KAPALI vw epc arızası aracımı maffetti

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tesla
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tesla

Profesör
358
bugün vw otomatik 1.2 tsi aracım yolda giderken durduk yere epc diye bir arıza lambası yaktı açıp kitaplıktan baktım electiric power central gibi birşey yazıyordu. durduk yere yolda giderken vag grubunun bana attıgı kazığın sonucu;
-araç 3.000 deviri asla geçmiyor
-vites atarken dsg piston aşşa indi videosundaki gibi baya vuruntu yapıyor.
-ekran korku filmlerindeki gibi yanıp sönmeye başladı. multi media ekranındaki park sensörü
-gaz pedali sanki yağ kopmuş gibi hassasiyeti sıfıra indi yumuşacık bir debriyaja basıyormuşım gibi
-araba sanki turbosu patlamışta atmosferik devir çevirir gibi gaz yemiyor
-gaz pedalındaki kick down tuşu çalışmıyor. hatta o tuş sanki hiç yokmuş gibi bir direnç göstermiyor.

şaka gibi ama bunların hepsi durduk yere yolda giderken sadece bir arıza lambası yanmaya başlayınca oldu. sarı renkli epc diye birşey yanıyor. bugüne kadar sahip olduğum bütün almanlar elektronik yada mekanik hep bozuldu sanayi de beni tanımayan kalmadı. yedek parçacı artık kankito diye seslenmeye başladı. bir daha japondan şaşarsam ne olayım. benim gibi aldanmayın arkadaşar sizde içindeki yumuşak trimlere malzemeye ciğeri çürük bu almanların. premium hariç tabi. ama kesinlikle bu almanların yedek parçalarına ömür biçtiklerine eminim artık. hep aynı km lerde aynı parçalar bozuluyor almanlarda. japon modern toros maşallah varsın sert plastik olsun içeri ses alsın. dağda bayırda bırakmaz en azından. siteyide google da arıza kodu ararken buldum birde size danışayım dedim hemde sevdim siteyi bende artık aranızdayım. bakalım yarın sanayiye götürcem neymiş sorun inş. yine binler ikibinler sıkışmaz ya
 
Hocam öncelikle geçmiş olsun. İlk olarak EPC için sizin yapacağınız veya yapabileceğiniz birşey yok yani garanti kapsamına girecektir. Volkswagen Yol Yardım veya Satış Sonrası Hizmetleri arasaydıniz size durum ile ilgili daha detaylı bilgi verebilirlerdi. İkinci olarak nerede ikamet ediyorsunuz ona göre size yetkiliservis önerme ihtimalim olabilir. Üçüncü olarak aracınız ile belli bir hızda açılan çukura girdiğinizi söylüyorsunuz fakat araç çukura sizin kontrolünüz altında girdi ve aksı kırıldı yani aracı kontrol eden, yönlendiren siz olduğunuz için garanti kapsamına girmemesi çok normal. Tekrar geçmiş olsun...
 
Hocam şimdi geçen başım ağrıdığında bende bir yazayım dedim beyin kanseri diyen bile var bu durum da biraz öyle.
Arabayı servise göstermeden gerekli kontrolleri yaptırmadan bir kanıya varıp üzmeyin kendinizi belki bir soket yerinden çıktı bu araçlarda yüzlerce şey birbirine bağlı ve en ufak bir durumda absürt şeyler olabiliyor. :)
dogru söylüyorsunuz ilk şanzıman patladı sandım sonra motorda galiba derken gaz pedalı direnç kaybetti. sonra aracı istop edince pedal altı kick down tepki veirrken çalışır vaziyette sorun yok. sonra vites değişiminin deviri yüksek tutmaya calısmakla degistirmediğini anladım. dediğiniz gibi tek sorun pedal ve şanzumanı da etkilemiş oldu. sonra düşündüm bu böylryse fransızların meşhur elektronik sıkıntıları kullanıcılarını nasıl bezdirir allah yardımcısı olsun psa cıların
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Hocam öncelikle geçmiş olsun. İlk olarak EPC için sizin yapacağınız veya yapabileceğiniz birşey yok yani garanti kapsamına girecektir. Volkswagen Yol Yardım veya Satış Sonrası Hizmetleri arasaydıniz size durum ile ilgili daha detaylı bilgi verebilirlerdi. İkinci olarak nerede ikamet ediyorsunuz ona göre size yetkiliservis önerme ihtimalim olabilir. Üçüncü olarak aracınız ile belli bir hızda açılan çukura girdiğinizi söylüyorsunuz fakat araç çukura sizin kontrolünüz altında girdi ve aksı kırıldı yani aracı kontrol eden, yönlendiren siz olduğunuz için garanti kapsamına girmemesi çok normal. Tekrar geçmiş olsun...
servisi aradım mesai bitme saati geldiği için gelin bakalım dediler esenyurt dogus oto, muhtemelen yakıt kirliliği olabilir istasyon degiştirin şimdilik pazartesiye kadar kullanmayın pazartesi getirin bakalım dediler. aks konusunda haklısınız ama insan içerliyor işte yoldaki çukura girip lastiğin bile patlamadığı darbede aks kırılınca insan diyor yav kardeşim adamlar hilux u havadan aşşağı atıyorlar da kırılmıyor, bizim lastiği bile yarmayan çukur nasıl aks kırıyor diye insan üzülüyor. serviste şaşırdı zaten lastiği bile yarmayacak derecede çukurun aksı nasıl kırdığına. bende o yüzden garantiye sokarmısınız lastik sağlam askis gitmiş fotodan çukuru da gördünüz burda bi terslik var diye malesef dediler sadece şanssızlık dediler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
servisi aradım mesai bitme saati geldiği için gelin bakalım dediler esenyurt dogus oto, muhtemelen yakıt kirliliği olabilir istasyon degiştirin şimdilik pazartesiye kadar kullanmayın pazartesi getirin bakalım dediler. aks konusunda haklısınız ama insan içerliyor işte yoldaki çukura girip lastiğin bile patlamadığı darbede aks kırılınca insan diyor yav kardeşim adamlar hilux u havadan aşşağı atıyorlar da kırılmıyor, bizim lastiği bile yarmayan çukur nasıl aks kırıyor diye insan üzülüyor. serviste şaşırdı zaten lastiği bile yarmayacak derecede çukurun aksı nasıl kırdığına. bende o yüzden garantiye sokarmısınız lastik sağlam askis gitmiş fotodan çukuru da gördünüz burda bi terslik var diye malesef dediler sadece şanssızlık dediler
Dediğim gibi aksı garantiye sokmamaları normal. Doguş Oto Esenyurt iyidir, tavsiye ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tesla
Aracın bir anda o hale gelmesi verdiği arızadan dolayı değil, bir nevi güvenli moda almış olduğundan olabilir. Tavsiyem böyle sıkıntılı durum ise yetkili servise göstermeniz, arıza tespitinden sonra sanayide yaptırmanız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve tesla
Aracın bir anda o hale gelmesi verdiği arızadan dolayı değil, bir nevi güvenli moda almış olduğundan olabilir. Tavsiyem böyle sıkıntılı durum ise yetkili servise göstermeniz, arıza tespitinden sonra sanayide yaptırmanız.
kaput altından çok anlamam güvenli mod diye birşeyde hiç anlamam ama umarım dediğiniz gibidir benim aracımda da güvenli mod vardır ve o yüzden gaz yemiyordur. o zaman gerçekten çok sevinirim. teşekkürler içime bir nebze su serptiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: YavuzhanKartal
EPC ışığı tam bir bela.

Öyle ki fren müşürüde arızalansa EPC ışığı yakıyor, ciddi sorunda da EPC yakıyor. Diagnoza bağlamadan ne olduğu ortaya çıkmıyor.

Adım adım gidelim. Bir kere EPC ışığı yandıktan sonra motorda devirlenme vs olmuyorsa klasik olarak motor kendini korumaya almış demektir. Yani turboyu kapatmış demektir. Dolayısıyla gaza istediğiniz kadar bassanızda valf kapaklarını belirli bir oranın üstünde açmıyor. Bu o anda oluşan sorunun motora ya da turboya ya da şanzımana daha fazla zarar vermemesini sağlamak içindir.

Sorun şanzımandan olsa başka şekilde tepkiler alırdınız ya da bir şekilde durunca şanzıman kendini kilitlerdi. Genelde böyle oluyor. Herhangi bir vitese alınca orta ekranda vites göstergesi yanıp söner araç yürümez. Dolayısıyla ilk etapta ben şanzıman seçeneğini bir kenara atıyorum.

Bunun dışında geriye bir tek motor kalıyor. Fakat orta ekranda verdiği tepki saçma. İlk kez duydum.

Motorda da ne olabilir diye düşündüğümde,

- gaz kelebeği arızalanmış olabilir,

- turbo ya da turbo basınç sensörü olabilir,

- bujinin üzerindeki aparat ve buji kabloları olabilir,

- bobinlerden biri gidince de yapar bunu ama bobinde araç sarsıntılı çalışır ve sarsıntılı ilerler, o yüzden bu seçeneği geçiyorum,

- X bir müşür arızalanmış olabilir,

- oksijen sensörü olabilir,

- akünün zayıflaması ile olabilir...

İlk etapta aklıma gelenler bunlar. VAGCOM'a bağlayıp hata kodunu görmeden net bir şey denilemez. Fakat ne olabilir derseniz ekranın kapanıp açılmasından bahsettiğiniz için ben aküden dolayı EPC ışığını yakmıştır diyebilirim. Ancak kesin budur diyemiyorum.
 
Son düzenleme:
EPC ışığı tam bir bela.

Öyle ki fren müşürüde arızalansa EPC ışığı yakıyor, ciddi sorunda da EPC yakıyor. Diagnoza bağlamadan ne olduğu ortaya çıkmıyor.

Adım adım gidelim. Bir kere EPC ışığı yandıktan sonra motorda devirlenme vs olmuyorsa klasik olarak motor kendini korumaya almış demektir. Yani turboyu kapatmış demektir. Dolayısıyla gaza istediğiniz kadar bassanızda valf kapaklarını belirli bir oranın üstünde açmıyor. Bu o anda oluşan sorunun motora ya da turboya ya da şanzımana daha fazla zarar vermemesini sağlamak içindir.

Sorun şanzımandan olsa başka şekilde tepkiler alırdınız ya da bir şekilde durunca şanzıman kendini kilitlerdi. Genelde böyle oluyor. Herhangi bir vitese alınca orta ekranda vites göstergesi yanıp söner araç yürümez. Dolayısıyla ilk etapta ben şanzıman seçeneğini bir kenara atıyorum.

Bunun dışında geriye bir tek motor kalıyor. Fakat orta ekranda verdiği tepki saçma. İlk kez duydum.

Motorda da ne olabilir diye düşündüğümde,

- gaz kelebeği arızalanmış olabilir,

- turbo ya da turbo basınç sensörü olabilir,

- bujinin üzerindeki aparat ve buji kabloları olabilir,

- bobinlerden biri gidince de yapar bunu ama bobinde araç sarsıntılı çalışır ve sarsıntılı ilerler, o yüzden bu seçeneği geçiyorum,

- X bir müşür arızalanmış olabilir,

- oksijen sensörü olabilir,

- akünün zayıflaması ile olabilir...

İlk etapta aklıma gelenler bunlar. VAGCOM'a bağlayıp hata kodunu görmeden net bir şey denilemez. Fakat ne olabilir derseniz ekranın kapanıp açılmasından bahsettiğiniz için ben aküden dolayı EPC ışığını yakmıştır diyebilirim. Ancak kesin budur diyemiyorum.
üstadım allah razı olsun araç kendini güvenli moda almıstır diyen ikinci kişisiniz. ben bilmiyordum komple araç bozuldu sanıyordum demekki o yüzden gaz yemiyormuş normalmiş yani gaz kısması. sayenizde rahat uyku uyuyabileceğim. çok teşekkür ederim üşenmeyip yazdıgınız icin beni cok rahatlattınız. demek basit elektronik bozulmalarda yapar illa motorda olcak diye birşey yokmuş. şimdi siz öyle deyince 3.000 devire kadar motorunda dsg ninde hatta 3 bine kadar zorlayınca ufak turbo ıslık sesini çıkardığını da gözlemlemiştim sabah onlar aklıma geldi. yani gaz yememe dısında titreme yada vitesi 3 bin altında atatken dsg de sorun olmaması bende motor seçeğeni eliyorum. bu durumda dediğiniz gibi büyük ihtimal akü veya elektronik aksamda. yarın bağlatcam makinaya ama şimdiden sayenizde koca bir oh çektim çok teşekkürler
 
üstadım allah razı olsun araç kendini güvenli moda almıstır diyen ikinci kişisiniz. ben bilmiyordum komple araç bozuldu sanıyordum demekki o yüzden gaz yemiyormuş normalmiş yani gaz kısması. sayenizde rahat uyku uyuyabileceğim. çok teşekkür ederim üşenmeyip yazdıgınız icin beni cok rahatlattınız. demek basit elektronik bozulmalarda yapar illa motorda olcak diye birşey yokmuş. şimdi siz öyle deyince 3.000 devire kadar motorunda dsg ninde hatta 3 bine kadar zorlayınca ufak turbo ıslık sesini çıkardığını da gözlemlemiştim sabah onlar aklıma geldi. yani gaz yememe dısında titreme yada vitesi 3 bin altında atatken dsg de sorun olmaması bende motor seçeğeni eliyorum. bu durumda dediğiniz gibi büyük ihtimal akü veya elektronik aksamda. yarın bağlatcam makinaya ama şimdiden sayenizde koca bir oh çektim çok teşekkürler
Rica ederim. Endişelenecek bir şey yok bence. Basit bir elektronik sistem arızasından başka bir şey değildir.

Eskiden daha sıkıntılı oluyordu EPC ışığının yanması. VW'nin hatalı gaz kelebeği üretmişliği var. Binlerce aracın gaz kelebeğini değiştirler garantiden mesela..

Bu bence elektronik bir şey ve bence aküden. Hatta akü şarj değerine de bakabilirsiniz. Sinyal kolunun üstündeki bir düğmeye uzun süreli basınca şarj değerini falan gösteriyordu ya da menülerden de ulaşabilirsiniz diye biliyorum. %80 altına düşmüşse böyle yaptığı durumlar oldu. Garantiden 2 dakikada akü değişimi yapılıyor, diagnozdan hata siliniyor ve devam ediyorsunuz ama dediğim gibi kesin bundan diyemem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve tesla
servisi aradım mesai bitme saati geldiği için gelin bakalım dediler esenyurt dogus oto, muhtemelen yakıt kirliliği olabilir istasyon degiştirin şimdilik pazartesiye kadar kullanmayın pazartesi getirin bakalım dediler. aks konusunda haklısınız ama insan içerliyor işte yoldaki çukura girip lastiğin bile patlamadığı darbede aks kırılınca insan diyor yav kardeşim adamlar hilux u havadan aşşağı atıyorlar da kırılmıyor, bizim lastiği bile yarmayan çukur nasıl aks kırıyor diye insan üzülüyor. serviste şaşırdı zaten lastiği bile yarmayacak derecede çukurun aksı nasıl kırdığına. bende o yüzden garantiye sokarmısınız lastik sağlam askis gitmiş fotodan çukuru da gördünüz burda bi terslik var diye malesef dediler sadece şanssızlık dediler
Hocam rica edeceğim Hilux'a Vag grubu araçları ile kıyaslamayınız :P :D :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Porsche
Rica ederim. Endişelenecek bir şey yok bence. Basit bir elektronik sistem arızasından başka bir şey değildir.

Eskiden daha sıkıntılı oluyordu EPC ışığının yanması. VW'nin hatalı gaz kelebeği üretmişliği var. Binlerce aracın gaz kelebeğini değiştirler garantiden mesela..

Bu bence elektronik bir şey ve bence aküden. Hatta akü şarj değerine de bakabilirsiniz. Sinyal kolunun üstündeki bir düğmeye uzun süreli basınca şarj değerini falan gösteriyordu ya da menülerden de ulaşabilirsiniz diye biliyorum. %80 altına düşmüşse böyle yaptığı durumlar oldu. Garantiden 2 dakikada akü değişimi yapılıyor, diagnozdan hata siliniyor ve devam ediyorsunuz ama dediğim gibi kesin bundan diyemem.
şimdi aklıma geldi start stop ta hata veriyordu. şimdi daha da aklıma yattı aküden olabileceği
 
@tesla hocam gerekli açıklamalar yapılmış, bu araçlar öyle gariptirler ki her şeyine arıza cihazı ile bakılıyor eski araçlar gibi karbüratör yakıt atmıyor memeyi söküp üfle geçer gibi bir şey değil maalesef.
Cihaza bağlanır arıza tespit edilir, aracın arıza durumunda ki motorun şanzımanın verdiği tepkiler sizin ve aracın güvenliği için
 
  • Beğeni
Tepkiler: tesla ve Porsche
Eviniz bana yakınsa OBD bağlayıp ne hatası olduğunu görelim. Ben kendi arızamı öyle çözdüm. Garantiden öyle enjektör getirttim. Kimse bana yalandan arıza iteleyemedi. çünkü arızayı görüp sen söylemeyen , ittiren servislerde var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tesla ve Porsche
@tesla hocam gerekli açıklamalar yapılmış, bu araçlar öyle gariptirler ki her şeyine arıza cihazı ile bakılıyor eski araçlar gibi karbüratör yakıt atmıyor memeyi söküp üfle geçer gibi bir şey değil maalesef.
Cihaza bağlanır arıza tespit edilir, aracın arıza durumunda ki motorun şanzımanın verdiği tepkiler sizin ve aracın güvenliği için
üstadım bugün bağlattım egzantirik mili sensörü diye birşey çıktı sildiler ama geçmedi 10 dk sonra yine yaktı. servise götürün dediler. bosch servisine götürdüm yine aynısı oldu onlarda yetkili servise götürün dediler. aracımda normalde garanti vardı süresinin dolmasına ama ben yağ ve filtre değişim bakımını sanayide yaptırdıgım için iptal olmuştır sanıyordum sanaiyede yok iptal olmaz dediler. belki biraz kıllık çıkarırlar ama sonucta garantiden de değişse onlar bir şekilde kazanç sağlıyorlar dediler doğrumudur saniyede yapılan yağ ve filtre değişim bakımı garantiyi iptal etmez mi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Eviniz bana yakınsa OBD bağlayıp ne hatası olduğunu görelim. Ben kendi arızamı öyle çözdüm. Garantiden öyle enjektör getirttim. Kimse bana yalandan arıza iteleyemedi. çünkü arızayı görüp sen söylemeyen , ittiren servislerde var.
üstadım çok teşekkür ederim önce pazartesi yetkili servise götüreceğim egzantirik hatası diyor ama garantiden şansımı bir deyeneceğim belki ücretsiz veyahut sadece işçilik ücretiyle değiştirebilirim. dediğiniz gibi herkes fırsatçı hata kodunu silelim belki tekrarlamaz diye 2 tuşa basıp 30 tl koparmaya çalıştılar. tanıdık selamı verip geçiştirdim zaten 10 dakika sonra yine ağrıza ışığı yaktı araba. servisten gelecek cevaba göre dediğiniz gibi yapabiliriz. avcılarda oturuyorum ama önemli değil gelirim üstadım dediğiniz gibi basit birşey çıkarsa gizleyip birsürü masrafta açabilirler başıma
 
üstadım bugün bağlattım egzantirik mili sensörü diye birşey çıktı sildiler ama geçmedi 10 dk sonra yine yaktı. servise götürün dediler. bosch servisine götürdüm yine aynısı oldu onlarda yetkili servise götürün dediler. aracımda normalde garanti vardı süresinin dolmasına ama ben yağ ve filtre değişim bakımını sanayide yaptırdıgım için iptal olmuştır sanıyordum sanaiyede yok iptal olmaz dediler. belki biraz kıllık çıkarırlar ama sonucta garantiden de değişse onlar bir şekilde kazanç sağlıyorlar dediler doğrumudur saniyede yapılan yağ ve filtre değişim bakımı garantiyi iptal etmez mi
Aracın bakımını garanti süresince yetkiliservis dışında yaptırırsanız garanti iptal olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tesla
Bu arada konu dışı ufak bir sorum olabilir mi ? Bu araç servis dışında bir yerde bakıma girdiği için garantisi bozuldu. Servis dışında bakım işlemi gördüğü için, garanti süresi de iptal olduğu için dsg'de herhangi bir sorun çıkması durumunda iyi niyet garantisi denen uygulamadan faydalanılabilinir mi ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...