Yeni insignia torque vectoring sistemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ulas79
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Enteresan bu bilgileri direk oradan paylaşmak. İnsanı durup dururken kıllandırır acaba akü bitiyo mu diye takıntı olur valla :D Gelsin bi test edelim bakalım, en merak ettiğim malzeme kalitesi ve süspansiyon konforu, geri kalan her şey 10 numara olacak gibi zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Opelci tayfa saldıracak ama dayanamıyorum. Hangi teknoloji olursa olsun, araba özgün değil... Tasarımı gibi ismi bile neredeyse BMW'den çalmışlar.
Ayrıca bu teknoloji yeni değil. Hatta @muhip'in anlattığı şekildeyse Golf ve Focus'takinden daha dandik bir sistem gibi duruyor... Diferansiyel yerine balata kullanmak değişik bir kafa, ucuzcu kafası.

Opel-Insignia_Grand_Sport-2017-800-09.jpg

BMW-6-Series_Gran_Coupe-2015-800-25.jpg
 
Opelci tayfa saldıracak ama dayanamıyorum. Hangi teknoloji olursa olsun, araba özgün değil... Tasarımı gibi ismi bile neredeyse BMW'den çalmışlar.
Ayrıca bu teknoloji yeni değil. Hatta @muhip'in anlattığı şekildeyse Golf ve Focus'takinden daha dandik bir sistem gibi duruyor... Diferansiyel yerine balata kullanmak değişik bir kafa, ucuzcu kafası.

Opel-Insignia_Grand_Sport-2017-800-09.jpg

BMW-6-Series_Gran_Coupe-2015-800-25.jpg

Araba ilk çıktığından beri arkası neye benziyor çok tanıdık geldi diyordum valla iyi bulmuşsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
süspansiyon konforu erenin testine göre aynıymış

Eren'in kullandığı aracın lastik jant ebatını bilmiyorum ama 175 kg hafif olduğu kesin, güncel kasadaki gibi 1650 kuru ağırlığa 19 inç jantla aynı konforu verirse gözümde efsane olur. Hala aklım almıyor bu ebata bu konfor ve virajda tren efektini nasıl yakaladıklarını.

Yeni kasaya bir tek jantları yakıştıramıyorum, en afilli jantımız bu, lansmanı bununla yapıyoruz diyorlarsa kötü. Bunu şimdiki kasanın sport ve sport+still'deki 19-20 inç jantlarına bakarak söylüyorum. Biraz sade ve garantici kalıyor yeni tasarım. Şimdikiler gibi diss atmıyor sanki.
 
Eren'in kullandığı aracın lastik jant ebatını bilmiyorum ama 175 kg hafif olduğu kesin, güncel kasadaki gibi 1650 kuru ağırlığa 19 inç jantla aynı konforu verirse gözümde efsane olur. Hala aklım almıyor bu ebata bu konfor ve virajda tren efektini nasıl yakaladıklarını.

Yeni kasaya bir tek jantları yakıştıramıyorum, en afilli jantımız bu, lansmanı bununla yapıyoruz diyorlarsa kötü. Bunu şimdiki kasanın sport ve sport+still'deki 19-20 inç jantlarına bakarak söylüyorum. Biraz sade ve garantici kalıyor yeni tasarım. Şimdikiler gibi diss atmıyor sanki.
Eren in testte testten çok tanıtıma benziyordu. Otoparkta @sinan abi el atınca her şey açığa çıkacak.
Jant konusunda bir çok seçenek var illaki sevdiğiniz bir tane çıkar Opel benzer boyutta jant değişimi ve renk için para almıyor diye biliyorum biz bu jantı kombinasyonu ile almıştık :)

DSC_0835.JPG
 
Eren in testte testten çok tanıtıma benziyordu. Otoparkta @sinan abi el atınca her şey açığa çıkacak.
Jant konusunda bir çok seçenek var illaki sevdiğiniz bir tane çıkar Opel benzer boyutta jant değişimi ve renk için para almıyor diye biliyorum biz bu jantı kombinasyonu ile almıştık :)

DSC_0835.JPG

Sizinkinde mesela 3 boyut var, lansmandaki jantlar dediğim gibi çok iddialı değil. Ha çoğu ismi lazım değil tutucu markaya göre yine şekil, orası ayrı :rolleyes:

İş yerinde olmasam Almanya konfigüratöründen bakıcam da giremiyorum şimdi. Eve gidince de bakasım gelmiyor, bi aracı kasasının son yılında alıp, aynı yıl içinde yeni kasanın pis pis yaklaşması da ne kötü duyguymuş arkadaş :D

Neyse konuyu baltaladık iyice. İlk defa girip de sondan okumaya başlayıp buraya gelenler, Muhip Beylerin yorumuna gidebilir, doyurucu ve espritesi kaliteli bir yazı şeettirmiş kendileri. Gelecek videolar için adeta mini bir yazı fragman yapmışlardır efenim.

Hans! :eek:
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Cumartesi günü sistemi geliştiren departmanın başındaki mühendisle beraberdim. Sistem ön ve arka difransiyelin şaft çıkışlarında clutch pack'lere sahip. Yani toplamda 4 tane clutch pack var ve adamın anlattığını yanlış anlamadıysam bunlar %100 engage-disengage yapabiliyorlar. Yani bütün tork ve güç tek tekere aktarılabiliyor ve diğer 3 clutch pack tamamen boşa alınabiliyor. Anlayacağınız tam anlamıyla bir 4 çeker sistem.

Bunun dışında adama hep merak ettiğim bir soruyu sordum. Bu clutch pack'ler consumable yani tükenebilir yedek parçalar mı? Belli bir km'den sonra servis görüp değişmeleri gerekiyor mu diye sordum. Bana tam bir gerizekalıymışım gibi baktı adam. Böyle itici bir bakışla clutch pack'in 7-8 adet balatadan oluştuğunu ve basınçlı yağ içerisinde olduğunu, kısaca aracın ömrü boyunca hiç tükenmeyeceğini söyledi. Çok agresif kullansak yani abuse etsek bile mi bitmez dedim. Bitmez dedi. Hiç mi bitmez? Bize de mi bitmez, yap abim bi güzellik falan dedimse de dinlemedi, clutch pack yağ içerisindeyse bitmiyormuş. Herif kendimi bok gibi hissettirse de güzelce açıklayarak hep aklımda olan bir soruyu cevaplamış oldu.

Bitmeyeceği kısmına bir Türk olarak inanmadım. Balata dediğin şey nasıl bitmez? O basınçlı yağ hiç ısınmayacak mı onun bir viskozitesi yok mu? Madem bu işler bu kadar kolay milletin dert yandığı DSG neden kuru tip? Sorular sorular..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...