HABER Yeni 1 Serisi önden çekişe geçiyor

Niye maalesef? Sorunsuz olduktan sonra hem yakıt tasarrufu hem emisyon açısından oldukça iyi, her ne kadar ZF bu konularda da iyi olsa da.
Bana kalırsa en büyük sorun şu ki zf + arkadan tahrikli kombinasyonu 1 serisini rakiplerine göre bambaşka bir noktada tutuyordu. Elindeki en önemli iki kozdan vazgeçtikten sonra a serisi ve a3 karşısında ne yapabileceğini şimdiden merak ediyorum diyebilirim.
İnsanların en çok umrunda olan iç hacim ve bagaj hacmi genişleyecek. Bunun dışında muhtemelen daha az yakacak, muhtemelen daha hafif olacak. İç malzeme kalitesini ve dizaynını iyileştirirlerse ki öyle yapmak zorundalar, rakiplerinden sıyrılır. Şasi ve üretim maliyetlerinden falan arta kalan parayı bu malzeme konusuna yatırırlarsa cidden etkileyici bir araba olur.

Arkadan itişi bırakmaları benim hiç hoşuma gitmedi. 140i gibimodelleri bir daha göremeyeceğiz muhtemelen. Ama yapacak bir şey yok. 10 küsür senedir premium c segmentinde ciddi başarılara imza attılar. Bir bildikleri vardır diye düşünüyorum.
 
...
Arkadan itişi bırakmaları benim hiç hoşuma gitmedi. 140i gibimodelleri bir daha göremeyeceğiz muhtemelen. Ama yapacak bir şey yok. 10 küsür senedir premium c segmentinde ciddi başarılara imza attılar. Bir bildikleri vardır diye düşünüyorum.
Güzel de, BMW 1 serisi bu kadar başarılı olurken premium seviyeye göre vasat kalan iç mekan kalitesi ve dar iç mekan peşinen kabul edildi. Geriye kalanı da motor/şanzıman/arkadan itiş kozlarıydı. Şimdi arkadan itiş giderse diğer yönleri ne kadar geliştirseler de en büyük kozlarını kaybetmiş olacaklar. Piyasada en baştan tutunma çabasına girişecekler. İşlerini zorlaştırdılar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Vallahi o konuda bir bilgim yok. Daha doğrusu bir fısıltıya göre vw çift kavramaya geçmeden evvel zf için masaya oturuyor, önden tahrikli otomobillere uygulanamadığı için vazgeçiliyor. Akabinde de dsg üretiliyor diye duymuştum. Zira bmw daha önce bir kaç önden tahrikli modelinde de aisin kullanmıştı. Uygulanabiliyor olsa kendi araçlarına yaparlardı herhalde. Bende tam bilmiyorum, iyi bilen arkadaşlar bir aydınlatır belki.

ZF9 onden ceker araclara uygulanabiliyor. Jeep kullaniyordu bir ara . Yalniz ZF9 sanzimanda sikayetci olanlar var. ZF8 kadar meshur olamadi. Jeep kullanicilarindan cok sikayet almisti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
İnsanların en çok umrunda olan iç hacim ve bagaj hacmi genişleyecek. Bunun dışında muhtemelen daha az yakacak, muhtemelen daha hafif olacak. İç malzeme kalitesini ve dizaynını iyileştirirlerse ki öyle yapmak zorundalar, rakiplerinden sıyrılır. Şasi ve üretim maliyetlerinden falan arta kalan parayı bu malzeme konusuna yatırırlarsa cidden etkileyici bir araba olur.

Arkadan itişi bırakmaları benim hiç hoşuma gitmedi. 140i gibimodelleri bir daha göremeyeceğiz muhtemelen. Ama yapacak bir şey yok. 10 küsür senedir premium c segmentinde ciddi başarılara imza attılar. Bir bildikleri vardır diye düşünüyorum.
Aslında bu birazda müşteri kitlesiyle alakalı bir konuydu. Bmw 1'in zaten müşteri kitlesi belliydi, beklentileri belliydi, hitap ettiği kesim ortadaydı. Yeni kasa belki diğer tüm rakiplerinden de başarılı olabilir ama neticede bir risk aldılar. Tüm araçlar geniş iç hacim, önden tahrikli, gayet iyi seviyede malzeme kalitesi v.b beklentilerle üretilirse o vakit her araç birbirine benzer. Bmw 1 zaten bu segmentte tekti ve onun sunduklarına ihtiyacı olanlar için zaten başka alternatif yoktu. Şimdi bu noktadan sonra audi a3 vs merso a vs bmw 1 vs volvo v40 başlıklarında bmw'yi diğerlerinden farklı kılacak bir açıklama yapmamız güçleşecek.
 
ZF9 onden ceker araclara uygulanabiliyor. Jeep kullaniyordu bir ara . Yalniz ZF9 sanzimanda sikayetci olanlar var. ZF8 kadar meshur olamadi. Jeep kullanicilarindan cok sikayet almisti.
O zaman zf8 önden tahrikli otomobillere uygulanamıyor yanlış mıyım ?
 
evet bildigim kadariyla ZF8 uygulayamiyorlar, benim sahsen hayran oldugum sanziman, ZF8 den arkadan itisten vazgececeksem neden bmw alayim ki, bunca rakibin karsisinda cok sansi kalmayacak. yazik oldu
Tabii, böylesine ayırt edici ve kullanıcıya haz verici iki özelliği bıraktıktan sonra rakiplerinden sıyırılacak derecede başarılı otomobil üretmek kolay iş değil. Tercih noktasında tıpkı dediğiniz gibi sorgulanma fazlasıyla olacaktır. Açıkçası peşin hükümlü olmak istemiyorum ama oldukça da merak ediyorum neler yapabileceği hususunu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
@Cenk @bt Otomobil sürmeyi sevenler, ya da sürüş zevki konusunda haklısınız. Ama bunları bizim düşündüğümüz kadar onlar da düşünüyordur bence. Kaldı ki arabalarını hep "sheer driving pleasure" mottosuyla satmaya çalışan bir firmadan bahsediyoruz. Zevksiz bir araba olacağını düşünmüyorum o yüzden. Diğer yandan malzeme kalitesine/dizaynına ve hacmine takılan çooooooooook büyük bir kısmı da kendine çekebilecek. Gönül isterdi ki arkadan itişi bırakmasınlar, ama yine de rakiplerine pay vereceklerini düşünmüyorum. Hatta payı arttırabilirler de bana kalırsa.
 
@Cenk @bt Otomobil sürmeyi sevenler, ya da sürüş zevki konusunda haklısınız. Ama bunları bizim düşündüğümüz kadar onlar da düşünüyordur bence. Kaldı ki arabalarını hep "sheer driving pleasure" mottosuyla satmaya çalışan bir firmadan bahsediyoruz. Zevksiz bir araba olacağını düşünmüyorum o yüzden. Diğer yandan malzeme kalitesine/dizaynına ve hacmine takılan çooooooooook büyük bir kısmı da kendine çekebilecek. Gönül isterdi ki arkadan itişi bırakmasınlar, ama yine de rakiplerine pay vereceklerini düşünmüyorum. Hatta payı arttırabilirler de bana kalırsa.
Valla 1 serisi sonlandırılmayıp devam ederse, sonraki jenerasyonunda tekrar arkadan itişe geçme ihtimali görüyorum :)
 
116d Manuel testinden bir kesit: '' otomobil tutkunları tarafından, otomobil tutkunları için üretilmiş bi araba '' başka bi yorum yapmaya gerek var mı? C segment arkadan itişe elveda, İstiklal Marşı, kapanış. Haydi iyi geceler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
@Cenk @bt Otomobil sürmeyi sevenler, ya da sürüş zevki konusunda haklısınız. Ama bunları bizim düşündüğümüz kadar onlar da düşünüyordur bence. Kaldı ki arabalarını hep "sheer driving pleasure" mottosuyla satmaya çalışan bir firmadan bahsediyoruz. Zevksiz bir araba olacağını düşünmüyorum o yüzden. Diğer yandan malzeme kalitesine/dizaynına ve hacmine takılan çooooooooook büyük bir kısmı da kendine çekebilecek. Gönül isterdi ki arkadan itişi bırakmasınlar, ama yine de rakiplerine pay vereceklerini düşünmüyorum. Hatta payı arttırabilirler de bana kalırsa.
Açıkçası bir aracın zevkli sürüşe sahip olabilmesi için illa arkadan tahrikli olması gerektiği fikrinde değilim bende. Önden tahrikli bir otomobil de pekala rakiplerinden daha zevkli sürüşe sahip olabilir. Dediğim gibi peşin hükümlü değilim. Fakat şu var ki bmw 1 kullanıcılarının aklında kalan o arkadan tahrik + zf şanzıman kombinasyonu, yeni çıkacak olan bmw'nin ciddi derecede sorgulanmasına yol açıp, karşılaştırmalara maruz bırakılacaktır. Hal böyle olunca güncel kasadan bile daha fazla özenmeleri gerekiyor yeni bmw 1'e. İşte bu noktada devreye maliyetler girdiği için ( neticede bu araç c segment ) ortaya nasıl bir ürün çıkacak merak konusu. Daha önce dediğim gibi güncel 1'de eli bayağı kuvvetliyken rakiplerine benzer bir kombinasyona geçiş yaptı. Bu husus, başarılı olur yahut olamaz bir handikap neticede.
 
Açıkçası bir aracın zevkli sürüşe sahip olabilmesi için illa arkadan tahrikli olması gerektiği fikrinde değilim bende. Önden tahrikli bir otomobil de pekala rakiplerinden daha zevkli sürüşe sahip olabilir. Dediğim gibi peşin hükümlü değilim. Fakat şu var ki bmw 1 kullanıcılarının aklında kalan o arkadan tahrik + zf şanzıman kombinasyonu, yeni çıkacak olan bmw'nin ciddi derecede sorgulanmasına yol açıp, karşılaştırmalara maruz bırakılacaktır. Hal böyle olunca güncel kasadan bile daha fazla özenmeleri gerekiyor yeni bmw 1'e. İşte bu noktada devreye maliyetler girdiği için ( neticede bu araç c segment ) ortaya nasıl bir ürün çıkacak merak konusu. Daha önce dediğim gibi güncel 1'de eli bayağı kuvvetliyken rakiplerine benzer bir kombinasyona geçiş yaptı. Bu husus, başarılı olur yahut olamaz bir handikap neticede.
Orası öyle valla. Derslerine iyi çalışıp, akıllılık edip önceki hatalarını yapmazlarsa başarılı olurlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Niye maalesef? Sorunsuz olduktan sonra hem yakıt tasarrufu hem emisyon açısından oldukça iyi, her ne kadar ZF bu konularda da iyi olsa da.
Hemen açıklayayım hocam, öncelikle bu dediklerinize katılıyorum aslında. Fakat çift kavramalı şanzımanların sorunlu olma ihtimali daha yüksek, buna katılırsınız diye düşünüyorum. Hadi diyelim Getrag sihirli iksir buldu ve bozulmayan çift kavrama şanzıman üretti.
Bence sürüş zevkini baltalayan bir faktör çift kavrama. Her şeyi daha da otomatikleştiriyor. Vites değişimleri sarsıntısız falan değil, hissedilmiyor. Bunlar bazılarına göre artı olarak gözükebilir, fakat şahsen ben daha mekanik olmasından zevk alıyorum. Özellikle ilk gaz tepkisinde çok hissedilir bu dediklerim. Çift kavramada gaza bastığın anda araba altından kayıyormuş gibi olur, tork konvertörlülerde ise sanki sol ayağınızın altında debriyaj varmış da sizin için birileri o debriyaja basıyor gibi hissedersiniz, olaylar kademeli gelişir.

Demem o ki, bence çift kavrama şanzımanların artıları çok fazla, fakat BMW'lerin aslında hala sürüş dinamikleri konusunda ileride olduğunu düşünmemizin asıl sebebi o ZF8HP ve arkadan itişin hissi idi. Bunların 1 serisinde kaybolması beni gerçekten çok üzüyor.
M5'de tork konvertörlüye geçilmişken, 1 serisinde çift kavrama olması beni daha da üzecek maalesef.

Önden çekiş konusunda kimsenin şüphesi yok tabii ki, yine de bazı düşüncelerimi paylaşayım. 2 serisi Active Tourer kullandığımda, aslında onun da gerçekten BMW olduğunu düşünmüştüm. Virajlarda gerçekten bir BMW gibi davranıyor, gaza basıldığında ise kafadan kaymalar başlıyordu. Yine de gerçekten keyifli bir otomobildi. Önden çeker sıradan otomobiller arasında sürüş namına belki de en iyi alternatiflerinden birisidir 2 serisi Active ve GranTourer.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve inzfatih
Sürüş dinamikleri olarak yine iyi olacaktır sonuçta BMW her şeye rağmen, hatta keyifli bile olabilir kullanmadan yorum yapmak doğru olmaz ancak arkadan itiş ve sıralı 6lı kullanan tek hatchback olmasından dolayı, hatchback yani küçük bir araba ve arkadan itiş olduğunu düşünürsek ne kadar keyifli olduğunu kullanmadan bile tahmin edebiliyorsunuz. Bir BMW geleneği olan arkadan itişin bırakılması hüzünlendiriyor ancak dediğim gibi sürüş dinamikleri yine iyi olacaktır, 2 serisi grantourer da önden çeker ancak bir mpv den beklenmeyecek bir çevikliği var videoda gördüğüm kadarıyla.
 
Son düzenleme:
Bir A3 kullanıcısı olarak bu sınıfta ikisi arasında kalıp fiyat-performans olarak baktığımda beni en mutlu edebilecek seçimi yapmıştım. Şuanki aracım ile 1 serisi arasında kalmamı gerektirecek en önemli sebep ise sınıfında bana göre en kritik özelliklere sahip olmasıydı. Arkadan itiş ve ZF. Bunlar dışında 1 serisi hacim olarak küçük, malzeme kalitesi olarak zayıf. Şimdi belki bunları düzeltecek fakat en önemli kozlarını kaybedecek ve diğerleriyle aynı kriterleri karşılayabilecek.

Bundan sonrası için tek temennim yeni gelecek kasayla birlikte satışlarının azalması ve sonraki kasada tekrar arkadan itişe dönmeleridir. [emoji1]


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt