HABER Yeni Toyota Yaris'in teknik detayları ortaya çıktı

Emrullah

Asfalt Kurutucu
45
Toyota, yeni Yaris’i piyasaya sürmeye hazırlanıyor.

Son yıllarda daha zevkli ve daha çevreci otomobiller üretmek için çalışan Japon otomobil üreticisi, yeni Yaris ile yepyeni bir sayfa açmaya hazırlanıyor.

Yeni Yaris, yepyeni motorlar ile geliyor!

Yıllar sonra WRC’ye yeni Yaris ile dönen Japon otomobil üreticisi, bu sürprizle otomobil tutkunlarını oldukça şaşırtmıştı. Ardından gelen Yaris hot hatch haberleri ise bu şaşkınlığı ikiye katlamıştı.

Son gelen haberler ise oldukça şaşırtıcı!

Japon otomobil üreticisinin yaptığı açıklamalara göre yeni Yaris, 1.5 litre hacmindeki yepyeni atmosferik motor ile piyasaya sürülecek.

110 beygir güç ve 138 Nm tork üreten bu motor, 0-100 hızlanmasını 11 saniyede tamamlayacak.

Toyota’nın yeni VVT-iE teknolojisini kullanacak olan bu yeni motor, 99 beygir gücündeki 1.33 litrelik atmosferik motorun yerini alacak.

Yerini alacağı 1.33 litrelik motora göre yüzde 12 daha ekonomik olacak olan bu motor, marka için birçok ilki de beraberinde getirecek.

Yapılan açıklamalara göre Toyota, yeni motorla birlikte ilk kez su soğutmalı egzoz manifoldu kullanacak. Bu sayede emisyon oranları da düşecek olan yeni Yaris, Euro 6 normlarını da çok rahat karşılayacak.

161 milyon dolarlık AR-GE çalışmalarının sonucunda ortaya çıkan yeni motor, Polonya’da üretilecek.

Yeni Yaris, turbo motorlara da yer verecek!

Bildiğiniz gibi yeni Yaris, WRC versiyonunda da kullanılan 1.6 litrelik turbo benzinli motor ile de satın alınabilecek. Ralli versiyonuna göre daha güçsüz olan bu motor, 210 beygirden fazla güç üretecek.

Diğer turbo motor ise herkesi şaşırtacak nitelikte!

Yeni Yaris, 1.0 litre hacminde turbo benzinli motor seçeneği de sunacak. Bu motorun güç verileri ise henüz belli değil.



Yeni Yaris’in boyutları da belli oldu!

Yeni Yaris, ilk kez TNGA platformunda üretilecek. Bu platform sayesinde yeni Yaris, 1010 kilogramlık ağırlığı ile selefinden en az 80 kg daha hafif olacak.

Yeni Yaris; 3945 mm uzunluğa, 1695 mm genişliğe ve 1500 mm yüksekliğe sahip olacak.

1 arasında 9

















Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
 
Son düzenleme:
Yeni Yaris satışa çıktı.

1.0'lık aynı motor hâlâ satılıyor.
1.33'ün yerine gelen 1.5'lik motorda 111bg 136nm tork var.
Donanımdan kısılmış yine. Önceki kasa fun special'da olan karartılmış arka cam, sis farı ve alaşım jant yenisinde yok. Onlar yerine yokuş kalkış desteği koyulmuş (ki hiç gerek yoktu).
1.6'lık Yaris TS gibi bir şey gelecek (Türkiye'ye gelir mi şüpheli) ama 1.0 turbo hakkında bilgi yok.

Yeni Yaris'in liste fiyatları:
1.0 Life: 53.250 TL
1.5 Fun Special: 59.400 TL
1.5 Fun Special MultidriveS: 66.150 TL
1.5 Style MDs: 83.870 TL
1.5 Style X-trend MDs: 82.340 TL

Önceki kasanın hibriti var o paraya (sprit donanım 81 bine), yazık günah. Çok pahalı. Fun special üstü alınmaz bence, onun bile cvtlisi pahalı.
1.5 yıl önce hibritin cool donanımı 57 bin liraydı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yeni Yaris satışa çıktı.

1.0'lık aynı motor hâlâ satılıyor.
1.33'ün yerine gelen 1.5'lik motorda 111bg 136nm tork var.
Donanımdan kısılmış yine. Önceki kasa fun special'da olan karartılmış arka cam, sis farı ve alaşım jant yenisinde yok. Onlar yerine yokuş kalkış desteği koyulmuş (ki hiç gerek yoktu).
1.6'lık Yaris TS gibi bir şey gelecek (Türkiye'ye gelir mi şüpheli) ama 1.0 turbo hakkında bilgi yok.

Yeni Yaris'in liste fiyatları:
1.0 Life: 53.250 TL
1.5 Fun Special: 59.400 TL
1.5 Fun Special MultidriveS: 66.150 TL
1.5 Style MDs: 83.870 TL
1.5 Style X-trend MDs: 82.340 TL

Önceki kasanın hibriti var o paraya (sprit donanım 81 bine), yazık günah. Çok pahalı. Fun special üstü alınmaz bence, onun bile cvtlisi pahalı.
1.5 yıl önce hibritin cool donanımı 57 bin liraydı.
HÖSSST atmosferik bitik motora 83870 tl. hadi oradan
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Bu sadece basit bir makyaj operasyonu değil mi? Platformu vs. gerçekten değişti mi?

Emin değilim ama sanırım üstte yazdığı gibi platform değişti. Aracın boyutunda (sadece boyunda aslında, 3950mm'den 3945mm'ye geriledi, genişlik ve yükseklik aynı) ve kilosunda değişimler var. Motor zaten tamamen değişti. 1.33'lük motorda 99hp 125nm tork vardı, yenisinde 111bg 136nm tork var. Yeni motor hem daha az yakıt tüketiyor hemde daha az co2 salınımı yapıyor (1.33'lük motorun karma salınımı 119gr/km iken 1.5'lik motorun 108gr/km).
 
Emin değilim ama sanırım üstte yazdığı gibi platform değişti. Aracın boyutunda (sadece boyunda aslında, 3950mm'den 3945mm'ye geriledi, genişlik ve yükseklik aynı) ve kilosunda değişimler var. Motor zaten tamamen değişti. 1.33'lük motorda 99hp 125nm tork vardı, yenisinde 111bg 136nm tork var. Yeni motor hem daha az yakıt tüketiyor hemde daha az co2 salınımı yapıyor (1.33'lük motorun karma salınımı 119gr/km iken 1.5'lik motorun 108gr/km).
Eğer gerçekten platform değiştiyse Toyota'ya diyecek bir şey bulamıyorum. Diğer markalar aynı platforma yeni iç ve dış tasarım yapıp yeni jenerasyon diye çıkarıyorlar, Japon dayılar da sinsice yeni nesil çıkarmış :)))) haberimiz yok. Millet de bakıp tıpkı benim gibi 'bu kaçıncı makyaj?' diyecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Eğer gerçekten platform değiştiyse Toyota'ya diyecek bir şey bulamıyorum. Diğer markalar aynı platforma yeni iç ve dış tasarım yapıp yeni jenerasyon diye çıkarıyorlar, Japon dayılar da sinsice yeni nesil çıkarmış :)))) haberimiz yok. Millet de bakıp tıpkı benim gibi 'bu kaçıncı makyaj?' diyecek.

Yeni kasa 2019-2020 deniyordu ne kadar doğru bilmiyorum. Mevcut kasanın ikinci makyajı bu, facelift olarak geçiyor yeni model olarak değil.

Bu kasanın ilk çıkışı:
api-model-year-image.ashx

Toyota-Yaris-Hatchback-2012_i03.jpg

2012_toyota_yaris_dashboard.jpg


İlk makyajı:
Yeni-Kasa-Toyota-Yaris-2015-01.jpg

Toyota_Yaris_2.jpg

2017-Toyota-Yaris-interior.jpg


İkinci makyajı:
Toyota-Yaris-2017-01.jpg

28ee2edd4b538b92c0857a6744d968612c786775.jpg

Toyota-Yaris-2017-865887.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yeni kasa 2019-2020 deniyordu ne kadar doğru bilmiyorum. Mevcut kasanın ikinci makyajı bu, facelift olarak geçiyor yeni model olarak değil.

Bu kasanın ilk çıkışı:
api-model-year-image.ashx

Toyota-Yaris-Hatchback-2012_i03.jpg

2012_toyota_yaris_dashboard.jpg


İlk makyajı:
Yeni-Kasa-Toyota-Yaris-2015-01.jpg

Toyota_Yaris_2.jpg

2017-Toyota-Yaris-interior.jpg


İkinci makyajı:
Toyota-Yaris-2017-01.jpg

28ee2edd4b538b92c0857a6744d968612c786775.jpg

Toyota-Yaris-2017-865887.jpg
Eğer platformu değiştiyse iç mekânın değişmemesi büyük ayıp.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Eğer platformu değiştiyse iç mekânın değişmemesi büyük ayıp.
Üstte sanırım değişmiş yazdım ama neye istinaden yazdım bende anlamadım. O yönde haber yok. Makyajda platform değiştiği pek görülmüş şey değil zaten. Araçtaki o biraz hafiflemede motor değişimi vs. diğer şeyler kaynaklıdır herhalde, motor değişti malum.

Ek 1: TNGA'ya geçildiğine dair bir kaynak varsa paylaşılırsa güzel olur. Şu Hindistan'da falan Asya pazarında satılan Yaris'in TNGA platformunda üretileceği haberinden başka bir şey göremedim.

Ek 2: Üstte yeni yaris'in çıkışı 2019-2020 yazmıştım. Az önce bir yerde okuduğuma göre Eylül 2019'da Fransa'da üretilmeye başlanması planlanıyormuş.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Üstte sanırım değişmiş yazdım ama neye istinaden yazdım bende anlamadım. O yönde haber yok. Makyajda platform değiştiği pek görülmüş şey değil zaten. Araçtaki o biraz hafiflemede motor değişimi vs. diğer şeyler kaynaklıdır herhalde, motor değişti malum.

Ek 1: TNGA'ya geçildiğine dair bir kaynak varsa paylaşılırsa güzel olur. Şu Hindistan'da falan Asya pazarında satılan Yaris'in TNGA platformunda üretileceği haberinden başka bir şey göremedim.

Ek 2: Üstte yeni yaris'in çıkışı 2019-2020 yazmıştım. Az önce bir yerde okuduğuma göre Eylül 2019'da Fransa'da üretilmeye başlanması planlanıyormuş.
Haber kaynaktan çevrilirken bir yanlışlık oldu heralde, küçük bir makyaj işte.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve Porsche
Haber kaynaktan çevrilirken bir yanlışlık oldu heralde, küçük bir makyaj işte.
Aynen öyle.
Dışta görülen makyaj var, bir de içeride sadece havalandırmanın tipi değişmiş (makyajlı Corolla'da da olan ilk Mercedeslerde gördüğümüz tip havalandırma). Üstte fotoğrafları koymuştum ama donanım seviyesine dikkat etmemiştim. İlk ikisinde analog klima son makyajlı fotoğrafta dijital klima var ama o donanıma göre değişiyor. Dijital ilk çıkanda da vardı, muhtemelen analog son çıkanda da vardır.

Ek: Japonya, Avrupa ve Amerika'da bizim ülkemizde de satılan Yaris satılıyor. Avrupa ve Amerika'da adı Yaris, Japonya'da ise Vitz (Rusya'da falanda Vitz'di ama son kasa oraya gitmedi diye biliyorum). Asya pazarında Yaris adı altında başka bir araba satılıyor. Yabancı kaynaklarda gördüğüm kadarıyla kimi yerde Yaris diye bundan bahsedilmiş kimi yerde Yaris diye Asya'da satılandan bahsedilmiş kimi yerde buradaki Yaris'ten Vitz olarak bahsedilmiş. Konu başındaki fotoğraflar mesela Japonya'dan herhalde, Vitz yazıyor. Bir de Yaris sedan var ki bazı ülkelerde Vios olarak satılıyor falan, iyice karma karışık hâl alır konu oraya hiç girmeyeyim. :)
 
Son düzenleme:
toyotaya içim bir türlü ısınmıyor. hem motorlar iyi değil aracın tasarımı iyi değil. malzeme kalitesi desen vasat. sorunuzluğuna laf edemem çok önemli de bu kadar eksi varken düşünmem bile
 
toyotaya içim bir türlü ısınmıyor. hem motorlar iyi değil aracın tasarımı iyi değil. malzeme kalitesi desen vasat. sorunuzluğuna laf edemem çok önemli de bu kadar eksi varken düşünmem bile

Her hangi bir markanın fanatiği değilim, geçmişten bugüne kadar ailecek farklı markalarda arabalarımız oldu öncelikle onu belirteyim. 7 yıldır Toyotaları az çok biliyorum, 3 farklı kasa Toyota'yı belirli süre kullandık/kullanıyoruz, kimisinide arkadaşlarımdan veya bayilerden deneme sürüşü kadarıyla biliyorum.
Yazdıklarınıza kendimce yorumum:
-motor iyi değil yorumu Toyota için kesinlikle katılmayacağım bir eleştiri. Geçmişten bu yana uzun yıllar sorun vermeden gayet iyi kondüsyon sergileyen motorlara sahip Toyotalar. Performansını beğenmiyorsunuzdur o başka, öznel bir yaklaşım olur o. Sizin tercih etmeme sebebiniz olabilir. Üstteki bitik atmosferik yorumuna da katılmıyorum. Atmosferik sevmiyorsanız almazsınız bu kadar basit bir çözümü var, herkesin beklentisi, zevki başka. Bu nedenle bu kadar farklı mallar var piyasada. 1.5lik motor yeni bir motor, üstte yazıyor zaten 161 milyon euroluk bir ar-ge sonucu ortaya çıktı. Adamlar alıp 20 yıllık motoru koyup satmaya çalışmıyor. Laf edilen Corollalardaki 1.6lar bile geçmişten bu yana güncellenen, yakıt tüketimi aşağı çekilen bir motor. Aynı motoru koyup satmak gibi bir durum söz konusu değil.
-tasarım öznel bir şey.
-malzeme kalitesini hangi anlamda ele aldığınızla alâkalı. Eğer sizin için önemli olan yumuşak malzeme, üst sınıf his vs. ise vasat kelimesi bile bazı modeller için az kalır. (premium donanım Avensis dışında çok beğendiğim bir Toyota yok) Ancak kaliteyi dayanıklılık olarak ele alırsanız gayet iyiler. Uzun yıllar kullanılan araçlarda bile tuşlarda soyulma, kırılma, çalışmama, havalandırma ızgarasında kırık, göğüste çatlak vs. bir şey nadiren rastlarsınız. Tabi kullanıcıya göre de değişir bu ama genel olarak böyledir zaten sert malzeme demek uzun ömür demek.
-sorunsuzluk algısının yerleşme nedeni zaten iyi değil dediğiniz motorlarının dert açmaması ve arabanın içinin uzun yıllar sonra bile gayet iyi durumda olması. Yoksa fabrikasyon sorunlar her markada olduğu gibi olabiliyor (bu forumda yazmıştım, koltukla ilgili bir sorun yaşadık ve garantiden sorun giderildi), olmasını çok yadırgamıyorum, her marka binlerce araba üretiliyor arada çıkabiliyor, o da benim veya kimin başına gelirse onun şanssızlığı. Olmasa daha iyi ama oluyor, o saatten sonra markanın yapması gereken malının arkasında durup müşterinin sorununu koşulsuz gidermek.