Sanirim yazdiklarimi okumuyorsunuz.3 sene sonra otomobiller tekrar bir teste girmiyor ki ? O gunun sartlarindaki test kosullarinda guvenli sayiliyor. Ayrica satin aldiginiz otomobil 5 yil boyunca kullanildiginda ilk gunku kondisyonunda mi oluyor ? Metal yorgunlugu, curume, oksitlenme, parcalarin kullanim omurlerini doldurmasi ?? Bunlar bir etken degil mi ?
5 yil sonra bile ureticiler emniyet kemerlerinin degistirilmesini sart kosuyor. 5 yillik bir aractan bugunun otomobiliyle ayni saglamligi gostermesini nasil beklersiniz ki ?
ABS,ESP gibi ekipmanlar, diz hava yastiklari vs.. 2000'li yillarin basinda her arabada standart mi geliyordu ? Bugun bir standart haline donustu. Teknoloji gelismis, eskiden opsiyonel belki de listede bile olmayan donanimlar bugun standart hale gelmisler testin de buna gore degismesi gerekmiyor mu ?
Kriterlerin degisme sebebini belirttim. Buna gore firmalarda da seneryolar degisiyor. Kazalar sadece onden vurma, yandan vurma olarak gerceklesmiyor. Testi yapan firmalar da seneryolari degistirerek ve cesidini arttirarak otomobilleri teste tabi tutuyor. Bunda problem ne ?
Bu benim dedigime geliyor.IIHS bugune kadar yapilmamis small overlap crash testi cikardi ve 2012 yilinda surucu kosesinden gelen darbeyi esas alarak otomobilleri teste soktu. Bugune kadar uygulanmayan bir seneryoydu ve cogu otomobil sinifta kaldi (Audi,Mercedes)
Sonra markalar buna dayanarak karoseri guclendirdiler. Markalar sunu mu diyecekti : Araclarimiz diger seneryolarda guvenli ancak bu cok sık karsilasilan bir seneryo degil zirt pirt kriterleri degistirmeyin
Gordugunuz uzere sonuc olarak bir kriter degisti ve markalar cuvalladi. Yolda yapilacak kazanin bir standardi yok
Umarim anlatabilmisimdir
Iyi forumlar