Yeni Honda Civic TypeR Geldi...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yeni Honda Civic TypeR Honda Türkiye'nin sitesinde 260.000 TL fiyatıyla yerini almış.

Sorgulamayı, meydan okumayı, her zaman daha iyi olmayı ve asla yerimizde saymamayı seviyoruz.

Honda mühendislerinin benimsediği bu ilkeler, şu ana kadar edindiğimiz tüm tecrübeleri ve geleceğe yönelik tutkularımızı Yeni Civic Type R’a aktarmamızı sağladı.

Baştan aşağı yeniden tasarladığımız Yeni Civic Type R, size mümkün olan en iyi sürüş keyfini sunmak üzere yola çıkmaya hazır.

ssssss-min.PNG
dddddd.PNG
aaaaaaa-min.PNG

ssssssssss-min.PNG


https://honda.com.tr/civic-typer/genel-bakis
 
2018’i bekle hele bir Türkiye’ye gelsin sonra görüşelim. Honda şuan bizim gibi performans meraklılarına çok avantajlı fiyatlar sunuyor. 1.5 Vtec RS HBler Almanya pazarında 30.000€’dan başlarken, Türkiye’de satılan tek donanım seçenekli aynı araç 110.000₺’na alınıyor. 2018’de manuel vites kutulu olanlar gelsin bu rakamlar daha da düşecek (yeni vergilendirmeleri hesaba katmıyorum). Honda’nın Türkiye’deki satış stratejisi muazzam iyi çalışıyor. Bunu şu güne kadar ne Renault, ne Ford ne de Opel yapabildi...

Honda'nın Civic RS için Türkiye satış fiyatlarının daha uygun olmasının belli başlı sebepleri var. Mesela Türkiye'de üretilmesi. Araç kotasının belki de Türkiye için daha çok olması vs. Bunu şu güne kadar Renault, ne Ford ne de Opel demenize de anlam veremedim. Satış rakamları ortada. Her sene en çok otomobil satan markalar bunlar.

Tamam Honda Türkiye'nin de katkısı var tabii fakat 260.000 TL az bir rakam değil. Rakipleri derken, önden çeker bir Hothatch'in rakipleri önden çeker diğer hothatchler değildir. Her hothatch rakibidir. Tabii Türkiye'deki zeka dolu vergilendirme sisteminden nasibini alan 4 çeker otomobiller, meydanları 2.0 litrenin altındaki önden çekerlere bırakıyorlar.

Ben şimdi ''normal'' fiyatlı C segmenti hothatch almak istiyorum, elimdeki rakipler nedir? Civic Type-R, Renault Megane RS (2.0 geleceği için), Leon Cupra, Golf GTI, Octavia vRS(geliyor mu bilmiyorum), 308 GTI bu kadar. Bunların arasında ise en pahalı olan Type-R gibi gözüküyor.(Golf GTI'ı tenzi ediyorum) Honda Türkiye elinden geleni yapmış olabilir, fakat hala az bir rakam yok karşımızda.

2.3 litrelik Focus RS, pahalı olan Golf R , uçuk fiyatlı A45 ve diğer abartı fiyatlı hothatch'ler maalesef Türkiye'de C segmenti hothatch almak isteyen bir insan için rakip değiller.

@Cenk hocamın dediği gibi, insanlar gazlamak için 320d gibi otomobillerin canını okuyacaklarına Type-R alsınlar. Hem de daha iyi bir fiyata. 320i artık satılmıyor, yerine 318d öneriyorlar. Fakat şunu da unutmamak lazım, Türkiye'de insanlar gazlamayı seviyor ama BMW ile gazlamayı daha çok seviyor. İnsanlar otomobillerinde sürüş zevkinden çok gösterişe önem veriyorlar. Bu sebeple durumlar bence hala aynı kalacak :(
 
Son düzenleme:
Honda'nın Civic RS için Türkiye satış fiyatlarının daha uygun olmasının belli başlı sebepleri var. Mesela Türkiye'de üretilmesi. Araç kotasının belki de Türkiye için daha çok olması vs. Bunu şu güne kadar Renault, ne Ford ne de Opel demenize de anlam veremedim. Satış rakamları ortada. Her sene en çok otomobil satan markalar bunlar.

Tamam Honda Türkiye'nin de katkısı var tabii fakat 260.000 TL az bir rakam değil. Rakipleri derken, önden çeker bir Hothatch'in rakipleri önden çeker diğer hothatchler değildir. Her hothatch rakibidir. Tabii Türkiye'deki zeka dolu vergilendirme sisteminden nasibini alan 4 çeker otomobiller, meydanları 2.0 litrenin altındaki önden çekerlere bırakıyorlar.

Ben şimdi ''normal'' fiyatlı C segmenti hothatch almak istiyorum, elimdeki rakipler nedir? Civic Type-R, Renault Megane RS (2.0 geleceği için), Leon Cupra, Golf GTI, Octavia vRS(geliyor mu bilmiyorum), 308 GTI bu kadar. Bunların arasında ise en pahalı olan Type-R gibi gözüküyor. Honda Türkiye elinden geleni yapmış olabilir, fakat hala az bir rakam yok karşımızda.

2.3 litrelik Focus RS, pahalı olan Golf R , uçuk fiyatlı A45 ve diğer abartı fiyatlı hothatch'ler maalesef Türkiye'de C segmenti hothatch almak isteyen bir insan için rakip değiller.

@Cenk hocamın dediği gibi, insanlar gazlamak için 320d gibi otomobillerin canını okuyacaklarına Type-R alsınlar. Hem de daha iyi bir fiyata. 320i artık satılmıyor, yerine 318d öneriyorlar. Fakat şunu da unutmamak lazım, Türkiye'de insanlar gazlamayı seviyor ama BMW ile gazlamayı daha çok seviyor. İnsanlar otomobillerinde sürüş zevkinden çok gösterişe önem veriyorlar. Bu sebeple durumlar bence hala aynı kalacak :(

Honda Türkiye’nin en iyi becerdiği husus performans ürünlerini pazara sokması ve üstündeki stratejiyi iyi yönetmesi. Yoksa binek olarak diğer firmalar zaten başı çekiyor, çok haklısın. Bende Focus’un 1.5 ecoboost’unun gelmesini çok isterim ama nedense Ford buna çok yanaşmıyor. Octavia vRS segment olarak rakipleri ama o da ne yazıkki özel siparişle çok yüksek fiyatlarda geliyor. @Cenk abinin belirttiği tamamen; acınası bir Türkiye gerçeği...
 
Honda Türkiye’nin en iyi becerdiği husus performans ürünlerini pazara sokması ve üstündeki stratejiyi iyi yönetmesi. Yoksa binek olarak diğer firmalar zaten başı çekiyor, çok haklısın. Bende Focus’un 1.5 ecoboost’unun gelmesini çok isterim ama nedense Ford buna çok yanaşmıyor. Octavia vRS segment olarak rakipleri ama o da ne yazıkki özel siparişle çok yüksek fiyatlarda geliyor. @Cenk abinin belirttiği tamamen; acınası bir Türkiye gerçeği...
Diğer firmalara nazaran özel bir hareket değil bu Civic Type-R'ı getirmek. Ford bile 2.3 litrelik Focus RS'i getiriyorken Türkiye'de Type-R satılmaması şaka gibi olurdu. Bence şu ana kadar performans adına yaptıkları en önemli hareket, NSX için kota kapmış olmaları.

Binek için daha iyi hamleler yapılabilir, zaten muhtemelen arka planda onlar bu işlere saatlerce kafa patlatıyordur. Yine de artık 1.6 atmosferik Civic'ler yerine 1.0 litrelik Turbolu Civic'leri görmeyi tercih ederim.
 
2lt bir spor araç... 260k para... Honda pahallı değil, rakipleri denkmiş işte..
Türkiyenin cılkı çıkmış... altı üstü C segementi bir spor araç alınıyor ya ... kaç kişinin kaç yıllık maaşı, gerçekten çok zücü ... birde buna yıllık 3k MTV vermek var :)

Her konu buraya bağlanıyor mağlesef...
 
Diğer firmalara nazaran özel bir hareket değil bu Civic Type-R'ı getirmek. Ford bile 2.3 litrelik Focus RS'i getiriyorken Türkiye'de Type-R satılmaması şaka gibi olurdu. Bence şu ana kadar performans adına yaptıkları en önemli hareket, NSX için kota kapmış olmaları.

Binek için daha iyi hamleler yapılabilir, zaten muhtemelen arka planda onlar bu işlere saatlerce kafa patlatıyordur. Yine de artık 1.6 atmosferik Civic'ler yerine 1.0 litrelik Turbolu Civic'leri görmeyi tercih ederim.

Buna benzer durumu Honda fanatiği bir arkadaşımla konuşmuştuk. “Vergilendirme de büyük fiyat farkları oluştur ayrıca” gibisinden. Sonra dedi ki; turbo motoru bile zar zor sundular, downsizing için çok zaman var [emoji51]
 
Buna benzer durumu Honda fanatiği bir arkadaşımla konuşmuştuk. “Vergilendirme de büyük fiyat farkları oluştur ayrıca” gibisinden. Sonra dedi ki; turbo motoru bile zar zor sundular, downsizing için çok zaman var [emoji51]

Bence "zar zor" dan çok, "zorunda" kaldılar..

Mevcut emulsiyon oranları buna hali hazırda zorluyorken, turbo araçların teknoloji ve entegrasyonu çok ilerletmesiyle performans olarakta geri kalmaya başladılar ve zorunda kalarak aşırı beslemeye geçtiler diye düşünüyorum.

Yüksek devirli motorlarda emülsiyon ile ilgili problemleri daha önce farklı analizlerde okumuştum ...
Genel bir sorun bu, Hondaya özgü değil .. Audi bir şekilde hallediyor bunu ama o aracın (R8) segementi ve hedef kitlesi de bambaşka ... bir Rx8 kaldı elde sanırım :) ... birde LFA :):)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kubilayevis
Buna benzer durumu Honda fanatiği bir arkadaşımla konuşmuştuk. “Vergilendirme de büyük fiyat farkları oluştur ayrıca” gibisinden. Sonra dedi ki; turbo motoru bile zar zor sundular, downsizing için çok zaman var [emoji51]
1.0 litrelik Turbo HB'ler için halihazırda avrupada mevcut. Onu Türkiye'ye getirmekten bahsediyordum.

1.0 litre benzinli Turbo; 130 beygir gücüne sahip.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kubilayevis
Mk4 focus st de 1.5 280 hp'lik bir motorla gelecek. Bu motor vergi avantajından dolayı diğer rakiplerinden daha uyguna fiyatlandırılacaktır. Normalde 2.0'dan aşağısı c liginin hothatch'lerin de pek hoşuma gitmiyor ama vergi mağduru ülkemizde en azından ' alınabilir ' bir yanı olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...