Volvo'nun IIHS Çarpışma Testlerindeki Başarısının Sırrı

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
1,810
Marka
Alfa Romeo
Bir kaç fotoğraf paylaşayım, kendi kendine anlatacaktır zaten :)

2016 Volvo XC90 :

1585477528355.png



Darbeyi yayma stratejisi:

1585477563149.png




2017 Volvo V90:

1585477594035.png





Şimdi, kırmızıyla işaretlediğim parçanın şekline dikkat:

1585477617452.png





Araç bariyere saplanıp kalmaktansa, enerjiyi absorbe etmeyip kaçmayı tercih ederek sürücüyü koruyor. Çünkü arabanın en zayıf noktası, lastik boşluğundan ötürü o vurulan bölge. Geri kalan yerler oldukça dayanıklı.

1585477637057.png



Biraz da kıyas yapalım.


F10 BMW 5 serisi

1585477767017.png



Yeterli eğimde ve geometride bir profil konmuş mu ? Hayır. Peki sonucu ne olmuş:


Marginal..



2011 Bmw 3 serisi.

1585477863594.png



Lastiklerin üstünde dümdüz bir profil var. Demek ki şasi o incecik yerden tüm yükü sırtlayabilecek şekilde tasarlanmış. Değil mi Bmw severler ?



Hiç zannetmiyorum..


He denecek ki "bmw'ler eski, volvolar yeni model". E o zaman şuradan buyurun:
 
Son düzenleme:
Bimmerlara bir öfke seziyorum. Emin olun bizlerin BMW sevme nedenleri de güvenli oluşu değil. :)Ayrıca neden BMW hedef diğer premiumlarda durum nasıl? :D

Güzel, bilgilendirici bir yazı olmuş bu arada elinize sağlık.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda
Bimmerlara bir öfke seziyorum. Emin olun bizlerin BMW sevme nedenleri de güvenli oluşu değil. :)Ayrıca neden BMW hedef diğer premiumlarda durum nasıl? :D

Güzel, bilgilendirici bir yazı olmuş bu arada elinize sağlık.
"Bimmer"lara öfke mevcut değil. Piyasadaki çoğu araçtan daha güvenliler gene. Fakat niye özellikle Bmw seçildi ? Parasına göre yeterli güvenliği vermediği için. Yoksa kötü sonuç alan araçlar var, fakat hem 5 hem 3 patlarsa, e bir şeyler yazarız biz de haliyle.

Benim derdim de zaten bunun yanında "üf abi alman tankı" cı arkadaşlarla :) Bir insan bir şey söylüyorsa altı dolu olmalı. Gerçi forumu tenzih ederek söylüyorum. Nargileci tayfa ne anlar iihs'den :)

Mercedes'lerde durum, genellikle bmw ile volvo'nun arasında. Volvo good almış, bmw marginal almışsa, Mercedes poor almış mesela W204 ile.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
"Bimmer"lara öfke mevcut değil. Piyasadaki çoğu araçtan daha güvenliler gene. Fakat niye özellikle Bmw seçildi ? Parasına göre yeterli güvenliği vermediği için. Yoksa kötü sonuç alan araçlar var, fakat hem 5 hem 3 patlarsa, e bir şeyler yazarız biz de haliyle.

Benim derdim de zaten bunun yanında "üf abi alman tankı" cı arkadaşlarla :) Bir insan bir şey söylüyorsa altı dolu olmalı. Gerçi forumu tenzih ederek söylüyorum. Nargileci tayfa ne anlar iihs'den :)

Mercedes'lerde durum, genellikle bmw ile volvo'nun arasında. Volvo good almış, bmw marginal almışsa, Mercedes poor almış mesela W204 ile.
Mercedes ikisinin arasında olmuyor yalnız
 
"Bimmer"lara öfke mevcut değil. Piyasadaki çoğu araçtan daha güvenliler gene. Fakat niye özellikle Bmw seçildi ? Parasına göre yeterli güvenliği vermediği için. Yoksa kötü sonuç alan araçlar var, fakat hem 5 hem 3 patlarsa, e bir şeyler yazarız biz de haliyle.

Benim derdim de zaten bunun yanında "üf abi alman tankı" cı arkadaşlarla :) Bir insan bir şey söylüyorsa altı dolu olmalı. Gerçi forumu tenzih ederek söylüyorum. Nargileci tayfa ne anlar iihs'den :)

Mercedes'lerde durum, genellikle bmw ile volvo'nun arasında. Volvo good almış, bmw marginal almışsa, Mercedes poor almış mesela W204 ile.

Ekran Alıntısı.PNG
 
Mercedes ikisinin arasında olmuyor yalnız
@petrich
Eyvah. O zaman ana posta ekleyelim.

Edit: Düzenleyemedim. O zaman buraya atayım.

2012 Mercedes C serisi. Şasinin istediğim gibi bir fotoğrafını bulamadım.

Sonuç Poor


2016 Mercedes C serisi

1585506348227.png


Tekerlerin üstündeki bölgeye alttan destek atılmış. Sonuç: Good

 
Son düzenleme:
Güzel konu ben de biraz renklendireyim:p. Yalnız başlamadan önce ufak bir sitemimi dile getirmek istiyorum. Henüz burada başıma gelmemiş olsa da; nasıl bmw'nin sürüşünden mb'nin kalitesinden falan bahsediliyorsa volvo'da da akla ilk güvenlik geliyor doğal olarak. Başka yerlerde bu konuyu açınca ve ucunu volvo'ya bağlayınca, artık bütün araçlar aynı standartta(ki buna kesinlikle katılıyorum) volvonun esprisi kalmadı yorumuyla beraber garip bir fan-boy damgası basılıyor. Niye böyle anlamadım gitti...


Volvo'da bu small overlap mevzusu yeni değil kesinlikle. Aşağıdaki araç XC90, her ne kadar yeni model olsa da bu kasa 2003'de piyasa sürüldü. IIHS'nin sitesine girip bakarsanız değerlendirmenin 2003-2014 arası geçerli olduğu yazıyor. Üretildiği platform Volvo P2, bu platformdaki ilk üretim 98 yılında yapıldı. Yani platformun tasarımı 95-96'lara kadar uzanıyor. Dile kolay, neredeyse tam 25 sene.
Ama volvo her modelinde farklı bir şekilde sağlamış bu small overlap güvenliğini. Mesela P2'de çamurlukların orada öyle içeri eğimli bir destek yok, ama podyelerin tasarımı bir hayli ilginç. Ve büyük ihtimalle amortisör kulesiyle podye arasında ekstra güçlü bir bağlantı var.
3085.jpg

Bu aşağıdaki de yine aynı platformdaki S60:
51132432_10217640830588478_5251074737471225856_o.jpg

Aynı platformdaki S80'in IIHS testinden çıkmış gibi bir kazası;
h.jpg

i.jpg

s.jpg



Bunlar da s40'tan bir kaç görüntü.
51344460_2080978935350244_6450989201545494528_n.jpg

ogN90p.jpg

ogN6K6.jpg

4.PNG

2.PNG

56296911_1045021542375610_5171292979758891008_n (1).jpg

J2PFpA.jpg


Büyük ihtimalle en dramatik olanı da bu. Araç seyir halindeyken şoför uyuya kalıyor, beton mikserine arkadan giriyor ve takla atıyor. Araçta 4 kişi var, hepsinin kemeri takılı ve dördü de sadece sıyrıklarla iniyor araçtan.
e2029bfcbb8ffc84b71bf828e9030095.png

b051237d5218fdc405b2d3417f840d9c.png

JqdJiN.png

Jqdnye.png


Bu son iki kazada çok ince bir ayrıntı var, çarpışmalar yolcu tarafından. Hani bazı markaların IIHS'de çuvalladıktan sonra "kimse fark etmez yauv" diyerek şoför tarafını iyileştirirken, güçlendirmeyi gerek görmedikleri taraf.

Ayrıca bir şey daha dikkatinizi çekmiştir, istisnasız her small overlap kazasında volvolar tekeri koparıyor. Sadece bir kaç modelde olsa neyse de 1995'de üretilen s40'ın da 2020 S90'ın da yaptığı ilk şey bu, önce tekerin kopup uzaklaşmasını sağlamak. Bu davranış yukarıda testten kalan diğer araçlarda yok mesela. Ayak/bacak yaralanmalarını ve A sütununun içeri çökme riskini ciddi oranda azaltmış oluyorlar bu sayede. Buna bir de darbe ilerledikçe kendini kenara atan şasi tasarımı ve biraz da metalurji eklenince ortaya ciddi sağlamlıkta araçlar çıkıyor.
 
Volvo deyince aklıma hep bu kaza geliyor. Scania 0-1 Volvo olmuş resmen ki bu v70 modeline benzer eski bir kasa. Hız 60 kmh'nin biraz üstünde. Tırın hızını kestiremiyorum yokuş aşağı iniyor çünkü. Benim Focus'la aynı kazaya karışsam arka koltukta bulurdum kendimi muhtemelen. Yalnız işin ilginç kısmı kemerler takılı olmasına rağmen Volvo'da hava yastığı açılmadı. Araba kazayı hafife mi aldı, gerek mi duymadı nedir ahsdha :D
 
Son düzenleme: