Merhaba arkadaşlar,
Aracım 95 model Opel Vectra GT.
Günümüzün araçlarında artık yalıtım önemli bir mevzu olduğu için firmalar ona göre dizayn yapmakta ve araçlarını piyasaya sunmakta. Bu anlamda bakıldığında aracım 95 model olduğu için sessiz olmasına rağmen tam olarak istediğim seviyede bir yalıtımı yoktu. Ayrıca araçta ses sistemi bulunduğu için bass vurdukça titreşimler ve rahatsız edici gürültüler oluşuyordu. Tüm bu sebeplerden ötürü amatör şekilde ses yalıtımı yapmaya karar verdim.
Resimlerde de görüleceği üzere haftanın sadece 1 günü evde olmam sebebiyle ilk etapta bagaj ve kapı içleri için zaman ayırabildim bu işlere. Yıllık izinde inşallah tavan ve tavan için de yalıtıma devam etmeyi düşünüyorum.
Bu kadar işlemde dahi aracın içine gelen gürültüde hissedilir derecede fark oluştu. Kapıların kapanışı toklaştı. Müzik keyfi bambaşka bir hal aldı.
Özellikle arka davlumbazlardan ve bagaj kısmından aracın içine gürültü geliyormuş bunu fark ettim, uygulama sonrası aracın arkası adeta aynadan bakmadığım sürece yerinde mi değil mi anlayamaz bir hal aldı
2 çeşit ürün kullandım.
Simself : Asıl gürültünün kaynağı olan metal yüzeylerdeki titreşimleri almak için kullanılıyor. Sıcak havada uygulaması basit, güzel şekil alıyor ve yapışması gayet kuvvetli.
Ses yalıtımı gibi tüm yüzeye uygulamaya gerek yok. Yüzeyin %50-60'ı kaplansa yetiyor bu malzemenin titreşim kesme görevini yapabilmesi için. Aynı zamanda ses yalıtımı da sağlar bi nebze.
13mm kapalı hücre, kauçuk, kendinden yapışkanlı, su tutmayan sünger : Bu malzemenin görevi ise ısı ve ses yalıtımı yapmak. Simself üzerine uyguladım. Kalın olduğu için arka bagaj kısmındaki kaplamaları yerine oturtmak biraz zor oldu, orjinalinde kullanılan klipslerden daha uzunlarını temin ederek yerlerine tutunmalarını sağladım. Sizler daha ince 3-5mm firex sünger kullanabilirsiniz.
Bu işlemi yapacak kişilerde 3 şey bulunması lazım: Sabır, titizlik ve zaman. (para olmazsa olmazı bu işin zaten ama ciddi maliyeti 300-500 liraya bi arabaya yetecek kadar malzeme alınabiliyor)
Aracım 95 model Opel Vectra GT.
Günümüzün araçlarında artık yalıtım önemli bir mevzu olduğu için firmalar ona göre dizayn yapmakta ve araçlarını piyasaya sunmakta. Bu anlamda bakıldığında aracım 95 model olduğu için sessiz olmasına rağmen tam olarak istediğim seviyede bir yalıtımı yoktu. Ayrıca araçta ses sistemi bulunduğu için bass vurdukça titreşimler ve rahatsız edici gürültüler oluşuyordu. Tüm bu sebeplerden ötürü amatör şekilde ses yalıtımı yapmaya karar verdim.
Resimlerde de görüleceği üzere haftanın sadece 1 günü evde olmam sebebiyle ilk etapta bagaj ve kapı içleri için zaman ayırabildim bu işlere. Yıllık izinde inşallah tavan ve tavan için de yalıtıma devam etmeyi düşünüyorum.
Bu kadar işlemde dahi aracın içine gelen gürültüde hissedilir derecede fark oluştu. Kapıların kapanışı toklaştı. Müzik keyfi bambaşka bir hal aldı.
Özellikle arka davlumbazlardan ve bagaj kısmından aracın içine gürültü geliyormuş bunu fark ettim, uygulama sonrası aracın arkası adeta aynadan bakmadığım sürece yerinde mi değil mi anlayamaz bir hal aldı

2 çeşit ürün kullandım.
Simself : Asıl gürültünün kaynağı olan metal yüzeylerdeki titreşimleri almak için kullanılıyor. Sıcak havada uygulaması basit, güzel şekil alıyor ve yapışması gayet kuvvetli.
Ses yalıtımı gibi tüm yüzeye uygulamaya gerek yok. Yüzeyin %50-60'ı kaplansa yetiyor bu malzemenin titreşim kesme görevini yapabilmesi için. Aynı zamanda ses yalıtımı da sağlar bi nebze.
13mm kapalı hücre, kauçuk, kendinden yapışkanlı, su tutmayan sünger : Bu malzemenin görevi ise ısı ve ses yalıtımı yapmak. Simself üzerine uyguladım. Kalın olduğu için arka bagaj kısmındaki kaplamaları yerine oturtmak biraz zor oldu, orjinalinde kullanılan klipslerden daha uzunlarını temin ederek yerlerine tutunmalarını sağladım. Sizler daha ince 3-5mm firex sünger kullanabilirsiniz.
Bu işlemi yapacak kişilerde 3 şey bulunması lazım: Sabır, titizlik ve zaman. (para olmazsa olmazı bu işin zaten ama ciddi maliyeti 300-500 liraya bi arabaya yetecek kadar malzeme alınabiliyor)









