Yol Tutuş ve Sürüş Hissiyatı: Ford Focus mu BMW 1 Serisi mi?

hoodie54

Profesör
8 Ara 2019
93
1
51
1,020
balıkesir
Marka
Nissan
Yeni ford focus ve yeni bmw1'i kıyaslarsak, yol tutuş ve sürüş hissiyatı açısından hangisi daha iyi ?
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Yeni BMW 1 tüm cazibesini kaybetti bana göre her halükarda torsiyon olmayan Focus'a yönelirim, fazladan para vermeye gerek yok, hele şu an hiç gerek yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hangi versiyonlar ? Yeni 1'in surusu yabanci medyada cok begeniliyor. Karsilastirilacak focus'un kurulumu onemli. St-line bagimsiz suspansiyonlu versiyonun sasi ve direksiyon tepkilerinin biraz daha eglenceli oldugunu soyleyenler var. Bazi kaynaklar da denk goruyorlar. Ama focus'un diger versiyonlari bmw 1 kadar surus sunamiyor. Ote yandan bmw 1'e m paket suspansiyon ya da adaptif suspansiyon donanimlari da alinabiliyor.

Yani burada surus karsilastirmasi icin kurulumlar onemli. Focus'un surus olarak bmw 1'den biraz daha fazla eglence sunabilecegi tek kurulum st line bagimsiz suspansiyonlu versiyonu.
 
Son düzenleme:

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
"Aşk 3 harftir, BMW RWD olur" düz mantığıyla yaklaşmamak lazım. İkisini de kıyaslayacak kadar süren varsa sağlıklı yorum gelecektir.
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,067
6,945
5,020
github.com
Marka
BMW
Önden çekere gelince hemen tü kaka yapmaya gerek yok. Bmw bu işe yeni başlamadı, yıllardır sürüş kalitesiyle ve dinamikleriyle otomobil endüstrisinde çığır açan MINI'lerde imzaları var. 1 serisi arkadan itişken segmentinde hem sayı olarak hem de sürüş kalitesi olarak tekti. Şu an güncel üretilen 1 serileri önden çeker olmasına rağmen fizik kuralları çevresinde dinamikleri oldukça başarılı otomobiller. Kaldı ki bmw önden çekere geçmesinin bu kadar eleştirilmesini anlayamıyorum cidden. En iddalı rakiplerinden A serisi c premium olmasına rağmen torsiyona geçmişken üstelik o kadar albenili çizgilere sahip muazzam bir otomobil üretmelerine rağmen tabir caizse "symbol" motoru koyarak sokaktan geçerken bana göre tüm o beyaz atlı prens balkabağına dönüşüyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bahsi geçen 1 serisi m sport olmayan standart süspansiyonlarsa katılabilirim
Boyle bir karsilastirma bulamadim acikcasi. M suspansiyon Turkiye'ye gelmiyor. Yurt disinda satiliyor. Sertliginden dolayi biraz kotu geri bildirim aldigindan tercihlere cok eklemiyorlarmis. Ama m suspansiyonun ve adaptif suspansiyonun surusu cok degistirecegi dusunuldugunde onu normal focus'la kiyasa dahil etmedim. Hatta st line'da ki suspansiyonla bile kiyaslamadim cunku daha sert kuruluma sahip. M suspansiyonlu 1'in o konuda ki dengi ancak focus st olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Hangi versiyonlar ? Yeni 1'in surusu yabanci medyada cok begeniliyor. Karsilastirilacak focus'un kurulumu onemli. St-line bagimsiz suspansiyonlu versiyonun sasi ve direksiyon tepkilerinin biraz daha eglenceli oldugunu soyleyenler var. Bazi kaynaklar da denk goruyorlar. Ama focus'un diger versiyonlari bmw 1 kadar surus sunamiyor. Ote yandan bmw 1'e m paket suspansiyon ya da adaptif suspansiyon donanimlari da alinabiliyor.

Yani burada surus karsilastirmasi icin kurulumlar onemli. Focus'un surus olarak bmw 1'den biraz daha fazla eglence sunabilecegi tek kurulum st line bagimsiz suspansiyonlu versiyonu.

Bence bunlar dahi Focus alınması için yeterli bir neden.Denk veya yakın bile olsa, yani aradaki farkın anlaşılmayacak seviyede olması yeterli bir neden.Premium adı altında amblem alınacaksa iş başka tabii.

Önden çekere gelince hemen tü kaka yapmaya gerek yok. Bmw bu işe yeni başlamadı, yıllardır sürüş kalitesiyle ve dinamikleriyle otomobil endüstrisinde çığır açan MINI'lerde imzaları var. 1 serisi arkadan itişken segmentinde hem sayı olarak hem de sürüş kalitesi olarak tekti. Şu an güncel üretilen 1 serileri önden çeker olmasına rağmen fizik kuralları çevresinde dinamikleri oldukça başarılı otomobiller. Kaldı ki bmw önden çekere geçmesinin bu kadar eleştirilmesini anlayamıyorum cidden. En iddalı rakiplerinden A serisi c premium olmasına rağmen torsiyona geçmişken üstelik o kadar albenili çizgilere sahip muazzam bir otomobil üretmelerine rağmen tabir caizse "symbol" motoru koyarak sokaktan geçerken bana göre tüm o beyaz atlı prens balkabağına dönüşüyor.


1 serisi adı altında yapılmasını yanlış buluyorum, 1 serisini 1 serisi olarak ya bıraksın ya da üretimini sonlandırsın. Ama Yeni 1 serisi mantığı ''yav kardeşim biz yıllar önce 2 Serisi Gran Tourer isimli bir MPV çıkardık ayrıca X1-X3 gibi önden çeker ciplerimiz var, bunu değerlendirelim artık 1 serisini de böyle yapalım'' dediği zaman bence eleştiriyi hak ediyor yoksa BMW ''bilmem ne'' serisi adı altında istediği kadar satsın, ki X serisi ile yıllardır satıyor.Kimsenin X serisini eleştirdiği yok :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bence bunlar dahi Focus alınması için yeterli bir neden.Denk veya yakın bile olsa, yani aradaki farkın anlaşılmayacak seviyede olması yeterli bir neden.
Yani salt surus zevki - fiyat dengesine bakacak oldugumda bmw'de m suspansiyon veya adaptif suspansiyon olmadigi surece ben de st line focus alirim. Suspansiyon donanimi degisirse eger o zaman isler de degisebilir.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Önden çekere gelince hemen tü kaka yapmaya gerek yok. Bmw bu işe yeni başlamadı, yıllardır sürüş kalitesiyle ve dinamikleriyle otomobil endüstrisinde çığır açan MINI'lerde imzaları var. 1 serisi arkadan itişken segmentinde hem sayı olarak hem de sürüş kalitesi olarak tekti. Şu an güncel üretilen 1 serileri önden çeker olmasına rağmen fizik kuralları çevresinde dinamikleri oldukça başarılı otomobiller. Kaldı ki bmw önden çekere geçmesinin bu kadar eleştirilmesini anlayamıyorum cidden. En iddalı rakiplerinden A serisi c premium olmasına rağmen torsiyona geçmişken üstelik o kadar albenili çizgilere sahip muazzam bir otomobil üretmelerine rağmen tabir caizse "symbol" motoru koyarak sokaktan geçerken bana göre tüm o beyaz atlı prens balkabağına dönüşüyor.
Normalde ben de boyle dusunuyorum. Defalarca demisimdir kimse cla'yi, a hb veya sedani elestirmiyor torsiyonlu diye ama bmw'nin kaderi ford ile ayni bu konuda. Kimse a serisinden ya da audi a3'ten surus keyfi beklemiyor ama bmw 1 veya focus oldugunda bu beklentiye girilince elestiriler de altyapisal degisikliklere geliyor.

Sonuc olarak bakildiginda her iki markanin modeli de hala iyi surus keyif sunabiliyor. Bmw'nin cekis farkindan dolayi artik arkadan tahrikli surus ozelliklerinden dogan zevk unsurlarini vermesi zor. Ama kaynaklar, bu yeni kurulumdaki surusun hala zevkli oldugunu, hatta viraj limitlerinin arkadan tahrikli versiyondan daha iyi oldugunu soyluyorlar.
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,067
6,945
5,020
github.com
Marka
BMW
Bence bunlar dahi Focus alınması için yeterli bir neden.Denk veya yakın bile olsa, yani aradaki farkın anlaşılmayacak seviyede olması yeterli bir neden.Premium adı altında amblem alınacaksa iş başka tabii.




1 serisi adı altında yapılmasını yanlış buluyorum, 1 serisini 1 serisi olarak ya bıraksın ya da üretimini sonlandırsın. Ama Yeni 1 serisi mantığı ''yav kardeşim biz yıllar önce 2 Serisi Gran Tourer isimli bir MPV çıkardık ayrıca X1-X3 gibi önden çeker ciplerimiz var, bunu değerlendirelim artık 1 serisini de böyle yapalım'' dediği zaman bence eleştiriyi hak ediyor yoksa BMW ''bilmem ne'' serisi adı altında istediği kadar satsın, ki X serisi ile yıllardır satıyor.Kimsenin X serisini eleştirdiği yok :)
Yıldızın hakkaten yıldız olduğu dönemlerdeki zamansız tasarımlarını ve mühendisliklerini bir kenara koy. Diğer tarafa da sırf "maliyet hesabı" için giriş segmentindeki otomobilinde konfor ve yol tutuş gibi oldukça önemli ögelerde büyük söz sahibi süspansiyon sistemini koy. İçinde bulunduğumuz durumdan ben de memnun değilim. Hatta konuyu geniş spektrumda tartışmak gerekirse Ferrari gibi "yarışmak için araba satan" bir firmanın modern dünyanın trendlerine uyum sağlamak ve kar sağlamak amacıyla SUV modeli çıkarmak üzere olduğu bir zaman dilimindeyiz. Yani 1 serisi aslında bu köklü değişim tablosunun çok küçük bir parçası hatta pixeli. Ben de isterdim hala eskisi gibi hiç eskimeyen ölene kadar gidecekmiş gibi hissetiren ve aynı zamanda zarafetli mühendisliğiyle şımartan Mercedes'ler, sırf sürüş zevki için aküyü bagaja koyan BMW'yi görebilmeyi fakat içinde bulunduğumuz zamanda üzgünüm ama bunları istemek artık lüks
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Yıldızın hakkaten yıldız olduğu dönemlerdeki zamansız tasarımlarını ve mühendisliklerini bir kenara koy. Diğer tarafa da sırf "maliyet hesabı" için giriş segmentindeki otomobilinde konfor ve yol tutuş gibi oldukça önemli ögelerde büyük söz sahibi süspansiyon sistemini koy. İçinde bulunduğumuz durumdan ben de memnun değilim. Hatta konuyu geniş spektrumda tartışmak gerekirse Ferrari gibi "yarışmak için araba satan" bir firmanın modern dünyanın trendlerine uyum sağlamak ve kar sağlamak amacıyla SUV modeli çıkarmak üzere olduğu bir zaman dilimindeyiz. Yani 1 serisi aslında bu köklü değişim tablosunun çok küçük bir parçası hatta pixeli. Ben de isterdim hala eskisi gibi hiç eskimeyen ölene kadar gidecekmiş gibi hissetiren ve aynı zamanda zarafetli mühendisliğiyle şımartan Mercedes'ler, sırf sürüş zevki için aküyü bagaja koyan BMW'yi görebilmeyi fakat içinde bulunduğumuz zamanda üzgünüm ama bunları istemek artık lüks
Madem memnun değilsin işte sen tepki göster ben tepki göstereyim belki bir işe yarar, şöyle düşünen kesim çok az bir yüzdeye sahip olduğundan geliyor başımıza ne geliyorsa.:)Sadece Türkiye'de bunu benim dememle değişmez ama karınca misali maksat safım belli olsun.

DVLSI5VWkAAPmpZ.jpg


Yani salt surus zevki - fiyat dengesine bakacak oldugumda bmw'de m suspansiyon veya adaptif suspansiyon olmadigi surece ben de st line focus alirim. Suspansiyon donanimi degisirse eger o zaman isler de degisebilir.


Tabii ki de salt sürüş zevkine bakılacak BMW ''Sheer Driving Pleasure'' diye pazarlamıyorlar mı?O zaman hakkını versinler. Veremiyorlarsa da devri Focus'a veya başka sürüşü zevkli araca verirler hakkını.Limitin yüksek olmasıyla aracın zevkli olması apayrı şeyler.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
çünkü sürüş zevki sadece yanlamaktan ibaret...
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,067
6,945
5,020
github.com
Marka
BMW
haticeden neticeye gelmek gerekirse
f/p olarak bakarsak ben focus diyorum
genel anlamda 1 serisi
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
1 serisi adı altında yapılmasını yanlış buluyorum, 1 serisini 1 serisi olarak ya bıraksın ya da üretimini sonlandırsın. Ama Yeni 1 serisi mantığı ''yav kardeşim biz yıllar önce 2 Serisi Gran Tourer isimli bir MPV çıkardık ayrıca X1-X3 gibi önden çeker ciplerimiz var, bunu değerlendirelim artık 1 serisini de böyle yapalım'' dediği zaman bence eleştiriyi hak ediyor yoksa BMW ''bilmem ne'' serisi adı altında istediği kadar satsın, ki X serisi ile yıllardır satıyor.Kimsenin X serisini eleştirdiği yok :)

20 yıl önce 1 diye bir seri de yoktu. Günler geçiyor, şirketler değişiklikler yapıyor. :D
Yılların Eclipse'i Eclipse Cross oldu, Puma neydi ne oldu. RWD'yken FWD olmuş ne olacak, başarılıysa sorun yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Tabii ki de salt sürüş zevkine bakılacak BMW ''Sheer Driving Pleasure'' diye pazarlamıyorlar mı?O zaman hakkını versinler. Veremiyorlarsa da devri Focus'a veya başka sürüşü zevkli araca verirler hakkını.Limitin yüksek olmasıyla aracın zevkli olması apayrı şeyler.
Belki bundan 1-2 yıl önce forumda bir focus başlığında bana gelen yorum üzerine şu yorumu yapmıştım; artık tüm markalar yüksek maliyet getiren tüm sürüş unsurlarını üst segmentlere ya da özel modellere ayırıyor. Ulaşılabilir segmentlerde ulaşılabilir modeller artık belli ödünlerle herkese hitap edebilen daha az maliyetli, daha çok ihtiyacı karşılayan ' genel ' otomobiller olma yolunda ilerliyor. Normal markalardan ileri seviye sürüş bekleyen müşteriler için hothatch versiyonları üretiyorlar. Premium modeller de keza daha ileri sürüş bekleyenler için daha üst segmentlere yönlendiriyor ya da normal markalarda olduğu gibi hothatch versiyonları çıkarıyor. Bu durum sadece bmw'ye özel bir değişim değil.

Güncel piyasada bmw 1 serisi hala arkadan tahrikli olarak üretilmeye devam etseydi onu potansiyel 2 son beklerdi; ya rakiplerinden geri kaldığı için üretimi artık durdurulurdu ki c ligi için bu mümkün değil, ya da bu nesilde değil ama bir sonraki nesilde mecburen önden tahrikliye geçerdi. Bu değişimin tercihini emin ol bmw yetkilileri yapmıyor. Burada önemli olan tüm değişim geçiren otomobiller içinde hala onların arasından sıyrılıp sürüş adına iyi bir şeyler sunabilen modellerin olması.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım