Öyle bir şey olursa satmaz. Fiyat konusunda rakiplerinden iyi olmalı ki ilk dönemde satış yapabilsin. Yeni çıkmış bir markaya kimse yüksek rakamlar ödemez.arge ve harcanılan bütçeye bakılırsa avrupa araç fiyatından pahalı olacak gibi
zaten elektrikli araç konusunda uzman elektrikli corolla üreten DMA bile tecrübesine rağmen alınmadı bu 5 li konsorsiyom a orası da oldu çiftlik bence araba üretseler dahi bir hayır geleceğini sanmıyorum yine tanıdık yandaş götürme usulü ileriliyor işler benceTesadüfe bakınız;
![]()
Bir babayiğit gitti - Otomobil Haberleri
Türkiye uzunca bir süredir “yerli otomobil” mevzuunu konuşuyor. Daha doğrusu konuşuyordu. Sonra TOBB’un organizasyonuyla ortaya 5 babayiğit diye anılan bir grup çıktı. 5 babayiğit arasında, otomobil işinde en tecrübeli ortak sayılabilecek bir isim ya da o ismin firması birdenbire “Su kaynattı”...www.haberturk.com
zaten elektrikli araç konusunda uzman elektrikli corolla üreten DMA bile tecrübesine rağmen alınmadı bu 5 li konsorsiyom a orası da oldu çiftlik bence araba üretseler dahi bir hayır geleceğini sanmıyorum yine tanıdık yandaş götürme usulü ileriliyor işler bence
Birde SAAB olayı var hatırlatmak isterim.![]()
Bence o ihtimal yok çünkü Diğer markalardan 5000$ pahalı dahi olsa o açığı vergi ile kapatmak çok kolayÖyle bir şey olursa satmaz. Fiyat konusunda rakiplerinden iyi olmalı ki ilk dönemde satış yapabilsin. Yeni çıkmış bir markaya kimse yüksek rakamlar ödemez.
Türkiye gibi bir ülkede yerli arabayı elektrikli yapmak çok mantıksız. Yeni kurulan bir firma için ilk etapta önemli olan adını duyurmak yani çok satmaktır.Bence o ihtimal yok çünkü Diğer markalardan 5000$ pahalı dahi olsa o açığı vergi ile kapatmak çok kolayYurtdışında 30.000$ olan bir elektrikli vergi ile 50.000$ olursa bak bakalim 40.000$ olmasına rağmen vergi avantajı ile nasıl satıyor.
Yerli otomobil yapılmalı desteklenmeli lakin bu iş DMA nin dediği gibi olmalı yoksa teşvik için lanetten birsey üretip itelerler olan ithale yönelene olur.
Gönlüm iyi bir yerli yapılırsa ithal den %100-200 vergi alınması yönünde olsa da şöyle bir gerçek var ki bu senaryoda yerli marka asla gelişmez çünkü rakibi olmaz
Avrupa birliği gümrük anlaşmaları sebebiyle farklı vergi alamazsın ithalden. Yerli elektrikli diye yuzde 15 vergi aliyorsan yabancidanda o kadar alınır. İçten yanmalı motor vergisi farklı tabi isterlerse yüzde 1000 alırlarBence o ihtimal yok çünkü Diğer markalardan 5000$ pahalı dahi olsa o açığı vergi ile kapatmak çok kolayYurtdışında 30.000$ olan bir elektrikli vergi ile 50.000$ olursa bak bakalim 40.000$ olmasına rağmen vergi avantajı ile nasıl satıyor.
Yerli otomobil yapılmalı desteklenmeli lakin bu iş DMA nin dediği gibi olmalı yoksa teşvik için lanetten birsey üretip itelerler olan ithale yönelene olur.
Gönlüm iyi bir yerli yapılırsa ithal den %100-200 vergi alınması yönünde olsa da şöyle bir gerçek var ki bu senaryoda yerli marka asla gelişmez çünkü rakibi olmaz