HABER Volkswagen Arteon | TEST

ctanguner

Panpa
356
  • Motor: 1968cc, 4 silindirli turboşarjlı dizel
  • Güç: 240HP @ 4000d/d
  • Tork: 500Nm @ 1750-2500d/d
  • Şanzıman: 7-ileri DSG çift kavramalı otomatik, 4MOTION dört tekerlekten çekiş
  • 0-100 km/s: 6,5sn
  • Son hız: 245km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 9,5 litre/100 km
  • Ağırlık: 1800kg
+ Performans
+ Multimedya sistemi
+ Sürüş dinamikleri

İç tasarım
Fiyat


Read the whole post here.
 
Passat'ta DCC ( yanlışım yoksa ) denilen adaptif şasi opsiyonu alınabiliyorsa Arteon'un hiç bir esprisi kalmaz.. 2.0 Tdi 240 hp 4 Motion DCC opsiyonlu bir passat, sürüş anlamında Arteon'dan daha fazlasını sunacaktır eminim. Ağırlık farkından kaynaklı motor daha iyi ivmelenme gösterip daha rijit yol tutacaktır. Ayrıca tüketim de daha az olacaktır. Yine ağırlık farkından dolayı konfor da daha iyi seviyede olacaktır. Şu yukarıda bahsettiğim kombinasyonları Passat'a ekleyebiliyorsak Arteon'a bu kadar para vermeye hiç gerek bile yok.

Ayrıca, daha önce hiç böyle düşünen oldu mu bilemiyorum ama Vw'nin Arteon'da kullandığı tasarım dili bana kalırsa tüketicilerin nabzını ölçmek amaçlı yapılmış bir tasarım politikası. Çünkü Arteon gibi tasarımı beğenilmediğinde maddi anlamda markaya fazla yük getirmeyecek bir modelde muhafazakarlığı bozup çizgileri değiştirmek ve müşterinin beğenisine sunmak çok daha mantıklı bir iş. Bu tasarım dilinin geri dönüşleri iyi olursa vw bunu çok satan ve başı çeken modellerine uygulayacaktır diye düşünüyorum.
 
Passat'ta DCC ( yanlışım yoksa ) denilen adaptif şasi opsiyonu alınabiliyorsa Arteon'un hiç bir esprisi kalmaz.. 2.0 Tdi 240 hp 4 Motion DCC opsiyonlu bir passat, sürüş anlamında Arteon'dan daha fazlasını sunacaktır eminim. Ağırlık farkından kaynaklı motor daha iyi ivmelenme gösterip daha rijit yol tutacaktır. Ayrıca tüketim de daha az olacaktır. Yine ağırlık farkından dolayı konfor da daha iyi seviyede olacaktır. Şu yukarıda bahsettiğim kombinasyonları Passat'a ekleyebiliyorsak Arteon'a bu kadar para vermeye hiç gerek bile yok.

Ayrıca, daha önce hiç böyle düşünen oldu mu bilemiyorum ama Vw'nin Arteon'da kullandığı tasarım dili bana kalırsa tüketicilerin nabzını ölçmek amaçlı yapılmış bir tasarım politikası. Çünkü Arteon gibi tasarımı beğenilmediğinde maddi anlamda markaya fazla yük getirmeyecek bir modelde muhafazakarlığı bozup çizgileri değiştirmek ve müşterinin beğenisine sunmak çok daha mantıklı bir iş. Bu tasarım dilinin geri dönüşleri iyi olursa vw bunu çok satan ve başı çeken modellerine uygulayacaktır diye düşünüyorum.
Dcc opsiyon olarak alınabiliyor abi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Passat'ta DCC ( yanlışım yoksa ) denilen adaptif şasi opsiyonu alınabiliyorsa Arteon'un hiç bir esprisi kalmaz.. 2.0 Tdi 240 hp 4 Motion DCC opsiyonlu bir passat, sürüş anlamında Arteon'dan daha fazlasını sunacaktır eminim. Ağırlık farkından kaynaklı motor daha iyi ivmelenme gösterip daha rijit yol tutacaktır. Ayrıca tüketim de daha az olacaktır. Yine ağırlık farkından dolayı konfor da daha iyi seviyede olacaktır. Şu yukarıda bahsettiğim kombinasyonları Passat'a ekleyebiliyorsak Arteon'a bu kadar para vermeye hiç gerek bile yok.

Ayrıca, daha önce hiç böyle düşünen oldu mu bilemiyorum ama Vw'nin Arteon'da kullandığı tasarım dili bana kalırsa tüketicilerin nabzını ölçmek amaçlı yapılmış bir tasarım politikası. Çünkü Arteon gibi tasarımı beğenilmediğinde maddi anlamda markaya fazla yük getirmeyecek bir modelde muhafazakarlığı bozup çizgileri değiştirmek ve müşterinin beğenisine sunmak çok daha mantıklı bir iş. Bu tasarım dilinin geri dönüşleri iyi olursa vw bunu çok satan ve başı çeken modellerine uygulayacaktır diye düşünüyorum.
Testi izleyemedim henüz ama adaptif süspansiyon 240'lık Passat'ta standart. Bir de bu yeni Jetta'ya herkes Egea olmuş dedi ama incelediğim kadarıyla Arteon'a çok benzeyecek, galiba Arteon'un tasarım anlamındaki geri dönüşleri olumlu.
 
Testi izleyemedim henüz ama adaptif süspansiyon 240'lık Passat'ta standart. Bir de bu yeni Jetta'ya herkes Egea olmuş dedi ama incelediğim kadarıyla Arteon'a çok benzeyecek, galiba Arteon'un tasarım anlamındaki geri dönüşleri olumlu.
Arteon'un tasarım çizgisinin diğer vw modellerine ilerleyen dönemlerde geri dönüşlerin sonuçlarına göre uygulanacağını düşünüyorum ben de. Vw, premium iddiasıyla girdiği bu segmentte neredeyse ilk kez yaptığı bu tasarım farklılığı ile hem segmentte yer edinmeyi amaçlamış hem de diğer modelleri için tabiri caizse prototip gibi kullanmış bu otomobili. Bir taşla iki kuş vurmaya çalışmış diyebiliriz.

Oysa ben markaların yerinde olsam tasarım konusunu üretime geçmeden evvel tüketicilerin beğenisine sunardım. Yapabileceği üretime göre belli bir kaç tane prototip çizim hazırlanır ve anket şeklinde tüketicilere sunulur. Geri dönüşlere ve maliyet unsurlarına göre değerlendirme yapılıp üretime geçilir. Böylece hem tasarımda risk alınmamış olur hem de tüketicinin çoğunluğunun beğendiği bir model piyasaya sürülür. Açıkçası bazı markaların bunu denemesinden yanayım. Özellikle tasarımı bir türlü oturtamayıp inatla çirkin otomobiller üretmek hususunda direten markaların..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC
Abi bu testin montajı filan daha güzel olmuş özellikle söylediğin özelliklerin görüntülerinin konulması güzel olmuş örnegin ambiyans aydınlatmadan bahsetderken onun gözükmesi gibi bence bunu devam ettirin
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
@sinan iyi ki VAGci degil, bu arabayi VAGci biri anlatsaydi walla kanser olurdum :D Cok sukur hala turp gibiyim :D
upload_2017-8-22_23-9-35.png
 
Öncelikle test için teşekkür ederiz :). Şimdi burdaki hemen herkes şu anda DCC'li Passat almak bu araç daha mantıklı gibi bir algıya sahip. Bu duruma iki aracıda test etmiş biri olarak açıklık getirmek istiyorum. Forumda olan hemen herkesin bildiği üzere DCC opsiyonuna sahip 18inç janta ve Sportcontact5 lastiklere sahip bir Passat'ımız var. Otopark'ın test ettiği araç teste gelmeden 1 2 gün önce bizdeydi bende haliyle 1 gece boyunca aracı dolu dolu test etme imkanına sahip oldum. Passat'ile geçtiğimiz bütün çukur yol ve keşişlerin hepsinden 19 jantlı ve Pzero lastiklere sahip olan Arteon'la da geçtik ve bu sayede iki aracın konforunun farkı hakkında çok net bir kanıya varabildim. Şimdi Arteon aks mesafesini uzunluğu sayesinde zaten mantık olarak Passat'dan daha konforlu olmalı fakat Arteon'da 19 jantlar var (R-Line Pakette de 19 jant geliyor testte boyut daha fazla denmiş onu bir düzelteyim :p) buda araca bir dezavantaj olarak geri dönüyor. Bütün bunları topladığımızda aslında konfor olarak iki araç neredeyse kafa kafaya olmalı ama bu durum çok şaşırtıcı şekilde öyle değil. Aynı yerlerden geçerken Arteon bariz ölçüde daha yumuşak bir karaktere sahip. Arada çok fazla dark varmı bence evet var 19 janta ve düşük profilli yanaklara rağmen bu kadar iyi konfor bence çok başarılı. Şimdi Passat'a göre bariz daha konforlu dediğimize göre A5 Sportback'e göre kıyaslama yapalım. Benim test ettiğim A5 Sportback'de 17 jant vardı ama DCC opsiyonu yoktu bu sebeple araç gerçekten konforluydu ama Arteon'dan daha mi konforlu dersiniz kesinlikle hayir bu kombinasyonla A5 Sportback, Arteon'a denkti ne bi eksik ne bi fazlaydılar. Şimdi Gelelim Arteon'u test etmeden 1 2 gün önce deneyimleme şansı bulduğum prestij paket ve 18 rft jant seçeneğine sahip olan G30 ile Arteon'un karşılaştırmasına. Efendim @sinan abininde testte dediği gibi konforu E Segmenti rakiplerin konforu ile neredeyse denk. Daha henüz E serisini test etme şansım olmadı ama Arteon ile dediğim kombinasyon G30 arasında pek bir fark yoktu hatta çok fazla denktiler. Demem o ki Arteon'un konforu rakiplerine göre gayet başarılı. 320.000TL eder mi??? orası tamamen aracı alacak kişiye kalmış ben ilk gider Arteon alirdim 4 5 ay kullanıp aracın havası geçince 530i alır yoluma devam ederdim :D:D:p. Bu arada son bir düzeltme daha A5 Sportback fiyat listesinde 245hp'lik dizel motor gözükmüyor onun yerine 190hp'lik Quattro motor ile fiyat kıyaslaması yapcak olursak başlangıç fiyatı 323.000TL ve Arteon kadar doldurursanız işin sonunda ortalama 350 360.000TL civarına çıkıyorsunuz. Eğer performans istiyorsanız Arteon mantıklı bir araç gibi duruyor bence. Bu arada iç mekan evet biraz farklı olmalıydı ama A4 ve A5 Sportback gibi modellerinde iç mekanları aynı yani bu segmentin tüm araçları için bu durum geçerli.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet
" Efendim @sinanabininde testte dediği gibi konforu E Segmenti rakiplerin konforu ile neredeyse denk. Daha henüz E serisini test etme şansım olmadı ama Arteon ile dediğim kombinasyon G30 arasında pek bir fark yoktu hatta çok fazla denktiler. Demem o ki Arteon'un konforu rakiplerine göre gayet başarılı."

Otopark testine gelen E Serilerinde adaptif süspansiyon var mıydı hatırlıyor musun @gtepro? Ha eğer adaptif varsa Arteon iyidir derim, yoksa ancak Mercedes'in standart haline adaptiflerle ulaşmış demek lazım.
 
" Efendim @sinanabininde testte dediği gibi konforu E Segmenti rakiplerin konforu ile neredeyse denk. Daha henüz E serisini test etme şansım olmadı ama Arteon ile dediğim kombinasyon G30 arasında pek bir fark yoktu hatta çok fazla denktiler. Demem o ki Arteon'un konforu rakiplerine göre gayet başarılı."

Otopark testine gelen E Serilerinde adaptif süspansiyon var mıydı hatırlıyor musun @gtepro? Ha eğer adaptif varsa Arteon iyidir derim, yoksa ancak Mercedes'in standart haline adaptiflerle ulaşmış demek lazım.
Hayır o gelen araçlar standart süspansiyonla gelmişti ama onlarda 18 jant vardı yani dengeliyor gibimsi bir durum var. Birde düşündügünde zaten segment farkı var eğer E Segmenti bir aracın adaptifi ile Arteon denk konfora sahip olsaydı segment karmaşası olurdu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet
2 litre ve motor 240hp.
Gerçekten efsane bir motor.
Ama 320tl olmaz, olamaz, olmasın da...
Vergiler abi vergiler :(. Bu aracın ülkeye giriş fiyatı 120.000TL dolaylarında ve vergiler ile fiyatı 320.000TL'ye geliyor :(. Gerçi şöyle bir durumda var bu araç yurtdışında da pek ucuz değil ama olsun bu fiyat tamamen vergiler sayesinde bu kadar astronomik.
 
Passat'ta DCC ( yanlışım yoksa ) denilen adaptif şasi opsiyonu alınabiliyorsa Arteon'un hiç bir esprisi kalmaz.. 2.0 Tdi 240 hp 4 Motion DCC opsiyonlu bir passat, sürüş anlamında Arteon'dan daha fazlasını sunacaktır eminim. Ağırlık farkından kaynaklı motor daha iyi ivmelenme gösterip daha rijit yol tutacaktır. Ayrıca tüketim de daha az olacaktır. Yine ağırlık farkından dolayı konfor da daha iyi seviyede olacaktır. Şu yukarıda bahsettiğim kombinasyonları Passat'a ekleyebiliyorsak Arteon'a bu kadar para vermeye hiç gerek bile yok.

Ayrıca, daha önce hiç böyle düşünen oldu mu bilemiyorum ama Vw'nin Arteon'da kullandığı tasarım dili bana kalırsa tüketicilerin nabzını ölçmek amaçlı yapılmış bir tasarım politikası. Çünkü Arteon gibi tasarımı beğenilmediğinde maddi anlamda markaya fazla yük getirmeyecek bir modelde muhafazakarlığı bozup çizgileri değiştirmek ve müşterinin beğenisine sunmak çok daha mantıklı bir iş. Bu tasarım dilinin geri dönüşleri iyi olursa vw bunu çok satan ve başı çeken modellerine uygulayacaktır diye düşünüyorum.

Aslında passat-arteon ilişkisi sadece dcc ile bitmiyor.
arteon bence çok daha şık
arkası çok daha geniş
şimdi highline passat 18 jant arteon da 19 jant var tabii burada ufak bir detay var ikisi de 45 yanak o yüzden lastiğin konfora çok bir etkisi olmaz ama aks mesafesi ile arteon bir tık daha konforlu olacaktır.
Yalıtım daha iyi gözüküyor
Elegance donanım-highline donanıma göre biraz daha dolu, jantlar daha büyük,otomatik açılıp kapanan bagaj kapağı gibi bir kaç donanım
(Bu arada test aracında bulunan sunroof,adaptif cc ben donanım listesinde bulamadım ek opsiyon mu yoksa vw mi eksik yazmış. Kaynak: https://binekarac.vw.com.tr/pdf/yeni-arteon.pdf )

Passat ın da ağırlık avantajı var. Ayrıca highline paketi ile 40000 tl daha ucuz hani üstteki saydıklarıma değer mi bende bilemedim.

Bide anlamadığım madem bu kadar iyi tutan bir araba yapıyorsun ama bunu kullanmaya izin vermiyorsun ne anlamı kaldı. Asıl bmw-mercedes-audi nin ayrıldığı donanım bu ve bu markalar için çok büyük bir avantaj sağlıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer ve Cenk
Bu arada iç mekan evet biraz farklı olmalıydı ama A4 ve A5 Sportback gibi modellerinde iç mekanları aynı yani bu segmentin tüm araçları için bu durum geçerli.
Ama atladığın nokta şu ki a5'in iç mekanı a4'e ve bmw 4'ün iç mekanı bmw 3'e benzerken eleştirilebilecek tek şey farklı olmadığı, aynı iç mekana sahip oldukları yönünde oluyor. Fakat Arteon'un iç mekanı passat'a benzeyince burada iç mekanın farklı olmamasından öte bir sorun var ki passat premium değil.. A4 ve Bmw 3 premium modeller ve premium bir iç mekana sahip ama passat premium olmadığı için passat'tan ayrılan bir iç mekan yapman gerekir ki ben premium'um diyebil. Mesela mondeo vignale'nin iç mekanı dizayn olarak normal mondeo'ya çok benzese de malzeme kalitesi ve işçiliklerinin alakası bile yok. Vignale'de elini koyduğun her yer deri neredeyse. Tabii bu benim gözümde vignale'yi de premium yapmaya yetmez ama anlatmaya çalıştığımı anlatabilmişimdir umarım.
 
Aslında passat-arteon ilişkisi sadece dcc ile bitmiyor.
arteon bence çok daha şık
arkası çok daha geniş
şimdi highline passat 18 jant arteon da 19 jant var tabii burada ufak bir detay var ikisi de 45 yanak o yüzden lastiğin konfora çok bir etkisi olmaz ama aks mesafesi ile arteon bir tık daha konforlu olacaktır.
Yalıtım daha iyi gözüküyor
Elegance donanım-highline donanıma göre biraz daha dolu, jantlar daha büyük,otomatik açılıp kapanan bagaj kapağı gibi bir kaç donanım
(Bu arada test aracında bulunan sunroof,adaptif cc ben donanım listesinde bulamadım ek opsiyon mu yoksa vw mi eksik yazmış. Kaynak: https://binekarac.vw.com.tr/pdf/yeni-arteon.pdf )

Passat ın da ağırlık avantajı var. Ayrıca highline paketi ile 40000 tl daha ucuz hani üstteki saydıklarıma değer mi bende bilemedim.

Bide anlamadığım madem bu kadar iyi tutan bir araba yapıyorsun ama bunu kullanmaya izin vermiyorsun ne anlamı kaldı. Asıl bmw-mercedes-audi nin ayrıldığı donanım bu ve bu markalar için çok büyük bir avantaj sağlıyor.
Aslen bu tamamen kişisel tercihtir.. DCC opsiyonuna sahip passat'ın konforu eminim ki bana yetecektir. Highline'ın bir kaç tane opsiyon ile doldurulmasıyla donanımı da bana yetecektir. Hafiflik her şeydir diyerek 2.0 tdi 240'lık 4 motion motorun sürüş anlamında passat'ta biraz daha iyi iş çıkaracağı zaten aşikar, hele ki dcc opsiyonu eklenince. Konfor olarak arteon biraz daha iyi olsa da, yalıtım olarak da daha iyi olsa da ben bu iki nokta için arada 40-50 bin tl varsa fazladan para vermem. Yani ben şahsen vermem, ama verene de mantıksız iş yapmışsın demem.
 
Ama atladığın nokta şu ki a5'in iç mekanı a4'e ve bmw 4'ün iç mekanı bmw 3'e benzerken eleştirilebilecek tek şey farklı olmadığı, aynı iç mekana sahip oldukları yönünde oluyor. Fakat Arteon'un iç mekanı passat'a benzeyince burada iç mekanın farklı olmamasından öte bir sorun var ki passat premium değil.. A4 ve Bmw 3 premium modeller ve premium bir iç mekana sahip ama passat premium olmadığı için passat'tan ayrılan bir iç mekan yapman gerekir ki ben premium'um diyebil. Mesela mondeo vignale'nin iç mekanı dizayn olarak normal mondeo'ya çok benzese de malzeme kalitesi ve işçiliklerinin alakası bile yok. Vignale'de elini koyduğun her yer deri neredeyse. Tabii bu benim gözümde vignale'yi de premium yapmaya yetmez ama anlatmaya çalıştığımı anlatabilmişimdir umarım.
Bende sana katılıyorum hatta arabaya ilk bindiğim anda en azından dashboard ve kapı üstleri deri kaplama olsaydı dedim. Bencede ufak tefek farklılıklar olmalı ama rakipleri pek farklı olmadığı için bana kalırsa bu çok büyük bir eksi değil. Ayrıca bence 3 Serisinin iç mekanı anca D Segmenti eder kimse kusura bakmasın gerçekten malzeme kalitesi ve tasarım olarak Passat veya Mondeo'dan pek farklı değil.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve Cenk
Bende sana katılıyorum hatta arabaya ilk bindiğim anda en azından dashboard ve kapı üstleri deri kaplama olsaydı dedim. Bencede ufak tefek farklılıklar olmalı ama rakipleri pek farklı olmadığı için bence bu çok büyük bir ekşi değil. Ayrıca bence 3 Serisinin iç mekanı anca D Segmenti eder kimse kusura bakmasın gerçekten malzeme kalitesi ve tasarım olarak Passat veya Mondeo'dan pek farklı değil.
3'ün iç mekanını d+ segmente yakıştıramayanları ben de duymuştum.. Ama zaten benim asıl anlatmak istediğimi anladın sanırım. Arteon'un iç mekanını sil baştan yeni bir kokpit yapmalılardı demedim hiç bir zaman. Dizayn olarak farklı olması benim için önemli değil, hatta yeni nesil tüm otomobillerde böyle bir şey artık pek mümkün değil. En alttan en üst segmente kadar dizaynları hep aynı. Ama ikimizin de hemfikir olduğu gibi bazı bölgelere, özellikle ellerin ve gözlerin çok sık temas ettiği bölgelere şöyle güzel kaliteli bir deri kaplama, hakiki alüminyum ya da ahşap tarzı detaylar eklenip sunulsa tam kıvamında olurdu.