VW Ülkemizde Neden Gereğinden Fazla Değer Görüyor ?

vw diğer markalara göre tercih edilmesinde, sizce hangi faktörler etkili ? siz tercih edermisiniz ?


  • Kullanılan toplam oy
    63

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Mk2 leonun 17" jantlı versiyonunu kullandım. Gerçekten yol tutuş açısından aşırı iyi ve mk3 leonun üstünden atlar bu konuda. 80-100lü süratlerden sonra virajlarda limite gelmek gerçekten cesaret ve bilek ister. Araçta en ufak "abi daha fazla zorlama istersen" belirtisi olmuyor, çok etkilemişti beni bu konuda. Şehiriçi konforu ise c segmentinin en sertlerinden diyebilirim. Rahatsız olmamak için normalden daha yavaş kullanıyorsunuz.
Golf 5'in altyapısını kullanıyor, yol tutuşunun iyi olması bundan kaynaklı sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve gokglsy

MotorcycleHead

Motorcycle Head
Düz Yol Gazcısı
3 Mar 2021
32
12
145
26
İstanbul
Marka
Volkswagen
Geçen günlerde arkadaş ortamında aynı soruyu geyik yaparak tartıştık ama Alman firmaları, bizim ülkemiz için tam kıvamında araçlar yapmayı başarıyor. Aracın iç ve dış aksamında kullandığı orta kalite parçalar sayesinde kullanıcıya lüks araç sürüşü hissiyatı vermeyi başarıyorlar. Fakat günümüzde aracı markasına göre değil, sınıfına göre kıyaslamak lazım. Örnek ve şahsi düşüncem olarak Ford Fiesta'nın yol tutuşu Clio ve Polo'dan çok daha keyifli gibi geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,393
2
3,030
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
VW sadece Türkiye’de değil Avrupa’da da diğer markalardan daha fazla değer görüyor. Hatta premium’a giriş gibi bir algı var. Bence bunda 90’ların sonundan 2010’lara kadar ürettikleri araçların rakiplerden çok önde olması etkili. Aynı dönemin Japon’larından olsun Opel’den olsun Ford’dan olsun daha havalı ve malzeme kalitesi daha iyi araçlar ürettiler. (Ford kendisine en yakın marka oldu hep bence) Opsiyon da olsa premium bazı özellikleri araçlarına koydular. Bu sayede aslında en üst paketler premium araçlara yakın fiyatlara çıktı. Dünya’nın her yerinde fiyatı yüksek olan ürünün algısı yüksek oluyor. Bir de Touareg olsun Arteon olsun Phaeton olsun en üst seviyeye de araç ürettiler. Skoda ve Seat gibi firmaları da alıp altına konumlandırınca daha üst düzey bir firma gibi göründüler doğal olarak. Mesela Ford’un altında Skoda, Seat olsa o da VW’den bile daha fazla değer görebilirdi bence. Japon’lar ise malzeme kalitesi, şanzımanın hızı ve yalıtımın azlığı sayesinde zaten VW ile yarışacak durumda değillerdi. Hele bahsettiğim dönemdeki modelleri tasarım olarak da çok geride. Bir tek bence Mazda farklı ama o da Türkiye’de tutmuyor. Yurt dışında ise Mazda VW’den daha üstte algı olarak. Türkiye’de böyle çünkü vergi dezavantajı var. Bir de Subaru var ve bana kalırsa o Türkiye’de de VW’den üstte bir algıya sahip. Araçların ortalama üstü kalite seviyesi sayesinde ikinci elde diğer markalara göre daha iyi durması ikinci el değerini de artırdı. Türkiye’de ikinci eli iyi olan her marka tutar. Çünkü arabaya ulaşmak zor, prestij meselesi ve bu anlamda hava atmak ve para kaybetmemek önemli. VW kuruluşu itibariyle bence sıkıntılı bir marka. Hitler’in dream project’lerinden biri. Bunun yanında her Alman firması gibi yakalanmadıkça üçkağıt yapacak bir firma. İki kere bu nedenle büyük skandallara sahip olan dünyadaki tek firma. En son dieselgate, kuru kavrama DSG’nin sorunları ve son dönemde ciddi düşen kalitesi ile Türkiye’de de dünyada da rakibi bile sayılmayacak PSA grubuyla rakip olarak anılır oldular. Bunda PSA’nın hem tasarım, hem de kalite artışının yanında VAG’ın sıkıcı hale gelmesinin de payı var elbette. Ancak 10 sene önce hayal gibi bir şeydi bu. Böyle giderse algısı daha da düşebilir. Elektrikli araç devrimine nasıl ayak uyduracakları geleceklerini belirleyecek. Hep beraber göreceğiz neler olacak :)
 
Son düzenleme:

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Öncelikle gereğinden fazla sadece bizim ülkede değer görmüyor, tüm dünya öyle ki ayrıca bence en çok değeri gören grup olması oldukça normal, vag daki seçenek çeşitliliği gerçekten çok iyi, sanki her yol vaga çıkıyormuş gibi geliyor.
 

nıneleven

Profesör
9 Nis 2021
652
755
1,820
Tekirdağ
Marka
Porsche
Çok güzel yorumlar var. Ama doğru bulmadığım yorumlar çoğunlukta :) O yüzden yazıyorum 😁
(Çok uzun geldiye "Sözün Özü" kısmına atlayabilirsiniz)

Herkes VAG diye bahsedip , Seat ve Skoda'yı da işin içine katmış ama Polo , Golf , Passat ağırlıklı konuşmuş. Audi'yi , Lamborghini'yi , Bentley'i , Porsche'yi , Scania'yı , Man'ı , dahaaa heh bir de Lamborghininin yüksek hacimli motorlarını mevzuata uydurmak için Ducati'yi de gruba katmışlardı. Eee bir de Bugatti var. Onu zaten kendileri dirilttiler.

Kesin unuttuğum olacak ama neyse 🙄

Öncelikle "Petrolhead olmayanlar için" tanımı bana acayip yanlış geliyor. "Petrolhead" kime denir ?

Petrolhead olmak için illa AE86 Corolla mı sevmek lazım ?
Eski BMW'ler ne güzeldi mi demek lazım?
Herşey direksiyon hissi mi ?
Herşey arabanın arkasının gelmesi mi ?

Benden size koca bir HAYIR.

VAG grubu "(tırnak içinde) normal insanlar" tarafından abartıldığını düşünenler ve sürekli "keyifsiz , kafadan kayıyor , gazlanmıyor vs." diye gömen tayfa da bence BMW'yi , Alfa'yı , belki de Japonları abartıyor.

"Premium'a giriş" bence doğru tanım. Şimdi "VW halk arabası neyin Premiyumu" diyenler var sürekli ama bu arkadaşların beni delirten hatası; VW deyince aklına Golf gelirken , Mercedes deyince E-Class ya da BMW deyince 3 serisini aklına getirmesi.

BMW 1 ile , Mercedes CLA ile Golf 7'yi kıyaslamak lazım. Ya da Touareg ile X5'i , ML-Class'ı kıyaslamak lazım.
İşte orada anlıyorsun. "Premium" kavramının sadece algı olduğunu.
Ben bütün Touareg'lerin her nesilde X5'ten ve ML'den çok daha (And reise selam olsun) "PA-HA-LI" olduğunu düşünüyorum hatta tartışmaya kapatıp bas baya X5 ve ML balon diyorum :)

İkinci el değeri olarak ta; bence şu an sarı sitede en fiyatı şişirilmiş arabalar ; F10 BMW , Mercedes CLA. CLA hele gerçekten çok sinirimi bozuyor 😁
2.0 TDI B9 A4'lerle neredeyse aynı paralardan bahsediliyor. Tamam CLA harbiden daha baktırıyor kendine , yakışıklı falan ama 2.0 A4 nereee Mercedes logolu Clio nereee.

Petrolhead konusuna geri dönersek ;
1.4 TSI , 1.6 TDI , 2.0 TDI 2.0 TSI , 3.0 TDI ya da eskiye gidersek 1.9 TDI , 1.8 T daha da eski; Golf 1-2 normal baba arabası VAG'ları bile Petrolheadler olarak seve seve kullanıyoruz zaten. E bunun Golf R32'leri vardı , B6 Passat R36'ları vardı , "yeni nesil 106 GTİ , Clio RS vs." diye adlandırdığımız Scirocco , İbiza Cupra , Polo GTİ'lar var.

Sözün özü;

1-) Ülkede VW fanatikliği yok ,

2-) Sadece 2.el değeri olduğu için bu kadar sevilmiyor ,

3-) Yerine göre hiç öyle "odun" değil gayet te zevkli arabalar ,

4-) İşçilik ve malzeme kalitesi premiumlarla gayet kıyaslanır hatta "Logosu Mercedes" arabalarının da içinden geçer.

5-) En üstte rakibi yok ;
*Bugatti , Phaeton
*Porsche 918'in Grand Tour'da pist süresinin LaFerrari ve P1'den de hızlı olması , şimdi de Taycan'la EV işinde dağıttılar ortalığı.
*911 Turbo'yu gerçek hayatta geçebilen çok az araba olması :)
1000hp SuPra - GT-R diyeceksiniz de "gerçek hayat" diyorum. Golf'e biner gibi biniyorsun 911'e.

5-) Kâra geçme ya da 2000-2010 arasının ekmeğini yeme pozisyonunda bence değil. Japonlar da atmosferik + CVT koyuyor yıllardır. DSG tamam kuru kavrama evet sıkıntılı falan ama sonuçta adam oraya CVT'nin kaç katı maliyetli şanzımanı koymuş. Ben böyle temelden , üretim maliyeti , ar-ge maliyeti olarak bakıyorum olaya.

Örnek ; Highline Passat parasına full opsiyon 508 alırsın ama o hayalet kadranlar aynı kalitede değil , adaptif cruise aynı kalitede değil , pasif güvenlik sistemleri aynı kalitede değil , deri aynı kalitede değil vs. vs.

O donanımlar Bentley'den , Porsche'den tıraşlana tıraşlana Passat'a Golf'e geliyor çünkü.

VAG bir otomotiv endüstrisi.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Konu hortlamış.

Arkadaş çok detaylıca yazmış katıldığım yerler var katılmadığım yerler de var.

Katılmadığım yerler.

Öncelikle "Petrolhead olmayanlar için" tanımı bana acayip yanlış geliyor. "Petrolhead" kime denir ?


Ne bileyim bana katılanlar olur ya da olmaz ama saf bir Petrolhead daha çok olayın sürüş kısmındadır, yoksa akşama kadar cilala parlat yapan kapı cebinin önüne envai çeşit renkli bez koyup fotoğraf çeken değildir diye düşünüyorum. Dediğim biraz ağır kelimeler ama öyle, bana göre bir Petrolhead için arabanın sürüşü önde gelir diğer tutkular arkasından gelir, herkes Petrolhead olmak zorunda da değil. Eski VW lere lafım yok ama yenileri bu kavramlardan çok uzaklar istenildiği kadar çekilmeye çalışsın.

Ülkede VW fanatikliği yok

Var ama sadece VW özelinde değil genel olarak Alman arabası seviciliği ülkemizde mevcut bunu görmemek çok zor. BMW sinden Mercedesine kadar Alman arabası dendiğinde bizim millet için akan sular duruyor. Şu ilk nesil DSG problemlerini eğer başka bir marka görmüş olsaydı şu an çoktan Türkiye piyasasından silinip gitmişti VW olduğu için ısrarla satıldı.


Katıldığım yerler.

"Premium'a giriş" bence doğru tanım. Şimdi "VW halk arabası neyin Premiyumu" diyenler var sürekli ama bu arkadaşların beni delirten hatası; VW deyince aklına Golf gelirken , Mercedes deyince E-Class ya da BMW deyince 3 serisini aklına getirmesi.

VW nin premiuma oynadığını görmemek için VAGhater olmak gerek bas bayağı premiuma oynayan otomobil oldu bu konuda da sezarın hakkını sezara vermek gerek.


Ha bir de şu çatı markalar konusunda da size hak veriyorum 930 kasa 911 hayranı olarak 911 denildiğinde apayrı düşünüyorum. Yine de hani başlıkta bahsedilen sanırım ülkemizdeki ulaşılabilir VAG lar olduğundan sürüş keyfi Petrolhead kısmına parantez açmadım açıla da bilir sırf 911 için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven

nıneleven

Profesör
9 Nis 2021
652
755
1,820
Tekirdağ
Marka
Porsche
Konu hortlamış.

Arkadaş çok detaylıca yazmış katıldığım yerler var katılmadığım yerler de var.

Katılmadığım yerler.




Ne bileyim bana katılanlar olur ya da olmaz ama saf bir Petrolhead daha çok olayın sürüş kısmındadır, yoksa akşama kadar cilala parlat yapan kapı cebinin önüne envai çeşit renkli bez koyup fotoğraf çeken değildir diye düşünüyorum. Dediğim biraz ağır kelimeler ama öyle, bana göre bir Petrolhead için arabanın sürüşü önde gelir diğer tutkular arkasından gelir, herkes Petrolhead olmak zorunda da değil. Eski VW lere lafım yok ama yenileri bu kavramlardan çok uzaklar istenildiği kadar çekilmeye çalışsın.



Var ama sadece VW özelinde değil genel olarak Alman arabası seviciliği ülkemizde mevcut bunu görmemek çok zor. BMW sinden Mercedesine kadar Alman arabası dendiğinde bizim millet için akan sular duruyor. Şu ilk nesil DSG problemlerini eğer başka bir marka görmüş olsaydı şu an çoktan Türkiye piyasasından silinip gitmişti VW olduğu için ısrarla satıldı.


Katıldığım yerler.



VW nin premiuma oynadığını görmemek için VAGhater olmak gerek bas bayağı premiuma oynayan otomobil oldu bu konuda da sezarın hakkını sezara vermek gerek.


Ha bir de şu çatı markalar konusunda da size hak veriyorum 930 kasa 911 hayranı olarak 911 denildiğinde apayrı düşünüyorum. Yine de hani başlıkta bahsedilen sanırım ülkemizdeki ulaşılabilir VAG lar olduğundan sürüş keyfi Petrolhead kısmına parantez açmadım açıla da bilir sırf 911 için.
Forumda yeniyim :) Tam olarak yeni konular nerede gözüküyor falan bilmiyorum. Gönderi tarihlerinden ayıktım ama hadi bir yazayım dedim :)
Katılmadığınız noktalarda haklısınız. Ben orda "DSG Fart seven petrolhead olamaz mı kardeşim?" 😁 kafasında dedim aslında.

Vag Hater kışkırtma olsun diye de fevri yazdım biraz. 😁
"Bence" koymadım başlarına.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım