Yeni Honda Cİvic'in EuroNcap'ten 4 Yıldız Alması

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bir de ben otomobillere güvenlik testleri yapılmasın demedim ki, kriterler zırt pırt değişmesin dedim. Yoksa NCAP, IIHS ve GlobalNCAP'in yaptığı testlerin gayet önemli olduğunu düşünüyorum. Firmaların bunlardan ders çıkardığına da hemfikirim.
Bu konuda ben piyasada satışı devam eden otomobillerin her yıl tekrar teste girip puanlarının güncellenmesi gerektiğini düşünüyorum. Muhtemelen bahsettiğiniz sıkıntının en temiz çözümü bu olur.
 
Bu konuda ben piyasada satışı devam eden otomobillerin her yıl tekrar teste girip puanlarının güncellenmesi gerektiğini düşünüyorum. Muhtemelen bahsettiğiniz sıkıntının en temiz çözümü bu olur.
Onun için de zaman ve maliyet çok büyük problem olur herhalde. Yani 200 model var. Ayrıca yeni çıkanlar var. Bence bir kriterde sabit kalınması lazım. Sonuçta vücuda ne kadar zarar geliyorsa yüzde üzerinden değerlendirilen bir sistem. Hiç zarar vermeyeni 5 yıldız yapsınlar, %85 koruyanı 4 yapsınlar gittikçe azalsın. E o zaman kim 5 yıldız alacak diyebilirsiniz. E kimse almasın ne zararı var ki? Bir zaman gelecek ve otomobillerde kazalarda insanların burnu bile kanamayacak. O zaman versinler 5 yıldızlarını diye düşünüyorum...
 
Ben derdimi anlatamıyorum sanırım. Demek istediğim şey, şu an NCAP'in güvenli dediği otomobiller 3 sene sonra güvenli değil olarak sayılacaksa ne anlarım ben böyle işten? Güvenlik dediğinizin kriterinin değişmesi için ne olması lazım? İnsan vücuduna verdiği zarara göre ölçülen bir skalada insan vücudunun değişmeyeceğini biliyoruz. O zaman neden değişiyor bu kriterler? Desin ki hiç bir zarar vermeyene 5 yıldız veriyorum. Otomobiller de ne kadar az zarar veriyor olursa ona göre değerlendirilsinler.

Daha basit bir dille: Daha dün yolcunun çarpışma esnasında bacağına ciddi hasar veren otomobiller 5 yıldız alıyor iken, şu an neden 3 yıldız alıyorlar? Dün güvenlik önemli değil miydi? Yoksa insanlar mı değişti? Testlerin kriterlerinin zırt pırt değişmesi beni bir alıcı olarak kaygıya düşürüyor '' Ya bunu aldık da, NCAP 3 yıl sonra buna 3 yıldız diyecek. O zaman güvensiz otomobile mi biniyor olacağım?'' dedirtiyor insana. Güvenlik güvenliktir. Cana gelen zarar ilk dönem kriterlerinde sorun değilken, bugün mü sorun olmaya başladı?

Sanirim yazdiklarimi okumuyorsunuz.3 sene sonra otomobiller tekrar bir teste girmiyor ki ? O gunun sartlarindaki test kosullarinda guvenli sayiliyor. Ayrica satin aldiginiz otomobil 5 yil boyunca kullanildiginda ilk gunku kondisyonunda mi oluyor ? Metal yorgunlugu, curume, oksitlenme, parcalarin kullanim omurlerini doldurmasi ?? Bunlar bir etken degil mi ?
5 yil sonra bile ureticiler emniyet kemerlerinin degistirilmesini sart kosuyor. 5 yillik bir aractan bugunun otomobiliyle ayni saglamligi gostermesini nasil beklersiniz ki ?
ABS,ESP gibi ekipmanlar, diz hava yastiklari vs.. 2000'li yillarin basinda her arabada standart mi geliyordu ? Bugun bir standart haline donustu. Teknoloji gelismis, eskiden opsiyonel belki de listede bile olmayan donanimlar bugun standart hale gelmisler testin de buna gore degismesi gerekmiyor mu ?
Kriterlerin degisme sebebini belirttim. Buna gore firmalarda da seneryolar degisiyor. Kazalar sadece onden vurma, yandan vurma olarak gerceklesmiyor. Testi yapan firmalar da seneryolari degistirerek ve cesidini arttirarak otomobilleri teste tabi tutuyor. Bunda problem ne ?
Bir de ben otomobillere güvenlik testleri yapılmasın demedim ki, kriterler zırt pırt değişmesin dedim. Yoksa NCAP, IIHS ve GlobalNCAP'in yaptığı testlerin gayet önemli olduğunu düşünüyorum. Firmaların bunlardan ders çıkardığına da hemfikirim.

Bu benim dedigime geliyor.IIHS bugune kadar yapilmamis small overlap crash testi cikardi ve 2012 yilinda surucu kosesinden gelen darbeyi esas alarak otomobilleri teste soktu. Bugune kadar uygulanmayan bir seneryoydu ve cogu otomobil sinifta kaldi (Audi,Mercedes)
Sonra markalar buna dayanarak karoseri guclendirdiler. Markalar sunu mu diyecekti : Araclarimiz diger seneryolarda guvenli ancak bu cok sık karsilasilan bir seneryo degil zirt pirt kriterleri degistirmeyin
Gordugunuz uzere sonuc olarak bir kriter degisti ve markalar cuvalladi. Yolda yapilacak kazanin bir standardi yok
Umarim anlatabilmisimdir
Iyi forumlar
 
Bu konuda ben piyasada satışı devam eden otomobillerin her yıl tekrar teste girip puanlarının güncellenmesi gerektiğini düşünüyorum. Muhtemelen bahsettiğiniz sıkıntının en temiz çözümü bu olur.

5 yil once uretilen arac bugunun sartlarinda teste girerse sinifta kalir :)
 
Sanirim yazdiklarimi okumuyorsunuz.3 sene sonra otomobiller tekrar bir teste girmiyor ki ? O gunun sartlarindaki test kosullarinda guvenli sayiliyor. Ayrica satin aldiginiz otomobil 5 yil boyunca kullanildiginda ilk gunku kondisyonunda mi oluyor ? Metal yorgunlugu, curume, oksitlenme, parcalarin kullanim omurlerini doldurmasi ?? Bunlar bir etken degil mi ?
5 yil sonra bile ureticiler emniyet kemerlerinin degistirilmesini sart kosuyor. 5 yillik bir aractan bugunun otomobiliyle ayni saglamligi gostermesini nasil beklersiniz ki ?
ABS,ESP gibi ekipmanlar, diz hava yastiklari vs.. 2000'li yillarin basinda her arabada standart mi geliyordu ? Bugun bir standart haline donustu. Teknoloji gelismis, eskiden opsiyonel belki de listede bile olmayan donanimlar bugun standart hale gelmisler testin de buna gore degismesi gerekmiyor mu ?
Kriterlerin degisme sebebini belirttim. Buna gore firmalarda da seneryolar degisiyor. Kazalar sadece onden vurma, yandan vurma olarak gerceklesmiyor. Testi yapan firmalar da seneryolari degistirerek ve cesidini arttirarak otomobilleri teste tabi tutuyor. Bunda problem ne ?


Bu benim dedigime geliyor.IIHS bugune kadar yapilmamis small overlap crash testi cikardi ve 2012 yilinda surucu kosesinden gelen darbeyi esas alarak otomobilleri teste soktu. Bugune kadar uygulanmayan bir seneryoydu ve cogu otomobil sinifta kaldi (Audi,Mercedes)
Sonra markalar buna dayanarak karoseri guclendirdiler. Markalar sunu mu diyecekti : Araclarimiz diger seneryolarda guvenli ancak bu cok sık karsilasilan bir seneryo degil zirt pirt kriterleri degistirmeyin
Gordugunuz uzere sonuc olarak bir kriter degisti ve markalar cuvalladi. Yolda yapilacak kazanin bir standardi yok
Umarim anlatabilmisimdir
Iyi forumlar

Anlatamadınız, çünkü yazdıklarımı okumamışsınız. Kazaların seneryoları farklı olabilir evet, fakat içerideki hep insan. İnsana zarar vermeyen otomobiller 5 yıldız alsın, ne kadar az zarar verdiğine göre 4-3-2-1 diye gitsin.

ABS,ESP bilmemne sistemleri kimsenin umrunda değil, tek bir amaç var. İnsanların güvenliğini sağlamak. Güvenliğin bir kriteri var mıdır? İnsan eğer gerçekleştirilen seneryoda hiç yaralanmamışsa tam puan alsın araçlar. Ne kadar yaralanıyorsa ona göre puanlama yapılsın.

2009'da yapılan testlerde 5 yıldız alan araçların arka yolcularının kolunun kırılması o gün problem değilken, bugün mü problem oldu?

Ben 5 senelik otomobiller teste girsin demedim, lütfen yazdıklarımı dikkatle okuyun. Dediğim şey, 5 sene önce 5 yıldız verdiğiniz otomobil yeni kriterlerinize göre sınıfta kalıyor. Neden? İnsan hayatı o günlerde daha az önemliyken bugün mü değere bindi?
 
5 yil once uretilen arac bugunun sartlarinda teste girerse sinifta kalir :)
Bu da bir yanlış bilgi. NCAP 2009'da ilk testlerini yapıyorken E46'yı falan da teste soktu. 4 yıldız verdi hatta. Arada 10 yıl var tam. Volvo S60'ı düşünelim. Şimdi girse sizce 5 yıldızdan aşağı alır mı?
 
Anlatamadınız, çünkü yazdıklarımı okumamışsınız. Kazaların seneryoları farklı olabilir evet, fakat içerideki hep insan. İnsana zarar vermeyen otomobiller 5 yıldız alsın, ne kadar az zarar verdiğine göre 4-3-2-1 diye gitsin.

ABS,ESP bilmemne sistemleri kimsenin umrunda değil, tek bir amaç var. İnsanların güvenliğini sağlamak. Güvenliğin bir kriteri var mıdır? İnsan eğer gerçekleştirilen seneryoda hiç yaralanmamışsa tam puan alsın araçlar. Ne kadar yaralanıyorsa ona göre puanlama yapılsın.

2009'da yapılan testlerde 5 yıldız alan araçların arka yolcularının kolunun kırılması o gün problem değilken, bugün mü problem oldu?

Ben 5 senelik otomobiller teste girsin demedim, lütfen yazdıklarımı dikkatle okuyun. Dediğim şey, 5 sene önce 5 yıldız verdiğiniz otomobil yeni kriterlerinize göre sınıfta kalıyor. Neden? İnsan hayatı o günlerde daha az önemliyken bugün mü değere bindi?

Hemfikirim onemli olan insan guvenligidir
Ancak takdir edersiniz ki kaza dediginiz olguda sonsuz sayida seneryo ortaya cikiyor. Bu sonsuz sayida seneryoyu yapabilmelerinin de imkani yok. Dolayisiyla en sık gerceklesen seneryolar arasindan secim yapiyorlar. Atiyorum 2017 yilinda arastirmalarda cocuk koltugu ile alakali kazalarda ve kazalarda olumlerde normal seviyenin uzerinde bir artis var. Bunun testlere eklenmesi beni rahatsiz etmez, markayi da rahatsiz etmez. Civic de goruldugu uzere cocuklari korumada zayif kaliyor
 
Bu da bir yanlış bilgi. NCAP 2009'da ilk testlerini yapıyorken E46'yı falan da teste soktu. 4 yıldız verdi hatta. Arada 10 yıl var tam. Volvo S60'ı düşünelim. Şimdi girse sizce 5 yıldızdan aşağı alır mı?

Bunu Ncap'e dayanarak degil afaki yazmistim, bununla alakali bilgim yok. Kaynak paylasabilir misiniz
 
Hemfikirim onemli olan insan guvenligidir
Ancak takdir edersiniz ki kaza dediginiz olguda sonsuz sayida seneryo ortaya cikiyor. Bu sonsuz sayida seneryoyu yapabilmelerinin de imkani yok. Dolayisiyla en sık gerceklesen seneryolar arasindan secim yapiyorlar. Atiyorum 2017 yilinda arastirmalarda cocuk koltugu ile alakali kazalarda ve kazalarda olumlerde normal seviyenin uzerinde bir artis var. Bunun testlere eklenmesi beni rahatsiz etmez, markayi da rahatsiz etmez. Civic de goruldugu uzere cocuklari korumada zayif kaliyor
Ben bu seneryoları gerçekleştirmesinler de demedim. Testleri sıklaştırmasınlar da demedim. Neyse anlaşılan benim yazdıklarımı okumadan cevap veriyorsunuz. E hal böyle olunca da mantıklı bir tartışma tabanı olmuyor maalesef. Bence yazdıklarımı bir daha okursanız demek istediğimi anlarsınız. Fakat bu halde tartışmayı devam ettirmenin bir anlamı yok. İyi forumlar.


E46'nın testini de NCAP'ten bulabilirsiniz. (https://www.euroncap.com/tr/results/bmw/3-series/15538)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Ben bu seneryoları gerçekleştirmesinler de demedim. Testleri sıklaştırmasınlar da demedim. Neyse anlaşılan benim yazdıklarımı okumadan cevap veriyorsunuz. E hal böyle olunca da mantıklı bir tartışma tabanı olmuyor maalesef. Bence yazdıklarımı bir daha okursanız demek istediğimi anlarsınız. Fakat bu halde tartışmayı devam ettirmenin bir anlamı yok. İyi forumlar.


E46'nın testini de NCAP'ten bulabilirsiniz. (https://www.euroncap.com/tr/results/bmw/3-series/15538)

Okumamakla sucluyorsunuz da bahsettiginiz buysa sadece 2 kriterden teste girmis. Yani aracin yasini goz onunde bulundurarak donemin sartlarindaki guvenlik opsiyonlariyla teste sokmuslar. Bu tam bir guvenlik testi bile degil. 4 yildiz sadece yolcu guvenligine verilmis
2009 yilinda 4 kriterden teste giriyordu araclar. Yetiskin yolcu, cocuk yolcu, yaya ve guvenlik yardimcisi

Neyse fazla uzatmaya gerek yok farkli dusunuyoruz
Iyi forumlar
 
Bunların Volvo sayesinde olduğunu düşünüyorum. Güvenlikte çıtayı iyice yükselttiler. Aslında güvenli bir araba ama ufak tefek şeylerden puan kırılmış. Yine de bu seviyedeki bir arabanın 5 yıldız alması gerekirdi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...