Volkswagen Bora 1.6 Pacific

muhammed37

Panpa
2,832
Marka
Volkswagen
Merhaba, ilk arabam olan Volkswagen Bora'dan bahsetmek ve bir kayıt defteri şeklinde kalması için konuyu açıyorum. Ehliyet aldıktan sonra yıllarca araba ilanlarına baktım. Çoğunlukla bütçe kaynaklı sorunlar yüzünden bir türlü araba sahibi olamadım. Nihayetinde nisan ayında hem kendi birikimim hem de aile desteği ile bu arabayı aldım. Açıkçası aklımın ucundan geçen bir model dahi değildi. Sahibinin misafirlik üzerine mahalleye gelmesiyle gördüm ve sonrasında ciddi şekilde konuşuldu. Golf 4 çok beğendiğim bir modeldi. Bora'da onun sedanı olunca onu da çok beğendim. En sonunda satın aldık.
Kendisi 2004 model 1.6 L hacminde benzinli BCB kodlu 105 beygir güç üreten motora sahip. Daha önce lpg ile kullanılmış ancak benden önceki sahibi sistemi iptal etmiş. Ben de bu şekilde kullanmaya devam ediyorum. 264200 km de iken satın aldım ve şu an 266500 km de. 4 aylık beraberliğimiz olsa da düzgün fotoğraf çekecek uygun ortama denk gelmedik.
Aracın artı yönleri= Konfor, yol tutuş, malzeme kalitesi, işçilik, izolasyon konularında dönemindeki rakiplerinden üstün olduğunu düşünüyorum.
Eksi yönleri= Aslında bunu eksi olarak yazmak ne kadar doğru olur bilmiyorum ama performansı diyebilirim. Turbolu motorlara alışınca bu durum oluşuyor. Atmosferik motor olması ve boş ağırlığının yaklaşık 1.3 ton olması bu duruma etken.

WhatsApp Image 2024-08-16 at 23.45.17.jpeg WhatsApp Image 2024-08-16 at 23.45.41.jpeg
 
Son düzenleme:
İlk sorunumuz arabayı almamın üzerinden bir hafta geçmeden başımıza geldi. Caddede ilerlerken aniden stop etti. Allahtan fazla hızlı değildim ve az daha ileride olsaydı araç yoğunluğunun fazla olduğu bölgeydi ve kaza kaçınılmaz olurdu. Tekrar çalıştırdığımda kısa süre sonra stop ediyor ve alternatör uyarısı vermişti. Elektrik sisteminde bir sorun olduğunu düşünüp çekici ile sanayinin yolunu tuttuk. Ancak elektriksel bir sorun yoktu. Bilgisayara bağlandığında krank devir sensörü arızası vermişti. Tam Ramazan bayramının arifesinde yaşandığı için araba 10 gün boyunca sanayide yattı. Sonrasında sensör değiştirildi.
 
Kurban bayramında uzun yola çıkacaktım. Aracın periyodik bakım zamanı gelmişti. Yağ olarak 5W40 Elf Moligraf F1 yağını tercih ettim. Bosch yağ filtresi, filtron hava filtresi ve kruger polen filtresi kullanıldı.
Kliması soğutmuyordu. Sebebi ise sistemdeki kaçaklarmış. Bu kaçaklar tamir edildi ve klima gazı basıldı. Şu an herhangi bir sorunu yok.
Gidiş dönüş yaklaşık 1300 km'lik yolculukta herhangi bir sıkıntı yaşatmadı.
 
Temmuz sonlarında seyir halindeyken aniden motor lambası yaktı ve emisyon uyarısı verdi. Bilgisayara bağlatıldığında beklemediğim bir şekilde fren müşürü arızası çıktı. Orijinal parça sipariş edildi. İçinden çıkan ile aldığım parça biraz farklıydı. Bu yüzden biraz sıkıntı çıkarsa da yerine yerleştirildi ve sorun çözüldü.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-08-16 at 23.45.41 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2024-08-16 at 23.45.41 (1).jpeg
    187.7 KB · Görüntüleme: 0
Geçen hafta aniden 2. ve 5. vitese geçmemeye başladı. Sanayiye götürdüğümde vites çubuklarında sorun olduğu tespit edildi.(Boraların kronik sorunu). Ankara'dan parçaları sipariş ettim ve dün taktırdım.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-08-16 at 23.45.41 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2024-08-16 at 23.45.41 (2).jpeg
    260 KB · Görüntüleme: 0
Geçen hafta aniden 2. ve 5. vitese geçmemeye başladı. Sanayiye götürdüğümde vites çubuklarında sorun olduğu tespit edildi.(Boraların kronik sorunu). Ankara'dan parçaları sipariş ettim ve dün taktırdım.
Ben bu sorunu yaşamamak için demir çubuklara geçtim. Orijinal servisten alınmadığı sürece o problem yaşanıyor. Servisten alsan da yine kalıcı çözüm olmuyor maalesef.
 
Ben bu sorunu yaşamamak için demir çubuklara geçtim. Orijinal servisten alınmadığı sürece o problem yaşanıyor. Servisten alsan da yine kalıcı çözüm olmuyor maalesef.
Keşke ben de aynısını yapsaymışım. Vites çubuklarını değiştirdikten kısa süre sonra birinci vitese zor geçiyordu. Bir süre zaman bulamadığım için böyle bindim. Çubukların oradaki boşluğu almak için araya demir bir pul takıyorlar görmüşsündür. Ben de aynı işlemi yaptırmak için başka bir ustaya gittim. Ancak usta oraya bir pul takıldığını gösterdi. Sorunun sebebi takılan vites çubuklarından birinin içindeki plastiğin kırılmasıymış. Diğer usta ya takarken kırdı ya da sürüş sırasında kırıldı(muhtemelen ilki). Gittiğim usta bu plastik kısımları sıcak su ile yumaşatarak taktı. Bir haftadır herhangi bir sorun yok.
 
Keşke ben de aynısını yapsaymışım. Vites çubuklarını değiştirdikten kısa süre sonra birinci vitese zor geçiyordu. Bir süre zaman bulamadığım için böyle bindim. Çubukların oradaki boşluğu almak için araya demir bir pul takıyorlar görmüşsündür. Ben de aynı işlemi yaptırmak için başka bir ustaya gittim. Ancak usta oraya bir pul takıldığını gösterdi. Sorunun sebebi takılan vites çubuklarından birinin içindeki plastiğin kırılmasıymış. Diğer usta ya takarken kırdı ya da sürüş sırasında kırıldı(muhtemelen ilki). Gittiğim usta bu plastik kısımları sıcak su ile yumaşatarak taktı. Bir haftadır herhangi bir sorun yok.
O pul mevzusu gereksiz. Vites mekanizmasının üstünde bir somun var onla ayar yapılıyor pul yerine. Pul zamanla zarar veriyor hatta. Ayrıca bence yanınızda her ihtimale karşı o demir çubuklardan alıp takmasanız bile bagajda durması yararınıza. Ben değiştirdiğimden beri çok memnunum, hem ayarı yapıldı vitesler çok rahat geçiyor hem de kafam rahat ne zaman boşa düşecek korkusu yok. Tek dikkat edilmesi gereken takılırken temas eden yerlerin güzel şekilde greslenmesi, uzun vadede burçlara zarar vermemesi için. Keyifli sürüşler, Bora'nın sürüş açısından günümüzdeki çoğu gündelik arabadan eksiği yok. Gerçekten parasına göre alınabilir bir araç temizse. Başka sorun yaşarsanız yine yardımcı olmaya çalışırım çoğu kroniği başıma geldi hallettim.
 
O pul mevzusu gereksiz. Vites mekanizmasının üstünde bir somun var onla ayar yapılıyor pul yerine. Pul zamanla zarar veriyor hatta. Ayrıca bence yanınızda her ihtimale karşı o demir çubuklardan alıp takmasanız bile bagajda durması yararınıza. Ben değiştirdiğimden beri çok memnunum, hem ayarı yapıldı vitesler çok rahat geçiyor hem de kafam rahat ne zaman boşa düşecek korkusu yok. Tek dikkat edilmesi gereken takılırken temas eden yerlerin güzel şekilde greslenmesi, uzun vadede burçlara zarar vermemesi için. Keyifli sürüşler, Bora'nın sürüş açısından günümüzdeki çoğu gündelik arabadan eksiği yok. Gerçekten parasına göre alınabilir bir araç temizse. Başka sorun yaşarsanız yine yardımcı olmaya çalışırım çoğu kroniği başıma geldi hallettim.
Bora'nın sürüş konusunda kesinlikle eksiği yok. Kendisinden genç birçok araca taş çıkarır. Parasıyla belki üç beş yaş daha genç B segmenti araç alınır ancak Bora'nın sürüş ve konforunu veremez. Keşke birazcık az yaksaydı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: embedded
Bora'nın sürüş konusunda kesinlikle eksiği yok. Kendisinden genç birçok araca taş çıkarır. Parasıyla belki üç beş yaş daha genç B segmenti araç alınır ancak Bora'nın sürüş ve konforunu veremez. Keşke birazcık az yaksaydı :)
Tüpte benim ortalama 8-10L arası karma kullanım, dikkat edersem 7-8. Hatta çok aşırı dikkat ederek 5.5 yaktırmıştım. Köküne kadar basınca tüpte 12 falan yaktırabildim max. Kocaeli'ndeyim.
 
Tüpte benim ortalama 8-10L arası karma kullanım, dikkat edersem 7-8. Hatta çok aşırı dikkat ederek 5.5 yaktırmıştım. Köküne kadar basınca tüpte 12 falan yaktırabildim max. Kocaeli'ndeyim.
Hocam sizin tüketim gayet iyi ben istanbulda benzinde biniyorum. Sokak arası ve sıkışık cadde trafiğinde rahatlıkla 15 litreleri görüyor ancak boş E5 de 7 litrelere kadar düşüyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: embedded
merhaba, hayırlı olsun aracınız. rahmetli dedemin 2001 model bayiden aldığı borayı hala aktif olarak kullanmaktayız. bence bütçeye göre en yerinde tercihlerden birini yapmışsınız. yeri geldi 8-9 kişi bindik yeri geldi şehirler arası yolculuk yaptık bana mısın demedi. size tek tavsiyem iyi bir ustasını bulun, bakımları ve ilerdeki küçük veya büyük sorunlar için. biz ne zaman bilmediğimiz ustaya el attırdık araba o zamandan beri habire sorunlar çıkmaya başladı. 2018 senesine kadar yolda bırakacak hiç bir problem olmadı lpg li kullanılmasına rağmen. tekrardan hayırlı olsun.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: embedded
merhaba, hayırlı olsun aracınız. rahmetli dedemin 2001 model bayiden aldığı borayı hala aktif olarak kullanmaktayız. bence bütçeye göre en yerinde tercihlerden birini yapmışsınız. yeri geldi 8-9 kişi bindik yeri geldi şehirler arası yolculuk yaptık bana mısın demedi. size tek tavsiyem iyi bir ustasını bulun, bakımları ve ilerdeki küçük veya büyük sorunlar için. biz ne zaman bilmediğimiz ustaya el attırdık araba o zamandan beri habire sorunlar çıkmaya başladı. 2018 senesine kadar yolda bırakacak hiç bir problem olmadı lpg li kullanılmasına rağmen. tekrardan hayırlı olsun.
Kendi dayım mekanik ustası, ben bizim araçlara özgü olabilecek sorunlarını araştırıp öğreniyorum kendisine tarif ediyorum farklı bir arıza olursa. Sizin motor 8 valf olmalı onlara pek hakim değilim ama kendi aracımla ilgili sorunların çoğunun basit çözümleri var. Siz nasıl sorunlar yaşadınız?
 
  • Beğeni
Tepkiler: UCY
İlk defa kırmızı bora görüyorum. Çok güzelmiş. Keyifli kazasız belasız sürüşler. Bu araba niye ağır bu kadar ya diyemeden duramadım. 1300 kg emin misin?
 
  • Beğeni
Tepkiler: muhammed37