HABER Yeni 1 Serisi önden çekişe geçiyor

1 serisi arkadan itişli olması ve mükemmel motor ve şanzıman uyumu dışında sınıfındaki rakiplerine kıyasla ekstra bir şey sunmuyordu. Arka yaşam alanı rakiplerine kıyasla dardı, iç mekan kalitesi olarak da rakiplerinin üstünde değildi. Ha bu yeni araç tabii ki sürüş dinamikleri olarak gene Bmw kalitesini yansıtacak ancak arkadan itişin kullanılmayacak olması eğlence faktörünü ortadan kaldırmış. Üstün sürüş makinesinden bir parça ödün vererek daha komple bir araç yapmışlar..Maliyet ve satış kaygıları bir aracı daha vurdu

Eyy Bmw 1 serisi..Artık sen de herkes gibisin akfsbdkfbsdgk
 
Son düzenleme:
Senelerdir motor seçeneğine göre Aisin 6 ya da 8 ileri tork konvertörlü şanzıman kullanılıyor X1 ve 2 active tourerda. Ama muhtemelen Mini'ye koyacakları gibi tüm UKL platformlarına Getrag'ın 7 ileri çift kavrama şanzımanı gelecek. İlk sırada da yeni 1 serisi olacak. En azından ortalıkta dolanan bilgi bu.
Heh pardon eat demişim bak aisin şanzıman diyecektim yukarıda. Benim de daha önce hatırladığım bu şanzıman kullanılmıştı. Ama şimdi zf'den vazgeçiyorlar galiba. Açıkçası üzüldüm diyebilirim zira zf varken başka şanzıman kullanmak istemezdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
abi vw passat b5 ve 5.5 larda zf var otomatik tork konventörlü şanzuman zf nin önden çeker içinde uygun ürünleri var diye biliorum ben
Vallahi o konuda bir bilgim yok. Daha doğrusu bir fısıltıya göre vw çift kavramaya geçmeden evvel zf için masaya oturuyor, önden tahrikli otomobillere uygulanamadığı için vazgeçiliyor. Akabinde de dsg üretiliyor diye duymuştum. Zira bmw daha önce bir kaç önden tahrikli modelinde de aisin kullanmıştı. Uygulanabiliyor olsa kendi araçlarına yaparlardı herhalde. Bende tam bilmiyorum, iyi bilen arkadaşlar bir aydınlatır belki.
 
platform işleri ortak şanzıman parça ortak motor vs bunlar beni kasmıyor. koskoca bir grup milyar dolarlar ile oynuyor. mazda honda değil ki bu platformu sadece tek firmada kullanabilsin. bugün Q7 ile Bentayna'nın platformu aynı. napsınlar hepsine ayrı platform nasıl bir maliyet olur kim bilir. benim takıldığım şey arızalı bir ürün var ise ayıplı mal var ise dersin ki hanımlar beyler bunda arıza var size kesintisiz 5 sene garanti ya da 7 10 neyse. sorun hallolur. doğuş bu noktada devreye giriyor. maalesef distribütörlerin böyle büyük yetkileri var. bu da keyfi uygulamalara yol açıyor.
Dogus u konusursak haftalar gecer kendi acimdan vag grubuna soguk bakmamin ana sebebi kendileri. O kadar sacma seylerini gordum duydum ki saka gibiler
 
F20 ler kıymetlendi desenize :D İç hacim için çok radikal bir karar, 1 serisi alan büyük bir kesim aracın arkadan çekişinin dezavantaj olduğunu düşünüyor. C sütunundaki kapı biniş eşeğinin yükselmesi iyi olmuş, binerken çoğu kişi kafasını çarpıyordu oraya.
 
Arkadan çekişli bu klasmanda araç sayısı bi elin parmaklarını geçmezken, ortalık önden çekiş kaynıyor iken 1 serisi alıp arkadan itiş için şikayet edenlere ne desem bilemedim


V40 al, A3 al. Mercedes a al, golf Leon al. Ne bileyim 308 al, mazda3 al. Sahibindene gir hb işaretle birini al işte. Hergün ağlayacaksan bmw alma. Arkadan itişse vardır elbet bir sebebi yav. Bmw de önden çekişe geçiyorsa taunusa dizel motor swaplayalim yeter artık. :(
 
BMW'nin dünya üzerinde müşterilerine yaptığı bir ankette yanılmıyorsam %80'e yakın bir kısmı 1 serisinin arkadan çekiş olduğunun farkında değildi. E adamlar da müşteri kitlesinin umursamadığı birşey için ekstra çalışma yapmaya gerek görmedi. HEm iç hacim, hem de platform tasarımı için maliyet olarak ekstra yük demek. Zaten artık otomobiller, otomobilseverler için değil otomobil müşterileri için hazırlanıyor ;-)
 
İyi de yıllardır arkadan itiş yapıyor olsam artık sistemi değiştirmek ve önden çeker sistemi kurmak benim için daha maliyetli olurdu. Son c segmenti arkadan itişe veda ettik. 116d ed alıp koymak lazım kenara manuel
 
İyi de yıllardır arkadan itiş yapıyor olsam artık sistemi değiştirmek ve önden çeker sistemi kurmak benim için daha maliyetli olurdu. Son c segmenti arkadan itişe veda ettik. 116d ed alıp koymak lazım kenara manuel

Daha maliyetli niye olsun ki ? Hali hazırda 2 serisinde, Mini'de ve X1'de kullandığı platforma geçiş yapacak. 1 serisi için ayrıca bir platform üretmenin maliyetinden kurtulacak
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
156'dan sonra sedanlarda başarı yakalayamadığı, Giulietta'da ruhunu kaybettiği ve bu yüzden marka imajını kaybetmeye başladığı için Alfa Romeo tekrardan arkadan itişe geçti. Hal böyleyken BMW, aktarma konusunda sınıfında alternatifsiz olan arabasını önden çekişe geçirdiyse BMW çok bozdu derim ancak. Reklamlarında bile arabalarına drift yaptıran markanın yaptığı harekete bak :)
Taş gibi Mk2 Leon'dan sonra çok daha düşük kalitede Mk3 Leon'un üretilmesi kadar büyük fiyasko olur bu.
 
6 silindir yok, arkadan cekis yok, benim almayacagim bir arac olmus, alana hayirli olsun.. bence yazik ettiler, ya bu yeni uretimler bana hitap etmiyor yada C segmenti HB icin yaslaniyorum..
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve bt
ZF şanzıman önden tahrikli otomobillere uygulanamıyor diye biliyorum. Bunu değiştirecek bir mühendislik uygulanmadıysa bakalım bmw 1'de hangi şanzıman kullanılacak merak ediyorum. Daha önceden Eat şanzıman denemeleri olmuştu.
X1'in Getrag 7 ileri çift kavrama şanzımanı olacak. Maalesef BMW de çift kavramaya geçti. Belki bir ihtimal Aisin 6 ileri Tork konvertörlü olabilir. Fakat çok az ihtimal.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Şu arabayı bi rahat bırakmadılar ki insanlar elimdeki son model diye gezsin. Her 6 ayda bir değişiyor araç, hava atamıyorum son kasa diye...
 
1 serisini 1 serisi yapan tüm özellikleri gidecek o zaman; arkadan itiş ve 6 silindirli versiyonu olmayacaksa 1 serisi de diğer hatchbackler ile aynı olacak demektir.
 
Birbirinin aynı arabalar. Birbirinin aynı insanlar. Birbirinin aynı kıyafetler telefonlar bu ne lan. Elon dayı uzaya götür bizi yav bu dünyaya bir evlat getirmek istemiyorum. Sokaklarda buzdolaplarina binen insanların yüzde 80 i arkadan ittiğini bilmiyormuş. Ulan.. Ben arabaya binip ne olduğu gerçekten farketmez bu hidrolik direksiyonsuz pejo minibüs de olur 97 1.3 accent de sembol de taunus da bütün sinir stresimi atan insanım. Bu yüzde 80 ı nerde seçtiler kardeşim ben anlamıyorum. Bütün avukatların eşlerini toplayıp mi sordular naptilar. Totodan parayı vurup 116d ed almam lazım benim. Ulan 19 yaşımda bana bunları söylettiniz ben ki 86 model 520i e28 kasayla araba sürmeyi öğrenmiş bmw aşığı bi insanım. Allah sizi napsin ben bilmiyorum
 
Senelerdir motor seçeneğine göre Aisin 6 ya da 8 ileri tork konvertörlü şanzıman kullanılıyor X1 ve 2 active tourerda.
Yeni X1 artik 1.5 lt 140 beygir ve 7 ileri DKG oldu hocam. Markasi Getrag. Su ana kadar sikayet yokmus. Test edenler saglam hissettiklerini soylediler...
 
X1'in Getrag 7 ileri çift kavrama şanzımanı olacak. Maalesef BMW de çift kavramaya geçti. Belki bir ihtimal Aisin 6 ileri Tork konvertörlü olabilir. Fakat çok az ihtimal.
Yeni X1 artik 1.5 lt 140 beygir ve 7 ileri DKG oldu hocam. Markasi Getrag. Su ana kadar sikayet yokmus. Test edenler saglam hissettiklerini soylediler...
Şanzıman mevzusunda zf gibi çok iyi ve sağlam bir üründen sonra başka şanzımana geçmeleri elbet üzdü beni ama neticede bu mevzuda yaş tahtaya basmazlar. Zf'in insanlardaki algısı ortada. Hal böyleyken yeni koyacakları şanzımanda bunun sorgulanacağını bildikleri için vasat bir şanzıman koymazlar.

Bana kalırsa en büyük sorun şu ki zf + arkadan tahrikli kombinasyonu 1 serisini rakiplerine göre bambaşka bir noktada tutuyordu. Elindeki en önemli iki kozdan vazgeçtikten sonra a serisi ve a3 karşısında ne yapabileceğini şimdiden merak ediyorum diyebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih