Zorlama Otomobiller

Henry Ford'un bir lafı vardır: "İnsanlara ne istediklerini sorsaydım, daha hızlı giden at üretirdim."

Bu felsefeden, ürün gamını tamamen crossover ve suv'a çevirmeye çalışan firmaya. Yazık.
Ya öyle yapacak ya da batacak. Sonuçta bu firmalar müşteriye satılsın diye araç üretiyorlar. Ki bu firma GT40, Mustang GT500, Explorer, Fiesta, Ranger, F150 Raptor, Transit gibi kimsenin sahip olmadığı bir model gamına sahip.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve 2jzihtiyar
Crossover'ların geneli dediğin gibi mühendisliği zorlama şeklinde. Ama şöyle bir şey de var: Tamamen müşteri talepleri bu yönde, o yüzden zorluyorlar. O yüzden "bu araba olmamış" diye bu başlık altında sallayamadım onlara. Ben de hayretle izliyorum ama bugün Captur, Ecosport filan dediğin arabalar peynir ekmek gibi satıyor :D
Kesinlikle katılıyorum.
4 serisi gc için de bir neve 5 3 ilişkisi gibi bir 6 4 ilişkisi var ozaman 6 gc de gereksiz dememiz gerekir
6 GC'ye gereksiz demek için 7 Coupe falan yapmak lazımdı, 8 serisi yaptılar şimdi.
Mesela 8 GC gelip, 6 GC'yi devam ettirirlerse saçmalamış olurlar.
4 GC'nin marka içerisinde 3 serisi gibi bir rakibi varken, 6 serisi lüks bir 4 kapılı coupe olarak tek başına kalıyor.
 
4 serisi gc için de bir neve 5 3 ilişkisi gibi bir 6 4 ilişkisi var ozaman 6 gc de gereksiz dememiz gerekir -bence ne 6 ne 4 gc gereksiz-
Gereksiz zaten. Sedan otomobilin coupesini yapıyorsun, sonra o coupenin 4 kapılı versiyonunu yapıyorsun. Ne farkı kaldı sedanından? 6 gran coupe 4 gran coupeden biraz daha farklı bir noktada dursa da onu alana kadar 5 serisi almak çok daha mantıklı.

Ayrıca buradan Audi'ye de "güzel dileklerimi" iletiyorum bu furyayı başlattığı için. Bari A7'nin tek kapısını üretin de bir halta yarasın yaptığınız iş insafsızlar. Güzelim araba 4 kapı dolaşıyor etrafta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Gereksiz zaten. Sedan otomobilin coupesini yapıyorsun, sonra o coupenin 4 kapılı versiyonunu yapıyorsun. Ne farkı kaldı sedanından? 6 gran coupe 4 gran coupeden biraz daha farklı bir noktada dursa da onu alana kadar 5 serisi almak çok daha mantıklı.

Ayrıca buradan Audi'ye de "güzel dileklerimi" iletiyorum bu furyayı başlattığı için. Bari A7'nin tek kapısını üretin de bir halta yarasın yaptığınız iş insafsızlar. Güzelim araba 4 kapı dolaşıyor etrafta.
70-80'lerde Passat, Renault 20 falan kasa tipi olarak günümüzün Grand Coupe mantığında aslında. Sadece pazarlaması öyle yapılmamış. Audi'nin pek bir şey başlattığı yok bence.
 

Ekli dosyalar

  • Renault-20_TX-1982-hd.jpg
    Renault-20_TX-1982-hd.jpg
    343.7 KB · Görüntüleme: 59
  • volkswagen-passat-a-binen-asgari-ucretli_200023.jpg
    volkswagen-passat-a-binen-asgari-ucretli_200023.jpg
    82.9 KB · Görüntüleme: 62
70-80'lerde Passat, Renault 20 falan kasa tipi olarak günümüzün Grand Coupe mantığında aslında. Sadece pazarlaması öyle yapılmamış. Audi'nin pek bir şey başlattığı yok bence.
Valla bunlar bana sorarsan wagon-hb karışımı, Skoda'nın spacebackleri gibi yani. Zaten teknik olarak coupe de değiller. Gc'nin çıkışı direkt olarak 2009 senesinde çıkan A5 sportback. Sonrasında 2012'de çıkan 6 gran coupe geliyor. Öncesinde örneği yok 4 kapılı coupelerin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Focuscu
Ya öyle yapacak ya da batacak. Sonuçta bu firmalar müşteriye satılsın diye araç üretiyorlar. Ki bu firma GT40, Mustang GT500, Explorer, Fiesta, Ranger, F150 Raptor, Transit gibi kimsenin sahip olmadığı bir model gamına sahip.
Aslında tam olarak öyle değil. Ford'un 90'lardan sonraki ömrü, piyasada yapılan trendleri takip etmekten öteye gidemedi. Köklü bir inovasyon yapamadılar.

Turbo direkt enjeksiyon benzinli motorlar sahneye çıktı, hadi ecoboost yapalım dediler. Çift kavramalı trendini powershiftle takip ettiler. Bunun gibi yüzlerce örnek sayılabilir. Genelde bir şey çıkar, denenir. Ford ondan sonra arabasına koyar , bir de çıkar reklamını yapar. O kadar köklü firma, ne common raili, ne turbo direkt enjeksiyon benzinliyi, ne ilk seri üretim hybrid arabayı, ne adam gibi bir elektrikliyi vs yapamadılar.

Bugün herhangi bir çığır açan teknolojiyi Ford ile özdeşleştirebilir miyiz ? Öncüsüdür diyebilir miyiz ? Otomatik paralel parkın o kadar reklamını yaptılar. İlk otomatik park 2004 toyota prius. Türkiye'de nasılsa yok ya, yedir gitsin.

İşte bu sebepten, aslında müşteriye satabilmek için değil, ezelden beri gerçekleştirdiği "sadece pazar eğilimine yönel" mantığıyla yapıyorlar. Çünkü o riske girecek donanım altyapıları yok.

Dizel araçlar Avrupa'da cayır cayır giderken, Toyota hybrid'e parayı basıyor 97 den beri seri üretim yaparak. Dinlemedi trendi. Ford'un anavatanında cayır cayır hybrid araç sattı. Ford da bunu izledi. Toyota eğer "hybrid satmıyor ya" deyip müşteri eğilimiyle dizele yönelseydi, şimdi sudan çıkmış balığa dönecekti adamlar. Oysa ki şimdi, hybrid pazarının, altını çizerek söylüyorum, tartışmasız tek hakimi durumdalar. Önümüzdeki on sene bakalım neler yapacaklar Avrupalı üreticilere. Hepsi şu an atölyede cayır cayır prius söküp inceliyordur :)

İşte inovasyon böyle yönetiliyor.
 
Son düzenleme:
Aslında tam olarak öyle değil. Ford'un 90'lardan sonraki ömrü, piyasada yapılan trendleri takip etmekten öteye gidemedi. Köklü bir inovasyon yapamadılar.

Turbo direkt enjeksiyon benzinli motorlar sahneye çıktı, hadi ecoboost yapalım dediler. Çift kavramalı trendini powershiftle takip ettiler. Bunun gibi yüzlerce örnek sayılabilir. Genelde bir şey çıkar, denenir. Ford ondan sonra arabasına koyar , bir de çıkar reklamını yapar. O kadar köklü firma, ne common raili, ne turbo direkt enjeksiyon benzinliyi, ne ilk seri üretim hybrid arabayı, ne adam gibi bir elektrikliyi vs yapamadılar.

Bugün herhangi bir çığır açan teknolojiyi Ford ile özdeşleştirebilir miyiz ? Öncüsüdür diyebilir miyiz ? Otomatik paralel parkın o kadar reklamını yaptılar. İlk otomatik park 2004 toyota prius. Türkiye'de nasılsa yok ya, yedir gitsin.

İşte bu sebepten, aslında müşteriye satabilmek için değil, ezelden beri gerçekleştirdiği "sadece pazar eğilimine yönel" mantığıyla yapıyorlar. Çünkü o riske girecek donanım altyapıları yok.

Dizel araçlar Avrupa'da cayır cayır giderken, Toyota hybrid'e parayı basıyor 97 den beri seri üretim yaparak. Dinlemedi trendi. Ford'un anavatanında cayır cayır hybrid araç sattı. Ford da bunu izledi. Toyota eğer "hybrid satmıyor ya" deyip müşteri eğilimiyle dizele yönelseydi, şimdi sudan çıkmış balığa dönecekti adamlar. Oysa ki şimdi, hybrid pazarının, altını çizerek söylüyorum, tartışmasız tek hakimi durumdalar. Önümüzdeki on sene bakalım neler yapacaklar Avrupalı üreticilere. Hepsi şu an atölyede cayır cayır prius söküp inceliyordur :)

İşte inovasyon böyle yönetiliyor.
Bizim konumuzun inovasyonla alakası yok ki, o bambaşka bir konu. Fordist üretim tekniğini Ford ile özleştirebilirim, ne kadar çok eskiye dayansa da :D Ki Ford marka olarak inovasyon yapayım, yeni kasa tipi bulayım kafasında bir marka değil. Belki @Cenk olsaydı hayır şu şu şu var derdi. Ben zaten çooook önceden 4x4/SUV tipi araç üreten markanın tamamen bu tip araçlara yönelmesini ve pazarı takip etmesinin yanlış olmadığını söylemeye çalışıyorum.

Valla bunlar bana sorarsan wagon-hb karışımı, Skoda'nın spacebackleri gibi yani. Zaten teknik olarak coupe de değiller. Gc'nin çıkışı direkt olarak 2009 senesinde çıkan A5 sportback. Sonrasında 2012'de çıkan 6 gran coupe geliyor. Öncesinde örneği yok 4 kapılı coupelerin.
Açıkcası bana da şimdiki 4 kapılı coupelere daha yakın geliyorlar. İş otomobilin fiziksel özelliklerinden çok pazarlamaya ve o aracı nerde konumlandırdığına dönmüş durumda. 4 GC, A5 Sportback hadi neyse kabul edilebilir ama X6, GLE Coupe falan saçma gelyor açıkcası ama bu araçlara ciddi ilgi var.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve yaso
Aslında tam olarak öyle değil. Ford'un 90'lardan sonraki ömrü, piyasada yapılan trendleri takip etmekten öteye gidemedi. Köklü bir inovasyon yapamadılar.

Turbo direkt enjeksiyon benzinli motorlar sahneye çıktı, hadi ecoboost yapalım dediler. Çift kavramalı trendini powershiftle takip ettiler. Bunun gibi yüzlerce örnek sayılabilir. Genelde bir şey çıkar, denenir. Ford ondan sonra arabasına koyar , bir de çıkar reklamını yapar. O kadar köklü firma, ne common raili, ne turbo direkt enjeksiyon benzinliyi, ne ilk seri üretim hybrid arabayı, ne adam gibi bir elektrikliyi vs yapamadılar.

Bugün herhangi bir çığır açan teknolojiyi Ford ile özdeşleştirebilir miyiz ? Öncüsüdür diyebilir miyiz ? Otomatik paralel parkın o kadar reklamını yaptılar. İlk otomatik park 2004 toyota prius. Türkiye'de nasılsa yok ya, yedir gitsin.

İşte bu sebepten, aslında müşteriye satabilmek için değil, ezelden beri gerçekleştirdiği "sadece pazar eğilimine yönel" mantığıyla yapıyorlar. Çünkü o riske girecek donanım altyapıları yok.

Dizel araçlar Avrupa'da cayır cayır giderken, Toyota hybrid'e parayı basıyor 97 den beri seri üretim yaparak. Dinlemedi trendi. Ford'un anavatanında cayır cayır hybrid araç sattı. Ford da bunu izledi. Toyota eğer "hybrid satmıyor ya" deyip müşteri eğilimiyle dizele yönelseydi, şimdi sudan çıkmış balığa dönecekti adamlar. Oysa ki şimdi, hybrid pazarının, altını çizerek söylüyorum, tartışmasız tek hakimi durumdalar. Önümüzdeki on sene bakalım neler yapacaklar Avrupalı üreticilere. Hepsi şu an atölyede cayır cayır prius söküp inceliyordur :)

İşte inovasyon böyle yönetiliyor.
Yazdıklarının çoğuna katılmakla beraber Ford'un kompakt sınıfta süspansiyon teknolojisinde bir standart oluşturduğunu söylemeden duramayacağım. 2019 'da Ford bunu terkederken uzakdoğulu rakiplerinin bağımsız arka süspansiyona geçmesi de bir ironidir.
İnovasyon olarak günümüzde tabi ki hep geriden gelmektedir .Hibrit ve elektrikli araçlar konusunda rakiplerinden geridedir.
Son olarak bu GC furyasını a5 sportbackle gördüm ilk olarak ama canlı olarak görünce hiç de gereksiz gelmiyor bana :) Çok havalı ve işlevsel duruyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
Sadece tasarım olarak değil teknik olarak da neden diye sorulmalı. Örneğin;

v10 8.3litre benzin otomatik 500HP, 712NM

Bu güç ile ilk virajda uçuyoruz. Tabi ilk viraja kadar benzinimiz bitmezse :)

dodge-ram-srt-10-2005.jpg

Yalnız bu tip araçlardaki beygir gücü ve tork gidişten ziyade çekişe yöneliktir ;)
 
Yazdıklarının çoğuna katılmakla beraber Ford'un kompakt sınıfta süspansiyon teknolojisinde bir standart oluşturduğunu söylemeden duramayacağım. 2019 'da Ford bunu terkederken uzakdoğulu rakiplerinin bağımsız arka süspansiyona geçmesi de bir ironidir.
İnovasyon olarak günümüzde tabi ki hep geriden gelmektedir .Hibrit ve elektrikli araçlar konusunda rakiplerinden geridedir.
Son olarak bu GC furyasını a5 sportbackle gördüm ilk olarak ama canlı olarak görünce hiç de gereksiz gelmiyor bana :) Çok havalı ve işlevsel duruyor.
Şimdi her şey bir yana, focus 1 'de bile kullanılan bağımsız süspansiyon bir yana. Ford bu işi iyi yapıyor denebilir. Fakat teknoloji bakımından biraz geriden takip ediyorlar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
325ti kullanmış olsaydın hiç böyle düşünmezdin

Kotu otomobil ayri gereksiz otomobil ayri bir kavram. Bir Bmw veya bir Mercedes ne kadar kotu olabilir ?
Bugatti la voiture noire de kimse kullanmadi, muhendislik anlaminda da kimse soz soylemez. Fakat eminim bu kisilerin cogu da benim gibi gereksiz oldugunu dusunuyordur ;)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer ve Sirius
Kotu otomobil ayri gereksiz otomobil ayri bir kavram. Bir Bmw veya bir Mercedes ne kadar kotu olabilir ?
Bugatti la voiture noire de kimse kullanmadi, muhendislik anlaminda da kimse soz soylemez. Fakat eminim bu kisilerin cogu da benim gibi gereksiz oldugunu dusunuyordur ;)
ben iyilik veya kötülüğüyle ilgili bir şey söylemedim zaten bir e46 nasılsa Compact olanı da o kadar güzel zaten .Anlatmaya çalıştığım şey şuydu 6 silindir makineyle o gereksiz dediğiniz otomobil çok güzel yol tutar ve köpek gibi giderdi benim savunmam tamamen bundan dolayıdır.