Herkese Merhabalar,

Yeni Focus görüntülendi başlığı altında uzun uzun tartışmalar, sorular var. Haberler geldikçe de güncellendi.
Malum ekonomik durumlar sebebiyle diye tahmin ediyorum, lansman ve Türkiye'ye gelişi de zaman aldı ama sonunda o gün geldi.
Sosyal medyayı takip eden varsa bugün lansmanın ilk ayağı belirli bir basın grubuna gerçekleşti, diğeri de yarın gerçekleşecek.
Ben de beraber yönettiğimiz bir abimle sayfamız adına davetliyiz. Amatör olarak ilk inceleme videomuzu ve araçtan detayları aktaracağımız bir video çekeceğiz.
Aklınızda Yeni Focus hakkında sorular varsa bu başlık altından alabilirim, yarın videoda yer vermeye çalışırız, yetkililerden öğreniriz.

1862586_0_1523443432kPMk9.jpg
 
hangi motorda hangi donanım hangi süspansiyon var, bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim.
Beni ilgilendiren kısmı şu: ti-vct motor 1.5'e düşürülmüş hacmiyle hala var sanırım.. Bu motor bağımsız arka süspansiyonla alınabiliyor mu? Bir de bu motorla hangi donanımlar sunuluyor?
Tabii ki bir de bu sorduğum konfigürasyonların fiyatları ne durumdadır onu da merak etmiyor değiliz :) Muhtemelen benden başkası bu versiyonları merak etmez, o yüzden özel olarak belirttim :D
 
Fiyat Listesi

Trend X 1.5 Ti-vct 123 PS Manuel 135.000 TL

Trend X 1.5 Ti-vct 123 PS 6 ileri Otomatik 145.500 TL

Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 151.000 TL

Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 162.000 TL

SW Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 156.000 TL

SW Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 167.000 TL



Titanium 1.5 Ti-vct 123 PS Manuel 151.000 TL

Titanium 1.5 Ti-vct 123 PS 6 ileri Otomatik 162.000 TL

Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 167.000 TL

Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 178.000 TL

SW Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 172.000 TL

SW Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 183.000 TL



5K ST-Line 1.0 EcoBoost 125 PS 8 ileri Otomatik 169.500 TL

5K ST-Line 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 186.500 TL



Fiyatlar belirtilmedikçe 4K ve 5K içindir.



Opsiyonlar

Metalik Boya 1.800 TL

Yakut Kırmızı (Özel Renk) 3.800 TL

Titanium üzerine

  • Ford Co-Pilot 360 (EcoBlue motor seçeneği ile) 7.800 TL
  1. Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Dur& Kalk(Stop&Go) Özellikli (8 İleri Otomatik Sanzıman)
  2. Adaptif Hız Kontrol Sistemi (Manuel şanzıman)
  3. Çarpışma Önleme Yardımcısı (Yaya ve Bisikletli algılama özelliği ile)
  4. Şerit Takip Sistemi, Şeritte Kalma ve Şerit Hizalam Yardımcısı
  5. Takip Mesafesi Uyarı Sistemi
  6. Acil Durum Manevra Destek Sistemi
  7. Trafik Levhası Tanıma Sistemi
  8. Sürücü Dikkat Takip Sistemi ve Otomatik Yanan Uzun Farlar
  • Açılabilir Panoramik Cam Tavan 8.700 TL
  • B&O ses sistemi 3.000 TL
  • Kış Paketi 2.200 TL (Isıtmalı Ön Cam, Direksiyon ve Ön Koltuklar)

  • Ford Dinamik LED Ön Far Sitemi (LED arka far ile) 9.200 TL

  • Akıllı Bagaj Kapağı (Station Wagon modellerde) 4.400 TL
ST-Line üzerine

  • Ford Co-Pilot 360 (EcoBlue ve EcoBoost motor seçeneği ile) 7.800 TL
  1. Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Dur& Kalk(Stop&Go) Özellikli (8 İleri Otomatik Sanzıman)
  2. Çarpışma Önleme Yardımcısı (Yaya ve Bisikletli algılama özelliği ile)
  3. Şerit Takip Sistemi, Şeritte Kalma ve Şerit Hizalam Yardımcısı
  4. Takip Mesafesi Uyarı Sistemi
  5. Acil Durum Manevra Destek Sistemi
  6. Trafik Levhası Tanıma Sistemi
  7. Sürücü Dikkat Takip Sistemi ve Otomatik Yanan Uzun Farlar
  • Açılabilir Panoramik Cam Tavan 8.700 TL
  • Aktif Park Asistanı (Kapı Kenar Koruması ile) 3.300 TL
  • B&O ses sistemi 3.000 TL
  • Kış Paketi 2.200 TL (Isıtmalı Ön Cam, Direksiyon ve Ön Koltuklar)

  • Ford Dinamik LED Ön Far Sitemi (LED arka far ile) 9.200 TL

  • Göz Hizası Gösterge Paneli (Head-up Display / HUD) 3.000 TL
Kaynak ; https://www.focusclubtr.com/topic/1...otorları-ve-fiyatlar-ilk-mesaj-güncel/?page=1

1.5 ecoboost 150 hp'lik versiyonların üretimi Ekim ayında yeni başladığı için lansmana yetişmedi. Bu motor Türkiye'ye gelecek ama önümüzdeki zamanlarda. 180'lik motorun akıbeti henüz belli değil. 1.5 Ti-vct atmosferik motor, Fiesta'da da sunulan eski nesil 6 ileri tam otomatik şanzımanla ve torsiyonla sunuluyor. 8 ileri yeni şanzıman bunda yok.
 
Ford.com.tr adresinde de donanımlar ve fiyatlar açıklandı. Süspansiyon yarın netleşir ama ilk etapta gelecek hepsi torsiyonlu
Benim bildiğim Active, SW, Vignale motor seçeneğine bakılmaksızın bağımsızla gelecek. 1.0 ecoboost, 1.5 atmosferik, 1.5 dizel torsiyonla gelecek. Eğer St-line, Titanium gibi serileri 1.5 ecoboost 150 ve 180'lik motorlarla tercih eden olursa onlar bağımsız olacak. Mesela 1.5 dizel motorlar torsiyonlu olacak dedim ama cümlemin başında bahsettiğim ve az yukarıda fiyat listesini de verdiğim SW kasa 1.5 dizelle bile gelse bağımsız olacak. Son güncelleme böyleydi.
 
Benim bildiğim Active, SW, Vignale motor seçeneğine bakılmaksızın bağımsızla gelecek. 1.0 ecoboost, 1.5 atmosferik, 1.5 dizel torsiyonla gelecek. Eğer St-line, Titanium gibi serileri 1.5 ecoboost 150 ve 180'lik motorlarla tercih eden olursa onlar bağımsız olacak. Mesela 1.5 dizel motorlar torsiyonlu olacak dedim ama cümlemin başında bahsettiğim ve az yukarıda fiyat listesini de verdiğim SW kasa 1.5 dizelle bile gelse bağımsız olacak. Son güncelleme böyleydi.
Aynen öyle gibi şuanki durumda. Şuan test araçlarında bağımsız yok gibi. Yarın görücez bakalım tek de olsa belki bağımsız olan da vardır özel getirilen

COR-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aynen öyle gibi şuanki durumda. Şuan test araçlarında bağımsız yok gibi. Yarın görücez bakalım tek de olsa belki bağımsız olan da vardır özel getirilen

COR-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Belli partide bir üretim Avrupa'da lansmanlar için yapılmıştı. Fakat Avrupa'da bile fark ederseniz 150 ve 180'lik testler çok az. Haliyle buraya yetişmedi üretim diye okudum. Bakalım, belki dediğin gibi 1 veya 2 araç getirmişlerdir. Zaten bağımsızın testini çok merak etmeye gerek yok. Çünkü torsiyonlu versiyon zaten tutuş - konfor anlamında beğenilirse bağımsız olan versiyonun ondan daha kötü olma olasılığı yok.
 
Belli partide bir üretim Avrupa'da lansmanlar için yapılmıştı. Fakat Avrupa'da bile fark ederseniz 150 ve 180'lik testler çok az. Haliyle buraya yetişmedi üretim diye okudum. Bakalım, belki dediğin gibi 1 veya 2 araç getirmişlerdir. Zaten bağımsızın testini çok merak etmeye gerek yok. Çünkü torsiyonlu versiyon zaten tutuş - konfor anlamında beğenilirse bağımsız olan versiyonun ondan daha kötü olma olasılığı yok.
Aynen öyle. Sadece şu çukur izleme ve bağımsızın ekstra konfor olayını merak ediyorum. Artık ileride teste alırız belki

COR-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aynen öyle. Sadece şu çukur izleme ve bağımsızın ekstra konfor olayını merak ediyorum. Artık ileride teste alırız belki

COR-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Çukur izleme sisteminin bağımsız süspansiyonlu aracın konforuna fazla bir artı katmadığını, bağımsız süspansiyonlu versiyonun zaten oldukça konforlu olduğunu söylüyor yabancı incelemelerin hemen hemen hepsi. Hatta çukur izleme donanımının satın alınmasına bile gerek olmadığını söylüyorlar. Focus'un hem fiziksel konforu hem yalıtım konforu oldukça beğenildi yurt dışı test ve incelemelerde. Ama tabii bizler de deneyimleyebilirsek tam olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Çukur izleme sisteminin bağımsız süspansiyonlu aracın konforuna fazla bir artı katmadığını, bağımsız süspansiyonlu versiyonun zaten oldukça konforlu olduğunu söylüyor yabancı incelemelerin hemen hemen hepsi. Hatta çukur izleme donanımının satın alınmasına bile gerek olmadığını söylüyorlar. Focus'un hem fiziksel konforu hem yalıtım konforu oldukça beğenildi yurt dışı test ve incelemelerde. Ama tabii bizler de deneyimleyebilirsek tam olur.
Evet ben de bir çoğunu izledim, sanırım onu hissetmek için bayağı hassas olmak lazım :) ama teknolojinin alınıyor olabilmesi bile güzel

COR-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Evet ben de bir çoğunu izledim, sanırım onu hissetmek için bayağı hassas olmak lazım :) ama teknolojinin alınıyor olabilmesi bile güzel

COR-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bizde işe yarar. Malum bizim yollarda çukurdan fazla bir şey yok. Ama Zonguldak için o donanımı almam çünkü burada bozulur. Burada ki bozuk yollar insan işi değil :D
 
Farlari disinda genel olarak basarili buldum ve begendim. Fotograflardan mi kaynaklaniyor bilmiyorum ancak farlarinda bir iticilik var, gozume bir turlu hos gelmedi. Canli gormek lazim bir de...Yeni tasarimlara bazen zamanla alisiyor insan..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Titanium da ön park sensörü yok gözüküyor. Arabayı bilmem ama donanım/fiyat konusunda bana zayıf gözüktü
 
Titanium da ön park sensörü yok gözüküyor. Arabayı bilmem ama donanım/fiyat konusunda bana zayıf gözüktü
Titanium artık üst donanım değil. Trend x - Titanium - St-line - Vignale şeklinde gidecek. Active ve Vignale kasanın yerini ayrı tutuyorum. Onlar başka bir konsept olduğu için konumlandırmaları farklı. Haliyle Titanium donanım artık mk3,5'da gördüğümüz style paket gibi girişin bir üstü orta paket olacak. St-line donanımı şuan ki titaniumun yerini aldı gibi gözüküyor. Onda da ön park sensörü var. Diğer özellikler olarak ne eksik henüz tam bilmiyorum tabii.
 
Son düzenleme:
Titanium artık üst donanım değil. Trend x - Titanium - St-line - Vignale şeklinde gidecek. Active ve Vignale kasanın yerini ayrı tutuyorum. Onlar başka bir konsept olduğu için konumlandırmaları farklı. Haliyle Titanium donanım artık mk3,5'da gördüğümüz style paket gibi girişin bir üstü orta paket olacak. St-line donanımı şuan ki titaniumun yerini aldı gibi gözüküyor. Onda da ön park sensörü var. Diğer özellikler olarak ne eksik henüz tam bilmiyorum tabii.

Rakipleri ile kıyaslayarak konuşuyorum mesela ful+ful dizel oto i30 151k. Ya da aynı motor dynamic+geri görüş 10k civarında daha ucuz Excellence donanımı ile aynı para gibi gibi

Ya da başka bir örnek. 1.5 tdci 120 bg lik style paket mondeo ile titanium dizel manuel focus aynı para
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45
Rakipleri ile kıyaslayarak konuşuyorum mesela ful+ful dizel oto i30 151k. Ya da aynı motor dynamic+geri görüş 10k civarında daha ucuz Excellence donanımı ile aynı para gibi gibi
Rakiplerin sunduğu donanım / fiyat ikilisine hiç bakmadım. Yani o yönde bir karşılaştırma yapmadım. Fakat ben geçen seneden beri söylüyorum. Fiyatı Golf ile yarışacak, hatta muhtemelen daha pahalı da olabilir diye. C segmentler içinde en pahalılardan biri haline gelecek demiştim.

Şöyle Türkiye donanımlarını da paylaşayım. Güncellenenler olabilir ilerleyen zamanlarda.

Trend X

  • Gövde rengi kapı kolları ve yan aynalar

  • Aktif ön ızgara

  • 205/60 R16 lastik - Aluminyum Jant (Bilgi; 6.5j, eskisi 7.0j idi)

  • Arka park sensörü

  • LED gündüz farı

  • Sis farı (Köşe aydınlatmalı)

  • Elektrikli, ısıtmalı, sinyalli yan aynalar (Yorum; Mk3 ile ısıtma yoktu iyi olmuş)

  • Karartılmış arka camlar

  • Tavan rayı (Sadece SW ile)

  • Arka rüzgarlık - spoiler (5 Kapı)

  • Sürücü ve ön yolcu ön hava yastıkları (2)

  • Sürücü ve ön yolcu yan hava yastıkları (2)

  • Yan perde hava yastıkları (2)

  • Yolcu hava yastığı kapatma seçeneği

  • İkincil çarpışma engelleme
  • Ön/arka disk fren - TS/HLA/ESP/TC/ABS
  • Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı

  • Hız kontrol sistemi

  • Ford Kolay Yakıt Sistemi

  • MyKey

  • Ford Acil Durum Yardımı

  • Mini boy çelik yedek lastik

  • Lastik basınç sensörü

  • Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon

  • Deri kaplı direksiyon simidi

  • Deri kaplı vites topuzu (Manuel şanzıman ile)

  • Döner vites konsolu (8 ileri otomatik şanzıman ile)

  • Elektrikli park freni (8 ileri otomatik şanzıman ile*)

  • Otomatik tutunma fonksiyonu (Elektrikli park freni ile*) [Autohold]

  • 4 yönlü sürücü koltuğu ve 2 yönlü yolcu koltuğu (Yorum; yolcuya da 4 yönlü koyulmalı)

  • Sürücü bel desteği var, yolcu bel desteği yok

  • 4 cam elektrikli ve global açma kapamalı; tamamı tek dokunuşla kalkıp-iniyor
  • Seçilebilir sürüş modları (Eco - Normal - Sport)

  • Direksiyondan kumandalı otomatik vites (8 ileri otomatik şanzıman ile)

  • Manuel klima

  • Otomatik yanan farlar

  • Ön koltuk kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölmesi

  • Direksiyondan kumandalı edilebilen müzik sistemi & 6 hoparlör

  • 2xUSB - iPod özelliği ile
  • Dokunmatik olmayan renkli 4.2" TFT ekran + Bluetooth

  • 4,2” yol bilgisayarı

  • Otomatik Başlat-Durdur (EcoBlue ve EcoBoost motor seçenekleri ile)

  • Akustik lamine ön cam

  • Kol dayamasız, 60:40 katlanır arka koltuklar
  • Orta konsolda kapaksız bardaklık
  • Arka üstte askılık
  • Ön koltuklar arkasındaki haritalık
  • Sustalı uzaktan kumanda
  • Çocuk kilidi

  • Hırsızlık önleme sistemi (Pats) (Alarm yok)

  • Tek egzoz çıkışı

  • Bagaj ve torpido aydınlatması


Titanium (Trend X Üzerine)



  • 215/50 R17 lastik - Aluminyum Jant (7j)
  • Gecikmeli sönen ön farlar

  • Katlanabilir yan aynalar

  • 180o geniş Geri görüş kamerası

  • Anahtarsız giriş

  • Anahtarsız çalıştırma

  • Yağmur sensörü

  • Çift Bölgeli İklim Kontrollü Otomatik Klima

  • Otomatik kararan iç dikiz aynası
  • 8" Dokunmatik ekran + SYNC 3
  • Kablosuz şarj ünitesi (1.5L benzinli otomatik hariç)

  • SD kart girişi (Buradaki USB'ler aydınlatmalı)
  • Orta konsolda, manuel vites ile kayar kapaklı bardaklık (otomatikler hep açık)
  • Dışarda, parlak kapı kaplaması (B sütunu)
  • Yan aynalar altında aydınlatma

  • Üst seviye uzaktan kumanda (sustasız)

  • Üst seviye ön koltuklar

  • Manuel vites ile elektrikli park freni (+Autohold)


ST-Line



  • 235/40 R18 lastik - Aluminyum Jant (8j)
  • ST-Line tasarım kiti (Ön, arka ve yan eteklikler)
  • Spor süspansiyon
  • LED ön sis farları köşe aydınlatma fonksiyonlu

  • ST-Line kırmızı dikiş detaylı direksiyon ve vites topuzu

  • Spor koltuklar (ST-Line kırmızı dikiş detaylı)

  • Çift egzoz
  • Ön park sensörü
  • Alçaltılmış şasi
  • Siyah sürmeli far
Kaynak; https://www.focusclubtr.com/topic/17263-ford-focus-mk4-türkiye-donanım-motorları-ve-fiyatlar-ilk-mesaj-güncel/
 
Son düzenleme: