Öncelikle herkese selamlar , hayırlı günler
Geçtiğimiz Ağustos ayında 11 yıllık yol arkadaşımızdan ayrıldıktan sonra yaklaşık 7 ay arabasız kaldık . Bu süreç arabasızlığa alışkın olmayan bireyler olarak bize çok zor geldi . Son zamanlarda düşük bütçeli araçlar bakmaya başlamıştık , ayağımızı yerden kessin - toplu taşımaya muhtaç etmesin diye . Skoda Favorit - Forman vesaire derken birçok modele daha baktık . En son Tempra ve R19'un hem ihtiyaçlarımızı karşılamada yeterli olacağından hemde parçalarının kolay bulunup yürütme maliyetinin düşük olacağı dolayı , onlara yoğunlaştık . İstanbul Kartal'da bir Tempra ile anlaşmış ve alım-satım işlemlerini yapmamıza 2 gün kalmışken , araç sahibi satmaktan vazgeçtiğini söyledi . Daha sonra yurdun çeşitli yerlerinde Tempralar baktık . İzmitten kalktık , Ankaraya gittik yine bir Tempra için... Hemde Ülkemizde ilk koronavirüs vakası ile karşılaşılmasını takip eden günlerde , tedirginlikle geçen zor bir yolculuktu . Baktığımız araç konusunda ise ; Fotoğraflar aldatıcıdır , gördüklerinize bile inanmayın diyorum ... Dönüşte birde Boluda araç baktık , o da beklediğimiz gibi çıkmayınca helal süt emmiş - iyi aile çocugu bir tempra bulabileceğimize dair ümitlerimizi neredeyse yitirmiş durumdaydık .
Ama ben yine de ümidimi kaybetmiyor , Mareadan sonra bir tempranın iyi gideceğini düşünüyordum .
Piyasanın da en yüksek zamanına denk geldik , 19.000 TL'ye sattığımız Marea'nın muadilleri 25 Bin TL'nin üzerindeydi ...
En sonunda , acaba daha yeni model bir araç mı alsak derken öyle de oldu . Aslında ben bütçemize uygun yeni araçların , maliyeti olabildiğinde düşük tutma kaygısıyla üretilip müşteri memnuniyetinden çok , uygun fiyat beklentisi piyasaya sunulan araçlar olduğunu söylerek bu fikre pek yanaşmıyordum . Ama sonunda öyle oldu , uzaktan araba bakmaya yorulmuşken yakınlarımızda yeni kasa bir Linea'nın ilana düştüğünü gördüm . Yeni kasa olması benim için önemli bir noktaydı Bakmaya gittik , beğendik . Ekspertiz işlemleri " Tarcanlar " da yapıldı . Ve Allah nasip etti aracı aldık .
Aracı satın almamız ve sonrası Koronavirüs sürecine geldiği için , zor bir süreç oldu .
El ele tutuşup pazarlık yapamadık bile
Ekspertize gidiyorsunuz , herkesle mesafeli duruyorsunuz . 24 Mart , henüz olayın vahametinin bu kadar kavranmadığı bir tarihti ...
Beyaz olması bizim gibi Detailing severler için olumsuz bir nokta ama yapacak birşey yok
Aracımız , 1.3 Multijet 95 beygir E5 motora sahip ve şimdiye kadar 156.000 km yol kât etmiş .
Aracın Triger zincir değişim zamanı yaklaşmıştı , zaten ikinci el araç alınca gönül rahatlığıyla binebilmek için Servise girmek lazım diye düşünüyordum .
Aracı alır almaz ilk işimiz servise gitmek oldu , randevumuzu aldık .
Malum Koronavirüs nedeniyle ögrenci yurtları kapanınca , ablamın eşyalarını almak üzere İstanbul/Esenyurt'a gitmemiz gerekti , arabanın alınış zamanı da çok manidâr oldu
Forumlarda Triger zinciri ile ilgili korkunç hikayeler okuyunca , bu yolculuktada çok tedirgin olmuştum . Babama arabayı zorlamayıp , düşük devirlerde kullanmasını söyledim . Hiç tanımadığımız bir araçla ilk yolculuğumuz zarurî bir şekilde " Uzunyol " oluyordu . 5.5 L / 100km yakıt tüketimimiz oldu . Zaten bu günün ertesinde , şehirlerarası kontrol noktaları kuruldu ilk başta ateş ölçümü yapıyorlardı sadece sonrasında ise seyahat yasağı geldi .
Randevumuz gelince , parçaları temin edip Servise girdik .
•Triger zinciri , V Kayış ve Rulmanlar
•Devirdaim
• Yağ ve Filtreler
• Sağ ve Sol salıncak , Toz körükleri
• Şanzıman Kulağı
Ve kızdırma bujilerinin ikisi arızalıydı , değiştirildi .
Fiat 'ın avantajını burada gördük , ilk girdiğimiz parçacıda ihtiyacımız olan parçaların tamamını bulduk ve bu bakım 2.100 ₺ 'ye mâl oldu .
Aradan geçen yaklaşık 50 günde aracı yine pek kullanamadık , bugün yıkama fırsatım oldu . Yerleşmiş kirleri zor çıkarttık
OTOPARK.COM'un tüm üyelerine kazasız belasız yolculuklar dilerim , Aracı olmayan panpalarımıza en kısa zamanda gönlündekileri elde etmelerini ve özellikle de Koronavirüs'ten ve sonuçlarından ülkece hatta dünyaca en kısa zamanda kurtulmamızı diliyorum .
Sevgiler , saygılar ...
Geçtiğimiz Ağustos ayında 11 yıllık yol arkadaşımızdan ayrıldıktan sonra yaklaşık 7 ay arabasız kaldık . Bu süreç arabasızlığa alışkın olmayan bireyler olarak bize çok zor geldi . Son zamanlarda düşük bütçeli araçlar bakmaya başlamıştık , ayağımızı yerden kessin - toplu taşımaya muhtaç etmesin diye . Skoda Favorit - Forman vesaire derken birçok modele daha baktık . En son Tempra ve R19'un hem ihtiyaçlarımızı karşılamada yeterli olacağından hemde parçalarının kolay bulunup yürütme maliyetinin düşük olacağı dolayı , onlara yoğunlaştık . İstanbul Kartal'da bir Tempra ile anlaşmış ve alım-satım işlemlerini yapmamıza 2 gün kalmışken , araç sahibi satmaktan vazgeçtiğini söyledi . Daha sonra yurdun çeşitli yerlerinde Tempralar baktık . İzmitten kalktık , Ankaraya gittik yine bir Tempra için... Hemde Ülkemizde ilk koronavirüs vakası ile karşılaşılmasını takip eden günlerde , tedirginlikle geçen zor bir yolculuktu . Baktığımız araç konusunda ise ; Fotoğraflar aldatıcıdır , gördüklerinize bile inanmayın diyorum ... Dönüşte birde Boluda araç baktık , o da beklediğimiz gibi çıkmayınca helal süt emmiş - iyi aile çocugu bir tempra bulabileceğimize dair ümitlerimizi neredeyse yitirmiş durumdaydık .
Ama ben yine de ümidimi kaybetmiyor , Mareadan sonra bir tempranın iyi gideceğini düşünüyordum .
Piyasanın da en yüksek zamanına denk geldik , 19.000 TL'ye sattığımız Marea'nın muadilleri 25 Bin TL'nin üzerindeydi ...
En sonunda , acaba daha yeni model bir araç mı alsak derken öyle de oldu . Aslında ben bütçemize uygun yeni araçların , maliyeti olabildiğinde düşük tutma kaygısıyla üretilip müşteri memnuniyetinden çok , uygun fiyat beklentisi piyasaya sunulan araçlar olduğunu söylerek bu fikre pek yanaşmıyordum . Ama sonunda öyle oldu , uzaktan araba bakmaya yorulmuşken yakınlarımızda yeni kasa bir Linea'nın ilana düştüğünü gördüm . Yeni kasa olması benim için önemli bir noktaydı Bakmaya gittik , beğendik . Ekspertiz işlemleri " Tarcanlar " da yapıldı . Ve Allah nasip etti aracı aldık .
Aracı satın almamız ve sonrası Koronavirüs sürecine geldiği için , zor bir süreç oldu .
El ele tutuşup pazarlık yapamadık bile
Ekspertize gidiyorsunuz , herkesle mesafeli duruyorsunuz . 24 Mart , henüz olayın vahametinin bu kadar kavranmadığı bir tarihti ...
Beyaz olması bizim gibi Detailing severler için olumsuz bir nokta ama yapacak birşey yok
Aracımız , 1.3 Multijet 95 beygir E5 motora sahip ve şimdiye kadar 156.000 km yol kât etmiş .
Aracın Triger zincir değişim zamanı yaklaşmıştı , zaten ikinci el araç alınca gönül rahatlığıyla binebilmek için Servise girmek lazım diye düşünüyordum .
Aracı alır almaz ilk işimiz servise gitmek oldu , randevumuzu aldık .
Malum Koronavirüs nedeniyle ögrenci yurtları kapanınca , ablamın eşyalarını almak üzere İstanbul/Esenyurt'a gitmemiz gerekti , arabanın alınış zamanı da çok manidâr oldu
Forumlarda Triger zinciri ile ilgili korkunç hikayeler okuyunca , bu yolculuktada çok tedirgin olmuştum . Babama arabayı zorlamayıp , düşük devirlerde kullanmasını söyledim . Hiç tanımadığımız bir araçla ilk yolculuğumuz zarurî bir şekilde " Uzunyol " oluyordu . 5.5 L / 100km yakıt tüketimimiz oldu . Zaten bu günün ertesinde , şehirlerarası kontrol noktaları kuruldu ilk başta ateş ölçümü yapıyorlardı sadece sonrasında ise seyahat yasağı geldi .
Randevumuz gelince , parçaları temin edip Servise girdik .
•Triger zinciri , V Kayış ve Rulmanlar
•Devirdaim
• Yağ ve Filtreler
• Sağ ve Sol salıncak , Toz körükleri
• Şanzıman Kulağı
Ve kızdırma bujilerinin ikisi arızalıydı , değiştirildi .
Fiat 'ın avantajını burada gördük , ilk girdiğimiz parçacıda ihtiyacımız olan parçaların tamamını bulduk ve bu bakım 2.100 ₺ 'ye mâl oldu .
Aradan geçen yaklaşık 50 günde aracı yine pek kullanamadık , bugün yıkama fırsatım oldu . Yerleşmiş kirleri zor çıkarttık
OTOPARK.COM'un tüm üyelerine kazasız belasız yolculuklar dilerim , Aracı olmayan panpalarımıza en kısa zamanda gönlündekileri elde etmelerini ve özellikle de Koronavirüs'ten ve sonuçlarından ülkece hatta dünyaca en kısa zamanda kurtulmamızı diliyorum .
Sevgiler , saygılar ...
Son düzenleme: