Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
652
Beğeni puanı
351
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Ben bundan başka bir anlam çıkartmadım. Anlamı siz çıkartıyorsunuz. Ben zaten üyenin bu söylemine ilişkin bir şey demedim.

Şu anda Türkiye'de yerli otomobil pili üretiliyor mu? Üretilmiyor. O zaman bu vergi Türkiye'deki bütün pillere uygulanmış sayılır. Nokta. Bu kadar basit. Bu vergi de bu sebepten ötürü şu anda yerli otomobil teşviğini artırmak için değil, tam tersine elektrikli otomobillerin genel anlamda ülkede yayılmasını engeller.

Bu da bizi çoğu konuda (özellikle hava kirliliği, emisyon) diğer ülkelerden geride tutar ve onlara yaklaşmamızı güçleştirir. Ben şu anda ülkede yerli otomobil pili üretiliyor olsa, zaten bu vergilendirmeye bir şey demem. O zaman daha önceden de söylediğim gibi, başka konular tartışılır.

Vergi çıkartmaktan kolay bir şey yok günümüzün yönetim sisteminde. VESTEL ilk pilleri banttan indirir, aynı gece vergiyi çıkartırsınız.

Benim konuştuğum ve üyenin görüşüne katılım nokta budur. Kendisinin söylediği cümleye ilişkin benim bir yorumum yok. Ama ben bu tartışmayı baştan sona 2 kez okudum, yerli otomobile köstek olunduğuna ilişkin bir söylem veya anlam çıkartamadım. Bir şeyden elbet bir anlam çıkartmak isterseniz, çıkartırsınız. O kolay. Ben objektif olarak uzaktan baktığımda göremiyorum.
Benim düşüncem objektif olmadığınız yönünde zira ben Paragrafta Anlam konusunu iyi bildiğini düşünen biri olarak o paragrafın bir üst mesajda yazdıklarımı gayet ifade ettiğini düşünüyorum bal gibi de Ey ahali elektrikli otomobil üretip devrim yapacak olanlar vergi getirip köstek oluyor demektir.

Tamamdır sizin fikriniz bu katılmasamda uzatmak istemiyorum
 

Berkin

Panpa
Yönetici
Admin
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,694
Beğeni puanı
11,432
Puanları
4,970
Yaş
23
Konum
Istanbul
Marka
Honda
Benim düşüncem objektif olmadığınız yönünde zira ben Paragrafta Anlam konusunu iyi bildiğini düşünen biri olarak o paragrafın bir üst mesajda yazdıklarımı gayet ifade ettiğini düşünüyorum bal gibi de Ey ahali elektrikli otomobil üretip devrim yapacak olanlar vergi getirip köstek oluyor demektir.

Tamamdır sizin fikriniz bu katılmasamda uzatmak istemiyorum
Yazdıklarımı iyi okumuyorsunuz, canınız sağolsun. O sizin görüşünüz. Tekrar yazıyorum, ben üyenin o cümlesiyle ilgili bir yorumda bulunmadım. Kendisi o cümlesi haricinde farklı açıklamalar da da bulundu ve ben kendisinin vergilendirmeyle ilgili olan görüşüne katılıyorum :)

Ben olayın biraz şu tarafına odaklanıyorum, sadece yerli elektrikli otomobil üretmek ile olmaz. Tabi ki yerli otomobil üretilsin ve buna özel teşvikler uygulansın, biz de böylece alalım. Ancak elektrikli otomobil bunun yanı sıra günümüz kaynaklarının hızlıca tükendiği dünyamızda bir an önce popülerleşmesi gereken bir araç tipidir. Yerli elektrikli araç üretmenin yanı sıra, markası ne olursa olsun başka elektrikli araçlarında bir an önce ülkemize girmesi gerekmektedir.

TOGG'un segmenti belirtildiği itibari ile üst segmenttir. Bu kapsamda düşük-orta gelirli vatandaşların bu aracı almakta sıkıntı çekeceğini düşünüyorum. İşte onlar için de, diğer markaların gerekli açığı kapatması gerekmektedir. Ancak eğer ucuz olması tasarlanan yabancı elektrikli araçlar ülkemize yüksek fiyattan girerse (vergilendirme sebebi ile) ve TOGG'da doğal olarak yüksek bir fiyatta olacağından ötürü vatandaş yine çareyi eski havayı kirleten dizel araçlarda bulacak.
 
Son düzenleme:

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,620
Beğeni puanı
19,603
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Özet: İthal pile vergi geldi, yerli pil yok, tüm pillere vergi geldi.

Ekleme: plakaların yazı fontu güzel olur inş
 
Son düzenleme:

mcb

Murat
Profesör
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
146
Beğeni puanı
280
Puanları
1,010
Yaş
33
Konum
Avusturya
Marka
Mercedes
Yazdıklarımı iyi okumuyorsunuz, canınız sağolsun. O sizin görüşünüz. Tekrar yazıyorum, ben üyenin o cümlesiyle ilgili bir yorumda bulunmadım. Kendisi o cümlesi haricinde farklı açıklamalar da da bulundu ve ben kendisinin vergilendirmeyle ilgili olan görüşüne katılıyorum :)

Ben olayın biraz şu tarafına odaklanıyorum, sadece yerli elektrikli otomobil üretmek ile olmaz. Tabi ki yerli otomobil üretilsin ve buna özel teşvikler uygulansın, biz de böylece alalım. Ancak elektrikli otomobil bunun yanı sıra günümüz kaynaklarının hızlıca tükendiği dünyamızda bir an önce popülerleşmesi gereken bir araç tipidir. Yerli elektrikli araç üretmenin yanı sıra, markası ne olursa olsun başka elektrikli araçlarında bir an önce ülkemize girmesi gerekmektedir.

TOGG'un segmenti belirtildiği itibari ile üst segmenttir. Bu kapsamda düşük-orta gelirli vatandaşların bu aracı almakta sıkıntı çekeceğini düşünüyorum. İşte onlar için de, diğer markaların gerekli açığı kapatması gerekmektedir. Ancak eğer ucuz olması tasarlanan yabancı elektrikli araçlar ülkemize yüksek fiyattan girerse (vergilendirme sebebi ile) ve TOGG'da doğal olarak yüksek bir fiyatta olacağından ötürü vatandaş yine çareyi eski havayı kirleten dizel araçlarda bulacak.
Nedense hep sözlerimizin anlaşılmadığını yazmak zorunda kalıyoruz. Burada bir kasıt olduğunu düşünmeye başladım. Yazdığım ve anlatmak istediğim şey aslında gayet net: verginin amacı sadece para toplamak. Bu da zaten az olan elektrikli araç piyasasını bitirmeye yol açıyor. Bu da elektrikli araç üretmek isteyen bir ülke için saçmalık. Hele de dünyanın hiçbir ülkesi bu tarz bir vergi koymazken iyice saçmalık. Hele otomobil piyasası can çekişirken daha da saçmalık. Daha nasıl anlatabilirim bilemiyorum ancak bildiğim bir şey var anlamak istemeyene bir şey anlatmak imkansız. Canları sağolsun bu kafayla Türkiye Vestel’in cep telefonu piyasasındaki dünya liderliği gibi elektrikli araç piyasasında da dünya liderliği alır. Umarım yanılan ben olurum hepimiz rahat rahat TOGG benzeri arabalara bineriz bir kaç yıla :)
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
652
Beğeni puanı
351
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Madem İthal bataryalara getirilen verginin doğruluğu tartışılıyor En başında da yazdığımı biraz açayım Bu konuda nasıl kötüler itibarsızlaştırırım tarzı bir bakış açısının tezahürü var. Plakadan pil vergisine gelebilmek için de zaten tam da böyle bir bakış açısına ihityaç var

Öncelikle Getirilen Bataryalara gümrük vergisi İthal edilecek elektrikli otomobilleri kapsamıyor burayı netleştirelim. Sonuç olarak otomobil bir bütün halinde geliyor ve bataryası ne kadar ondan ek vergi alacağız demiyorlar. Yani Ucuza gelecek olan ithal elektrikliler için değişen bir şey yok

Ayrıca Otomobil ihracatı, İthalatından fazla bir ülkeyiz. Ciddi miktarda üretim yapılıyor. Türkiye burada Vestel dışındaki yabancı firmalarada Batarya fabrikası kurun diyerek sopa gösteriyor. Zira Çinli firmalar bu konuda çok yavaş davranıyorlar. Devlet sadece yerli otomobile batarya üretmek istemiyor zaten Vestelde 500.000 araçlık bir kapasite öngördü. Üstüne sadece Vestel değil başka fabrikalara da ihtiyaç var çünkü yine Zorlu grubunun alt şirketi Meka Madencilik Avrupanın En Büyük Nikel-Kobalt İşletme tesisini kurdu kapasitesini de 4 kat arttırmayı planlıyor. Yine Meka Madencilik bataryalarda kullanılacak alternatif metaller için de İşletme Tesisleri yatırımı yapıyor.

Amaç para kazanmak olsa %1.3 gibi komik bir miktarda vergi getirilmezdi. Bunu anlayabilmek zor değil tıpkı Nasıl kötülerim nasıl istemem acaba nereden vursam derdine düşmenin zor olmaması gibi
 
Son düzenleme:

mcb

Murat
Profesör
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
146
Beğeni puanı
280
Puanları
1,010
Yaş
33
Konum
Avusturya
Marka
Mercedes
Madem İthal bataryalara getirilen verginin doğruluğu tartışılıyor En başında da yazdığımı biraz açayım Bu konuda nasıl kötüler itibarsızlaştırırım tarzı bir bakış açısının tezahürü var. Plakadan pil vergisine gelebilmek için de zaten tam da böyle bir bakış açısına ihityaç var

Öncelikle Getirilen Bataryalara gümrük vergisi İthal edilecek elektrikli otomobilleri kapsamıyor burayı netleştirelim. Sonuç olarak otomobil bir bütün halinde geliyor ve bataryası ne kadar ondan ek vergi alacağız demiyorlar. Yani Ucuza gelecek olan ithal elektrikliler için değişen bir şey yok

Ayrıca Otomobil ihracatı, İthalatından fazla bir ülkeyiz. Ciddi miktarda üretim yapılıyor. Türkiye burada Vestel dışındaki yabancı firmalarada Batarya fabrikası kurun diyerek sopa gösteriyor. Zira Çinli firmalar bu konuda çok yavaş davranıyorlar. Devlet sadece yerli otomobile batarya üretmek istemiyor zaten Vestelde 500.000 araçlık bir kapasite öngördü. Üstüne sadece Vestel değil başka fabrikalara da ihtiyaç var çünkü yine Zorlu grubunun alt şirketi Meka Madencilik Avrupanın En Büyük Nikel-Kobalt İşletme tesisini kurdu kapasitesini de 4 kat arttırmayı planlıyor. Yine Meka Madencilik bataryalarda kullanılacak alternatif metaller için de İşletme Tesisleri yatırımı yapıyor.

Amaç para kazanmak olsa %1.3 gibi komik bir miktarda vergi getirilmezdi. Bunu anlayabilmek zor değil tıpkı Nasıl kötülerim nasıl istemem acaba nereden vursam derdine düşmenin zor olmaması gibi
Madem İthal bataryalara getirilen verginin doğruluğu tartışılıyor En başında da yazdığımı biraz açayım Bu konuda nasıl kötüler itibarsızlaştırırım tarzı bir bakış açısının tezahürü var. Plakadan pil vergisine gelebilmek için de zaten tam da böyle bir bakış açısına ihityaç var

Öncelikle Getirilen Bataryalara gümrük vergisi İthal edilecek elektrikli otomobilleri kapsamıyor burayı netleştirelim. Sonuç olarak otomobil bir bütün halinde geliyor ve bataryası ne kadar ondan ek vergi alacağız demiyorlar. Yani Ucuza gelecek olan ithal elektrikliler için değişen bir şey yok

Ayrıca Otomobil ihracatı, İthalatından fazla bir ülkeyiz. Ciddi miktarda üretim yapılıyor. Türkiye burada Vestel dışındaki yabancı firmalarada Batarya fabrikası kurun diyerek sopa gösteriyor. Zira Çinli firmalar bu konuda çok yavaş davranıyorlar. Devlet sadece yerli otomobile batarya üretmek istemiyor zaten Vestelde 500.000 araçlık bir kapasite öngördü. Üstüne sadece Vestel değil başka fabrikalara da ihtiyaç var çünkü yine Zorlu grubunun alt şirketi Meka Madencilik Avrupanın En Büyük Nikel-Kobalt İşletme tesisini kurdu kapasitesini de 4 kat arttırmayı planlıyor. Yine Meka Madencilik bataryalarda kullanılacak alternatif metaller için de İşletme Tesisleri yatırımı yapıyor.

Amaç para kazanmak olsa %1.3 gibi komik bir miktarda vergi getirilmezdi. Bunu anlayabilmek zor değil tıpkı Nasıl kötülerim nasıl istemem acaba nereden vursam derdine düşmenin zor olmaması gibi
Ucuza gelen ithal elektrikliler diye bir şey yok zira dünyanın elektrikli otomobillere vergi alan tek ülkesiyiz :) Dolayısıyla dünyada en pahalı elektrikliler bizde. Bu durum TOGG’u da kapsamakta. Dediğiniz gibi bu konuda değişen hiçbir şey yok maalesef. Zaten markalar bu nedenle birçok modeli getirmiyor bile.

Otomobil piyasasında 1 milyondan 300bin’e gerileyen yıllık satış adedi, ikinci elin durumu ortada. Bizimle benzer nüfustaki Almanya’da sadece Aralık ayında satılan binek araç adedi bu. Bundan dolayı ihracatımız ithalattan fazla olabilir mi mesela? Bu kadar az araç satılan bir ülkede ihracatın ithalattan fazla olması ne kadar övünülecek bir durumdur? Kaldı ki burada da işler iyiye gitmiyor. VW yatırımı durdurdu. Honda çekildi vs.

Ayrıca Çin’in batarya üretiminde yavaş davrandığının kaynağı nedir? NIO (Çinli elektrikli araba üreticisi) tasarım şefi okul arkadaşım. Kendisine göre durum hiç de böyle değil örneğin. Tesla gigafactory yatırımları ile meşgul. Sadece Şangay Fabrikası’nda yılda 1.5 milyon araç (Model S, orta düşük menzilli 14 milyon araca kadar) kapasiteleri var. Yine Çin şu an batarya konusunda dünyanın %62 ile en büyük pazarı. Öyle ki 2025’te en az 5.9 milyon elektrikli araç için batarya üretimi yapacaklar. Geçen seneyi ise %9.3 büyüme ile kapadılar. Türkiye’deki ilk pil üreticisi olacak Zorlu Holding yani Vestel’in ise bu konudaki ortağı yine bir Çinli şirket GSR Capital. Bir şeyler söylerken destekli söylerseniz insanları yanıltmamış olursunuz. 2019 yılında dünyada satılan 2 milyon 209 bin 831 elektrikli aracın sadece 222’si Türkiye’de satıldı. Yani %0,01 küresel pazar payı var. 222 araç satılan bir pazarda sorarım kim altyapı yatırımı yapar?

Bütün bunlara rağmen ek vergide amacın para kazanmak değil de teşvik olduğunu savunduğunuz bir ortamda ben pes diyorum. Ek vergilerle teşviki savunabilmeyi zaten havsalam almıyor. Size mutlu mesut piyasalar.

TOGG bir gün piyasaya çıkarsa -ki gönülden isterim çıkıp bizi gururlandıracak işler yapmasını- o zaman görürüz bu savunduğunuz teşvikin ne işe yaradığını. Ben bu konuda yanılmayı çok isterim. Kötülemeye, itibarsızlaştırmaya falan da çalışmıyorum. Gördüğüm yanlışları söylüyor, hepimizin vergisi ile yapılan yatırımları dikkatli takip ediyorum. Bu da bir vatandaş olarak hoşunuza gitse de gitmese de en doğal hakkım.
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
652
Beğeni puanı
351
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Ucuza gelen ithal elektrikliler diye bir şey yok zira dünyanın elektrikli otomobillere vergi alan tek ülkesiyiz :) Dolayısıyla dünyada en pahalı elektrikliler bizde. Bu durum TOGG’u da kapsamakta. Dediğiniz gibi bu konuda değişen hiçbir şey yok maalesef. Zaten markalar bu nedenle birçok modeli getirmiyor bile.

Otomobil piyasasında 1 milyondan 300bin’e gerileyen yıllık satış adedi, ikinci elin durumu ortada. Bizimle benzer nüfustaki Almanya’da sadece Aralık ayında satılan binek araç adedi bu. Bundan dolayı ihracatımız ithalattan fazla olabilir mi mesela? Bu kadar az araç satılan bir ülkede ihracatın ithalattan fazla olması ne kadar övünülecek bir durumdur? Kaldı ki burada da işler iyiye gitmiyor. VW yatırımı durdurdu. Honda çekildi vs.

Ayrıca Çin’in batarya üretiminde yavaş davrandığının kaynağı nedir? NIO (Çinli elektrikli araba üreticisi) tasarım şefi okul arkadaşım. Kendisine göre durum hiç de böyle değil örneğin. Tesla gigafactory yatırımları ile meşgul. Sadece Şangay Fabrikası’nda yılda 1.5 milyon araç (Model S, orta düşük menzilli 14 milyon araca kadar) kapasiteleri var. Yine Çin şu an batarya konusunda dünyanın %62 ile en büyük pazarı. Öyle ki 2025’te en az 5.9 milyon elektrikli araç için batarya üretimi yapacaklar. Geçen seneyi ise %9.3 büyüme ile kapadılar. Türkiye’deki ilk pil üreticisi olacak Zorlu Holding yani Vestel’in ise bu konudaki ortağı yine bir Çinli şirket GSR Capital. Bir şeyler söylerken destekli söylerseniz insanları yanıltmamış olursunuz. 2019 yılında dünyada satılan 2 milyon 209 bin 831 elektrikli aracın sadece 222’si Türkiye’de satıldı. Yani %0,01 küresel pazar payı var. 222 araç satılan bir pazarda sorarım kim altyapı yatırımı yapar?

Bütün bunlara rağmen ek vergide amacın para kazanmak değil de teşvik olduğunu savunduğunuz bir ortamda ben pes diyorum. Ek vergilerle teşviki savunabilmeyi zaten havsalam almıyor. Size mutlu mesut piyasalar.

TOGG bir gün piyasaya çıkarsa -ki gönülden isterim çıkıp bizi gururlandıracak işler yapmasını- o zaman görürüz bu savunduğunuz teşvikin ne işe yaradığını. Ben bu konuda yanılmayı çok isterim. Kötülemeye, itibarsızlaştırmaya falan da çalışmıyorum. Gördüğüm yanlışları söylüyor, hepimizin vergisi ile yapılan yatırımları dikkatli takip ediyorum. Bu da bir vatandaş olarak hoşunuza gitse de gitmese de en doğal hakkım.
Türkçe Konu Anlatımlı bir kitap alıp Paragrafta Anlam çalışın derim zira siz yazılanları anlayamıyorsunuz. Tek bir noktada bu durumu örneklendirip cevap vermenin boşa olduğu sizinle olan iletişimi sonlandırıyorum.
Bakın Çinli firmalar Türkiyeye fabrika yatırımında yavaş davranıyor Türkiyeye. Kendi ülkelerinde yaptıkları yatırımları sağır sultan biliyor merak etmeyiniz.
Siz %1.3 lük vergi ile bitirilen elektrikli otomobil piyasası hikayenizi çocuklara anlatınız
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
İnfazcı
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
22,046
Beğeni puanı
59,521
Puanları
6,820
Yaş
31
Konum
Denizli
Marka
Opel
Anlaşılan konu bir yere varmayacak. Dönüp dolaşıp aynı yere geliyor. Bir adım ilerleme yok. Zaten başlıkla da alakasız.
Kilitliyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst