hondapower

Profesör
Katılım
3 Şub 2017
Mesajlar
599
Panpa puanı
857
Konum
İstanbul
Marka
Honda
Çok zor maalesef :D
ticarilerini çok beğenirim ama binekleri de tam tersi bana hiç hitap etmiyor. ford denince aklıma orta sırada 2.0tdi zindan paket godoman arabası bir passat ve onun önünü-arkasını kolaçan eden eskort zindan paket çakarlı focuslar geliyor.
c segment liderliği taksi kesimini saymazsak megane civic golf arasında geçer diye düşünüyorum. focus ve astranın kendi içinde çekişmeleri olacağını düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,009
Panpa puanı
31,117
Konum
İstanbul
Marka
Ford
c segment liderliği taksi kesimini saymazsak megane civic golf arasında geçer diye düşünüyorum. focus ve astranın kendi içinde çekişmeleri olacağını düşünüyorum.
Siz hala daha Türkiye'de segment liderliğinin otomobillerin sunabildikleri üzerinden belirlendiğine inanıyorsanız geçmiş olsun. Türkiye'de segment lideri olmak istiyorsan ucuz yahut uygun fiyatlı satış yapacaksın. Başka türlü de olmaz bu iş. Bu kuralı bir tek Golf kırmıştı ama o zamanlar fiyatlar da bu kadar fahiş değildi. Artık Türkiye'de segment liderliği tamamen fiyat uygunluğuna bakar. He otomobillerin sunabildikleri üzerinden de hala liderlik belirleniyor olsa Türkiye paketiyle Focus'un işi zor orası doğru. Gelmeyen motor çeşitleri ve donanımlar bu işi zorlaştırıyor.

Avrupa'ya bakarsan megane ve civic'in focus'a göre eksiği çok. Hem teknoloji eksiği çok hem motor eksiği çok. Özellikle civic kısmının ki 1 sene içinde Focus'a hybrid ve plug-in hybrid ekleneceğini de düşünürsek o fark açılır. Tüm bunlara ek olarak Avrupa fiyatlandırmasında Focus'un fiyatları da rakiplerine oranla cüzzi de olsa daha düşük seyredebiliyor.
 
Son düzenleme:

hondapower

Profesör
Katılım
3 Şub 2017
Mesajlar
599
Panpa puanı
857
Konum
İstanbul
Marka
Honda
Siz hala daha Türkiye'de segment liderliğinin otomobillerin sunabildikleri üzerinden belirlendiğine inanıyorsanız geçmiş olsun. Türkiye'de segment lideri olmak istiyorsan ucuz yahut uygun fiyatlı satış yapacaksın. Başka türlü de olmaz bu iş. Bu kuralı bir tek Golf kırmıştı ama o zamanlar fiyatlar da bu kadar fahiş değildi. Artık Türkiye'de segment liderliği tamamen fiyat uygunluğuna bakar. He otomobillerin sunabildikleri üzerinden de hala liderlik belirleniyor olsa Türkiye paketiyle Focus'un işi zor orası doğru. Gelmeyen motor çeşitleri ve donanımlar bu işi zorlaştırıyor.

Avrupa'ya bakarsan megane ve civic'in focus'a göre eksiği çok. Hem teknoloji eksiği çok hem motor eksiği çok. Özellikle civic kısmının ki 1 sene içinde Focus'a hybrid ve plug-in hybrid ekleneceğini de düşünürsek o fark açılır. Tüm bunlara ek olarak Avrupa fiyatlandırmasında Focus'un fiyatları da rakiplerine oranla cüzzi de olsa daha düşük seyredebiliyor.
geçmiş 1-2 yorumumda ben bile 301-c elysee-egea lara artık sıcak baktığımı söyledim sebebi de tamamen satış fiyatı, yürütme maliyeti vs nin uygun olmasından kaynaklı. Fakat onları bir kenara bırakacak olursak ben tamamen yurt içiyle ilgileniyorum avrupalılar abdliler ne yapmış umrumda değil açıkçası. bizim önümüze ne koyarlarsa biz onlar arasından seçmek zorundayız ve bakıldığı zaman focus ilk 3e zor girer. 4.lüğe ise astra ile focus arasında güzel ticari kapışma yaşanır diyorum. ha birgün dediğiniz gibi ford politika değiştirir de Türkiye'ye binek araç anlamında diğerlerinden daha fazla değer vermeye başlarsa yine objektif bir şekilde focusun arkasında dururum ama şuan ki durumda çok zor. Mesela bana sorsalar astra yada focusdan birini alacaksın hangisi diye? ben tasarımını beğenmesemde focus seçerim çünkü çevremdeki insanlar opel servislerinden,araçlarından çok fazla burnu sürtmüş kişiler opele olan ön yargım daha fazla.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,009
Panpa puanı
31,117
Konum
İstanbul
Marka
Ford
geçmiş 1-2 yorumumda ben bile 301-c elysee-egea lara artık sıcak baktığımı söyledim sebebi de tamamen satış fiyatı, yürütme maliyeti vs nin uygun olmasından kaynaklı. Fakat onları bir kenara bırakacak olursak ben tamamen yurt içiyle ilgileniyorum avrupalılar abdliler ne yapmış umrumda değil açıkçası. bizim önümüze ne koyarlarsa biz onlar arasından seçmek zorundayız ve bakıldığı zaman focus ilk 3e zor girer. 4.lüğe ise astra ile focus arasında güzel ticari kapışma yaşanır diyorum. ha birgün dediğiniz gibi ford politika değiştirir de Türkiye'ye binek araç anlamında diğerlerinden daha fazla değer vermeye başlarsa yine objektif bir şekilde focusun arkasında dururum ama şuan ki durumda çok zor. Mesela bana sorsalar astra yada focusdan birini alacaksın hangisi diye? ben tasarımını beğenmesemde focus seçerim çünkü çevremdeki insanlar opel servislerinden,araçlarından çok fazla burnu sürtmüş kişiler opele olan ön yargım daha fazla.
İlk yorumunuzda mevzunun öncelikle fiyat politikası, ondan sonra da Otosan'ın politikası olduğundan bahsetmiş olsaydınız zaten bende alıntılama gereği hissetmezdim yorumunuzu. Türkiye'de fiyatın uygunsa çok satarsın bitti. Civic zamanında çok uygun fiyatlıydı iyi sattı. Corolla keza bugün piyasanın en uygun C segmenti, hatta B segmentlerin bile bazılarından daha uygun fiyatı var. Bu şartlarda araba alacak olan insan böyle fiyat farklarına baktığında marka - model algısını bile bir kenara koyar gider Corolla alır ki iki model de gayet iyi araçlar ama dediğim gibi Türkiye'de iyi olmak yetmez. İyi olduğun için en tepedesin argümanı Türkiye'de maalesef geçerli değil. Burada her şey maddiyata bakıyor.
 
Son düzenleme:

facelift

Asfalt Kurutucu
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
180
Panpa puanı
147
Yaş
29
Marka
BMW
c segment liderliğine focus mu oynayacak ?
açıkçası sinan koçun yorumlarına bireysel saygı duyduğum için focusu golfe rakip gösterdim (bu araçta bu kadar neyi övdüğünü de anlamış değilim aslında). bana kalırsa sizin dediğiniz gibi civic ve megane de focustan daha albenili ve iyi araçlar. size katılıyorum
 
Son düzenleme:

Sari

Profesör
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
830
Panpa puanı
1,229
Konum
Edirne
Marka
Opel
Valla bugün AVM'de sergilemek için Focus HB ST-Line Mavi getirmişler. Afedersiniz ama dönüp dönüp baktım dibim düştü diyebilirim. Civic vasat, megane filo arabası genel olarak öyle kullanılıyor ama GT-Line ve Touch Chrome beğeniyorum hb olarak. Golf artık çivisi çıktı diyebilirim ama ülkedeki VW sonuçta nasıl olsa satar algısı yüzünden piyasada zirveye oynuyor. Kesinlikle bu segmentte şuan Focus alırdım müthiş gergin duruyor araç ve baya ilgi çekiyor.. Yeni gelen golfte o kadar güzel değil bana göre kaldı ki ben 7.5 bile beğenmiyorum. MK7 Highline nokta atışı olurdu alıcak olsam VW markasında.
 
Üst