Yetkili Servislerin Değişen Politikası Hk.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
30
Marka
Yok
Selamlar,
Vw passat aracımı yetkili servise götürmek istediğim için bakım fiyatı ve değişen parçaların fiyatını sordum, yağ yağ filtresi ve tapa 1900₺, hava ve poleni sorduğumda artık 2 bakımda bi değiştiğini söylediler, şimdi akıllarda 2 soru, bunlar bizi eskiden mi öpüyodu şimdi mi öpüyolar?
 
Eskiden de öpüyorlardı, şimdi de öpüyorlar değişen bir şey yok. Bölge farklılığı adı altında çok değişik uygulamalar yapılabiliyor. Ford'da ecoboost için triger değişimi teknik broşürde ve misal Almanya'da 10 yıl / 240 bin km derken, Türkiye'de 5 yıl / 90 bin km gibi bir kriter öne sürülüyor yetkili serviste. Kapalı alanda muhafaza edilen, toz, kir, yağmur gibi şeylerden etkilenmeyen bir yapıya bölge farklılığı deyip başka ömür biçersin ama bu değişken kullanım koşulları ve şartlarında ancak belli bir miktar ömür farkına sebep olur normal şartlarda. Söylenen değer aralıkları öyle bariz ki aradaki farkı anlamak mümkün değil. Anlayacağın distribütörler işlerine geldiği şekilde bunu ayarlıyor. Haricinde hava ve polen filtreleri masraflı kalemler değiller pek. O yüzden bu filtrelerin en azından her yıl değiştirilmesi düşüncesindeyim.
 
Selamlar,
Vw passat aracımı yetkili servise götürmek istediğim için bakım fiyatı ve değişen parçaların fiyatını sordum, yağ yağ filtresi ve tapa 1900₺, hava ve poleni sorduğumda artık 2 bakımda bi değiştiğini söylediler, şimdi akıllarda 2 soru, bunlar bizi eskiden mi öpüyodu şimdi mi öpüyolar?
aynısı bu cumartesi mercedes de başıma geldi. sadece yağ ve yağ filtresi dediler. 7.2 litre yağ + yağ filtresi değiştirdiler. kalana gerek yok dedi mengerler
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Selamlar,
Vw passat aracımı yetkili servise götürmek istediğim için bakım fiyatı ve değişen parçaların fiyatını sordum, yağ yağ filtresi ve tapa 1900₺, hava ve poleni sorduğumda artık 2 bakımda bi değiştiğini söylediler, şimdi akıllarda 2 soru, bunlar bizi eskiden mi öpüyodu şimdi mi öpüyolar?
Öpücükten kısmazlarsa bir daha öpecek kimse bulamayacaklarını fark etmişlerdir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Valla passatı yetkiliye götürcektim, vazgeçtim, kendi ustama götürcem, adam gibi poleni vs de değişsin
2013 model b7 passatı ben de 180k bakımı gelene kadar yetkili servise götürdüm. Fakat son bakımı ve bundan sonraki bakımları ben de artık özel serviste yaptırıyorum. Yetkili servis ciddi şekilde fahiş olmaya başladı. Ek olarak yeni politikaları da çok saçma. Sanırım müşteri baya azaldığı için ayda 1 beni ücretsiz check-up için arıyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve sabri28
Bu saçmalıklara Hyundai yetkili de katıldı,ben zaten 65 binde beri dışarda kendi parçalarımla yaptırıyorum.Adamlar o kadar lakayıt o kadar tok ki anlatamam,servis sorumlusuyla birbirimize giriyorduk son bakımda arabanız 4 ileri dediği ben de hayır CVT dediğim için,4 ileri tamam desem yanlış yönlendirecek.Randevu alıp gidiyorsun hayır almadınız alsaydınız biz şimdi o parçayı nereden getirtelim diyorlar.Her servis böyle bir tutum sergilemiyor ancak fiyat politikaları aynı.Üstelik kullandığı parçalarda kalitesiz,vag grubunda elle tutulur en azından motor yağı var,onlar da 5W30 u tüm motorlara çakıp geçiyorlar ama en azından kaliteli bir yağ kullanıyorlar Edge Pro LL serisi,Helix Ultra serisi gibi.Hyundaide bir bayiye gidiyorsun yarı sentetik 10W30 u 1.6 turboya koyuyorlar,başka bayi Magnatec koyuyor,diğeri Petrol Ofisi koyuyor standartta yok.Vag grubu gibi 30 binde bir filtre değiştirmiyorlar ancak malzemeler kaliteli değiller.Vagta madem filtreleri 30 binde değiştiriyor,aynı olayı motor yağında da yapsınlar da görelim,madem gerek yok boşa para vermesin insanlar.

Yetkili servise orijinal parça veya değişmesi lazım olan,garantili değişim isteyip kazıklanmayı kabul etmek dışında asla uğramamak lazım bu devirde,adam silkmeye yer arıyor hepsi,aynı zamanda da müşteri ilişkilerinden yoksun,teknik imkanlar sunmayan bir yapıları var.Örneğin,aracı 3-5 gün kalması gerekenlere madem o kadar para veriyorlar ikame araç ver ki seni tercih etmek için bir nedenleri olsun.Tabii ki öyle bir şey de yok.
 
Evimizin aracı 2017 VW Jetta var, aynı olayı banada söylediler. İlk sahibiyiz hep yetkiliye götürdüm. Son gittiğimde bundan sonra 2 bakımda bir hava ve polen filtresinin değişeceğini söylediler. Ve inanılmaz fiyat istiyorlar. Bende bundan sonra yetkili servis defterini kapatıyorum ve kendi ustama götürmeye dönüyorum.

1.900 TL'ye hadi diyelim 300 TL yağ filtresine yazdılar, 100 TL de tapaya yazdılar, 1.500 TL kaldı. 5w30 yağ koyuyorlar zaten o da castrol marka. 4 litre koyuyorlar 375 TL yağın litresine para alıyorlar yazık günah.


1.4 TSI 125HP CZC Motor Jetta için sanayide bakım maliyeti şu şekilde bu arada;
Mann Marka Yağ, Hava, Polen ( Mann markanın yeni teknoloji olan polen filtresinden) - 650 TL
LiquiMoly 4200 5w30 Yağ - 670 TL
İşçilik - 300 TL

1.620 TL toplamda ücret veririz, ve en güzel şekilde bakım yapmış oluruz. Servisin 1.900 TL'lik işini daha uyguna getirmiş ve daha fazla şey yaparız.


He bu fiyatı aşağı da çekebilir miyiz çekeriz tabi. Mesela polen filtresini yine mann alırız ama normal alırız 140 TL oradan kısarız. Yağdan kısıp 100 TL daha aşağıya indirebilirsiniz belki de daha aşağı ama sağlıklı olmaz. Filtreyi Filtron marka kullanırsınız aşağıya çekilir vs. giderde gider.
 
Evet bugün bakıma girdim sanayide, size sadece hava filtresinin fotografını koyuyorum, 2 bakım gidicekmiş bu filtre…
89F5488C-35EA-44B7-9A30-B5E82C3D1A8A.jpeg
 
Evet bugün bakıma girdim sanayide, size sadece hava filtresinin fotografını koyuyorum, 2 bakım gidicekmiş bu filtre…
Ekli dosyayı görüntüle 40493
Gitmez.. Söylediğim gibi her yıl en az 1 kez değiştirilmesi gerekir. Hele bizimki gibi hava kirliliğini çok olduğu ülkelerde, büyük şehirlerde yaşayanların yılda 2 kez bile değiştirmesi gerekebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28 ve RYAN7R