Yerli otomobil kapıda, beklentiler neler?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bakanlar otomobilleri üretmek için babayiğitlerin bulunduğunu, 4-5 ortaklı bir proje olduğunu söylüyorlar. Bu ay içerisinde de geniş çaplı bir lansman yapılacakmış.

Beklentiler neler?
Valla malum videoyu biliyorsunuz. Kamuflajlı Saab 9-3, 9-7 ve Cadillac BLS'leri medyanın gözüne sokarak ''yerli otomobil'' dediklerini de biliyorsunuzdur. Sonraki açıklamalarda ise aracın dış görünümünün değişebileceğini söylediler. Ben Otopark.com forumu sakinlerinin beklentilerini merak ediyorum. Buradaki çoğu insan, otomobille yatıp otomobille kalkıyor. Peki, yerli otomobil için beklentileriniz nedir?

Benimkiler:
NEVS firmasından alınan 9-3 ve 9-7 çok hafif makyajlarla sunulacak. Otomobilin aslında motorunun yerli olduğunu ve pillerinin çok başarılı olduğu söylenecek. Tamamen elektrikli bir model de olacak, hibrit de olacak. Fiyat 60 bin TL civarlarından başlayacak.

Bu lansman sürecine dair beklentilerimdi. Gelelim sonraki sürece. Otomotiv endüstrisi ilerlerken aslında doğru bir zamanda yapılan ''Devrim'' projesi, saçma sapan nedenlerle bitirilmişti. Elektrikli otomobil trenini kaçırmak istemeyen Türkiye'nin ilk şansı işte bu otomobiller. Fakat maalesef geç kalındı bile.

Tübitakla ilgili şüphelerim var maalesef. Ben bu tarz bir projede Otosan, Tofaş, Hexagon Studio (Karsan) gibi AR-GE çalışmalarına yıllarını vermiş firmaların yer almasını isterdim. Sonuçta Otosan'ın güncel olan Courier, Tofaş'ın Egea-Doblo, Karsanın ise Jest-Atak gibi otomobilleri var. Bu firmaların hepsi de aslında elektrik veya hibrit ünitelerle haşır neşir durumdalar. Daha hiç otomobil çıkarmamış Tübitak'tan beklentim pek yüksek değil. İnşallah yanılıyorumdur, inşallah mükemmel bir otomobil çıkarıp beni mosmor ederler. Çünkü Türkiye'nin gerçekten böyle bir otomobile ihtiyacı var.

Bunun dışında 9-3 çok güzel bir otomobil. Yeni donanımlar ve güzel bir elektrik motoru ile belki de piyasaya çok iyi bir alternatif olabilir.

Mesela servis ağı ile ilgili şüphelerim var, yıllardır Türkiye'de olan markaların bile her ilde servisi yok. Elektrikli otomobil gibi bakımı zor olan taşıtlarda durum ne olacak acaba?


Siz neler düşünüyorsunuz?
 
Ya hepsi iyi güzel de, benim aklıma hep şey takılıyor. Biz komünizmle yönetilen bir ülke değiliz ki Yerli Otomobil aşağı Yerli Otomobil Yukarı haber olup duruyor. Hani bi şirket grubu biz araba yaptık platformundan içindeki multimedyanın arayüzüne kadar biz ürettik der. O marka modele de devlet teşvik sunar vs. Bizim direk Devlet hizmeti gibi lanse edilen bişey var elimizde. PTT'den mi alıcaz arabayı çıktığında anlamadım ki. Bİr bana mı garip geliyor bu durum?
 
Ya hepsi iyi güzel de, benim aklıma hep şey takılıyor. Biz komünizmle yönetilen bir ülke değiliz ki Yerli Otomobil aşağı Yerli Otomobil Yukarı haber olup duruyor. Hani bi şirket grubu biz araba yaptık platformundan içindeki multimedyanın arayüzüne kadar biz ürettik der. O marka modele de devlet teşvik sunar vs. Bizim direk Devlet hizmeti gibi lanse edilen bişey var elimizde. PTT'den mi alıcaz arabayı çıktığında anlamadım ki. Bİr bana mı garip geliyor bu durum?
Hocam malum milyon tane sebepten dolayı kimse bu endüstriye kolları sıvayıp giremiyor. Girse ne kar edecek, hesap ortada. Elini attığı her yerde de abuk subuk bürokrasi de cabası. Yani hiçbir "babayiğit" buna bulaşmıyor haliyle.

Geriye ne kalıyor? Devlet zorbalığı! Aynen öyle, devlet eliyle, cebren, ittire kaktıra "yerli ve milli" otomobil yapıyoruz. Başka bir deyişle, "mutlu ol, bu bir emirdir!" Yersen!

 
bi b*ka benzemiyecek takır tukur plastik olacak heryeri doğru düzgün donanımı olmıyacak 3-4 üncü sınıf ülkelerin arabaları gibi bişey olacak. hatta belki hiç çıkmayacak bile.... umarım utanırım umarım utandırılırım
 
Ya hepsi iyi güzel de, benim aklıma hep şey takılıyor. Biz komünizmle yönetilen bir ülke değiliz ki Yerli Otomobil aşağı Yerli Otomobil Yukarı haber olup duruyor. Hani bi şirket grubu biz araba yaptık platformundan içindeki multimedyanın arayüzüne kadar biz ürettik der. O marka modele de devlet teşvik sunar vs. Bizim direk Devlet hizmeti gibi lanse edilen bişey var elimizde. PTT'den mi alıcaz arabayı çıktığında anlamadım ki. Bİr bana mı garip geliyor bu durum?
Yanlış algılıyorsunuz. 3 ya da 5 firma aranıyor. Devlet eliyle yapılabilecek bir şey değil. Zaten hiçbir ticari üretim Devlet elinde yapılamaz, yapılsa da başarılı sonuç alınamaz.
 
bi b*ka benzemiyecek takır tukur plastik olacak heryeri doğru düzgün donanımı olmıyacak 3-4 üncü sınıf ülkelerin arabaları gibi bişey olacak. hatta belki hiç çıkmayacak bile.... umarım utanırım umarım utandırılırım
Bir yerden başlasında sonrasında gelişir. Sonradan kurulan araç firmalarına bakarsanız rakiplerine göre kalite ve fiyat ucuzdur. Öncelikle marka algısı oluşturulmalı. Örneğin Hyundai'yi ele alalım. 70'lerde neydi şimdi ne? Halkın desteğini alamasaydı 10-20 senede tarihe gömülecekti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ali_tremonti
Bir yerden başlasında sonrasında gelişir. Sonradan kurulan araç firmalarına bakarsanız rakiplerine göre kalite ve fiyat ucuzdur. Öncelikle marka algısı oluşturulmalı. Örneğin Hyundai'yi ele alalım. 70'lerde neydi şimdi ne? Halkın desteğini alamasaydı 10-20 senede tarihe gömülecekti.
türkiyede zor dayı yaa. hani bi laf vardır ya türkiyede hiçbir başarı cezasız kalmaz diye. ha işte o yüzden pek umutlu değilim
 
Güzel taksi olur bunlardan.
Bence de güzel olur. Özellikle İstanbul'da engelli olan, 4 kişilik taksiye 5-6 kişi binen insan var.
Türk mühendisliği ile yapılmış, ÖTV muafı alabilecek, bu halkı 4 kapılı küçük sedan taksilerden kurtarabilecek bir proje. Neden yapılmıyor? ''Babayiğit'' mevzusu işte.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cagdas Cag
Güzel taksi olur bunlardan.
Arkadaslar bu araba zaten 2010-2011 de newyork ta taksi olarak kullanilmasi icin yapilan proje yarismasinda son 3 arac icerisine kalmayi basardi ama maalesef Nissan secilmisti.
http://newyork.cbslocal.com/2010/11/15/3-finalists-in-running-for-nycs-taxi-of-tomorrow/
Muhtemelen Turkiye ye uyarlanmama sebebi maliyetidir, malum usa standartlarina gore tasarlandigi icin. Ama yine de eger yarismayi kazansaydi seri uretime gecilip yapilacakti, TR de neden biraz daha eko versiyonunu yapamiyoruz anlamiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Arkadaslar bu araba zaten 2010-2011 de newyork ta taksi olarak kullanilmasi icin yapilan proje yarismasinda son 3 arac icerisine kalmayi basardi ama maalesef Nissan secilmisti.
http://newyork.cbslocal.com/2010/11/15/3-finalists-in-running-for-nycs-taxi-of-tomorrow/
Muhtemelen Turkiye ye uyarlanmama sebebi maliyetidir, malum usa standartlarina gore tasarlandigi icin. Ama yine de eger yarismayi kazansaydi seri uretime gecilip yapilacakti, TR de neden biraz daha eko versiyonunu yapamiyoruz anlamiyorum.
Bizim ülkeye, Ingilteredeki taksilerden lazım. Geniş ve ferah. Ben çok beğendim o taksileri. Bizimkilerle karşılaştırınca baya üstün kalıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer ve Cussler
Bizim ülkeye, Ingilteredeki taksilerden lazım. Geniş ve ferah. Ben çok beğendim o taksileri. Bizimkilerle karşılaştırınca baya üstün kalıyor.
Baku deki butun taksiler ondan simdi. London taxi diyorlar.
Hatta hepsinin sahibi de tek bir kisi o da benim eski patronumdu orda calisirken.
Eurovisionu kazandiktan sonra, bir sonraki sene yarisma orada duzenlenene kadar gecen surede butun sehrin cehresini degistirdiler. Nasil becerdiler bilmiyorum ama dunyanin en kotu suruculerine ve trafigine sahip bir ulke bir sene icerisinde yayalara yol veren avrupa ulkelerine dondu. Tabi caydirici ceza !!! yani rusvetin buyuk payi oldugunu da soylemek lazim :D Polis seni durdurduysa birsey koparmadan birakmaz tabi dayin yoksa :D
Eurovision_taxi_in_Baku.jpg
 
Son düzenleme:
Baku deki butun taksiler ondan simdi. London taxi diyorlar.
Hatta hepsinin sahibi de tek bir kisi o da benim eski patronumdu orda calisirken.
Eurovisionu kazandiktan sonra, bir sonraki sene yarisma orada duzenlenene kadar gecen surede butun sehrin cehresini degistirdiler. Nasil becerdiler bilmiyorum ama dunyanin en kotu suruculerine ve trafigine sahip bir ulke bir sene icerisinde yayalara yol veren avrupa ulkelerine dondu. Tabi caydirici ceza !!! yani rusvetin buyuk payi oldugunu da soylemek lazim :D Polis seni durdurduysa birsey koparmadan birakmaz tabi dayin yoksa :D
Eurovision_taxi_in_Baku.jpg
İstense 1 sene de bizim ülkede de değişir çoğu şey :) Taksiye bindiğimde ayağımı uzattım ve hala ön tarafta boşluk vardı. 1.80 boyum var, kısa da değilim. Bizim taksilere biniyorsun, klostrofobi azıyor resmen. Bagaj olayını söylemiyorum bile. Yarısını lpg tankı kaplamış.
 
Egea yı And abi çok beğenmişti ya, hep şey düşünmüştüm kesin bu mühendisler izliyorlar bunları insanların önemli bulduğu yerlere özen gösteriyorlar diye :D
Yerli araçları üretecek mühendisler umarım sesimizi duyuyorlardır.
İçten yanmalı motorların en az 30 senesi var benzinsiz OLMAZ.
Allasen her yerinden trim sesi gelmesin.
Aslında mantıklı olan batan markalardan birini alıp onun üzerinden devam etmekti. Saab 1 milyar dolara satıldı, Opel 3 milyar dolara. Tüpraş ın güncel değerinin yarısından az belki. Alıcaktı bu konsorsiyum Opel i paşa paşa. Başına eski başarılı CEO, tasarım ekibine eski pininfarina çalışanları, opc ye eski m departmanından arkadaşlar
FM de mi oynamadınız yaşlı ucuz yıldızları toplayacaksın işte
 
Arkadaslar bu araba zaten 2010-2011 de newyork ta taksi olarak kullanilmasi icin yapilan proje yarismasinda son 3 arac icerisine kalmayi basardi ama maalesef Nissan secilmisti.
http://newyork.cbslocal.com/2010/11/15/3-finalists-in-running-for-nycs-taxi-of-tomorrow/
Muhtemelen Turkiye ye uyarlanmama sebebi maliyetidir, malum usa standartlarina gore tasarlandigi icin. Ama yine de eger yarismayi kazansaydi seri uretime gecilip yapilacakti, TR de neden biraz daha eko versiyonunu yapamiyoruz anlamiyorum.
Babayiğit lazım, biri ''Yapın, üreteceğim'' dese emin olun çıkıp yapacak mühendisler onlar...
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Karsan bir babayiğit zaten, yarışmayı kazansaydı, üretime geçecekti.

İhale kazanılsaydı, New York için yüksek sayıda bir taksi üretimi olacaktı ve hepsi satılacaktı. Satılıp satılmama gibi bir kaygı olmayacaktı.
Şu an Karsan bu riski ülkemiz için alamıyor diye düşünüyorum. Bu kadar hazır, dünyanın belki de en büyük taksi ihalesine girmiş bir otomobili üretmemenin başka bir açıklaması olamaz :( Babayiğit dediğim o yani :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Egea yı And abi çok beğenmişti ya, hep şey düşünmüştüm kesin bu mühendisler izliyorlar bunları insanların önemli bulduğu yerlere özen gösteriyorlar diye :D
Yerli araçları üretecek mühendisler umarım sesimizi duyuyorlardır.
İçten yanmalı motorların en az 30 senesi var benzinsiz OLMAZ.
Allasen her yerinden trim sesi gelmesin.
Aslında mantıklı olan batan markalardan birini alıp onun üzerinden devam etmekti. Saab 1 milyar dolara satıldı, Opel 3 milyar dolara. Tüpraş ın güncel değerinin yarısından az belki. Alıcaktı bu konsorsiyum Opel i paşa paşa. Başına eski başarılı CEO, tasarım ekibine eski pininfarina çalışanları, opc ye eski m departmanından arkadaşlar
FM de mi oynamadınız yaşlı ucuz yıldızları toplayacaksın işte
Hocam FM yorumuna bittim,:D:D yaşlı kurtlardan genç bir yıldız oluşturmak ve Denizlispor'a kupa kaldırmak fantezisine bir tek ben sahip değilmişim.:D:pAma dediklerinize kesinlikle katılıyorum özellikle globalleşmiş bu dünyada yeni bir marka ile bazı şeyleri sıfırdan yapmak çok zor ama zamanında başarılı olmuş sesini duyurmuş SAAB ve Opel gerçekten mantıklı varsın adı Opel olsun dış ülkelere ve halkıma ucuzdan deli gibi satıp ülkeme para kazandırdıktan sonra...Bazen Hyundai'ye gıpta ile bakıyorum nereden nereye...İçten yanmalı motor seçenekleri bence de kesinlikle olmalı Türkiye henüz elektriklenmeye hazır değil ufaktan ufağa lazım...
 
  • Beğeni
Tepkiler: hakikionur
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...