacık bir dişli parçaya emanet edilmiş. Kendini saldığı anda güm. Pistonlar sübaplara vuruyor.)
Zamanla aşınmaya ve kırılmaya müsait plastik zincir kılavuzları.(Gerçi çoğu zincirli araçta plastik oluyor zaten)
Plastik su pompasını anlatmaya gerek yok herhalde.
Krank arka keçesinin yağ kaçırması.
Motorun her tarafında kullanılan, sıyırmaya müsait torx vidaları ve en basit şeyi sökmek-takmak için bile gerekli "özel" VAG el aletleri.
Bu videodan çıkardıklarım bu kadardı. Tabii bunların dışında yaygın bilinen sorunlar da var. Sübaplarda karbon birikmesi, yüksek güç alınan motorlardaki piston-segman hataları vs.
Zaten videonun yorumlarına bakarsanız herkes bu motorların ne kadar sıkıntılı olduğundan bahsetmiş. Birisi küçük hacimli olanların(1.0, 1.2 falan) daha da kötü olduğunu söylemiş.
Açıkçası bu durum beni korkutuyor. Karmaşık tasarım ve kalitesiz üretim. Bugünlerde iyiyiz, bu motorlar henüz yaşlanmadı. Şöyle 8-10 yaşlarına yaklaştıklarında artacak yürütme maliyetlerini düşünemiyorum.
Bu arada konuyu VAG isminde açmamın özel bir sebebi yok. Başka markaların motorlarında da, bunlar kadar bariz olmasa da bu tür sıkıntılar mevcut. Bundan 5-10 sene sonra, 30 senelik Japonlar saat gibi çalışmaya devam ederken, 10 yaşındaki "üstün teknoloji" aracı ile uğraşmaktan saç-baş yolanların oluşturacağı manzarayı hayal edebiliyorum

Son düzenleme: