Herkese merhabalar. Uzun zamandır Otopark'ın YouTube kanalını severek takip ediyorum. @sinan abi ve Metincan ile Clio'nun detay işlemleri için Ankara'ya geldiklerinde tanışmıştık. Foruma ve siteye üye olmak bu güne kısmetmiş. Kızmayın bana 
Okuyacağınız metin, Volkswagen’in herkesin bildiği gibi ülkemizdeki distribütörlük ve satış sonrası hizmet faaliyetlerini yürüten Doğuş Otomotiv A.Ş.’nin adı yetkili servis olan ama içinde yetkinliği olmayan çalışanlarla dolu Çankaya/Ankara şubesinde aracımıza nasıl zarar verildiğini ve geçen süreci anlatıyor. Firmanın ve personellerin tutumu, çözüm sunmaya yaklaşmadıklarından dolayı konuyu buraya taşımaya karar verdim. Otopark'ın gücünü görsünler.
Öncelikle Doğuş Oto Çankaya şubesinden 07.12.2017 tarihinde Golf 1.4 TSI 125PS Highline DSG aracımızı teslim aldık.
Araç yaklaşık 4000km’de iken Şubat 2018 içerisinde aracın ön yolcu tarafındaki A direği kaplaması diye tabir edilen döşemesinde bir leke tespit ettik. Bu lekenin temizleme ile çıkmaması üzerine 05.03.2018 tarihinde, aracı aldığımız bayiye giderek servis danışmanı Vedat A. ile görüştüm. 07565 numaralı iş emri açıldı. Aracın ve lekeli olan sağ A direk kaplamasının fotoğrafları çekildi, tespiti yapıldı. Servis danışmanı, garanti yazışmalarının başlatılacağını söyledi. Aradan bir süre sonra servis danışmanı telefon ederek talebinin sonucunun olumsuz olduğunu ve işlem yapılamayacağını bildirdi.
İleriki tarihte Doğuş Oto’nun internet sitesinden yaptığım bildirim üzerine parçanın jest olarak değiştirilmesine karar verildi. Servis danışmanı ile randevulaşarak 12.04.2018 tarihinde aracı aynı servise götürdüm ve bedelsiz olarak parça değişimi sağlandı. Parça değişiminden bir süre sonra, değişen A direk kaplamasının ön göğüsle buluştuğu yerde bir beyazlık tespit ettim. Yumuşak torpido malzemesi montaj esnasında deforme edilmiş. Deformasyon, materyalin beyazlaşması olarak görülüyor ve hiçbir şekilde geçmiyor. İşlemden sonra, hizmet kalitesi ölçümü amacıyla Doğuş Oto'nun yaptığı aramada durumu bildirdim. Görüştüğüm kişi, dilersem tekrar servise yönlendirebileceğini ve bakılmasını sağlayabileceğini söyledi. O tarihte bu durumu çok önemsemedik.
Fakat daha sonra, değiştirilen A direk kaplamasının yerine tam oturmadığını ve boşluk kaldığı için oynama yaptığını tespit ettim. İnternet üzerinden iki farklı sefer servis randevusu aldım fakat uygun olmadığım için randevulara gidemedim. İleriki tarihte parçanın oynamasıyla ilgili Doğuş Oto’nun internet kanalından gönderdiğim mail üzerine Çankaya şubesi yetkilisi Ayşegül A. arayarak servise davet etti. 06.08.2018 günü servise gittim.
Araç, iş emri açılmadan; direksiyon, koltuk ve vites topuzuna kılıf takılmadan atölyeye alındı. Atölyede A direk kaplaması tekrar takıldı. Araç geldiğinde yaptığım kontrolde boşluğun giderilmediği gibi daha da arttığını gördüm. İtirazım üzerine araç tekrar atölyeye alındı ancak mesai saati bitmek üzere olduğu için işlem yapılmadan tarafıma teslim edildi. Oradan ayrılmak üzere araca binip gitmek üzereyken direksiyon derisi üzerine elime pürüzlülük geldi, direksiyonun çizilmiş olduğunu gördüm. Durumu Ayşegül Hanım’a ve orada bulunanlara bildirdim. Verilen hasarın derhal kayıt altına alınmasını istedim. Şu an yardımcı olamayız denilerek durumu kabul etmediler, üzerime atmaya çalıştılar. Ertesi gün için tekrar servise davet ettiler.
Ertesi gün servise gittiğimde kamera kayıtlarının incelendiği ancak çiziğin atölye içerisinde gerçekleştiğini tespit edecek bir görüntü olmadığı söylendi. Araç ile formen olduğu söylenen Osman isimli trim ustasının ilgileneceği söylenerek 27466 numaralı iş emri açılarak araç atölyeye alındı. Günün sonunda araç teslim edildi. Gevşeklik olan parça sabitlenememişti. Ayrıca torpidodaki beyazlık daha da artmıştı.
Doğuş Oto Çankaya servisi, koruma için gerekli olan iş adımlarını atlayarak direksiyonun çizilmesine sebep olmuştur. A direk kaplamasının değişimi için gerekli yetkinliğe sahip olmayanlar tarafından toplamda üç kere tekrarlanan montaj sırasında araç torpidosu zarar görmüştür. Parçanın sabitlenmesi için altta kalan başka bir yere daha zarar verilip verilmediğini ve bundan dolayı parçanın oturmadığından emin olamıyorum.
Olayları Doğuş Oto merkezine de ilettim. 15.08.2018’de Doğuş Oto’dan Özlem Hanım arayarak, bir özür bile dilemeden yapacakları bir şey olmadığını söylemiştir. “Aradan zaman geçmiş.” gibi ifadelerle araca verilen zarar inkar edilerek siz yapmışsınız demeye getiriyorlar. Garantiden işlem yapıldığı halde neden işçiliklerinin arkasında durmuyorlar? Zaman geçmiş olması servisi, işçilik garantisinden muaf tutmuyor ki. Torpidodaki beyazlaşmayı önceden bildirdiğim telefon görüşmesi şirketin kayıtlarında mevcut olmalıdır. Torpidoda daha önce beyazlık olmadığı, ilk yaptığım servis ziyaretinde çekilen fotoğraflarda da mevcuttur. Araç servise alınmadan önce direksiyon ve diğer aksamlara koruyucu takılmadığı kamera kayıtlarında mevcuttur ve bu ihmalden Doğuş Oto'nun sorumlu olduğunu düşünüyorum.
Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Video linki: https://streamable.com/0rddb

Okuyacağınız metin, Volkswagen’in herkesin bildiği gibi ülkemizdeki distribütörlük ve satış sonrası hizmet faaliyetlerini yürüten Doğuş Otomotiv A.Ş.’nin adı yetkili servis olan ama içinde yetkinliği olmayan çalışanlarla dolu Çankaya/Ankara şubesinde aracımıza nasıl zarar verildiğini ve geçen süreci anlatıyor. Firmanın ve personellerin tutumu, çözüm sunmaya yaklaşmadıklarından dolayı konuyu buraya taşımaya karar verdim. Otopark'ın gücünü görsünler.
Öncelikle Doğuş Oto Çankaya şubesinden 07.12.2017 tarihinde Golf 1.4 TSI 125PS Highline DSG aracımızı teslim aldık.
Araç yaklaşık 4000km’de iken Şubat 2018 içerisinde aracın ön yolcu tarafındaki A direği kaplaması diye tabir edilen döşemesinde bir leke tespit ettik. Bu lekenin temizleme ile çıkmaması üzerine 05.03.2018 tarihinde, aracı aldığımız bayiye giderek servis danışmanı Vedat A. ile görüştüm. 07565 numaralı iş emri açıldı. Aracın ve lekeli olan sağ A direk kaplamasının fotoğrafları çekildi, tespiti yapıldı. Servis danışmanı, garanti yazışmalarının başlatılacağını söyledi. Aradan bir süre sonra servis danışmanı telefon ederek talebinin sonucunun olumsuz olduğunu ve işlem yapılamayacağını bildirdi.
İleriki tarihte Doğuş Oto’nun internet sitesinden yaptığım bildirim üzerine parçanın jest olarak değiştirilmesine karar verildi. Servis danışmanı ile randevulaşarak 12.04.2018 tarihinde aracı aynı servise götürdüm ve bedelsiz olarak parça değişimi sağlandı. Parça değişiminden bir süre sonra, değişen A direk kaplamasının ön göğüsle buluştuğu yerde bir beyazlık tespit ettim. Yumuşak torpido malzemesi montaj esnasında deforme edilmiş. Deformasyon, materyalin beyazlaşması olarak görülüyor ve hiçbir şekilde geçmiyor. İşlemden sonra, hizmet kalitesi ölçümü amacıyla Doğuş Oto'nun yaptığı aramada durumu bildirdim. Görüştüğüm kişi, dilersem tekrar servise yönlendirebileceğini ve bakılmasını sağlayabileceğini söyledi. O tarihte bu durumu çok önemsemedik.
Fakat daha sonra, değiştirilen A direk kaplamasının yerine tam oturmadığını ve boşluk kaldığı için oynama yaptığını tespit ettim. İnternet üzerinden iki farklı sefer servis randevusu aldım fakat uygun olmadığım için randevulara gidemedim. İleriki tarihte parçanın oynamasıyla ilgili Doğuş Oto’nun internet kanalından gönderdiğim mail üzerine Çankaya şubesi yetkilisi Ayşegül A. arayarak servise davet etti. 06.08.2018 günü servise gittim.
Araç, iş emri açılmadan; direksiyon, koltuk ve vites topuzuna kılıf takılmadan atölyeye alındı. Atölyede A direk kaplaması tekrar takıldı. Araç geldiğinde yaptığım kontrolde boşluğun giderilmediği gibi daha da arttığını gördüm. İtirazım üzerine araç tekrar atölyeye alındı ancak mesai saati bitmek üzere olduğu için işlem yapılmadan tarafıma teslim edildi. Oradan ayrılmak üzere araca binip gitmek üzereyken direksiyon derisi üzerine elime pürüzlülük geldi, direksiyonun çizilmiş olduğunu gördüm. Durumu Ayşegül Hanım’a ve orada bulunanlara bildirdim. Verilen hasarın derhal kayıt altına alınmasını istedim. Şu an yardımcı olamayız denilerek durumu kabul etmediler, üzerime atmaya çalıştılar. Ertesi gün için tekrar servise davet ettiler.
Ertesi gün servise gittiğimde kamera kayıtlarının incelendiği ancak çiziğin atölye içerisinde gerçekleştiğini tespit edecek bir görüntü olmadığı söylendi. Araç ile formen olduğu söylenen Osman isimli trim ustasının ilgileneceği söylenerek 27466 numaralı iş emri açılarak araç atölyeye alındı. Günün sonunda araç teslim edildi. Gevşeklik olan parça sabitlenememişti. Ayrıca torpidodaki beyazlık daha da artmıştı.
Doğuş Oto Çankaya servisi, koruma için gerekli olan iş adımlarını atlayarak direksiyonun çizilmesine sebep olmuştur. A direk kaplamasının değişimi için gerekli yetkinliğe sahip olmayanlar tarafından toplamda üç kere tekrarlanan montaj sırasında araç torpidosu zarar görmüştür. Parçanın sabitlenmesi için altta kalan başka bir yere daha zarar verilip verilmediğini ve bundan dolayı parçanın oturmadığından emin olamıyorum.
Olayları Doğuş Oto merkezine de ilettim. 15.08.2018’de Doğuş Oto’dan Özlem Hanım arayarak, bir özür bile dilemeden yapacakları bir şey olmadığını söylemiştir. “Aradan zaman geçmiş.” gibi ifadelerle araca verilen zarar inkar edilerek siz yapmışsınız demeye getiriyorlar. Garantiden işlem yapıldığı halde neden işçiliklerinin arkasında durmuyorlar? Zaman geçmiş olması servisi, işçilik garantisinden muaf tutmuyor ki. Torpidodaki beyazlaşmayı önceden bildirdiğim telefon görüşmesi şirketin kayıtlarında mevcut olmalıdır. Torpidoda daha önce beyazlık olmadığı, ilk yaptığım servis ziyaretinde çekilen fotoğraflarda da mevcuttur. Araç servise alınmadan önce direksiyon ve diğer aksamlara koruyucu takılmadığı kamera kayıtlarında mevcuttur ve bu ihmalden Doğuş Oto'nun sorumlu olduğunu düşünüyorum.
Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Video linki: https://streamable.com/0rddb






Son düzenleme: