Vites değiştirirken gaza nerede basiyorsunuz?

Yaptığım doğrumu?

  • Doğru,bende bu şekilde yapıyorum.

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Hayır yanlış, yorumlarda hemen doğrusunu anlatiyorum.

    Kullanılan: 4 100.0%

  • Kullanılan toplam oy
    4

emreblk99

Asfalt Kurutucu
72
Arkadaşlar vites degistirirken gaza nerede basiyorsunuz?
Ben kendi yaptığımı anlatayım;
Debriyaja basip vites değiştiriyorum kavrama noktasinda biraz tutup (kucultuyorsam biraz daha fazla kavramada tutuyorum) kavrama noktasinda motor 2500 devire geldiyse kavramada tahmini olarak o kadarlik gaz verip debriyaji birakiyorum ardindan ivmelenmek istiyorsam gazi artırıyorum.
Sizde bu şekilde mi yapıyorsunuz ?
çünkü ben bu sekilde yaparken bazen araba kasilirmis( ileri atacakmis) gibi oluyor ama kafa atmıyor yani herhalde kavramada bazen gaza biraz fazla basıyorum.
Yaptığım doğrumu? (Kavramada gaza fazla basmak haricinde)
 
Vites değiştirme devirden ziyade her arabada farklı olan tamamen işitsel ve hissel bir iş. Değiştirmen gereken zamanı bilmek, değiştirme aşamasındaki hareketlerini kontrol etmek ve değiştirdikten sonra konforu olumsuz etkilememek gibi şeyler tamamen tecrübelendikçe elde edilebilir. Bu yüzden tam olarak bir standarda koyup tarif etmek çok zor bence. :)
 
Tam kavramanın bittiği an ile gaza basmak, o zamanlamayı tutturabilmek benim için daha iyi. Kavrama tamamen gerçekleşmeden gaza basılmasının bir anlamı yok. Fazladan yakıt sarfiyatı sadece. Önemli olan kavrama ile gaza basma zamanını mümkün olduğunca eşitleyebilmek, tam ayarında tutturabilmek.
 
Tam kavramanın bittiği an ile gaza basmak, o zamanlamayı tutturabilmek benim için daha iyi. Kavrama tamamen gerçekleşmeden gaza basılmasının bir anlamı yok. Fazladan yakıt sarfiyatı sadece. Önemli olan kavrama ile gaza basma zamanını mümkün olduğunca eşitleyebilmek, tam ayarında tutturabilmek.
Cenk bey kavramayı gerceklestiriyorum kavramada gaza basip bırakıyorum. Ama dediğim gibi bazen gaza galiba fazla basıyorum. Sizin dedğinizde mantıklı gibi geliyor ama dedğiniz yazida bir şeyi anlamadım. Kavramanin bittiği an derken debriyajın yüklemeyi yaptığı an danmi bahsediyorsunuz yoksa ayağı debriyajdan çekerken kavrama noktasının bittiği yerdenmi orayi anlayamadim.
 
yoksa ayağı debriyajdan çekerken kavrama noktasının bittiği yerdenmi orayi anlayamadim.
Tam kavrama noktasının bittiği yer. Benim için kavramanın tam bittiği yerde gaza basmak daha mantıklı geliyor. Bazıları kavrama bittikten sonra da 1-2 saniye bekliyor. Bense kavrama bittiği an dengeli şekilde gaza basıyorum. Ne erken ne geç.. Tam bittiği anda basıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreblk99
Vites artırırken gaza basmaya gerek kalmıyor ama vites düşürürken hafiften gaza dokunmak iyi oluyor. Daha sarsıntısız geçiyor. Arabanın durumuna göre ayak alışıyor. Tarif et desen edemem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Tam kavramanın bittiği an ile gaza basmak, o zamanlamayı tutturabilmek benim için daha iyi. Kavrama tamamen gerçekleşmeden gaza basılmasının bir anlamı yok. Fazladan yakıt sarfiyatı sadece. Önemli olan kavrama ile gaza basma zamanını mümkün olduğunca eşitleyebilmek, tam ayarında tutturabilmek.
Merhaba yazın olan konuyu tekrar hoplaticam :)
https://otopark.com/forum/threads/debriyaj-nasıl-çalışır.4027/page-3#post-298717
Bu linkteki konuda bazı arkadaşlar ile bir konuda anlaşamadık.
Ben dedimki;
Vites degistirirken;
1)Gaz hizli birakilir
2)Debriyaja hızlı basılır.
3)Vites degistirilir.
4)Debriyaj birakilir.
Ama o arkadaşlar gaz verirken debriyaja basılmalı dediler. Şaşırdım açıkçası ben bu hareketin yanlış olduğunu biliyorum.
Aklıma eskiden açmış olduğum bu konu geldi sizin görüşünüz nedir Cenk bey?
 
Son düzenleme:
Merhaba yazın olan konuyu tekrar hoplaticam :)
https://otopark.com/forum/threads/debriyaj-nasıl-çalışır.4027/page-3#post-298717
Bu linkteki konuda bazı arkadaşlar ile bir konuda anlaşamadık.
Ben dedimki;
Vites degistirirken;
1)Gaz hizli birakilir
2)Debriyaja hızlı basılır.
3)Vites degistirilir.
4)Debriyaj birakilir.
Ama o arkadaşlar gaz verirken debriyaja basılmalı dediler. Şaşırdım açıkçası ben bu hareketin yanlış olduğunu biliyorum.
Aklıma eskiden açmış olduğum bu konu geldi sizin görüşünüz nedir Cenk bey?
Vites değişimi sırasında, debriyaja tamamen basıldığında belli miktar gaz verilme mevzusu benim bildiğim genellikle vites küçültmelerde kullanılır. Buna da rev matching deniyor. Yani yanlış bir teknik değil, hatta ileri sürüş tekniğidir. Hemen öğrenilebilecek bir durum da değildir. Zaman ve pratik kazanmak gerek.
 
Vites değişimi sırasında, debriyaja tamamen basıldığında belli miktar gaz verilme mevzusu benim bildiğim genellikle vites küçültmelerde kullanılır. Buna da rev matching deniyor. Yani yanlış bir teknik değil, hatta ileri sürüş tekniğidir. Hemen öğrenilebilecek bir durum da değildir. Zaman ve pratik kazanmak gerek.
Yok o değil normal kullanırken, debriyaja basarken gaz verilirmi?
 
Yok o değil normal kullanırken, debriyaja basarken gaz verilirmi?
Vites yükseltirken debriyaja basıldığında gaza da basılmasının bir gereği yok. En azından benim bildiğim bu yönde. Ancak vites düşürmelerde aracın gerilmemesi, şanzımanın daha sağlıklı çalışabilmesi için belli miktar gaza basılması durumu yapılabiliyor.
 
Vites yükseltirken debriyaja basıldığında gaza da basılmasının bir gereği yok. En azından benim bildiğim bu yönde. Ancak vites düşürmelerde aracın gerilmemesi, şanzımanın daha sağlıklı çalışabilmesi için belli miktar gaza basılması durumu yapılabiliyor.
Evet rev match oyle. Ama burada aragaz değil debriyaj basarken benim bildiğim gaz bırakılır ama arkadaş gaz verirken debriyaja basılmalı dedi.
4.40 dakikayı açarsanız benim dediğimi sinan abide belirtiyor.
 
Evet rev match oyle. Ama burada aragaz değil debriyaj basarken benim bildiğim gaz bırakılır ama arkadaş gaz verirken debriyaja basılmalı dedi.
4.40 dakikayı açarsanız benim dediğimi sinan abide belirtiyor.
Vites yükseltme sırasında debriyaja basıldığında ayağı belli ölçüde gazdan kesmek benim de doğru olarak bildiğim bir sürüş yöntemi. Fakat bu süre o kadar kısa ki göz yanılabiliyor, debriyaja basıldığı sırada sanki gaz vermeye devam ediliyormuş gibi bir izlenim ortaya çıkabiliyor. Sinan da zaten vites yükseltmelerde debriyajdan ayağını tamamen çekmeden önce saniyelik de olsa gazı tamamen bırakıyor ve debriyaj kavrama noktasına yaklaştığı sırada gazı tekrar vermeye başlıyor.

Onun haricinde vites yükseltmelerde debriyaja tamamen basıldığında gaz vermeye devam etmek diye bir teknik var mı ben bilmiyorum. O yüzden öyle bir şey yok, olamaz gibi iddialı cümle kuramam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreblk99
Evet rev match oyle. Ama burada aragaz değil debriyaj basarken benim bildiğim gaz bırakılır ama arkadaş gaz verirken debriyaja basılmalı dedi.
4.40 dakikayı açarsanız benim dediğimi sinan abide belirtiyor.
Eğer üst devirlerde yumuşak bir geçiş istiyorsanız hem üst viteslere hem de alt viteslere geçerken aragaz verebilirsiniz.Yalnız genellikle vites küçültürken oluşan bu aşırı yükten dolayı vites küçültürken revmatch tekniği kullanılır diye daha çok bilinir.Ben eğer performanslı kullanmak istiyorsam her iki zamanda da revmatch için aragaz veriyorum.Daha bunun gibi bir çok teknik var, üst devirlerde özellikle debriyaj basıldığında ayak gazdan çekilmeden vites atılırsa araç bir üst vitese daha hızlı ve rahat bir şekilde geçer.
 
Son düzenleme:
Bahsedilen konu aslında rev-matching yani devir eşitleme dediğimiz olay. Yabancı bi kaynaktan detaylı bi anlatımı var eğer ingilizceniz zayıfsa türkçe altyazısı da var faydalı olabilir.

Bu videoda da ayak kamerası da olduğu için daha iyi anlaşılabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Vites yükseltme sırasında debriyaja basıldığında ayağı belli ölçüde gazdan kesmek benim de doğru olarak bildiğim bir sürüş yöntemi. Fakat bu süre o kadar kısa ki göz yanılabiliyor, debriyaja basıldığı sırada sanki gaz vermeye devam ediliyormuş gibi bir izlenim ortaya çıkabiliyor. Sinan da zaten vites yükseltmelerde debriyajdan ayağını tamamen çekmeden önce saniyelik de olsa gazı tamamen bırakıyor ve debriyaj kavrama noktasına yaklaştığı sırada gazı tekrar vermeye başlıyor.

Onun haricinde vites yükseltmelerde debriyaja tamamen basıldığında gaz vermeye devam etmek diye bir teknik var mı ben bilmiyorum. O yüzden öyle bir şey yok, olamaz gibi iddialı cümle kuramam.
Debriyaja basmadan önce saniselikte olsa gazi önce birakmak daha iyidir, öyle değilmi?
Sinan abi hatta 1den 2ye atarken gazi birakinca araba one bile yığılıyor,
Tabi öne yigilmadan debriyaja basmak bence daha iyi.