Çok güzel yorumlar var. Ama doğru bulmadığım yorumlar çoğunlukta
O yüzden yazıyorum
(Çok uzun geldiye "Sözün Özü" kısmına atlayabilirsiniz)
Herkes VAG diye bahsedip , Seat ve Skoda'yı da işin içine katmış ama Polo , Golf , Passat ağırlıklı konuşmuş. Audi'yi , Lamborghini'yi , Bentley'i , Porsche'yi , Scania'yı , Man'ı , dahaaa heh bir de Lamborghininin yüksek hacimli motorlarını mevzuata uydurmak için Ducati'yi de gruba katmışlardı. Eee bir de Bugatti var. Onu zaten kendileri dirilttiler.
Kesin unuttuğum olacak ama neyse
Öncelikle "Petrolhead olmayanlar için" tanımı bana acayip yanlış geliyor. "Petrolhead" kime denir ?
Petrolhead olmak için illa AE86 Corolla mı sevmek lazım ?
Eski BMW'ler ne güzeldi mi demek lazım?
Herşey direksiyon hissi mi ?
Herşey arabanın arkasının gelmesi mi ?
Benden size koca bir HAYIR.
VAG grubu "(tırnak içinde) normal insanlar" tarafından abartıldığını düşünenler ve sürekli "keyifsiz , kafadan kayıyor , gazlanmıyor vs." diye gömen tayfa da bence BMW'yi , Alfa'yı , belki de Japonları abartıyor.
"Premium'a giriş" bence doğru tanım. Şimdi "VW halk arabası neyin Premiyumu" diyenler var sürekli ama bu arkadaşların beni delirten hatası; VW deyince aklına Golf gelirken , Mercedes deyince E-Class ya da BMW deyince 3 serisini aklına getirmesi.
BMW 1 ile , Mercedes CLA ile Golf 7'yi kıyaslamak lazım. Ya da Touareg ile X5'i , ML-Class'ı kıyaslamak lazım.
İşte orada anlıyorsun. "Premium" kavramının sadece algı olduğunu.
Ben bütün Touareg'lerin her nesilde X5'ten ve ML'den çok daha (And reise selam olsun) "PA-HA-LI" olduğunu düşünüyorum hatta tartışmaya kapatıp bas baya X5 ve ML balon diyorum
İkinci el değeri olarak ta; bence şu an sarı sitede en fiyatı şişirilmiş arabalar ; F10 BMW , Mercedes CLA. CLA hele gerçekten çok sinirimi bozuyor
2.0 TDI B9 A4'lerle neredeyse aynı paralardan bahsediliyor. Tamam CLA harbiden daha baktırıyor kendine , yakışıklı falan ama 2.0 A4 nereee Mercedes logolu Clio nereee.
Petrolhead konusuna geri dönersek ;
1.4 TSI , 1.6 TDI , 2.0 TDI 2.0 TSI , 3.0 TDI ya da eskiye gidersek 1.9 TDI , 1.8 T daha da eski; Golf 1-2 normal baba arabası VAG'ları bile Petrolheadler olarak seve seve kullanıyoruz zaten. E bunun Golf R32'leri vardı , B6 Passat R36'ları vardı , "yeni nesil 106 GTİ , Clio RS vs." diye adlandırdığımız Scirocco , İbiza Cupra , Polo GTİ'lar var.
Sözün özü;
1-) Ülkede VW fanatikliği yok ,
2-) Sadece 2.el değeri olduğu için bu kadar sevilmiyor ,
3-) Yerine göre hiç öyle "odun" değil gayet te zevkli arabalar ,
4-) İşçilik ve malzeme kalitesi premiumlarla gayet kıyaslanır hatta "Logosu Mercedes" arabalarının da içinden geçer.
5-) En üstte rakibi yok ;
*Bugatti , Phaeton
*Porsche 918'in Grand Tour'da pist süresinin LaFerrari ve P1'den de hızlı olması , şimdi de Taycan'la EV işinde dağıttılar ortalığı.
*911 Turbo'yu gerçek hayatta geçebilen çok az araba olması
1000hp SuPra - GT-R diyeceksiniz de "gerçek hayat" diyorum. Golf'e biner gibi biniyorsun 911'e.
5-) Kâra geçme ya da 2000-2010 arasının ekmeğini yeme pozisyonunda bence değil. Japonlar da atmosferik + CVT koyuyor yıllardır. DSG tamam kuru kavrama evet sıkıntılı falan ama sonuçta adam oraya CVT'nin kaç katı maliyetli şanzımanı koymuş. Ben böyle temelden , üretim maliyeti , ar-ge maliyeti olarak bakıyorum olaya.
Örnek ; Highline Passat parasına full opsiyon 508 alırsın ama o hayalet kadranlar aynı kalitede değil , adaptif cruise aynı kalitede değil , pasif güvenlik sistemleri aynı kalitede değil , deri aynı kalitede değil vs. vs.
O donanımlar Bentley'den , Porsche'den tıraşlana tıraşlana Passat'a Golf'e geliyor çünkü.
VAG bir otomotiv endüstrisi.