Böyle yazınca kulağa heybetli bir şeyler geliyor, ancak aracımız şirin mi şirin otomatik bir şehir içi faresi diyebiliriz.
Öncelikle gelelim ufak bir hikaye kısmına. Aslında amacım kendi aracımı (E46 Manuel 2.0 atmosferik Benzinli) değiştirmekti. Yine Bmw olmak kaydı ile otomatik ve daha güçlü bir motora sahip E46, E90 veya temiz olmak kaydı ile bir E60 kafamdaki planlar arasındaydı. 2.0 atmosferik 4 silindir aracımı, 3.0 atmosferik 6 silindir bir araç ile değiştirmek istiyordum aslında. Burada kararlarımızı etkileyen eşimin iş değişikliği oldu. Ben otomatik bir Bmw alıp yavaş yavaş araba sürmeyi öğretmeyi planlarken, bir anda ona başka araç bakarken buldum kendimi. Tabi ki önümüzdeki süreçte işe arabayla gitmesi gerekeceği için başımıza bunlar geldi.
Şimdi de gelelim aracımıza ve durumuna. '97 model Polo Mk3 1.6 8v 75hp 135nm değerlerine sahip, tam otomatik, tek nokta enjeksiyonlu ve 990kg'lık bir fare. Kendileri şu anda 181.000km'de ve benzinli. Aslında araştırmalarım arasında daha düşük km'lerde ve daha iyi kondisyona sahip araçlar olsa da kırmızı rengi ve bu zamana kadar benzinli olarak tek elden kullanılmış olması beni cezbetti ve yeni sahibi olduk.
Biraz da eksiklerinden, yaptıklarımızdan ve yapacaklarımızdan bahsedelim. Zira sıfır araç almıyoruz biraz bakım, biraz da aracı size ait hissettirecek ufak dokunuşlar yapılması şart.
Öncelikle yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi değişimlerini yaptık. Bu sırada fark ettik ki motor su dağıtıcı flanşı kaçırma yapıyor. Flanş, boru ve motor suyu değişimlerini yaptık. Hemen ardından yürüyene geçtik, ön fren balataları, arka kampana balataları değişimi yaptık ve hidrolik yağını tamamladık. Bir tespitimiz de arka amortisörler emiş yapmıyordu. Arka iki amortisör tamiri ve ön amortisörlerin kontrolünden sonra rot ayarı yaptırarak yürüyen motor olarak standart aklımızda kalmayacak bakımlarını yaptırdık.
Ne yazık ki aracımızın muayenesi bitmek üzere ve kullanırken fark ettim ki arka silecek çalışmıyor, yanmayan stop ampullerimiz ve sinyal lambalarımız mevcut. Bir günümüzü de onlara ayırarak tamir ve değişimlerini yaptırdık. Ve yine bu değişimler sırasında fark ettik ki sağ ve sol stop'umuz farklı renklerde.
Tabi ki hiç beklemeden sağ tarafa orjinal çıkma Hella marka stop teminini yaptık ve taktık. Çıkan depo marka sağ stop elimizde kaldı ihtiyacı olana cüzi bir ücret karşılığında gönderirim.
Bundan sonraki yapacaklarımız ise tamamı ile iç ve dış kozmetik dokunuşlardan ibaret olacak.
Direksiyon deri kaplama, tavan döşemesinin yeniden kaplanması, kare ön sis farları ve montajı ve son olarak komple pasta cila bu renk için şart oldu.
Bir de aracın lastik ebatları fabrika verilerine göre 175/65/R13 iken, aldığım kişi araç üstüne 175/70/R13 lastik takmış bence gereksiz büyük duruyorlar. Eğer uygun lastik bulabilirsem en azından kışlıklar için doğru ölçülere geçmek istiyorum.
Herkese iyi forumlar dilerim.
Öncelikle gelelim ufak bir hikaye kısmına. Aslında amacım kendi aracımı (E46 Manuel 2.0 atmosferik Benzinli) değiştirmekti. Yine Bmw olmak kaydı ile otomatik ve daha güçlü bir motora sahip E46, E90 veya temiz olmak kaydı ile bir E60 kafamdaki planlar arasındaydı. 2.0 atmosferik 4 silindir aracımı, 3.0 atmosferik 6 silindir bir araç ile değiştirmek istiyordum aslında. Burada kararlarımızı etkileyen eşimin iş değişikliği oldu. Ben otomatik bir Bmw alıp yavaş yavaş araba sürmeyi öğretmeyi planlarken, bir anda ona başka araç bakarken buldum kendimi. Tabi ki önümüzdeki süreçte işe arabayla gitmesi gerekeceği için başımıza bunlar geldi.
Şimdi de gelelim aracımıza ve durumuna. '97 model Polo Mk3 1.6 8v 75hp 135nm değerlerine sahip, tam otomatik, tek nokta enjeksiyonlu ve 990kg'lık bir fare. Kendileri şu anda 181.000km'de ve benzinli. Aslında araştırmalarım arasında daha düşük km'lerde ve daha iyi kondisyona sahip araçlar olsa da kırmızı rengi ve bu zamana kadar benzinli olarak tek elden kullanılmış olması beni cezbetti ve yeni sahibi olduk.
Biraz da eksiklerinden, yaptıklarımızdan ve yapacaklarımızdan bahsedelim. Zira sıfır araç almıyoruz biraz bakım, biraz da aracı size ait hissettirecek ufak dokunuşlar yapılması şart.
Öncelikle yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi değişimlerini yaptık. Bu sırada fark ettik ki motor su dağıtıcı flanşı kaçırma yapıyor. Flanş, boru ve motor suyu değişimlerini yaptık. Hemen ardından yürüyene geçtik, ön fren balataları, arka kampana balataları değişimi yaptık ve hidrolik yağını tamamladık. Bir tespitimiz de arka amortisörler emiş yapmıyordu. Arka iki amortisör tamiri ve ön amortisörlerin kontrolünden sonra rot ayarı yaptırarak yürüyen motor olarak standart aklımızda kalmayacak bakımlarını yaptırdık.
Ne yazık ki aracımızın muayenesi bitmek üzere ve kullanırken fark ettim ki arka silecek çalışmıyor, yanmayan stop ampullerimiz ve sinyal lambalarımız mevcut. Bir günümüzü de onlara ayırarak tamir ve değişimlerini yaptırdık. Ve yine bu değişimler sırasında fark ettik ki sağ ve sol stop'umuz farklı renklerde.
Tabi ki hiç beklemeden sağ tarafa orjinal çıkma Hella marka stop teminini yaptık ve taktık. Çıkan depo marka sağ stop elimizde kaldı ihtiyacı olana cüzi bir ücret karşılığında gönderirim.
Bundan sonraki yapacaklarımız ise tamamı ile iç ve dış kozmetik dokunuşlardan ibaret olacak.
Direksiyon deri kaplama, tavan döşemesinin yeniden kaplanması, kare ön sis farları ve montajı ve son olarak komple pasta cila bu renk için şart oldu.
Bir de aracın lastik ebatları fabrika verilerine göre 175/65/R13 iken, aldığım kişi araç üstüne 175/70/R13 lastik takmış bence gereksiz büyük duruyorlar. Eğer uygun lastik bulabilirsem en azından kışlıklar için doğru ölçülere geçmek istiyorum.
Herkese iyi forumlar dilerim.