HABER Yerli otomobili üretecek şirketler belli oldu!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Alcantara
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Emeklemeden yürümeye geçilmez. İşin özü yıllar alır, sorunsuza yakın bir araç yapımı. Bu kadar büyük bir pazarda kendimiz sıfırdan araç üretirsek ihracat yapamayızzz. Yerli müşteriler ise sorunlu diye almaz :D Ne kadar aramızda babayiğitler, vatanperverler olsa da almazlaarr. :) Devlet dairelerinde passat mı çekeyim yanlarına diyen valilerimiz, kaymakamlarımız var. Bu iş yaş gibi gözüküyor.
Aynen öyle iş baya yaş gözüküyor ancak ben yinede umudumu tüketmiyorum yoksa pazar yamyam hale gelmiş yerler o markayı:) Bu arada o kaymakam, vali olan kişilere de selamımı iletiyorum yoksa ban yerim:D

Hükümet Koç gibi bir devi küstürmeseydi Anadol efsanesi çoktan canlanmış olabilirdi. Bu grubun yapacağı araba yerine Koç grubunun tasarlayıp ürettiği Egea'yı almak daha mantıklı. Çünkü piyasaya ilk başta Symbol'den daha kaliteli bir araba çıkacağını sanmıyorum. Fakir müslüman ülkelere satılacak bir şeyler çıkar ortaya. Pat diye Avrupa'da satacak bir markayı daha Çin bile çıkaramadı.
Koç? Küstürmek? Yıllardır yapmayışlarının tek sebebi kendi ceplerini fazlasıyla düşünmeleri. Nasılsa hazır marka var, satışlarıda güzel neden maceraya atılsınlar ki? Ayrıca Koç'un Tofaş fabrikasıyla olan ilişkisi son buldu diye biliyorum üretimde. Pazarlama kısmına Koç bakıyor diye biliyorum ki yanlış olabilirim bilen varsa düzeltirse sevinirim. Yani Koç grubunun arabası diye bir şey yok ortada aslında.

Ali Ağaoglu gibi Otomobil aşıgı bir insan neden yok bu projede sorarım sizlere
Deniz kumu falan kullanır aman aman evlerden ırak :D
 
Son düzenleme:
[QUOTE="trkskbn, post: 200641, member: 2395"Koç? Küstürmek? Yıllardır yapmayışlarının tek sebebi kendi ceplerini fazlasıyla düşünmeleri. Nasılsa hazır marka var, satışlarıda güzel neden maceraya atılsınlar ki? Ayrıca Koç'un Tofaş fabrikasıyla olan ilişkisi son buldu diye biliyorum üretimde. Pazarlama kısmına Koç bakıyor diye biliyorum ki yanlış olabilir bilen varsa düzeltirse sevinirim. Yani Koç grubunun arabası diye bir şey yok ortada aslında.
[/QUOTE]
Koç hükümetin ekonomik ve sosyal politikaları yüzünden siyasetle yakın ilişkiler kurmamaya çalışıyor. Dediğim gibi Egea tamamiyle TOFAŞ tasarımı ve üretimi.
 
Koç akepeyle iş birliğine girmez hele hüsran olacağını düşünüyorsa hiç girmez. Koç bu ülkeden büyük. Batsa biz de batarız ki zaten battık mum dikilmiş olur:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Akaryakıt zamlarının nedeni belli oldu...

Ayrıca Turkcell ne alaka anlamadım. Onun yerine Tofaş veya Otosan gibi tecrübeli firmalarla çalışmak daha iyi olurdu.
Yıllarca Bu Milletin Parasını Abidik Kubidik Dandik Mallarla Yiyenlere Cobra Zırhlısını Kağıt Gibi Yapanlara Altay Tankını Devlete Faiş Fiyattan Teklif Edenlere Neden Bundan Sonra İş Vereyim Ki Zaten Yıllarca Ülkeyi Sömürdüler Halada Sömürüyorlar Yediler Şiştiler Doymadılar Hala
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Teslanın mühendislerine yüksek maaş versinler, bizim aracı geliştirsinler :D Yetişmiş eleman transfer edelim.
 
Akaryakıt zamlarının nedeni belli oldu...

Ayrıca Turkcell ne alaka anlamadım. Onun yerine Tofaş veya Otosan gibi tecrübeli firmalarla çalışmak daha iyi olurdu.
Turkcell aslında ilerinin teknolojisi olan iletişimli araçlarla ilgili katkı sağlayabilir. Bunların haricinde yine yazılım katkısında bulunabilir. Ayrıca araç içi infotainment sistemleri için özel bir paketi yok diye biliyorum. O konuda sırf bu arabaya özel bir paket oluşturabilirler.
 
http://www.hurriyet.com.tr/iste-yerli-otomobili-yapacak-firmalar-40630976 Kafamda deli sorular.
1-Yahu bu girişim bu işe baya baya 0 dan başlayacak gibi. E o zaman Saab platformlu çakma araç neydi diye sorma lazım. Cevabı basit, Tabi ki seçim yatırımıydı.

2-Peki bu 5 babayiğit hangi parayla yapacak bu işi? Devlet bankaları kredi mi verecek? Yoksa devletin bir garantörlüğü olacak mı? Geçmediğimiz köprüye para ödediğimiz gibi satılmayan araca da para ödemeyelim. Bu kalem beni çok kıllandırıyor.

3-Milliyetçilik, yerli/milli laflarını bir kenara bırakmak lazım. Hanginiz yerli ve milli diye I Phone yerine Vestel telefon alıyor. Madem yerli ve milli olacak önce devlet büyüklerimiz S 600'lerden inip yerli aracı kullansınlar.

4- Deneme sürüşleri 2019'da yapılacakmış. 2019'da 3 tane seçim vardı değil mi? Umarım yanılırım.

5-Elektrikli/hibrit araç olacak mı soru işareti, bana göre ilk aşamada konvansiyonel bir araç üretmek daha mantıklı. Evet olay elektriklilere dönüyor ama ülkemizde ve yakın çevremizde (Orta Asya, bir kısım Afrika ülkesi, Balkanlar/ Rusya bizim pazarımız, gidip hedefi Avrupa falan yaparlarsa başarılı olma şansı yok) elektrikli araçların yaygınlaşmaya başlaması uzun süreler alacaktır.

6-Bu yerli otomobil işini öne sürüp de Koç'a laf çakmaya çalışanlara bir tarafımda gülüyorum.
 
Abi bnim anlamadığım bir nokta var daha doğrusu beklediğim test ettikleri saab platformundaki kamuflajlı araçları tanıtılacak diye falan bekliyorum. Aracın tamamen tanıtılıp bitmesinden ziyade motor-donanım vs bişeyler göstereceklerini araçlardan bilgi beklerken babayiğit grubunu kurdular. Tamam bu bilinen ve beklenen bir şeydi ama abi bunca zaman ortalıkta gezinen kamuflajlı araçlar neydi test ediyoruz ediyoruz. Yerli araçların yayılması için fiyatının uygun olmasından ziyade önce devlet bütün araçlarını yerli yapacak daha sonra milleten yönelmesini bekleyecek benim düşüncem böyle bu arada bu grubun içine Turkcell girmesine sevindim.
 
Özellikle otomotivde deneyimli olan karsan ve anadolu grup gibi firmaların işin içinde olması sevindirici. Yalnız sektör içindeki yıllarını vermiş insanlarda bmc ile ilgili duyduklarım hiç iç açıcı değil, inş bu projede işler farklı olur.

İlla %100 yerli olayına takılmamak lazım. Sonuçta bu işlerin birinci kuralı "teknoloji neredeyse gidip alcaksın". Önce o teknolojiyi kullanıp öğreneceksin, sonra geliştireceksin, sonra daha iyisini sen yapacaksın. Bu işler 10 yıllar alır, almalıdır da.

Malum çalıştığım firma bu 5 şirketten biri. O sebeple onunla ilgili yorum yapmak istemiyorum, sormazsanız da sevinirim. Sonuçta sohbet farklı yerlere çekilebilir.

Yalnız 2021 tarihi hayatta yakalanamaz. 2023 yakalanırsa başarıdır.

Bir de bu arabadan, safkan bir spor araba veya hothatch falan kesinlikle beklenmemeli. Daha çok doblo tarzı ticariler, b-c segmenti arasına sıkışmış sedanlar falan çıkar ortaya. İnşallah bu iş devamlı olursa, 15 yıl gibi bir sürede bugünkü hyundai ye yakın bir çizgi yakalanbilirse, çok büyük başarı olur.
 
4- Deneme sürüşleri 2019'da yapılacakmış. 2019'da 3 tane seçim vardı değil mi? Umarım yanılırım..

Malesef aklıma başka hiçbir ihtimal gelmiyor... Tamamen seçim yatırımı. 15 sene önce şu an yapılan girişimlerin yapılmaması için ne engel vardı? Fetö vardı, dış mihraklar vardı izin vermiyorlardı di mi.

Ben ayrıca, "150 milyar verdim es ikibin aldım, bunda bu vareks ekzoz olazak, bu araba yere yakın olmak zorunda" diyen kekonun yerli arabaya bineceğine de inanmıyorum.
 
Ben ayrıca, "150 milyar verdim es ikibin aldım, bunda bu vareks ekzoz olazak, bu araba yere yakın olmak zorunda" diyen kekonun yerli arabaya bineceğine de inanmıyorum.

yanlız haklıydı. dünyada neredeyse herkes s2000'e abart egzoz koyar. videolarına bakabilirsiniz:D ben o karadenizli biraderin söylediklerine hiç kızmadım çünkü adam haklıydı. deve hörgüç hikayesi bu ülkenin sözlük tanımıdır. o adam bu isyanı yapıyorsa arabaya binmek için akıttığı onca paradan ötürüdür. 150k vermese benzine 5.50 vermese vergisine 2000tl vermese herşey bu kadar pahalı olmasa belki cam filmi diye egzoz diye ağlanmazdı. kim bilir..
 
Son düzenleme:
O kadar kısa vadede 0 dan araç çıkmaz...
Bir "şey" çıksa bile inanın bu forum dahilindeki kimse, hatta halkın büyük çoğunluğu çıkan aracı kullanmaz.. 3-5 daha koyup alırım Japon, Koreli, Fransız der geçer...

Kolay işler değil bunlar.. özellikle 0 dan yapma işi ..
Belirli güvenlik, çevre, tüketim, konfor ve performans metriklerini tuttursalar dahi devlet tarafından alım aşamasında çok önemli teşvikler olmaz ise yine tercih edilmeyecektir diye düşünüyorum.

Her halikarda eğer teşvik olmayacaksa bu kadar kısa vade, hatta önümüzdeki 5-7 yıl içinde sınıfının ortalamlarında bir araç çıkması bence imkan dahilinde değil.

Saab platformunun ne kadar esnek olabileceğinden emin değilim lakin ben olsam, belki daha güncel bir platformu satın alıp, ilk aracı onun üzerinde çıkartır, hem daha hızlı satışa çıkar, hem ilk yıllarda oluşacak büyük Arge maliyetlerini azaltırdım. Bu araç hali hazırda satılmaya başlandığında ise çok büyük firmaların yapabildiği gibi ayrı bir platform üzerinde çalışmaya başlar, gerçekten %100 yerliyi o zaman düşünürdüm.
 
Hali hazırda DMA elektrikli motor üretiyor. Evet araç üretmiyor ama var olan bir teknolojisi var. Git adamlarla anlaşma yap ortak bir ürün çıkartmaya çalış. İlla bu işi dünyaları yeniden yaratıyormuşçasına sunmak gerekmiyor. Ama bizim halkımız şovu sevdiğinden oyunu buna göre oynuyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreozukan