yakıt katkıları ve enjektör temizleyiciler (işe yarıyor!)

Bana çok karlı gelmiyor bu işler mesela bazı istasyonlar yakıt tasarruf katkısı verelim mi diyor ne kadar diyorum 30 llra abi bir şey değil diyor benim o katkıyı kullanmam için arabaya en az 50 lira tasarruf ettirmesi lazım bu da imkansız oldugu için bu ve benzeri ürünleri kullanmıyorum. Tasarruf istiyorsan 100-110 km/h yi geçmeyeceksin o zaman kokluyor arabalar katkı falan hikaye bakımı düzenli eksiksiz yap lastiklerini daima olması gerektiği gibi tut yeter tavsiye edilen km lerde enjektörleri vb parçalarıda kontrol ettirdiğin zaman allahın izniyle hiçbir şey olmaz :)
 
Bilinmeyen bi marka kullanıyorum demişsiniz bunun yerine mazotu da değiştirebilirsiniz hem fiyat aynı kalır. multijet zamanları fiat garanti için zorunlu tutuyo diye opet kullanıyoduk ama hiç sevmezdim ben daha sessiz çalışıyo diye total alırdık bi depoda 25-30km daha az giderdi şehir içinde. Araştırın illaki daha uzun gidecek yakıtlar da vardır Shell bp falan sonuçta bunlar da zarar vermeyecek istasyonlar ki opetten iyidir bence çoğu mazot
 
Bilinmeyen bi marka kullanıyorum demişsiniz bunun yerine mazotu da değiştirebilirsiniz hem fiyat aynı kalır. multijet zamanları fiat garanti için zorunlu tutuyo diye opet kullanıyoduk ama hiç sevmezdim ben daha sessiz çalışıyo diye total alırdık bi depoda 25-30km daha az giderdi şehir içinde. Araştırın illaki daha uzun gidecek yakıtlar da vardır Shell bp falan sonuçta bunlar da zarar vermeyecek istasyonlar ki opetten iyidir bence çoğu mazot
Opetin zaten temiz va olması ile ünlenen adı var sonuçta uluslararası AR-GE yapan bir şirket değil. Ben Bp den aldığım zaman bariz iyileşme görüyorum +20 beygir tabi hissiyat bu yönde daha güzel ses daha az yorulma seziyorum. Shellde de olmuyor bu her Bpde de yakıt aldığım Bp ye has. Birde yakıt aldığınız yer daha önemli firmalar her istasyonda aynı yakıtı satmıyor. Uzun yolda keyif almak için özellikle almadığım zaman Aytemiz Doco istasyonlarından alıyorum gayet temiz Opet ile aynı yakıt zaten Markadan ziyade istasyon önemli
 
Bilinmeyen bi marka kullanıyorum demişsiniz bunun yerine mazotu da değiştirebilirsiniz hem fiyat aynı kalır. multijet zamanları fiat garanti için zorunlu tutuyo diye opet kullanıyoduk ama hiç sevmezdim ben daha sessiz çalışıyo diye total alırdık bi depoda 25-30km daha az giderdi şehir içinde. Araştırın illaki daha uzun gidecek yakıtlar da vardır Shell bp falan sonuçta bunlar da zarar vermeyecek istasyonlar ki opetten iyidir bence çoğu mazot
Daha önce de defalarca konusu geçmişti; Opet en iyi yakıtı sunmuyor ama diğer istasyonlar arasında denetlemeleri en iyi olan ve kötü yakıttan dolayı sorun yaşama riski en az olan markaların başında geliyor. Ülkenin en ücra köşesinde ki bir Opet istasyonundan da yakıt alsanız kalitesi her zaman belli standartlardadır. Eğer bunlara uymayan bir istasyon sahibi olursa da ilk denetlemede o istasyon kapatılır. Bunu ülkenin bir çok yerinde defalarca gördüm. Defalarca kapatılan Opet istasyonları vardı. Bunların sebepleri ise kalite standartlarını tutturamamış olmaları.
 
Daha önce de defalarca konusu geçmişti; Opet en iyi yakıtı sunmuyor ama diğer istasyonlar arasında denetlemeleri en iyi olan ve kötü yakıttan dolayı sorun yaşama riski en az olan markaların başında geliyor. Ülkenin en ücra köşesinde ki bir Opet istasyonundan da yakıt alsanız kalitesi her zaman belli standartlardadır. Eğer bunlara uymayan bir istasyon sahibi olursa da ilk denetlemede o istasyon kapatılır. Bunu ülkenin bir çok yerinde defalarca gördüm. Defalarca kapatılan Opet istasyonları vardı. Bunların sebepleri ise kalite standartlarını tutturamamış olmaları.
Doğrudur haklısınız ama adı sanı bilinmeyen bi katkıyla az yakmaktansa farklı mazotla az yakmak daha iyidir bence böyle bi çaba varsa. Bana kalırsa katkılar sadece motor sağlığı için düzenli olarak nasıl kullanılması gerekiyorsa öyle kullanılmalı tasarruf için katkı saçma geliyor bana dediğim gibi

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Doğrudur haklısınız ama adı sanı bilinmeyen bi katkıyla az yakmaktansa farklı mazotla az yakmak daha iyidir bence böyle bi çaba varsa. Bana kalırsa katkılar sadece motor sağlığı için düzenli olarak nasıl kullanılması gerekiyorsa öyle kullanılmalı tasarruf için katkı saçma geliyor bana dediğim gibi

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tabii 1 sayfa önce de söylemiştim. Bu yakıt katkıları olsun, servislerde yapılan carbon clean tarzı uygulamalar olsun tek bir amacı var; o da motor ömrünü uzatmak, sağlığını arttırmak. Tabii bunların dolaylı sonucu olarak motorun nefes alışı, çalışması belli miktar iyileşebiliyor. Bu da kullanıcının dikkatine bağlı olarak çekiş ve dolayısıyla yakıt tüketiminde cüzzi miktarda da olsa iyileşme sağlıyor. Ama dediğim gibi bu motorun, enjektörlerin ve yakıt sisteminin temizliğinden kaynaklı dolaylı bir sonuç. Bu tarz uygulamalara periyodik bakımlarda yapılan işlemlerin içerdiği amaçtan daha farklı bir gözle bakılmamalı. Nasıl ki yağ ve filtreler motor ömrü için değiştiriliyorsa bu uygulamalar da bunun için yapılmalı ki amacı da o zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Daha önce de defalarca konusu geçmişti; Opet en iyi yakıtı sunmuyor ama diğer istasyonlar arasında denetlemeleri en iyi olan ve kötü yakıttan dolayı sorun yaşama riski en az olan markaların başında geliyor. Ülkenin en ücra köşesinde ki bir Opet istasyonundan da yakıt alsanız kalitesi her zaman belli standartlardadır. Eğer bunlara uymayan bir istasyon sahibi olursa da ilk denetlemede o istasyon kapatılır. Bunu ülkenin bir çok yerinde defalarca gördüm. Defalarca kapatılan Opet istasyonları vardı. Bunların sebepleri ise kalite standartlarını tutturamamış olmaları.
Aynen öyle Opet in esprisi her yerde aynı kaliteyi tutturuyor oluşu lakin bu en iyisi demek değil. Eğer tanımadığınız bir ilde yakıt alacaksanız Opet doğru tercih lakin Yakıtın %16 kar bıraktığı devirde %10 indirim yapam kaliteli yakıt satan yerler de her ilde var buradan almak daha mantikli yada Eğer Amaç kaliteli yakıtsa o zaman Shell yada BP'nin iyi istasyonlarını bulup almak gerekiyor.
 
Aynen öyle Opet in esprisi her yerde aynı kaliteyi tutturuyor oluşu lakin bu en iyisi demek değil. Eğer tanımadığınız bir ilde yakıt alacaksanız Opet doğru tercih lakin Yakıtın %16 kar bıraktığı devirde %10 indirim yapam kaliteli yakıt satan yerler de her ilde var buradan almak daha mantikli yada Eğer Amaç kaliteli yakıtsa o zaman Shell yada BP'nin iyi istasyonlarını bulup almak gerekiyor.
Muhakkak var. Hatta benim bulunduğum ilde de vardır diye tahmin ediyorum. Fakat açıkçası Türkiye'nin genelinde, en iyi performans ve konfor verdiği iddia edilen yakıtın bile aslında pek bir şey ifade etmediğini düşünüyorum. Birazcık sınır ötesine çıkıp yakıt alan çoğu kişi gerçek yakıtın, oktan değeri yalan olarak beyan edilmemiş hakiki yakıtın ne olduğunu çoğu kez deneyimlemiş. Bizde 95 oktan v.s diye satılan yakıtların ben o oktanda olduğuna inanmıyorum. Çoğu, bir motorun çalışması için gereken minimum oktan değeri sınırındadır diye düşünüyorum. Haliyle insanların iddia ettiği kaliteli yakıt ve hemen her istasyonunda aracı bozmayacak temiz yakıt ikilemi arasında ben temizi tercih etmek durumunda kalıyorum.

Tabii bir diğer sebebi de biraz daha kişisel olmakla beraber aracıma yıllardır opet marka yakıt alıyorum. Çoğu sürücü karşılaşmıştır ki araç belli bir yakıta alışınca başka yakıta geçtiğinizde garip tepkiler verebiliyor. Motorun o yakıtı kabul etmesi, alışması için bir kaç depo kullanım gibi detaylar ortaya çıkabiliyor. Kesin çıkar demiyorum ama çıkabiliyor. Haliyle ben birazda bu durumu yaşama ihtimalime değmeyecek bir değişiklik olacağını düşündüğüm için akaryakıt markamı değiştirmiyorum diyebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetP55
İlgili mesajları tek tek alıntılamayım, konu elbette dizel, lpg nin markayla alakası yok bile denebilir ama 3.5 yıldır lpg li araç kullanıyoruz ve 2 farklı araçta da opetin gazıyla yürütmek işkence gibi geliyo. En az 25 farklı opet istasyonu denemişizdir en az 5 şehirde Lpg için bi denetim zorunluluğu yok mu bunların?

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
İlgili mesajları tek tek alıntılamayım, konu elbette dizel, lpg nin markayla alakası yok bile denebilir ama 3.5 yıldır lpg li araç kullanıyoruz ve 2 farklı araçta da opetin gazıyla yürütmek işkence gibi geliyo. Lpg için bi denetim zorunluluğu yok mu bunların?

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Lpg'li araç hiç kullanmadım. Kullanan yakın bir tanıdığım da olmadığından o konuda bilgi sahibi değilim maalesef. Belki bunun denetim ve standartları başka bir kurala / kurallara tabi olabilir. Yahut gaz üretiminin, içeriğinin kalite konusu başka bir mühendislik ve deneyim içerdiğinden opet bunu layığıyla yapamıyor da olabilir. Haliyle onu bu hususta daha bilgili birileri cevaplarsa iyi olacaktır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Lpg'li araç hiç kullanmadım. Kullanan yakın bir tanıdığım da olmadığından o konuda bilgi sahibi değilim maalesef. Belki bunun denetim ve standartları başka bir kurala / kurallara tabi olabilir. Yahut gaz üretiminin, içeriğinin kalite konusu başka bir mühendislik ve deneyim içerdiğinden opet bunu layığıyla yapamıyor da olabilir. Haliyle onu bu hususta daha bilgili birileri cevaplarsa iyi olacaktır.
Yani lpg den zaten pek bişey beklemiyorum her markanın her istasyonu birbiriyle alakasız kalitede olabiliyor, ama bi tane bile adam akıllı tekletmeden ya da menzili yarı yarıya düşürmeden yürüten opet (galiba aygaz) lpg si görmedim lafı açılmışken sormak istedim. Bilen varsa aydınlatırsa sevinirim

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Yani lpg den zaten pek bişey beklemiyorum her markanın her istasyonu birbiriyle alakasız kalitede olabiliyor, ama bi tane bile adam akıllı tekletmeden ya da menzili yarı yarıya düşürmeden yürüten opet (galiba aygaz) lpg si görmedim lafı açılmışken sormak istedim. Bilen varsa aydınlatırsa sevinirim

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Doğrudur hocam. Aksini iddia edecek hiç bir bilgim yok maalesef. Ama lpg konusu bir acayip. Fiyatlandırmalar da akaryakıta hiç benzemiyor. Akaryakıtta maksimum bir kaç kuruş hesabı kadar oynama olurken lpg'de bu fark daha da açılabiliyor. Bu bile lpg konusunun standartlarının başka türlü olabileceğine dair bir düşünce uyandırabiliyor insanın kafasında. Bakalım ben de merak ettim. Bilgili birileri çıkarsa biz de öğrenmiş oluruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Konuya söyle başlayayım. Biz Şirket olarak Benzin İstasyonlarında gördüğümüz Otomatik Araç Yıkama Makinalarının Distribitörlugunu yapıyoruz bu nedenle de Çoğu İstasyon Sahibini de Markaların Yerli ise sahibi değil ise Genel Müdürlerini tanıyoruz ve sahada da etkiniz yani çoğu istasyonu kendi sahibiymiş gibi biliyoruz. Lpg de durum şu Opet genel dağıtıcı Aytemiz den tutun Shell e kadar Opet in kendi istasyonu da aynı gazı kullanır lakin BP ve Shell Uluslararası standart da kendi depolama tesislerinde kendi formulasyon ve katkısı ile Harmanlar ve onu satar. Lpg li araç kullanmadım bu nedenle BP ve Shell Opet tecrübem olmadı lakin şunu net söyleyeyim Lpg de kâr marji %25 e yakın yani bugün normal fiyat 3.80 ise bir istasyonun 3 e satması kötü olduğu anlamına gelmez Hatta yine Doco yani Aytemiz Total Lukoil gibi uygun fiyata satan firmaların kendine ait Genel merkezden yönetilen istasyonlarda Opet ile ayni gazı alırsınız fazla para vermemek en mantıklısi yani.
Cenk senin dedigine gelince ise sonuna kadar katılıyorum Aytemiz den yakıt alıyoruz Opet de aynı çoğu marka temiz ise aracda aynı Şanlı yakıt kaynakli bir isteksizlik var gibi oluyor BP den alinca dediğim işte tam da o sanki Oktan daha yüksek gibi. Burada da su var Benim aldığım Bp istasyonunda şu var sahibiyle şunu konuşmuştuk. Şimdi bu istasyonlar Aldıkları yakitta Tanker başına 65€ ile 135€ bu rakam değişebilir ekstra para alırlar. Yani siz hiç kârsiz yakıt dahi satsanız Çok satarsanız sürümden kazanırsınız. Bu Tanker Başı aldıkları payin 65 ila 135 € arasında degismesi ise koyulan katkı nin yüzdesi ile alakali. İşte istasyonun sahibi İlçeye Opet ilk defa açılınca bundan 4 5 sene önce Yüksek katkılı yakıt aldığını bu sayede müşterisinin Opete kacmadigini söylemişti. Gerçekten de ben %12 indirim ile alıyor olmasam oradan başka yerden yakıt almazdım zaten 30.000 litre civarı günlük satış ile Samsun da birkaç istasyondan biri
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
. Bu Tanker Başı aldıkları payin 65 ila 135 € arasında degismesi ise koyulan katkı nin yüzdesi ile alakali. İşte istasyonun sahibi İlçeye Opet ilk defa açılınca bundan 4 5 sene önce Yüksek katkılı yakıt aldığını bu sayede müşterisinin Opete kacmadigini söylemişti.
İşte bu yüksek katkıyı yakıta koyup oktan değerini yükselterek daha konforlu bir motor çalışması, daha iyi bir performans veren istasyonları bulmak gerçekten mesele. İşin içinde olanlar bunu bilebiliyor yahut daha önce tecrübe etmiş, duymuş olanlar gidip o istasyondan satın alabiliyor. Bu anlayış herhangi bir markanın istasyonlarında genele yayılsa kesinlikle ben de o markaya geçerim. Fakat şu halde böyle bir durum olmadığından makul düzeyde motor çalışma konforu ve performansı sunan, öncelikli olarak ise ülkede genel istasyon dağılımı gereği aracı bozmayacak, yakıt sistemine zarar vermeyecek standartlarda hizmet veren markaları tercih etmek durumunda kalıyorum.
 
Son düzenleme:
İşte bu yüksek katkıyı yakıta koyup oktan değerini yükselterek daha konforlu bir motor çalışması, daha iyi bir performans veren istasyonları bulmak gerçekten mesele. İşin içinde olanlar bunu bilebiliyor yahut daha önce tecrübe etmiş, duymuş olanlar gidip o istasyondan satın alabiliyor. Bu anlayış herhangi bir markanın istasyonlarında genele yayılsa kesinlikle ben de o markaya geçerim. Fakat şu halde böyle bir durum olmadığından makul düzeyde motor çalışma konforu ve performansı sunan, öncelikli olarak ise ülkede genel istasyon dağılımı gereği aracı bozmayacak, yakıt sistemine zarar vermeyecek standartlarda hizmet veren markaları tercih etmek durumunda kalıyorum.
Gönül rahatlığı tek başına geçerli bir sebep zaten haklısınız. Dediğiniz gibi bir marka vizyon olarak yola yüksek performansla çıksa güzel olurdu aslında ülkemizde kar marjları da gayet yüksek isteseler yapabilirler