HABER Volkswagen Arteon | TEST

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,126
Panpa puanı
16,002
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
3'ün iç mekanını d+ segmente yakıştıramayanları ben de duymuştum.. Ama zaten benim asıl anlatmak istediğimi anladın sanırım. Arteon'un iç mekanını sil baştan yeni bir kokpit yapmalılardı demedim hiç bir zaman. Dizayn olarak farklı olması benim için önemli değil, hatta yeni nesil tüm otomobillerde böyle bir şey artık pek mümkün değil. En alttan en üst segmente kadar dizaynları hep aynı. Ama ikimizin de hemfikir olduğu gibi bazı bölgelere, özellikle ellerin ve gözlerin çok sık temas ettiği bölgelere şöyle güzel kaliteli bir deri kaplama, hakiki alüminyum ya da ahşap tarzı detaylar eklenip sunulsa tam kıvamında olurdu.
Aynen öyle aslında ikimizde aynı şeyi diyoruz udak tefek deri ve alüminyum kaplamalar yeterli olurdu :). Tabi şöyle bir durum var R-Line Arteon'da alüminyum kaplamalar geliyor ki gerçekten buz gibi alüminyum olduğunu hissettiriyor. Bide madem deri koymadın en azından opsiyon olarak koy yahu 3 4 bin dese fiyatına yine alınır ama oda yok :(.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,379
Panpa puanı
32,150
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Aynen öyle aslında ikimizde aynı şeyi diyoruz udak tefek deri ve alüminyum kaplamalar yeterli olurdu :). Tabi şöyle bir durum var R-Line Arteon'da alüminyum kaplamalar geliyor ki gerçekten buz gibi alüminyum olduğunu hissettiriyor. Bide madem deri koymadın en azından opsiyon olarak koy yahu 3 4 bin dese fiyatına yine alınır ama oda yok :(.
Evet r line'a baktım şimdi de koltukları da farklı duruyor.. R line etiketine uygun olarak alüminyum kaplamaları koymaları güzel olmuş, yine elegance etiketine uygun olarak şöyle alüminyumlar yerine ahşap falan koyulsaydı tam yerinde olurdu.

Misal kaç kişi bu beğeniye katılır bilemiyorum ama kapı içlerine ve koltuklara koyulan baklava desenli deriler benim premium algımı acayip artırıyor. Hele kapı içine böyle kabartmaları olan baklava desenli deri falan koyduklarında direkt tav oluyorum.
 

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,305
Panpa puanı
8,174
Aslen bu tamamen kişisel tercihtir.. DCC opsiyonuna sahip passat'ın konforu eminim ki bana yetecektir. Highline'ın bir kaç tane opsiyon ile doldurulmasıyla donanımı da bana yetecektir. Hafiflik her şeydir diyerek 2.0 tdi 240'lık 4 motion motorun sürüş anlamında passat'ta biraz daha iyi iş çıkaracağı zaten aşikar, hele ki dcc opsiyonu eklenince. Konfor olarak arteon biraz daha iyi olsa da, yalıtım olarak da daha iyi olsa da ben bu iki nokta için arada 40-50 bin tl varsa fazladan para vermem. Yani ben şahsen vermem, ama verene de mantıksız iş yapmışsın demem.
Bende arada kalsam hafiflikten yana kullanırdım tercihimi ama başka seçeneklerde işin içine girerse şasinin yeteneklerini daha iyi kullanabileceğim ve kendi yeteneklerimi sınayabileceğim bir arabayı tercih ederim. O esp bütün işin bozuyor.
 

fksarall

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,549
Panpa puanı
3,347
Konum
Ankara
Marka
BMW
Şimdi Gelelim Arteon'u test etmeden 1 2 gün önce deneyimleme şansı bulduğum prestij paket ve 18 rft jant seçeneğine sahip olan G30 ile Arteon'un karşılaştırmasına. Efendim @sinan abininde testte dediği gibi konforu E Segmenti rakiplerin konforu ile neredeyse denk. Daha henüz E serisini test etme şansım olmadı ama Arteon ile dediğim kombinasyon G30 arasında pek bir fark yoktu hatta çok fazla denktiler.
Valla tüm otomobil medyası G30'un süspansiyon konforu bakımından son E klastan daha iyi olduğunu söylüyor. Eğer Arteon E serisiyle aynı konfora sahipse G30'la olamaz, eğer E serisinden daha konforluysa Mercedes ciddi anlamda kötü iş yapmış, VW de kendini aşmış demektir.
Ayrıca 530i gibi hem üretim hem malzeme kalitesi yönünden Arteon'dan 5 gömlek üst bir araba varken aynı paraya Arteon almak bana saçmalık geliyor açıkçası. Burada suç VW'in mi, Doğuş'un mu, vergilendirmenin mi bilemem ama fiyatlarda bir saçmalık olduğu su götürmez bir gerçek. Özellikle Arteon'un çizgileri cidden kazalı araç gibi, beyaz renkte iyice kendini belli etmiş. Yazık.

Bu arada test içindeki bilgilendirici yazılar da yenilikçi ve hoş olmuş, değinmeden geçmek istemedim.
 

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,126
Panpa puanı
16,002
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Evet r line'a baktım şimdi de koltukları da farklı duruyor.. R line etiketine uygun olarak alüminyum kaplamaları koymaları güzel olmuş, yine elegance etiketine uygun olarak şöyle alüminyumlar yerine ahşap falan koyulsaydı tam yerinde olurdu.

Misal kaç kişi bu beğeniye katılır bilemiyorum ama kapı içlerine ve koltuklara koyulan baklava desenli deriler benim premium algımı acayip artırıyor. Hele kapı içine böyle kabartmaları olan baklava desenli deri falan koyduklarında direkt tav oluyorum.
Bende kimi araçta o kabartmalari beğeniyorum kimisinde ise çok eğreti duyuyor. Mesela S-Max Vignale'nin o petekli kabartmaları falan çok iyi.
 

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,305
Panpa puanı
8,174
Valla tüm otomobil medyası G30'un süspansiyon konforu bakımından son E klastan daha iyi olduğunu söylüyor. Eğer Arteon E serisiyle aynı konfora sahipse G30'la olamaz, eğer E serisinden daha konforluysa Mercedes ciddi anlamda kötü iş yapmış, VW de kendini aşmış demektir.
Ayrıca 530i gibi hem üretim hem malzeme kalitesi yönünden Arteon'dan 5 gömlek üst bir araba varken aynı paraya Arteon almak bana saçmalık geliyor açıkçası. Burada suç VW'in mi, Doğuş'un mu, vergilendirmenin mi bilemem ama fiyatlarda bir saçmalık olduğu su geçirmez bir gerçek. Özellikle Arteon'un çizgileri cidden kazalı araç gibi, beyaz renkte iyice kendini belli etmiş. Yazık.

Bu arada test içindeki bilgilendirici yazılar da yenilikçi ve hoş olmuş, değinmeden geçmek istemedim.
Hocam bir çok testinde aracı beğenip sonuna pahalı diyorlar sanırım vw de asıl sorun var
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,379
Panpa puanı
32,150
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Bende kimi araçta o kabartmalari beğeniyorum kimisinde ise çok eğreti duyuyor. Mesela S-Max Vignale'nin o petekli kabartmaları falan çok iyi.
Orada tabii işçilik devreye giriyor. Dikişli ve kabartmalı deriler gerçekten iyi işçilik istiyor. Kötü işçilikle yapıldığı vakit sanayide bir ustaya kendin kaplatmışsın gibi bir izlenim veriyor :D
 

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,126
Panpa puanı
16,002
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Valla tüm otomobil medyası G30'un süspansiyon konforu bakımından son E klastan daha iyi olduğunu söylüyor. Eğer Arteon E serisiyle aynı konfora sahipse G30'la olamaz, eğer E serisinden daha konforluysa Mercedes ciddi anlamda kötü iş yapmış, VW de kendini aşmış demektir.
Ayrıca 530i gibi hem üretim hem malzeme kalitesi yönünden Arteon'dan 5 gömlek üst bir araba varken aynı paraya Arteon almak bana saçmalık geliyor açıkçası. Burada suç VW'in mi, Doğuş'un mu, vergilendirmenin mi bilemem ama fiyatlarda bir saçmalık olduğu su geçirmez bir gerçek. Özellikle Arteon'un çizgileri cidden kazalı araç gibi, beyaz renkte iyice kendini belli etmiş. Yazık.

Bu arada test içindeki bilgilendirici yazılar da yenilikçi ve hoş olmuş, değinmeden geçmek istemedim.
G30 evet konforlu bir araç ama dediğim gibi benim deneyimlediğim araç 18 janta ve rft lastiklere sahipti ayrıca adaptif süspansiyon falan yoktu bide bunların üstüne ek olarak lastik basınçlarını bilmiyorum ki bence G30'un konforunun çok beğenildiği düşünülürse lastik basınçları fazlaydı araç ondan dolayı olduğundan daha sert bir yapıya sahipti. Ama bayilerde test aracı bulursanız lastik basınçlarını kontrol edip bi test etmenizi öneririm gerçekten konfor ve izolasyon konusunda şaşırtıyor. Son olarak kapı kaput gibi yerler arasında fazla boşluk var ve bazı yerler birbirini tutmuyor fakat bu araçlar daha ilk üretimlerden ondan dolayı bu tarz ufak detaylar bence normal. Zaten bi araç alınacaksa ilk üretiminin en az 3 4 ay üzerinden geçtikten sonra alınmalı ki bu tarz ufak hatalar olmasın yada çok daha minimalize edilmiş olsun :).
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,379
Panpa puanı
32,150
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Bende arada kalsam hafiflikten yana kullanırdım tercihimi ama başka seçeneklerde işin içine girerse şasinin yeteneklerini daha iyi kullanabileceğim ve kendi yeteneklerimi sınayabileceğim bir arabayı tercih ederim. O esp bütün işin bozuyor.
Öyle tabii, başka seçenekler işin içine girerse kafa cidden karışır. Tüm bu beğeni ve tercihleri passat ve arteon üzerinden konuştuk aslında. Yoksa dediğim opsiyonlara ve motora sahip bir passat fiyatına neler alınır onlara da bakmak gerek.
 

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,305
Panpa puanı
8,174
Öyle tabii, başka seçenekler işin içine girerse kafa cidden karışır. Tüm bu beğeni ve tercihleri passat ve arteon üzerinden konuştuk aslında. Yoksa dediğim opsiyonlara ve motora sahip bir passat fiyatına neler alınır onlara da bakmak gerek.
O fiyatlara 3.20d x drive var hocam donanım farkı ve motor farkı da var ama altyapı kalitesi de belli bir fark olduğu da belli.
 

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,126
Panpa puanı
16,002
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
O fiyatlara 3.20d x drive var hocam donanım farkı ve motor farkı da var ama altyapı kalitesi de belli bir fark olduğu da belli.
Evet 320d'nin spin atacağı yerde ESP devreye girmeden gamsız bir şekilde geçen Passat ile altyapı anlamda farklı olduğu kesin :D:D.
 

DuzboruDownpipe

Reis
Stage 1
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,521
Panpa puanı
9,166
Konum
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Arteon yurtdışında da pahalı Türkiye'de de pahalı.Bence ölü doğdu araba.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,126
Panpa puanı
16,002
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Bmw'de x drive varsa kolay kolay spin atmaz hocam, çok zor yani. Arkadan itiş olsa eyvallah :D
Haaa bak doğru diyosun X-Drive olayını atlamışım :D:D o zaman eyvallah Passat'ın yaptığı şekilde mıh gibi yapışır yürür :D:D. Bu arada şimdi bunu neye istemeden söylüyosun diyenler olacaktır dailymotion'dan girip Passat POV videosunu izlemelerini tavsiye ederim :D.
 

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,126
Panpa puanı
16,002
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Arteon yurtdışında da pahalı Türkiye'de de pahalı.Bence ölü doğdu araba.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hacı sana bana ölü doğdu bizde onu alacak para yok ama satıyor yani yurtdışında da fena gitmiyor Türkiye'de de geçen ay 50 küsür tane Arteon satılmış e daha ne olsun araba zaten Temmuz ortasından sonra çıktı sevkiyat falan yine iyi satılmış 50 küsür araba :D:D. Ayrıca Volkswagen olum illaki satar bence. Çok fazla manyak satmaz ama gider hele bide 1.5 gelince daha da artar diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,379
Panpa puanı
32,150
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Haaa bak doğru diyosun X-Drive olayını atlamışım :D:D o zaman eyvallah Passat'ın yaptığı şekilde mıh gibi yapışır yürür :D:D. Bu arada şimdi bunu neye istemeden söylüyosun diyenler olacaktır dailymotion'dan girip Passat POV videosunu izlemelerini tavsiye ederim :D.
Ben direkt olarak şu daha iyi diyemem çünkü ikisini de aynı şekilde zorlamam lazım. Ama passat'ın bu konuda iyi olduğu bir gerçek. Tabii awd bir 3 serisinin yol tutuşu bana yetmiyor diyeni de yine Allah çarpar :D
 

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,126
Panpa puanı
16,002
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Ben direkt olarak şu daha iyi diyemem çünkü ikisini de aynı şekilde zorlamam lazım. Ama passat'ın bu konuda iyi olduğu bir gerçek. Tabii awd bir 3 serisinin yol tutuşu bana yetmiyor diyeni de yine Allah çarpar :D
Orası öyle yetmiyor diyeni cidden Allah çarpar hakikaten o araba yolu çok sağlam tutuyor valla :D. Arteon'da da ufak bi kodlamaya ESP işini halledersek zaten baya iyi yol tutuyor ayrıca 4 Motion sistemini güzel hissettirebiliyor ondan baya eğlenceli olur bence :D.
 
Üst