Volkswagen Tiguan Highline 1.5 TSI Kullanıcı Yorumu

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
34
İzmir
İyi forumlar arkadaşlar. Daha önce 2016 Astra K aracımın incelemesini yapmıştım, bu sefer kısmet Volkswagen Tiguan'a oldu. Eski aracın renginden ve bazı özelliklerinden dolayı zaman içinde soğumuştum, üstüne Mercanlar Opel'de yaptırdığım işlemler sonucunda araçtan iyice tiksindiğim için değiştirmeye karar verdim. 2.5 haftalık süreç içinde C Hatchback, C SUV ve D Sedan'ların büyük kısmının test sürüşlerine katıldım. Sonucunda ise görünüm olarak pek tercih edilmese de genel olarak iyi bir araç gibi hissettirmesinden dolayı Tiguan'ı seçtim.

Daha önceki konulardan birinde kullandığım araçların bir kısmını ve neden elediğimi yazmıştım, aslında GT donanım 508'e bütçem yetmese de GT Line tercih edebilirdim ancak Peugeot'daki bir çalışanın bana alenen yalancı demesi üzerine Peugeot ve D sınıfı sedan araç almamaya karar verdim. Bu da beni direkt olarak konfor ve kullanışlılık olarak mantıklı bir seçenek olan C sınıfı SUV'lara yönlendirdi.

Büyük bir şans eseri sipariş edilen kişinin siparişi teslim alamayacak olması ve aynı gün benim araca talip olmam ile bu aracı buldum. Gene şansıma Tiguan tam istediğim gibi Highline donanım ve 1.5 TSI motorlu olan modeli olunca kaporasını verip beklemeye başladım. Bu süreçte diğer seçenekleri de kullanıp son ödemeyi yapmadan önce değiştirmek için başka araçlara baktım. Tiguan'da içime sinmeyen 2 konu vardı, birisi renk diğeri ise navigasyon paketinin olmamasıydı. Navigasyonu Android Auto ile hallettim, rengine de alıştım. Açıkçası yıllardır insanlarla dalga geçtiğim bir şeyi yaptığımı fark ettim, aslında beyaz rengi çok sevdiğim halde insanların buzdolabı yakıştırmasına fazla kafayı takıyordum. Şu anda renkle ilgili pek sorunum yok ama gönül isterdi ki Neptün Grisi dedikleri renk olsaydı. :)

28 Kasım'da başlayan araç arama maceram 27 Aralık'ta son ödemeyi yaparak tamamlanmış oldu ve aracı 13 Ocak günü teslim aldım. Deneme sürüşünde zaten beğendiğim konfor, yalıtım ve görüş açılarının iyi olması gibi konuların yanında uzun mesafeli kullanımlarda başka artılarını ve bazı eksilerini de iyice fark etmeye başladım. Öncelikle aracın yol yalıtım gerçekten çok iyi, Runflat lastiklere rağmen yol sesini içeri çok az alıyor ve motor sesi de makul düzeylerde tutulmuş. Ancak aracın yüksek profili nedeniyle mi bilmiyorum rüzgar konusundaki ses yalıtımını pek beğenmediğimi söylemem lazım. 100-110 km/s hızın üstünde olması gerekenden fazla rüzgar sesi alıyor. Rüzgar sesi hariç yalıtımın iyi olması ile birlikte süspansiyonların da iyi olmasından dolayı yolda gerçekten konforlu yolculuk yaptığımı hissediyorum. 2016 Opel Astra K aracımdan sonra bana uçan halı gibi geldi desem abartmış olmam, gerçi at arabası bile Astra'dan daha konforlu gelebilirdi desem bazı üyelerimiz tetiklenebilir. 18" jantlarla birlikte Astra K konforu çok kötüydü diyeyim, belki oradan kurtarırım. :)

Bu aracı 3008'e tercih etmemdeki en önemli nedenlerden biri yol tutuş ve arka yaşam alanı oldu. Yol tutuşta bariz bir fark olmasa da Tiguan'ın limitlerinin biraz daha yüksek olduğunu, süspansiyonların biraz daha konfor sağladığını hissettim. Amatör biri olarak limit anlayışımın ne kadar doğru olduğunu tartışabiliriz ancak bana öyle geldi. Arka yaşam alanının biraz daha geniş ve yolcuya daha iyi hissettiren bir kalitede olması da beni bu araca iten nedenlerden biriydi. Aracın iç mekanı gerçekten kaliteli, en ufak bir trim sesi duymadım ya da ergonomik olarak bir eksikliğine denk gelmedim. Her şey olması gerektiği gibi ve içgüdüsel kullanım imkanı sunuyor. Tasarım olarak yorum yapmam gerekirse evet, 3008'e göre daha sıkıcı kalıyor ancak kullanımda ve kalitede hiçbir sorun olmadıktan sonra şimdilik memnun ettiğini söyleyebilirim.

Boş ağırlığı 1610 kg. olan bir araç, 1.5 TSI motor ile ne kadar performanslı olabiliyorsa o kadarını verebiliyor. DSG ile kullanımda talepleri karşılıyor ancak bu araçtan sırtı koltuğa yapıştıracak kalkışlar beklemek tabi ki saçma olur. Daha yeni olduğu için motora çok fazla yük bindirmemeye çalıştığımdan 0-100 denemesi ya da kalkış denemelerini pek yapmadım ancak ara hızlanmalarda ve sollamalarda yeteri kadarını kendini zorlamadan verebildi. Zaten SUV'ların amacı da bir HB aracın çevikliğini ya da biraz güçlü bir motor ve şanzıman ikilisiyle o kalkış performanslarını vermek değil. Kullanım zevki ve performanslı kullanım için araç alacak kişiler bu araçlar ile üzülür, en azından eğlenceli bir kullanım sağlamaması nedeniyle Tiguan için böyle diyebilirim. Frenler olması gerektiği gibi çalışıyor, ABS devreye biraz geç giriyor ve kuru zeminde bence daha iyi bir tercih yapmışlar gibi hissettiriyor. Yol tutuş limitleri de gördüğüm kadarıyla üstünde çok iyi bir lastik olmamasına rağmen fazlasıyla iyi, virajlarda kolay kolay savrulmuyor ya da zorladığınızda öngörülemez bir şekilde çizgisinden çıkmıyor. Limit aşımından öngörülebilir bir şekilde kafadan kaymaya başlıyor ancak büyük bir hata yapılmadığı sürece oldukça kolay toparlanabiliyor. Sert dönüşlerde yatma açısı tedirgin edecek düzeyde değil. Ayrıca yüksek sürüş pozisyonu ile birlikte boyutlarının kompakt olmasından dolayı dar yerlerde manevra yapması kolay ve hareket kabiliyeti gayet iyi. Kullanırken aracın her tarafını rahatlıkla görebildiğiniz için (kaput dahil) araca çok kolay bir şekilde hakim olabiliyorsunuz.

6 gün ve toplamda 510 km'lik kullanımım ardından araçtan şimdilik memnun olduğumu söyleyebilirim. SUV tercihini konforlu ve kullanışlı olması, yerden yüksek olması ve bozuk dağ yollarına (ya da koy yolları) girdiğimde daha rahat olmak için yaptım. İsteklerimi kusursuz şekilde yerine getirdiğini söyleyebilirim. Görünüm açısından çoğu rakibinden geride olsa da konfor, yol tutuş, ergonomi ve iç mekan kalitesi bakımından çoğu rakibinden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bu kadar fazla konuda iyi olması da bu aracı ortalaması iyi olan C sınıfı SUV'lardan biri yapıyor. Açıkçası ellerinde olsaydı ve bütçeme düşseydi Allspace modelini de alıp pişman olmazdım diye düşünüyorum ancak yılbaşından sonraki fiyat artışlarının ardından iyi ki son anda almaya karar vermişim diyorum. Aracın kampanyalı anahtar teslim fiyatından da 24 bin TL altına, 265 bin TL'ye aldım. Şu anda kampanya fiyatı geçen aya göre 6 bin TL kadar artmış. TL olarak fiyatları pahalı mı derseniz evet pahalı ancak vergiler ve döviz durumundan dolayı buna bizim yapabileceğimiz fazla şey yok. Yeni sezonda pazarlık düzeyleri de daha sığ olduğu için bu aracın son satın alım fiyatı pazarlık dahil şu anda 20-25 bin TL kadar daha arttı. 1 gün ile bu parayı vermekten kurtulduğum için mutluyum açıkçası.

Yakıt tüketiminden bahsedeyim. Aracı ilk aldığımda 14 km'lik kullanımdaki tüketimin 15-16 litrelerde olduğunu görünce hafiften korkmadım dersem yalan olur. :) Ancak yoğun trafik kullanımında ortalama 10.5 litre, 120 km/s hızla %80 otoban, %20 ağır trafik kullanımında 7.3 litre, yakıt dolumundan beri yaptığım kullanımdaki karma tüketim ise toplamda 7.8 litre oldu. Aracın ağırlığını ve sürtünmesinin sedan araçlara göre daha fazla olmasını göz önünde bulundurursak bence üzücü değerler değil. Hatta beklediğimden 1 litre kadar daha iyi olduğunu söyleyeyim.

Son olarak donanımları için yorum yapayım. Bu fiyatta navigasyon paketi, trafik işareti okuma, kör nokta uyarısı ve şerit asistanı olmalıydı ancak VW maalesef bu konuda biraz pinti davranan markalardan biri. Aracın panoramik cam tavanı iç mekanda daha ferah bir ortam sağlıyor. Otomatik park pilotu gerçekten çok iyi çalışıyor ve LED farlar ile gece kullanımlarında artık çok daha rahatım. Android Auto ve Apple Car Play ile navigasyon eksikliği kapatılsa da iyi çalışan multimedya sistemine dahili olması gerektiği konusundaki düşüncem değişmedi.

Araç ve tüketim fotoğrafları:

20200118_163056.jpg


20200118_180841.jpg


Genel karma tüketimler:

20200117_183129.jpg


%80 otoban %20 trafik tüketimi:

20200117_183244.jpg


Şehir içi trafik tüketimi:

20200118_180656.jpg
 
Son düzenleme:

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
34
İzmir
Yakıt ve sürücüyle 1750 kg, sürtünme katsayısı 0.31 olan bir aracın trafikte ve yokuşlu bir yerde ne kadar yakması gerekiyor? Karma tüketim 7.8 litre, önceki Astra K ile aynı tüketimde şimdilik.
 
Son düzenleme:

CetinAdam

Profesör
23 Kas 2016
89
129
1,060
30
İstanbul
Marka
Honda
Hondayla 15-16 litre yakıtım var 10.5 litre çok değil :) Araba dediğin yakacak benzin aldıktan sonra pompacının çayını içip kaputu açmadan olmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc

Berkin

Reis
Yönetici
Admin
7 Eyl 2016
4,055
3
15,290
5,720
26
Istanbul
Marka
Honda
Bu ağırlıktaki, cüssedeki bir aracın yoğun trafikte 10.5 değeri bence çok absürt değil.

İyi günlerde, sıkıntısız güle güle binmeniz dileği ile :) Mutlaka aracınız ile ilgili güncellemeleri paylaşmayı ihmal etmeyin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: ardzngn ve Tunc

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Surulen mesafe 14 km. Yani belli ki veriler yeni sifirlanmis. 14 km'lik yolun tuketimi 10.5 gozukuyor anladigim kadariyla. Uzun donem ortalamasi degilse asil ortalama tuketim belirlenene kadar belli sure daha yol almak lazim. Zaten ortalama hiz da cok dusuk.

Araciniz cok guzel. Bu 10.5 litrelik tuketim uzun vadeli kullanim sonucunda olussaydi bile 20 kmh ortalama hizla zaten daha azini beklemek olmazdi. O sartlarda dizeller bile 7 7.5 litreleri gorebiliyor. Guzel gunlerde kullanin insaallah.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc ve Berkin

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
34
İzmir
@Cenk Teşekkür ederim. Aracın fabrika çıkışı sonrasındaki ortalaması, son yakıt alındıktan sonraki ortalaması ve günlük sürüş mesafesindeki ortalaması görünüyor. 14 km mesafeli olan şehir içi trafikte bugün gidilen mesafe, ilk yakıt dolumundan beri kullanılan 490 km mesafenin karma ortalama tüketimi 7.8 litre. %80 otoban kullanımı (120 km/s hızda) ve %20 şehir içi trafik kullanım ortalaması 168 km yol ardından 7.3 litre/100 km.

Arabayı aldıktan sonra gören birkaç kişi bunu mu aldın diye dış görünüm yüzünden burun kıvırdı da yolculuk sırasında hepsi memnun kaldı. Alma nedenim konforlu yolculuktu zaten, görünüşe göre alacak olsaydım Sportage alırdım sanırım. Aslında artık kötü araba diye bir şey pek kalmadı, sadece her arabanın diğerlerine göre olan artısı ve eksisi kullanıcı profilini belirliyor. Sanıyorum ki ben de 30 yaşını geçerken çoğunluk gibi oldum. :D

Not: Param yetseydi yeni Forester alacaktım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
@Cenk Teşekkür ederim. Aracın fabrika çıkışı sonrasındaki ortalaması, son yakıt alındıktan sonraki ortalaması ve günlük sürüş mesafesindeki ortalaması görünüyor. 14 km mesafeli olan şehir içi trafikte bugün gidilen mesafe, ilk yakıt dolumundan beri kullanılan 490 km mesafenin karma ortalama tüketimi 7.8 litre. %80 otoban kullanımı (120 km/s hızda) ve %20 şehir içi trafik kullanım ortalaması 168 km yol ardından 7.3 litre/100 km.

Arabayı aldıktan sonra gören birkaç kişi bunu mu aldın diye dış görünüm yüzünden burun kıvırdı da yolculuk sırasında hepsi memnun kaldı. Alma nedenim konforlu yolculuktu zaten, görünüşe göre alacak olsaydım Sportage alırdım sanırım. Aslında artık kötü araba diye bir şey pek kalmadı, sadece her arabanın diğerlerine göre olan artısı ve eksisi kullanıcı profilini belirliyor. Sanıyorum ki ben de 30 yaşını geçerken çoğunluk gibi oldum. :D

Not: Param yetseydi yeni Forester alacaktım.
Uzun donem ortalamasi, aracin yeteri kadar tutumlu olabilme potansiyelini gosteriyor zaten. 10.5'luk tuketimin surus sartlari agir zaten degerlerden belli. Ustelik arac da yeni. Haliyle o deger normal.

Rakiplerde renkli tasarimlar, degisik oyuncaklar, daha heyecanlandirici yonler olabiliyor tabi ki. Ama dediginiz gibi artik kotu arac yok gibi bir sey. Onemli olan ihtiyaca cevap verebilmesi. O noktada konforu, kullanisliligi, hacmi ve malzeme kalitesiyle zaten bu aracin konumu belli. Siz begeniyor ve surerken mutlu oluyorsaniz zaten baska bir yoruma da gerek yok. Allah hayirli surusler nasip etsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Hayırlı olsun bende bir kaç gündür eski tiguan ile takılıyorum okuduğum kadarıyla şase ve içi dışında hiç bir şey değişmemiş :)

WhatsApp Image 2020-01-16 at 17.45.35.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc

lmter224

Asfalt Kurutucu
13 Eyl 2019
121
90
510
İstanbul
Şuan kullandığım araç dizel olduğu için doğal olarak yakıta şaşırdım. :) 2.0 olmasına rağmen şehir içi sıkışık trafikte 6.5 litreyi geçmiyor. Yakında benzinli bir araca geçiş yapacağım. Benzinde 10 litreleri görmeye hazır olmak gerekiyor demek ki
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,363
2
2,945
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Hayırlı olsun detaylıca yazmışsınız süreci, benim de kendi sürecimi yazasım geldi, keyifle okudum. Güzel günlerde kullanın. Bence beyaz bu arabaya yakışıyor normalde hiç sevmediğim bir renk olsa da. Benim tek bir sorum olacak: otoban kullanımında yüksek hızlarda (160 ve sonrası) araba salınım yapıyor mu? 2 ay kadar önce 4-5 gün kadar Seat Ateca kullanmıştım ve 160'tan sonra alttan gelen rüzgarla birlikte araçta yükselme ve salınımlar başladı. Bu da hiç güven vermeme olarak döndü bana. Kaldı ki kullandığım yer Almanya otobanı. Yol kalitesi dünyanın belki de en iyisi. Bu nedenle büyük hayal kırıklığı olmuştu. Aynı platforma sahip olduğundan merak ettim Tiguan'da da böyle bir sorun var mı diye.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc ve Bedirhan

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
34
İzmir
Bu araçlar yüksek oldukları için sürtünme değerleri daha fazla, özellikle yan rüzgarlarda diğer araçlara göre daha fazla etkileniyorlar. 160 km hıza motor yeni çalıştığı için birkaç dakikalığına sadece 1 defa çıktım. Çeşme - İzmir otobanındaki sert rüzgara rağmen savurma hissetmedim, çizgisini koruyordu ama aynı sınıftaki iyi bir C sınıfı HB ya da sedan kadar az etkileniyor diyemem. Ateca'nın durumunu bilmiyorum, VAG grubundan Q3'e param yetmediği için zaten Tiguan almaya karar verdiğimden test etmedim ama Tiguan'ın dediğiniz kadar savurmama nedeni yüksek ağırlığı da olabilir.

Bu arada Start & Stop sistemi bu araçta gerçekten fark yaratıyormuş gibi geldi. Geçen gün 20 km/s ortalamada yoğun trafik içinde 10.5 yakan araç bugün 9.2 litre yaktı. Sevmediğim bir özellik olduğu için devre dışı bırakıyordum, denemek için bugün açık tuttum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,363
2
2,945
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Bu araçlar yüksek oldukları için sürtünme değerleri daha fazla, özellikle yan rüzgarlarda diğer araçlara göre daha fazla etkileniyorlar. 160 km hıza motor yeni çalıştığı için birkaç dakikalığına sadece 1 defa çıktım. Çeşme - İzmir otobanındaki sert rüzgara rağmen savurma hissetmedim, çizgisini koruyordu ama aynı sınıftaki iyi bir C sınıfı HB ya da sedan kadar az etkileniyor diyemem. Ateca'nın durumunu bilmiyorum, VAG grubundan Q3'e param yetmediği için zaten Tiguan almaya karar verdiğim için test etmedim ama Tiguan'ın dediğiniz kadar savurmama nedeni yüksek ağırlığı da olabilir.

Bu arada Start & Stop sistemi bu araçta gerçekten fark yaratıyormuş gibi geldi. Geçen gün 20 km/s ortalamada yoğun trafik içinde 10.5 yakan araç bugün 9.2 litre yaktı. Sevmediğim bir özellik olduğu için devre dışı bırakıyordum, denemek için bugün açık tuttum.

Doğrudur. Ben sağa solma savrulmadan ziyade dikey yönde bir dalgalanma hissettim. Yani bir yay gibi bir salınım oluyordu. O nedenle alttan gelen rüzgar aracı kaldırıyor gibi geldi. Bu noktada ağır olması işleri kolaylaştıracaktır sürücü açısından diye düşünüyorum. O nedenle Tiguan daha iyi olabilir. Premium'lar uçtuğu için haklısınız Q3 bile inanılmaz paralara çıktı.

Start & Stop ise bana kalırsa son derece güzel bir sistem. 2016-17'ye kadar VAG grubundaki araçlarda çok kötüydü ama. Motor kapanıp açılırken çok sarsıntı oluyordu. Bu nedenle de kimse kullanmak istemiyordu. Ancak PSA, BMW, Mercedes gibi araçlarda son derece güzel çalışıyor. VAG da düzeltti bayağı. Ben yakıt ekonomisinden ziyade en çok kırmızı ışıkta durduğumda arabanın içinin sessiz olmasının keyfini seviyorum. Giderken lastik sesi, yol sesi vs. her türlü ses geliyor zira ancak durduğunuzda motor da durunca bir huzur kaplıyor içeriyi adeta elektrikli araç gibi oluyor :D Sırf bunun için dahi açık tutuyorum ben de start & stop'u.
 

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
34
İzmir
Yok hiç rüzgar havalandırıyormuş gibi bir şey hissetmedim. Arada 200-250 kg. kadar bir fark var belki ondan olabilir.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım