Yazılımlı 1.3 Multijet Almak Hakkında Düşünceleriniz Nelerdir?

OguzhanC

Panpa
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
767
1,630
2,520
26
Kocaeli-Ordu
Marka
Peugeot
Merhaba, bildiğiniz üzere Serçe satıldı. Şu sıralar araç alma arifesindeyim.
Pist niyetiyle hazırlanmış bir 1.3 multijet palio alma niyetim var. Tek aracım olacağı için aracı gündelik kullanmayı da düşünüyorum.

Aracın ciddi bir kazası yok. Kozmetiği de düzgün. Dün kullandım. Tosfed Yıldızını Arıyor'da kullandığım egealar gibi bir hissiyatı var.

Araçta yapılan bazı şeyler
Hybrid turbo
Custom büyük enjektör
Yakıt hattı ve pompa
Komple krom egzoz ve spor son susturucu
Custom coilover
Boost controller
Advanti 15 inch jantlar
Hankook ventus prime 3 lastikler
vs. şeklinde.

Ne dersiniz bu topa girmeli miyim? Görüş ve önerilerinizi almak isterim. Özellikle tecrübe edenler varsa çok güzel olacak.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
şasiyi (kule ve şasi gergileriyle) ne kadar güçlendirmişler, frenleri ne kadar güçlendirmişler, yol tutuşu ne durumda bunları incele.
özellikle bozuk yola sokup (sadece çukurlu olarak demiyorum, geometrisi bozuk yol) arabanın bozuk yolda tepkileri nasıl ona iyice bir bak.
yükselen dizel torkunu karşılayabilecek şekilde akslarda güçlendirme var mı ona bak. debriyajda güçlendirme gerekebilir. yapılmış mı onu da sor
Palio'da 80 beygirden sonrası her konuda güçlendirme ister.
 

OguzhanC

Panpa
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
767
1,630
2,520
26
Kocaeli-Ordu
Marka
Peugeot
şasiyi (kule ve şasi gergileriyle) ne kadar güçlendirmişler, frenleri ne kadar güçlendirmişler, yol tutuşu ne durumda bunları incele.
özellikle bozuk yola sokup (sadece çukurlu olarak demiyorum, geometrisi bozuk yol) arabanın bozuk yolda tepkileri nasıl ona iyice bir bak.
yükselen dizel torkunu karşılayabilecek şekilde akslarda güçlendirme var mı ona bak. debriyajda güçlendirme gerekebilir. yapılmış mı onu da sor
Palio'da 80 beygirden sonrası her konuda güçlendirme ister.
abi akslarda ve debriyajda güçlendirme mevcut. Kule gergilerini ve alt gergileri araştırdım alırsam ben takacağım. Frende bi büyütme mevcut değil ancak lancia Y frenleri olduğunu söyledi. Çok yüksek güçler açmayı düşünmüyorum ancak olur da girişirsem frenleri de gergiler gibi güncellerim. Dün aracı kullandım. Çok fazla viraj yapma şansım olmasa da tepkileri yıkık değildi gayet sıkı hissettirdi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
abi akslarda ve debriyajda güçlendirme mevcut. Kule gergilerini ve alt gergileri araştırdım alırsam ben takacağım. Frende bi büyütme mevcut değil ancak lancia Y frenleri olduğunu söyledi. Çok yüksek güçler açmayı düşünmüyorum ancak olur da girişirsem frenleri de gergiler gibi güncellerim. Dün aracı kullandım. Çok fazla viraj yapma şansım olmasa da tepkileri yıkık değildi gayet sıkı hissettirdi.
O zaman haneye h.o. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
894
1,631
2,320
İst.
Marka
Ford
Blok dayanıklı, kolay kolay bir şey olmaz. Olursa da CV Films'in Alfa videolarını çektiği yazılımcı uzun yıllardır arkadaşım, multijet hakkında mekanik-yazılım bilgi kazanıdır. İrtibat kurar hallederiz. Al geç
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC

HaniBanaDemiş

Rıfat
Profesör
2 Şub 2021
205
151
1,085
38
İstanbul
Marka
Opel
1.3 multijetlerin 200.000 km sonrasında enjektör arızası verebildiğini, değiştirecek ustanın beceremezse silindire parça düşürüp işi daha zahmetli hale getirebileceğini duymuştum. Talip olduğunuz araçta zaten modifikasyonlar mevcut. Buna önlem almışlardır. Ben asıl yapılan işlerin conta, hortum gibi yedek parçası kolay bulunur mu onu merak ederdim.
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,288
1
9,438
4,970
kocaeli
1.3 multijetlerin 200.000 km sonrasında enjektör arızası verebildiğini, değiştirecek ustanın beceremezse silindire parça düşürüp işi daha zahmetli hale getirebileceğini duymuştum. Talip olduğunuz araçta zaten modifikasyonlar mevcut. Buna önlem almışlardır. Ben asıl yapılan işlerin conta, hortum gibi yedek parçası kolay bulunur mu onu merak ederdim.
200.000'e dayanmış bir multijet kullanıcısı olarak mesajınız bende endişe yarattı :(

Multijetin güncel versiyonlarındaki enjektör vb. parçalar euro 5-6 normları nedeniyle daha hassaslar. Paliodaki herhalde e4 olup nispeten daha dayanıklı olacağı kanaatindeyim.
 

UCY

Profesör
29 Kas 2019
268
869
2,195
İstanbul
Marka
Fiat
263k kilometre multijet palio kullanıcısıyım;
e4 motor yeni motorlara göre nispeten daha kara düzen, yüklemeleri daha iyi kaldıracağını düşünüyorum.

Bence dikkat etmeniz gereken konu aracın şasi olarak güçlendirilmesi, yüksek güçlere dayanacak bir yapısı yok mutlaka güçlendirme ister.
 

UCY

Profesör
29 Kas 2019
268
869
2,195
İstanbul
Marka
Fiat
1.3 multijetlerin 200.000 km sonrasında enjektör arızası verebildiğini, değiştirecek ustanın beceremezse silindire parça düşürüp işi daha zahmetli hale getirebileceğini duymuştum. Talip olduğunuz araçta zaten modifikasyonlar mevcut. Buna önlem almışlardır. Ben asıl yapılan işlerin conta, hortum gibi yedek parçası kolay bulunur mu onu merak ederdim.
Bahsettiğiniz durumun enjektör değil ısıtma bujisi olduğunu düşünüyorum.
Genel olarak e5 ve sonraki motorlarda kaynama sorunu var.
Kaynayan buji sökülmeye çalışılırken kırılıp silindirin içine düşebiliyor bu durumda da üst kapak açılıp düşen parça alınıyor;
yani bir dünya işçilik.
 

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
894
1,631
2,320
İst.
Marka
Ford
263k kilometre multijet palio kullanıcısıyım;
e4 motor yeni motorlara göre nispeten daha kara düzen, yüklemeleri daha iyi kaldıracağını düşünüyorum.

Bence dikkat etmeniz gereken konu aracın şasi olarak güçlendirilmesi, yüksek güçlere dayanacak bir yapısı yok mutlaka güçlendirme ister.
zaten yapılanlarla muhtemel maks güç 130 hp civarıdır. Sporting donanımda 120 hp idi, o güçlerde şasinin negatif bir feedback vermesi zor. Zaten 1.3 multijetle de sağlıklı ve problemsiz limite yakın güçler. Üstü bence de Palio'ya fazla gelir
 

OguzhanC

Panpa
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
767
1,630
2,520
26
Kocaeli-Ordu
Marka
Peugeot
zaten yapılanlarla muhtemel maks güç 130 hp civarıdır. Sporting donanımda 120 hp idi, o güçlerde şasinin negatif bir feedback vermesi zor. Zaten 1.3 multijetle de sağlıklı ve problemsiz limite yakın güçler. Üstü bence de Palio'ya fazla gelir
güçle birlikte süspasiyon farkını da düşünürsek eğer arabayı alırsam gergileri takmayı düşünüyorum. Dediğim gibi motor olarak daha fazlasını zorlamayı düşünmüyorum. En azından ilk etapta :D bakalım cumartesi arabada bir aksilik çıkmaz umarım
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Oğuzhan, bence Palio şasisi değil de Punto şasine çıkmaya çalışmalısın. Bir çok aftermarket parçası ve ortak platformları düşünüldüğünde şasesi çok daha iyi Punto'nun, gerekirse stock alıp, 1.3 mj puntoyu sen yükle.
 

OguzhanC

Panpa
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
767
1,630
2,520
26
Kocaeli-Ordu
Marka
Peugeot
Oğuzhan, bence Palio şasisi değil de Punto şasine çıkmaya çalışmalısın. Bir çok aftermarket parçası ve ortak platformları düşünüldüğünde şasesi çok daha iyi Punto'nun, gerekirse stock alıp, 1.3 mj puntoyu sen yükle.
Burak dediğin olayı ben de düşündüm. Aslında bakarsan aracı yükleme düşüncesinde değildim. Böyle bir araba denk geldi inceledim kullandım yapılanlar hoşuma gitti.

Dediğin olayın 2 boyutu var. Birincisi punto bütçelerine çıkabilmek zor şuanda benim için.
Punto bütçesine çıktım diyelim. Şuan bu paliodaki şeyleri yapmaya kalksam en az 70-80 bin tl harcamaya tekabül ediyor.
Ha dediğim gibi punto alsam bu kadar girmek yerine soft bir yazılımla kullanırım orası ayrı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

HaniBanaDemiş

Rıfat
Profesör
2 Şub 2021
205
151
1,085
38
İstanbul
Marka
Opel
Bahsettiğiniz durumun enjektör değil ısıtma bujisi olduğunu düşünüyorum.
Genel olarak e5 ve sonraki motorlarda kaynama sorunu var.
Kaynayan buji sökülmeye çalışılırken kırılıp silindirin içine düşebiliyor bu durumda da üst kapak açılıp düşen parça alınıyor;
yani bir dünya işçilik.
Evet haklısınız. Enjektör değil kızdırma bujisiydi. Enjektörler için kimseyi boşuna galeyana getirmeyeyim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: UCY

OguzhanC

Panpa
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
767
1,630
2,520
26
Kocaeli-Ordu
Marka
Peugeot
Herkese selamlar. Aracı satın aldım 2 gün oluyor. Henüz sadece İstanbul-İzmit kullanıp yol üzerinde körfez yarış pistine uğradım. Ancak henüz aracı elimden geçirmediğim için piste sokup yormak istemedim. İş seyahati vs. derken park ettiğim gibi duruyor. Ufak bir garaj konusu açacağım.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Herkese selamlar. Aracı satın aldım 2 gün oluyor. Henüz sadece İstanbul-İzmit kullanıp yol üzerinde körfez yarış pistine uğradım. Ancak henüz aracı elimden geçirmediğim için piste sokup yormak istemedim. İş seyahati vs. derken park ettiğim gibi duruyor. Ufak bir garaj konusu açacağım.
Hayırlı olsun Oğuzhan, Allah utandırmasın.
 

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
894
1,631
2,320
İst.
Marka
Ford
Herkese selamlar. Aracı satın aldım 2 gün oluyor. Henüz sadece İstanbul-İzmit kullanıp yol üzerinde körfez yarış pistine uğradım. Ancak henüz aracı elimden geçirmediğim için piste sokup yormak istemedim. İş seyahati vs. derken park ettiğim gibi duruyor. Ufak bir garaj konusu açacağım.
Hayırlı olsun, kazasız belasız kullan
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım