Yeni Ford Trucks "Big Boy"

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ford Otosan, Ford Trucks markası adı altında 25.07.2018 tarihinde Sancaktepe Ar-Ge Merkezi'nde yeni çekicisi Ford Trucks modelini tanıttı. Model ismi henüz açıklanmayan Ford Trucks Çekici'ye ailenin en büyük üyesi olması sebebiyle "Big Boy" lakabı takıldı.

500PS'lik Türk mühendisliği tasarım ve üretimi motoruyla tanıtılan çekici, yerli aks, yerli tasarımı ile birlikte %80 Türk Mühendisliği imzası taşıyor. Yerli şanzıman çalışmaları devam eden çekicinin 2020 yılında %100'e yakın Türk mühendisliğine ait olması hedefleniyor.

Ön gösterim yapılan Ford Trucks modelinin asıl lansmanı Ekim ayında gerçekleşecek, Eylül ayında Hannover fuarında görücüye çıkacak. 2019'da ise yollarda olması planlanıyor.

40557310332_d905e7749f_b.jpg


5b58704aae7849165831a226


5b58702f61361f090483309a.jpg


5884f959bd.jpeg
 
Hayatımda hiçbir şeye toz pembe olarak bakmadım ve bakabilecek biride değilim maalesef. Çoğu olaya realistik olarak bakar ve her zaman en kötüsünü düşünürüm. Ayrıca bu olay benim toz pembe bakışımı göstermez. Sadece sektörün gidişatına göre olması gerekeni söylüyorum. Yapabileceğimizi hiçbir zaman söylemedim. Eğer yaparız ve zirveye oynarız deseydim o zaman toz pembe bakmış olurdum.

Yani içten yanmalı motor üretince mi şaha geçecez? Hayır. Aralarındaki en büyük ve farklılığı sağlayan Tesla'da keşke çıkarmasaydı elektrikli denen otomobilide rahat olsaydık. Vestel de en az Apple kadar kendi üretiyordur telefonu. İşlemciyi TSMC, ekran Samsung-LG, birleştirme Foxconn vs. vs. Apple dediğimiz markada. Adamların yaptığı en iyi şey tasarım, yazılım ve REKLAM. Samsung çok büyük ve komplike bir firma onlarla kimse aşık atamaz. Vestel'in hiçbir zaman amacı Apple veya Samsung ile kafa tutuşmak değildi. İsteseler donanım kolay, yazılımda android var yarın ben bile yaparım param olsa az biraz ar-ge ile. Ayrıca bir malzemeyi üretirken %100 yerlilik oranı gerekmez sadece çoğunluk gerekir. Tüm dünya Samsung ve LG'den panel alırken kendimiz niye üretelim. Başka bir yanlış Elon Musk denen adam kendi başına üretmiyor o pilleri. Yanlarında dünya devlerinden Panasonic var. Zorlu'da aynı şekilde Çinliler ile ortaklık kurdu yakın zamanda, ki bunun cep telefonundan ziyade otomobil için olduğu gayet belli.

Herkes sıfırdan başlayabilirken biz neden başlayamayalım? Zorsa en zor sektör uzaydır. Hiçbir ticari girişim roket üretmeyi başaramazken birisi çıktı devlet destekli Lockheed Martin, Boeing gibi firmalara kafa tutup onların 10'da biri fiyatını onlarla eşdeğer roket yaptı hatta kısa sürede onları geçti.

Emin olun düşündüğünüz kadar yolda kalmayacaktır yerli otomobil. Hala daha çok fazla küçümsüyorsunuz üzerine mal çıkmasını bekliyorsunuz. Arıza oranları ortalama olacaktır seri üretim başlar ise.

Toyota yılların üreticisi olduğundan ara basamağı kullanıyor. Biz yıllardır üretiyoruzda ben mi bilmiyorum? Eğer üretmiyorsak geleceği üretmek daha mantıklı değil midir?

Size kalsa en zor sektörlerinden birine en zor noktadan girip zirveye çıkmak lazım. Ne diyeyim inşallah nasip olurda iş hayatınızda böyle başarılar yakalayabilirsiniz. Bana kalırsa zor sektöre girip herkes için bir yeni bir durumun olayın üzerine gitmek biraz zor, biraz kumar olsada en doğrusudur. Sonuç olarak başarabilirseniz kendinizi çok farklı bir durumda bulursunuz.
Şu elektrikli- içten yanmalı işinde bence bir tutarsızlık var, hatta elektrikli yerli aracın mantığında. Şöyle açıklayayım, yıl oldu 2030 ülkede kaç tane elektrikli kaç tane içten yanmalı araç satılacak? Akademik düzeyde bir çalışması yapıldı mı bunun? Emeklemeden ayağa kalkamazsın, ayağa kalmadan yürüyemezsin. Şarj istasyonlarını kim kuracak, halkı nasıl ikna edeceksin? Mevcut hükümetin böyle bir amacı varsa, önce ülkede en çok hangi segmentlerde araç satılıyor buna cevap verecek araç üretirsin, önce parayı kazanırsın, sonra elektrikliye dönersin. Elektrikliye dönmek öyle 3-4 yılda olacak iş değil ki.

Bir de madem yerli-millilikten gidiyoruz bu yeni taksiler neden hep Passat ve Superb. Devlette 1 tane adam akıllı teknokrat yok mu, madem biz taksilere vergi avantajı getirdik sadece ülkemizde üretimi olan markalardan olmak zorundadır diye bir kanun hükmü koymak çok mu zor? Renault satsın, Ford satsın, Honda Accord'u getirir, Hyundai İ40 getirir, VW de der ki ki kardeşim bu pazarı tutmak için ben de Türkiye'de 3-4 üretim yapayım. Ama yok lafa gelince Almanya bizi kıskanıyor, ama maşallah devlet büyükten küçüğe Passat kullanıyor. İşleri güçleri yalan.

Reklam ve pazarlama işi de başka bir kalem. Kime satacaksın aracı? Hangi yabancı ülke vatandaşı güvenip de alacak? Hangi komşunla barış içinde yaşıyorsun. Hangi ürününü/markanı Dünya'ya satabiliyorsun? Arçelik, Beko başka? Mobilya üretiminden, kıyafetten bahsediyoruz üretimimiz çok iyi diye, İtalyan bir mobilya yapıyor 10.000 euroya tek bir koltuğu satıyor. Fatih Kıral falan demeyin kalbinizi kırarım :D

Tarihin en ikonik tasarımlarından biri, adam bunu 5000 dolara satabiliyor. Senin en pahallı mobilya firman ne? Burası tasarım/zihin ülkesi değil, fason üretim ülkesi. İstesek de istemesek de bu böyle.
http://store.hermanmiller.com/livin...lounge-chair-and-ottoman/5667.html?lang=en_US

Bu ülkenin ligi bellidir kabul edelim. Şöyle örnekleyeyim, Cenk Tosun Tr'den İngiltere'ye 20 milyon euroya gider, ama Cenk Belçika/İsveç/Alman liginden İngiltere'ye gitse değeri 60 milyon euroydu. Neden böyle çünkü bizim ligimizin değeri bellidir. Aynı hesap işte.

Ha bu kader değişmez mi, tabiki değişir. Ama önce ülkenin adam akıllı yetişmiş çocuklarını ülkede tutabilmeyi başarsınlar.
Bahsettiğim durumlarda ki senaryolar biraz da bununla alakalıydı. Bir teknolojinin geliştirilmesi ve üretimi için o konuda vizyon sahibi, kısmen milliyetçi, ekonomiden de anlayan, gerçek yöneticilere ihtiyacımız var. Yerli otomobil haricinde ülkenin diğer sektörlerinde atılan adımların hangisi kendi üretimimiz üzerine bir mantıkla gerçekleşti önce bunu görmek lazım. Mevzuyu siyasete çekmiyorum ama neyi ürettiğimize bakarsak neyi üretip üretemeyeceğimizi de görürüz. Ben bu elektrikli yerli otomobil hamlesinin siyasi propaganda amacıyla reklam için kullanıldığı kanaatindeyim. Yukarıda anlatmaya çalıştığım işin diğer kısımları haricinde biraz da bu sebeple damdan düşer gibi kitabın tam ortasından bu işin yapılmaya çalışılması bana hayal geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu
Bahsettiğim durumlarda ki senaryolar biraz da bununla alakalıydı. Bir teknolojinin geliştirilmesi ve üretimi için o konuda vizyon sahibi, kısmen milliyetçi, ekonomiden de anlayan, gerçek yöneticilere ihtiyacımız var. Yerli otomobil haricinde ülkenin diğer sektörlerinde atılan adımların hangisi kendi üretimimiz üzerine bir mantıkla gerçekleşti önce bunu görmek lazım. Mevzuyu siyasete çekmiyorum ama neyi ürettiğimize bakarsak neyi üretip üretemeyeceğimizi de görürüz. Ben bu elektrikli yerli otomobil hamlesinin siyasi propaganda amacıyla reklam için kullanıldığı kanaatindeyim. Yukarıda anlatmaya çalıştığım işin diğer kısımları haricinde biraz da bu sebeple damdan düşer gibi kitabın tam ortasından bu işin yapılmaya çalışılması bana hayal geliyor.
Siz siyasete girince çekincelerinizi daha iyi anladım iyiki girdiniz. Dediğiniz gibi çok fazla alet edildi siyasete yapıldı yapılacak, başa kim geçecek, ne zaman çıkacak gibi sorular çok fazla yankı buldu özellikle seçim zamanları. Siyasi durumlar çok fazla etkene bağlı olduğu ve sık değiştiğinden yarın bu projeye daha sıkı sarılacakları ya da rafa kaldıracakları konusunu şu an bilmemiz zor. Dedikleri gibi ar-ge çalışmalarının yapıldığı kanaatindeyim şu anlık. Yoksa 5 firma toplanmaz ve bunların yapmış olduğu bazı büyük yatırımlar hiç yapılmazdı bu dönem içerisinde. Teknolojik ve sanayi bakımından gelişmeler ilk olarak her zaman askeriyede gelişir. Son zamanlarda üretilen, üretmeye çalıştığımız askeri teknolojiden sonra gündelik hayatta da bir atılım bekleyebiliriz ve bunun öncüsü büyük ihtimal milletin gerçekten hayali olan yerli otomobilden başlatmak her türlü mantıklı duruyor. Çalışma var ancak sonuca ulaşılır mı bilmem bunuda prototip gelmeden önce anlamamız zor duruyor.
 
Siz siyasete girince çekincelerinizi daha iyi anladım iyiki girdiniz. Dediğiniz gibi çok fazla alet edildi siyasete yapıldı yapılacak, başa kim geçecek, ne zaman çıkacak gibi sorular çok fazla yankı buldu özellikle seçim zamanları. Siyasi durumlar çok fazla etkene bağlı olduğu ve sık değiştiğinden yarın bu projeye daha sıkı sarılacakları ya da rafa kaldıracakları konusunu şu an bilmemiz zor. Dedikleri gibi ar-ge çalışmalarının yapıldığı kanaatindeyim şu anlık. Yoksa 5 firma toplanmaz ve bunların yapmış olduğu bazı büyük yatırımlar hiç yapılmazdı bu dönem içerisinde. Teknolojik ve sanayi bakımından gelişmeler ilk olarak her zaman askeriyede gelişir. Son zamanlarda üretilen, üretmeye çalıştığımız askeri teknolojiden sonra gündelik hayatta da bir atılım bekleyebiliriz ve bunun öncüsü büyük ihtimal milletin gerçekten hayali olan yerli otomobilden başlatmak her türlü mantıklı duruyor. Çalışma var ancak sonuca ulaşılır mı bilmem bunuda prototip gelmeden önce anlamamız zor duruyor.
Vallahi ben olması taraftarıyım.. Yapabiliyorlarsa ortaya bir şeyler çıkarsınlar mutluluk duyarım. Ben içten yanmalı yahut en azından hybrid diyorum ama harbi harbi sağlam bir elektrikli ürün ortaya koyabilirlerse, satış sonrası hizmeti ve ürünün kalitesi konusunda vatandaşı mağdur etmeyecek bir yol izleyebilirlerse yollarına taş koyacak değiliz o aşamada. Neticede ben sevme anlamında elektrikli otomobile karşı değilim, sadece siyasi propaganda uğruna gerçekçi olmayan hedeflerle milletin paralarını hiç etmelerine karşıyım. Dediğim gibi zor görünüyor, bu sektörün ne kadar acımasız ve hızlı gelişen bir sektör olduğunu bildiğimiz için bu yönetici profiliyle bu sektörün altından kalkılabilmesine inanmak kolay değil. Kalkabilirlerse alkışlarız tabii.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...