Vectra A Ses Yalıtımı / Arka Hoparlör Revizyonu

cemarmutcu

Düz Yol Gazcısı
27
35
Marka
Opel
Merhaba arkadaşlar,
Aracım 95 model Opel Vectra GT.
Günümüzün araçlarında artık yalıtım önemli bir mevzu olduğu için firmalar ona göre dizayn yapmakta ve araçlarını piyasaya sunmakta. Bu anlamda bakıldığında aracım 95 model olduğu için sessiz olmasına rağmen tam olarak istediğim seviyede bir yalıtımı yoktu. Ayrıca araçta ses sistemi bulunduğu için bass vurdukça titreşimler ve rahatsız edici gürültüler oluşuyordu. Tüm bu sebeplerden ötürü amatör şekilde ses yalıtımı yapmaya karar verdim.
Resimlerde de görüleceği üzere haftanın sadece 1 günü evde olmam sebebiyle ilk etapta bagaj ve kapı içleri için zaman ayırabildim bu işlere. Yıllık izinde inşallah tavan ve tavan için de yalıtıma devam etmeyi düşünüyorum.
Bu kadar işlemde dahi aracın içine gelen gürültüde hissedilir derecede fark oluştu. Kapıların kapanışı toklaştı. Müzik keyfi bambaşka bir hal aldı.
Özellikle arka davlumbazlardan ve bagaj kısmından aracın içine gürültü geliyormuş bunu fark ettim, uygulama sonrası aracın arkası adeta aynadan bakmadığım sürece yerinde mi değil mi anlayamaz bir hal aldı :)
2 çeşit ürün kullandım.
Simself : Asıl gürültünün kaynağı olan metal yüzeylerdeki titreşimleri almak için kullanılıyor. Sıcak havada uygulaması basit, güzel şekil alıyor ve yapışması gayet kuvvetli.
Ses yalıtımı gibi tüm yüzeye uygulamaya gerek yok. Yüzeyin %50-60'ı kaplansa yetiyor bu malzemenin titreşim kesme görevini yapabilmesi için. Aynı zamanda ses yalıtımı da sağlar bi nebze.
13mm kapalı hücre, kauçuk, kendinden yapışkanlı, su tutmayan sünger : Bu malzemenin görevi ise ısı ve ses yalıtımı yapmak. Simself üzerine uyguladım. Kalın olduğu için arka bagaj kısmındaki kaplamaları yerine oturtmak biraz zor oldu, orjinalinde kullanılan klipslerden daha uzunlarını temin ederek yerlerine tutunmalarını sağladım. Sizler daha ince 3-5mm firex sünger kullanabilirsiniz.

Bu işlemi yapacak kişilerde 3 şey bulunması lazım: Sabır, titizlik ve zaman. (para olmazsa olmazı bu işin zaten ama ciddi maliyeti 300-500 liraya bi arabaya yetecek kadar malzeme alınabiliyor)
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
 
Tırnakları kırarım diye araçta hiç bir parçayı sökmüyorum korkumdan :D Ellerinize sağlık çok güzel olmuş fotoğraflarla desteklemeniz çok iyi tebrikler :)
 
Sok-tak yaptikca parcalarin hassas noktalarini ogreniyorsunuz. Zamanla el yatkinligi olusuyor

Öğrenene kadar parçalar kopar hocam :D kapı döşemelerini söküp bende yalıtım yapmak istiyorum ama tüm tırnakları kırarım kapı tutmaz yalama olur diye korkudan hiç ellemiyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ
Öğrenene kadar parçalar kopar hocam :D kapı döşemelerini söküp bende yalıtım yapmak istiyorum ama tüm tırnakları kırarım kapı tutmaz yalama olur diye korkudan hiç ellemiyorum :D
Korkma birşey olmaz. En fazla pandizotu kırarsın çıkmasını alırsın. Sanayiye vereceğin paralardan çok daha ucuzuna mal olur. Adamlara selamun aleykum diyorsun gözlerinde 100 TL'nin banknotları canlanıyor minimum
 
Öğrenene kadar parçalar kopar hocam :D kapı döşemelerini söküp bende yalıtım yapmak istiyorum ama tüm tırnakları kırarım kapı tutmaz yalama olur diye korkudan hiç ellemiyorum :D
Elimin o kadar ayarsız olmasına rağmen deli cesaretiyle çok kapı-tavan döşemesi söktüm taktım hiç sıkıntı olmadı. Zaten biyer kırılınca Türk zekası onu daha sağlam yapıyo bi şekilde :D bi hızlı yapıştırıcı tüm tırnakları geri getirir kaybolmadığı sürece
 
  • Wow
Tepkiler: cemarmutcu
Elimin o kadar ayarsız olmasına rağmen deli cesaretiyle çok kapı-tavan döşemesi söktüm taktım hiç sıkıntı olmadı. Zaten biyer kırılınca Türk zekası onu daha sağlam yapıyo bi şekilde :D bi hızlı yapıştırıcı tüm tırnakları geri getirir kaybolmadığı sürece

Adananın sıcağında yapılacak iş değil bence :D stres çok fazla :D
 
Ellerinize sağlık.İyi iş çıkarmışsınız.Umarım istediğiniz sonucu elde edebilirsiniz.Gözüme takılan bir şeyden bahsetmeden geçemeyeceğim.4.fotoğrafta sol üst bagaj tarafında pas kusması var.Ona da bir tedavi uygulayacak mısınız?
 
  • Beğeni
Tepkiler: cemarmutcu
Ellerinize sağlık.İyi iş çıkarmışsınız.Umarım istediğiniz sonucu elde edebilirsiniz.Gözüme takılan bir şeyden bahsetmeden geçemeyeceğim.4.fotoğrafta sol üst bagaj tarafında pas kusması var.Ona da bir tedavi uygulayacak mısınız?
O sorunları da hallettim resim yok şimdilik telefonumun galerisinde. Maaşallah çok dikkatlisiniz ;)
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Eline sağlık cem bende geçen sene el atmıştım oralara

Arka pandizotu ben içten komple kauçukla kapladım, C sütunları ile beraber.. hoparlör sacınıda rözanansa karşı yine 1 kat parçalı kaplamıştım

40632806_10217358901431469_5561429649805803520_n.jpg



pandizot dibi arka cam havalandırma kanallarının süngerlerinide yeniledim.

40587508_10217358906631599_7906543739735113728_n.jpg



Arka hoparlör tozluk süngerleri yenileme

40582686_10217358910511696_6648568125342089216_n.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: cemarmutcu
Helal Olsun :)
Bu tarz DIY yalıtım uygulamasına ciddi meraklanmaya başladım. Bir şey olsada acımayacağım dükkanda babamın da arada kullandığı Transit e yaparak deneyimlemek istiyorum da özellikle malzeme konusunda tecrübem sıfır. Öneriniz var mı kullandığınız malzemeler Transit gibi bir araçta yaklaşık ne kadara mal olur.
Özellikle motor sesi ciddi içeriye geliyor ne yapılabilir? Gerçi sesini seviyorum hatta arada alıp cam açık dahi sıkıyorum 2500cc yalıtımsız gümbür gümbür motor sesi :)
 
kullanılan ürünler ucuz değil.. iyi bir bütce, bol bol vakit, alet edevat, klips vs kırılmalarına karşı yedekler ve çelik gibi bir sabır gerekiyor.

ben yalıtım ürünlerimi adetaş yapıdan temin ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetP55
Eliniz sağlık, çok temiz çalışmışsınız. Ben de yaptım aracıma yalıtım, davlumbaza yapıcam sırada. Size tavsiyem simself değil de erkurt kullanmanız titreşim önleyici olarak. Elinizdeki biterse erkurt a geçin tabi.
 
Elinize sağlık, gerçekten başarılı olmuş. Benim Dacia yalıtım konusunda çok zayıf ilham aldım... :)