Herkese Merhabalar,

Yeni Focus görüntülendi başlığı altında uzun uzun tartışmalar, sorular var. Haberler geldikçe de güncellendi.
Malum ekonomik durumlar sebebiyle diye tahmin ediyorum, lansman ve Türkiye'ye gelişi de zaman aldı ama sonunda o gün geldi.
Sosyal medyayı takip eden varsa bugün lansmanın ilk ayağı belirli bir basın grubuna gerçekleşti, diğeri de yarın gerçekleşecek.
Ben de beraber yönettiğimiz bir abimle sayfamız adına davetliyiz. Amatör olarak ilk inceleme videomuzu ve araçtan detayları aktaracağımız bir video çekeceğiz.
Aklınızda Yeni Focus hakkında sorular varsa bu başlık altından alabilirim, yarın videoda yer vermeye çalışırız, yetkililerden öğreniriz.

1862586_0_1523443432kPMk9.jpg
 
St-Line cidden iyi duruyor. Bir tek ekranın pozisyonunu sevemedim, tabletimsi olmuş.

3 kapı versiyonu var mı bu nesil Focus'un?
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Dünya üzerinde 3 kapılı hb seven bir ben kaldım herhalde zaten :( Zamanında F21'in Türkiye'ye gelmeyeceğini duyduğumda da güzel yıkılmıştım.
3 kapılı HB kasaları ben de çok severim. Mk1 Focus'un da hatta 2.0 sport versiyonlarında vardı bu 3 kapı olayı. Bizim ülkemizde bunun kültürü pek yok. Malum biz spor araba bile alsak muhakkak hacim + kullanışlılık bekleyen bir milletiz :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve bt
Dünya üzerinde 3 kapılı hb seven bir ben kaldım herhalde zaten :( Zamanında F21'in Türkiye'ye gelmeyeceğini duyduğumda da güzel yıkılmıştım.
3 kapılı HB kasaları ben de çok severim. Mk1 Focus'un da hatta 2.0 sport versiyonlarında vardı bu 3 kapı olayı. Bizim ülkemizde bunun kültürü pek yok. Malum biz spor araba bile alsak muhakkak hacim + kullanışlılık bekleyen bir milletiz :D
Beni de yazın oraya. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve Cenk
Valla şunun kadar zamanının ötesinde tasarıma ve sürüşe sahip olan C sınıfı araç üretilmedi onu bilir onu söylerim. Dergiler öve öve bitiremezlerdi.
Ekli dosyayı görüntüle 16014
Mk4'te model geleneğini sürdüren hiçbir öğe yok. Arka süspansiyonda bile donanımına göre Mk1'in gerisine gittiler. En azından tasarımda gelenekleri biraz hatırlayıp stopları D sütununa filan alabilirlerdi. İç tasarım bile mk1'de daha fütüristikti. Asimetrik havalandırma ızgaraları, new edge tasarım çizgileri filan fark yaratıyordu.
 
1.5 atmosferik motor rezaletmiş gibi gözüküyor. İstanbul'da gerçekten çok yakar. Tork değeri nedir öyle ya :(
Herhalde makyajla hibritlerler o yüzden koydular. Yoksa 2018 yılında neden atmosferik motorlu Focus var anlayamıyorum :(
Onun dışında Focus gerçekten güzel gözüküyor, ST line olarak alınca özellikle keyifle kullanılır.
 
1.5 atmosferik motor rezaletmiş gibi gözüküyor. İstanbul'da gerçekten çok yakar. Tork değeri nedir öyle ya :(
Herhalde makyajla hibritlerler o yüzden koydular. Yoksa 2018 yılında neden atmosferik motorlu Focus var anlayamıyorum :(
Onun dışında Focus gerçekten güzel gözüküyor, ST line olarak alınca özellikle keyifle kullanılır.
Onu muhtemelen bizim gibi ülkeler de alabilsin diye uygun üretim maliyetinden dolayı getirdiler. Focus ile ilgili o kadar haber yaptım, Avrupa'da ki versiyonlarına baktım, test sürüşlerinin tek tek hepsini izledim ama 1.5 atmosferik motorun isminin geçtiğini ilk defa Türkiye'ye geleceği sıra öğrendim. Belki Avrupa'da da satışı vardır ama hiç önemsenmeyen bir motor ki dediğim gibi testlerde de yok. Zaten şanzımanı bile 8 ileri yapmaya tenezzül etmeyip direkt eski 6 ileri tam otomatiği koymuşlar.
 
Onu muhtemelen bizim gibi ülkeler de alabilsin diye uygun üretim maliyetinden dolayı getirdiler. Focus ile ilgili o kadar haber yaptım, Avrupa'da ki versiyonlarına baktım, test sürüşlerinin tek tek hepsini izledim ama 1.5 atmosferik motorun isminin geçtiğini ilk defa Türkiye'ye geleceği sıra öğrendim. Belki Avrupa'da da satışı vardır ama hiç önemsenmeyen bir motor ki dediğim gibi testlerde de yok. Zaten şanzımanı bile 8 ileri yapmaya tenezzül etmeyip direkt eski 6 ileri tam otomatiği koymuşlar.
Bence aşırı gereksiz bir hamle. 10 kağıt daha pahalı olsun ama doğru düzgün motoru olsun. Zaten bu benzin fiyatlarıyla yakıt parasının farkı o 10 kağıdı kapar. Golf'te yok, onlar satıyorlar, demek ki siz de satabilirsiniz sayın Otosan...

Edit: 10 kağıt çok geldi şimdi ya 5 kağıt farkta anlaşalım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bence aşırı gereksiz bir hamle. 10 kağıt daha pahalı olsun ama doğru düzgün motoru olsun. Zaten bu benzin fiyatlarıyla yakıt parasının farkı o 10 kağıdı kapar. Golf'te yok, onlar satıyorlar, demek ki siz de satabilirsiniz sayın Otosan...

Edit: 10 kağıt çok geldi şimdi ya 5 kağıt farkta anlaşalım :)
Atmosferik motor hamlesini muhtemelen Mk3,5'dan doğru bir izlenimle yaptılar. Mk3,5 kasada atmosferik motor çok olmasa da fena satmadı. Zaten Focus'un bireysel satışları düşük. Buna rağmen yine de atmosferik satabildiler. Ben bir tek buna bağlıyorum getirmelerini. Yoksa Otosan'ın zihniyeti, davranışları genel itibariyle zaten hep sıkıntılı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
1.5 atmosferik motor rezaletmiş gibi gözüküyor. İstanbul'da gerçekten çok yakar. Tork değeri nedir öyle ya :(
Herhalde makyajla hibritlerler o yüzden koydular. Yoksa 2018 yılında neden atmosferik motorlu Focus var anlayamıyorum :(
Onun dışında Focus gerçekten güzel gözüküyor, ST line olarak alınca özellikle keyifle kullanılır.
Bence aşırı gereksiz bir hamle. 10 kağıt daha pahalı olsun ama doğru düzgün motoru olsun. Zaten bu benzin fiyatlarıyla yakıt parasının farkı o 10 kağıdı kapar. Golf'te yok, onlar satıyorlar, demek ki siz de satabilirsiniz sayın Otosan...

Edit: 10 kağıt çok geldi şimdi ya 5 kağıt farkta anlaşalım :)
Ford'un açıkladığı bu motor seçenekleri arasında alacağım tek motordur. Mk 2,5 kasadaki 1.6 ti-vct 115 hp versiyonunda İstanbul içi tüketim değeri 7,5 - 8 lt arası değişiyor. Hacim 1.5'e düşürülüp beygiri aynı kaldığına göre muhtemelen bu tüketim değerleri biraz daha aşağı çekilmiştir. 1.0 Ecoboost ile pratikte yakıtı aşağı yukarı aynıdır. Atmosferik 1.5-1.6 C sınıfı araçlar arasında 1.5 Skyactiv'den sonra muhtemelen en ekonomik motor budur. Sorunsuzluğunu da, çekişini de yakından tecrübe ettiğim bir motor. Tavsiye ederim :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Ford'un açıkladığı bu motor seçenekleri arasında alacağım tek motordur. Mk 2,5 kasadaki 1.6 ti-vct 115 hp versiyonunda İstanbul içi tüketim değeri 7,5 - 8 lt arası değişiyor. Hacim 1.5'e düşürülüp beygiri aynı kaldığına göre muhtemelen bu tüketim değerleri biraz daha aşağı çekilmiştir. 1.0 Ecoboost ile pratikte yakıtı aşağı yukarı aynıdır. Atmosferik 1.5-1.6 C sınıfı araçlar arasında 1.5 Skyactiv'den sonra muhtemelen en ekonomik motor budur. Sorunsuzluğunu da, çekişini de yakından tecrübe ettiğim bir motor. Tavsiye ederim :)
Hocam aynı motordan mı bahsediyoruz? Sahibi olmadım ama arkadaşımda vardı, şehir içi 11 yaktığını söylüyordu 4 ileri otomatikle. Hatta MK 3'te de 10 litre yakıyor diyorlardı.


@Cenk Hocam var mı bilgin, kaç yakıyor eski 1.6 Ti-VCT?
 
Son düzenleme:
Ford'un açıkladığı bu motor seçenekleri arasında alacağım tek motordur. Mk 2,5 kasadaki 1.6 ti-vct 115 hp versiyonunda İstanbul içi tüketim değeri 7,5 - 8 lt arası değişiyor. Hacim 1.5'e düşürülüp beygiri aynı kaldığına göre muhtemelen bu tüketim değerleri biraz daha aşağı çekilmiştir. 1.0 Ecoboost ile pratikte yakıtı aşağı yukarı aynıdır. Atmosferik 1.5-1.6 C sınıfı araçlar arasında 1.5 Skyactiv'den sonra muhtemelen en ekonomik motor budur. Sorunsuzluğunu da, çekişini de yakından tecrübe ettiğim bir motor. Tavsiye ederim :)
Hocam aynı motordan mı bahsediyoruz? Sahibi olmadım ama arkadaşımda vardı, şehir içi 11 yaktığını söylüyordu 4 ileri otomatikle. Hatta MK 3'te de 10 litre yakıyor diyorlardı.


@Cenk Hocam var mı bilgin, kaç yakıyor eski 1.6 Ti-VCT?

Ben powershift li Fiesta da kıbrıs ta 8 litre ortalama ile dolaşmıştım
 
Hocam aynı motordan mı bahsediyoruz? Sahibi olmadım ama arkadaşımda vardı, şehir içi 11 yaktığını söylüyordu 4 ileri otomatikle. Hatta MK 3'te de 10 litre yakıyor diyorlardı.


@Cenk Hocam var mı bilgin, kaç yakıyor eski 1.6 Ti-VCT?
Hocam bendeki bilgi bayağı güncel. En son pazartesi günü bindim arabaya. Arkadaşım İstanbul Beşiktaş'tan Kocaeli'ye hafif trafikte gelmiş, İzmit içinde de çok fazla kısa mesafe yapmış, 7 lt tüketimim 7.5 oldu diyordu, ben baktığımda 7.8 olmuştu. Araç manuel.
İsteyen 10 da yaktırır, 20 de yaktırır. Ben aynı arabayla şehirler arası yol olmasına rağmen 12.5 civarı tüketim de gördüm ama sürekli 190-200 gidiyordum. :)
Mk3,5 kasada da ağır sarsıntılı kaza geçirmiş, motoru çekişten ciddi şekilde düşmüş, sesi filan değişmiş, perişan olmuş bir arabaya bindim. Onda bile ortalama tüketim 10 lt'yi göstermiyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Ford'un açıkladığı bu motor seçenekleri arasında alacağım tek motordur. Mk 2,5 kasadaki 1.6 ti-vct 115 hp versiyonunda İstanbul içi tüketim değeri 7,5 - 8 lt arası değişiyor. Hacim 1.5'e düşürülüp beygiri aynı kaldığına göre muhtemelen bu tüketim değerleri biraz daha aşağı çekilmiştir. 1.0 Ecoboost ile pratikte yakıtı aşağı yukarı aynıdır. Atmosferik 1.5-1.6 C sınıfı araçlar arasında 1.5 Skyactiv'den sonra muhtemelen en ekonomik motor budur. Sorunsuzluğunu da, çekişini de yakından tecrübe ettiğim bir motor. Tavsiye ederim :)
Hocam aynı motordan mı bahsediyoruz? Sahibi olmadım ama arkadaşımda vardı, şehir içi 11 yaktığını söylüyordu 4 ileri otomatikle. Hatta MK 3'te de 10 litre yakıyor diyorlardı.


@Cenk Hocam var mı bilgin, kaç yakıyor eski 1.6 Ti-VCT?
Benim 1.6 ti-vct ile doğrudan bir tecrübem yok. Fakat kullanıcı geri bildirimlerinden gördüğüm kadarıyla 7-9 litre arasında genel bir şehir içi tüketim verisi verenler var. Sayıları oldukça fazla. Bunu 10 litreye çıkaranlar da var ama azınlıkta. Focusclub sitesinde 1.6 ti-vct mk3 kullanıcılarının çoğunun verdiği değerler 7-7,5-8-8,5 şeklinde.

Tabii atlanmaması gereken husus şu ki mk3,5'da 1.6 ti-vct kuru kavrama bile olsa powershift ile kombin edilmişti. Yakıt verimliliğinde çift kavramalar daha iyi noktada. 8 ileri şanzıman kullanılmış olsa benzer değerler hala devam eder derdim ama 6 ileri tam otomatik şanzımanın verimlilik hususunda ünü pek iyi değil. Eğer yeni bir yazılım, kalibrasyon yapılmadıysa tüketim değerlerini mk4'le bir müddet takip etmek gerekebilir. Bununla beraber 6 ileri şanzımanın verimlilik dezavantajını belki mk4'ün hafifleyen gövdesi amorti de edebilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Hocam aynı motordan mı bahsediyoruz? Sahibi olmadım ama arkadaşımda vardı, şehir içi 11 yaktığını söylüyordu 4 ileri otomatikle. Hatta MK 3'te de 10 litre yakıyor diyorlardı.


@Cenk Hocam var mı bilgin, kaç yakıyor eski 1.6 Ti-VCT?
Arkadaşım bayağı uyguna babasına aldı sıfır manüel, daha yeni araba olmasına rağmen Ankara şehir içi 7-7.5 arası gezdiğini söylüyor. Ben de bindim, araba bayağı bayağı gitmiyor orası doğru ama garip bir şekilde de yakmıyor yani :)

Zengin olursam 3 kapılı spor arabanız benden, söz :D
Eyvallah hocam, düşüncen bile yetti :)