Ncap'in kriterleri sürekli değişiyor olsa bile bundan sadece Civic etkilenmiyor. Civic'e uyguladıkları testleri diğer markalara da uyguluyorlar, dolayısıyla negatif bir ayrımcılık söz konusu değil. IIHS'nin uyguladığı testlere pek güvenemiyorum, yetersiz bulmakla birlikte çok çelişkili görüyorum. Sebebi de Top Safety Pick verdikleri Civic'te diz hava yastığı yok, ancak diz hava yastığı olan A3 sedan ile aynı puanı almış. A3 small overlap front testinde diz yaralanmasının açıklamasında ; sürücünün alanındaki zarar azdı, yaralanma minimum seviyedeydi yazıyor. Civic'te ise orta düzeyde bir yaralanmanın olduğu yazıyor..Ancak ne hikmetse aynı puanı alıyorlar
. Ayrıca iihs çocuk koltuklarını teste dahil etmiyor. Ben bir çocuk sahibi olduğum için benim için önemli bir kriter açıkçası
Civic yolcu ve sürücü odaklı düşünüldüğünde zaten güvenli bir otomobil. Testlerde de bu açıkça görülüyor. Ancak benim seçim kriterlerim arasında çocuk güvenliği de var ve bu konuda bir çok markanın gerisinde kalmış. 4 yıldız almasının sebebi çocuk güvenliği, yolcu veya sürücü güvenliği değil.
Benim için aracın ne durumda olduğu değil içindekilerin ne durumda olduğu önemli