Zorlama Otomobiller

alptamer

Profesör
995
Marka
BMW
Dün gece kafayı yastığa koyunca aklıma nedense saçma sapan otomobiller geldi. Zorlama otomobiller: Üretilmesi tamamen gereksiz olan, aynı markada çok daha iyi alternatifleri varken zorlanarak çıkartılmış otomobiller. Bunlar kötü arabalardır vs. demiyorum. Gerek yokken yapılmış otomobiller. Ben şimdi aklıma gelen 3 tanesini yazacağım, siz de aklınıza gelen zorlama otomobilleri yazarsanız belki keyifli bir başlık çıkar. Her otomobilin neden zorlama olduğunu da yazarsanız, itiraz edenler neye itiraz edeceklerini daha iyi bilebilirler.

1. CLA Shooting Brake: Arka tarafı gerçekten rezalet derecede sıkışık olan Coupe'den devrilmiş havasında bir otomobil aslında CLA. Gidip bunun yanında bir de Station Wagon'unu yaptılar. Yahu kardeşim C Estate var, B- Serisi var. Aynı platformda ürettiğin bir Hatchback de var A serisi diye. Neden!?


2. Range Rover Evoque Cabrio: Range Rover alacak adam ne ister? Lüks ve arazi kabiliyeti. Cabriolet ve tek kapılı bir evoque neden var bu hayatta anlamış değilim. SUV'ların bagaj avantajını da kullanamıyor oluyorsunuz. Gereksizlik akıyor bence otomobilden. Neden!?



3. BMW 4 Serisi GranCoupe: F32'yi görsel olarak en çok beğenen insanlardan biri olabilirim. Bayılıyorum otomobile. Yine de 4 kapılı bir versiyonunu çıkarmanın anlamı nedir ki? Yahu 4 serisi dediğimiz araba zaten 3 serisinin coupesi değil miydi? Neden durup dururken 3 serisine rakip çıkardınız ki? Hacim desen daha az, arkası daha dar. Bagaj desen pek bir fark yok. Sadece tasarım için belki de 3 serisinin önünü kestiler. Bu arada 4 serisine bayılırım, GranCoupe'si de gayet güzel. Bir gün almak isterim. Sadece, Neden!??
 
Aslında mantıken bakarsak gerçekten gereksiz araçlar var.Ama işin içine duygu, zevk girince her aracın bir alıcısı oluyor.Mesela örnekteki Cla Shooting Brake bana gore gerçekten gereksiz ve (bence) çok çirkin olmasına rağmen alan var.Gönül ota da konar...
 
image.jpeg
image.jpeg
 
Zamanının özgün tasarımlı bir hatchback arabasını zorlayarak sedan yaptıklarında pek hoş olmadı.
upload_2019-3-10_3-23-58.png


Mercedes'in şehir otomobili konseptiyle C sınıfına girişi böyle olmamalıydı. W176 kasanın bu kadar tutulmasındaki en büyük pay muhtemelen ilk çıkan W168 kasanındır. Ardından gelen W169 da genel olarak aynı tarz tasarıma sahip olduğu için aşağıdaki pozu unutturamadı. Böyle bir arabadan sonra eli yüzü düzgün bir premium c sınıfı Mercedes'i millet yıllardır bekliyormuş, W176 deli gibi sattı. :D
upload_2019-3-10_3-31-36.png
 
Hatchback arabadan nasıl sedan türetince ortaya bir saçmalık çıkıyorsa aynısı tam tersi içinde geçerli. bkz. E36-E46 Compact
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Hatchback arabadan nasıl sedan türetince ortaya bir saçmalık çıkıyorsa aynısı tam tersi içinde geçerli. bkz. E36-E46 Compact
Kompaktlar aşin tendomum da olsa bu yoruma kısmen katılıyorum(sağduyum malasef), yalnız şöyle bir durum var, eğer BMW kompakt olayına girişmeseydi 1 serisi belki de hiç üretilmeyecekti, onu da geçtim Avrupa ve Kuzey Amerika pazarında gücü sedanı almaya yetmeyecek bir çok kişi kompaktlara yönelip BMW sürüş hissiyatını yakaladı.BMW pazarına müşteri de kazandırdı.(Win-Win)

Ön yargılı yaklaşmazsak da araçta yol tutuş adına Sedan ve diğer kasa tiplerinden bir eksiği yok.(E46 Kompakt için tamamen aynı altyapıyı-36 Kompakt konusunda problemler varmış).Yurtdışında insanlar hem 36/5 u hem de 46/5 kasayı swaplayıp yükleyip çata pata pist günlerine çıkıyorlar.(Bkz. Nurburg.)

Demem o ki iyiki de üretmişler, spor hissiyatı düşük bütçelere sunan otomobiller artık yoklar malesef.

Size katılmamın sebebi de şu, özellikle 36/5 kompaktta aracın iç aksamı sedana oranla çok fazla kalitesi düşürülüyor, aracın arkası E30 bileşenlerini taşırken ön tarafı 36 bileşenlerini taşıyor, sonuç olarak arada derede kalmış bir otomobil ortaya çıkıyor.Ama bu onların düşük bütçeli, arkadan itiş, sportif ve premium bir hatchback otomobil olduklarını gerçeğini değiştirmiyor.

Çok konuştum yahu :S kısacası altyapı ve sportif ihtiyacı herhangi bir BMW kadar verebilirler(Yolculuk yaptım) ama mevzu bahis malzeme kalitesi, premium hissiyat, konfor vs vs olduğu zaman direk sınıfta kalıyorlar o sebepten size kısmen katılıyorum.
 
Son düzenleme:
B crossover segment araçların tamamına yakınının girebileceği liste.

Aracın ön takımı, b segmenti ve yere yakın bir araç için tasarlanmış. Mesela captur'un rotil, salıncak, rot başı vs ne varsa clio'dan. Almışsın aynı platform ve parçalarla aracı yükseltmişsin. Arabayı basan adamın yaptığının tersini yapmışsın aslında. Sorsan, arabayı basana apaçi derler. Senin yaptığın ne oluyor firma olarak ?

Platform belli, şasi belli. Mesela ford ecosport'un bagaj 310 litre. Görsen crossover.

Bir araç için en önemli olgulardan biri, üzerindeki mühendislik özenidir. Platform başka yerden, şasi başka yerden, ön takım başka yerden, araç yüksek. Bu mu mühendislik özeni ? Yapmayın Allah aşkına. Çamurlukları şişirip arabayı yükseltince özenilmiş olmuyor. Madem kafaya göre oynayabiliyoruz, o zaman gidip b segmenti arabayı yere bastırırsam, garantiden falan çıkarmasınlar.
 
B crossover segment araçların tamamına yakınının girebileceği liste.

Aracın ön takımı, b segmenti ve yere yakın bir araç için tasarlanmış. Mesela captur'un rotil, salıncak, rot başı vs ne varsa clio'dan. Almışsın aynı platform ve parçalarla aracı yükseltmişsin. Arabayı basan adamın yaptığının tersini yapmışsın aslında. Sorsan, arabayı basana apaçi derler. Senin yaptığın ne oluyor firma olarak ?

Platform belli, şasi belli. Mesela ford ecosport'un bagaj 310 litre. Görsen crossover.

Bir araç için en önemli olgulardan biri, üzerindeki mühendislik özenidir. Platform başka yerden, şasi başka yerden, ön takım başka yerden, araç yüksek. Bu mu mühendislik özeni ? Yapmayın Allah aşkına. Çamurlukları şişirip arabayı yükseltince özenilmiş olmuyor. Madem kafaya göre oynayabiliyoruz, o zaman gidip b segmenti arabayı yere bastırırsam, garantiden falan çıkarmasınlar.
Crossover'ların geneli dediğin gibi mühendisliği zorlama şeklinde. Ama şöyle bir şey de var: Tamamen müşteri talepleri bu yönde, o yüzden zorluyorlar. O yüzden "bu araba olmamış" diye bu başlık altında sallayamadım onlara. Ben de hayretle izliyorum ama bugün Captur, Ecosport filan dediğin arabalar peynir ekmek gibi satıyor :D Fiesta'dan kat kat fazla Ecosport satılmıştır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Crossover'ların geneli dediğin gibi mühendisliği zorlama şeklinde. Ama şöyle bir şey de var: Tamamen müşteri talepleri bu yönde, o yüzden zorluyorlar. O yüzden "bu araba olmamış" diye bu başlık altında sallayamadım onlara. Ben de hayretle izliyorum ama bugün Captur, Ecosport filan dediğin arabalar peynir ekmek gibi satıyor :D Fiesta'dan kat kat fazla Ecosport satılmıştır.
Henry Ford'un bir lafı vardır: "İnsanlara ne istediklerini sorsaydım, daha hızlı giden at üretirdim."

Bu felsefeden, ürün gamını tamamen crossover ve suv'a çevirmeye çalışan firmaya. Yazık.
 
Ya ben bu arabaların hepsini beğeniyorum(özellikle cla ve 4 serisini).özellikle cla shooting brake neden Türkiye de yok diye isyan etmişliğim bile var.
Gereksiz otomobili bir ara küçük segmente 10 farklı model doluşturan(10 afaki) fiat.ve bi ara 10 farklı jip üreten nissan kuru gürültü yapıyordu(10 yine afaki)
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Bence cla değilde a sedan gereksiz ya hiç cla çıkarmayıp a sedan deselerdi yada cla ile devam edilseydi
A3 sedan c compact için ideal bir araba gereksiz bulmuyorum
4 serisi gc için de bir neve 5 3 ilişkisi gibi bir 6 4 ilişkisi var ozaman 6 gc de gereksiz dememiz gerekir -bence ne 6 ne 4 gc gereksiz-