Avrupa pazarında en çok satan markalar

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tesla
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tesla

Profesör
358

İşte Avrupa'nın En Çok Satış Yapan Markalar Listesi

1 VOLKSWAGEN
2 FORD
3 OPEL
4 RENAULT
5 PEUGEOT
6 AUDI
7 BMW
8 CITROEN
9 MERCEDES
10 FIAT
11 TOYOTA
12 SKODA
13 NISSAN
14 HYUNDAI
15 KIA
16 SEAT
17 DACIA
18 VOLVO
19 MINI
20 HONDA


bizde opel almanların son halkasıdır, fransız da alınmaz para etmez algısı vardır ama sonuç ortada. renoyla opel ülkemizde de çok satıyor ama citroen ve peugeotun kaliteyi daha da arttırmasına rağmen satışları neden düşüyor sizce. kia hyundai grubunun yakaladığı ivmeyi onlar yakalayamadı mı? ayrıca nolur yeni bir vag tartısması cıkmasın baydı artık. sizce ford'u avrupada sattıran nedir. sonucta volkswagenle çok benzer araçlar. benzeri olmasına rağmen avrupadaki milliyetçiliği nasıl aştılar. ve opel, psa nın listedeki yerleri hakkında yorumlarınız nelerdir?
 
bu arada bazı istatistikler; volkswagen en yakın rakibine iki kat fark atmış. ayrıca bu listenin tamamının toplamı amerikada 1 yıllık satıştan daha az. kısacası diyoruz ya amerikan pazarının önemi diye. gerçekten önemli arkadaşlar. honda sırf amerikan pazarı sayesinde ayakta duruyor resmen. avrupada hiç satmayıp, buraya harcayacayı parayla amerikan pazarındaki araçlarını aynı fiyata rakiplerinden daha süslüye satsa yinede olur gibi görünüyor:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Japonlar dünya genelinde çok satıyor, Avrupa kıtasında geri kalıyor.

Mesela Honda'nın 2016 satışları:
Japonya : 820,226
Kuzey Amerika (+Meksika) : 1,956,196
(bunun 1,290,052 adedi ABD'de)
Avrupa : 133,875
Asya : 1,940,885
(bunun 1,209,400 adedi Çin'de)
Diğer : 148,084
Toplam : 4,999,266


Toyota'nın güncel verilerini bulamadım şimdi de bir pasta grafik görmüştüm satış bölgeleriyle ilgili. Satışlarının %70 kadarı Japonya ve Kuzey Amerika'daydı (Kuzey Amerika ilk sırada tabii), geri kalan %30'da Avrupa, Asya, Orta Doğu, Afrika, Latin Amerika vs. dünyanın geri kalanı var.


Türkiye'de, Fransız arabalarına karşı aslı olmayan (dağılır vs.) bir önyargı olduğunu düşünüyorum.
Ford özellikle İngiltere'de çok satıyor bildiğim kadarıyla.
Milliyetçilik denince Avrupa'da aklıma gelen ilk ülke Fransa.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tesla
Fransiz algisi ulkemizde kotu durumda. Franizlar icinde algi anlaminda guvenilir markadan daha az guvenilir markaya dogru bir siralama yaparsak renault-peugeot-citroen seklinde ilerler. Turkiye pazarinda bana kalirsa renault ve peugeot fransizlar adina pastayi kapiyor. Fransiz algisini citroen ozelinde denemis biri olarak gerek arizalari gerek toplam kalitesi ve bekledigim kalite olarak daha bu markaya para verip almam bu cok net.
Diger markalarla ilgisi daha fazla olan arkadaslar yorum yapacaktir fakat yukaridaki metinde katilmadigim tek nokta, ford ve vw araclarinin benzer oldugudur. Iki marka aslinda taban tabana zittir birbirine. Birinin uretimde kastigi bir noktaya oburu ayni yatirimi yapmaz. Ic mekanlari, gorunusleri, malzeme kaliteleri, iscilikleri, altyapilari kisacasi cogu uretim asamasi birbirinden farklidir. Zaten bu farklilik olmasa, ikisi benzer araclar uretse o listede 1 ve 2 numara diye bir siralama olmasi zor olurdu. Iki markanin musterisine sunduklari baska.
 
Renault daha da yükselcektir.Son ürün gamında ki modeller güzel megane,kadjar,captur falan iyi arabalar kaldı ki elektriğe de yatırım yapıyorlar.Ford'da yükselişe geçecektir yeni focus'la birlikte tabi süspansiyon sistemini değiştirirlerse zor,Focus'la birlikte x-max'ler de tamamen yenilenir diye düşünüyorum o yüzden bir artış olacağı kesin.Beni şaşırtan Dacia oldu her yerde ucuz şehir arabası diye söylenip duruyor ancak bana az geldi satışı.
 
hocam aslında teknik detayını bende bilmiyorum. dediğiniz gibi ford yol tutuşa alt takıma falan çok önem veriyor ama sıradan kullanıcı için sanki ford ve vag grubu benzer gibi. fordu ülkemizde alman markası olarak tanıyan çok var. amcam bile onlardan. ford focusunu alman sanıyor. belki almanyadadır fabrikası bilemem. ama mesela bizde volkswagen var ailemizin bayanları fordla volkswageni karsılastırınca bunun döşemesi daha farklıymış ama şu şu şu kısımlarıda öbüründe demi aynıydı falan diyo. nedense bende benzetiyorum. seçtiği renkler olsun tuşların diziliş ve çalışma prensibi olsun. far açma kapama mekanizmaları olsun yada gösterge grubu falan sanki fordla volkswagen aynı coğrafyanın aracıymış gibi görünüyor bilmeyene
 
Son düzenleme:
yani amerika ve çinde satıyorsan sırtın yere gelmez diyebilir miyiz

peki bu gm nasıl zarar ediyo paso. amerikada chevrolesi satıyo güzel. çinde de maşallah opel/buick i güzel satıyo. ama bunlar paso zarar ediyo. bence opeli psa alsın ama karışmasın. volvo gibi daha da şaha kalkar kısıtlamalardan arınırsa. yeni astranın hafif şase ve aisin şanzımanını psa dan alıp gerisini kendi alman gibi yapsa varya gerçek golf killer olur bence
 
Araba firmaları için asıl önemli olan Amerika kıtasındaki satışlardır. Toyota ile Volkswagen her sene 1 ve 2. liği paylaşıyor. Bunda en büyük etken Amerikan satışlarıdır. Toyota'nın 11. sırada olmasına şaşırdım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tesla
bu arada dünya markalar bazında "rakamsal olarak" yükselişte olanlar; renault-nissan, hyundai-kia. düşüşte olanlar gm markaları ve ford. ford geçen yıl yüzde 7 düşüş yaşamış. gm de yüzde bir. renault nissan 37 büyümeyle en hızlı yükselen şirketler grubuymuş.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
hocam aslında teknik detayını bende bilmiyorum. dediğiniz gibi ford yol tutuşa alt takıma falan çok önem veriyor ama sıradan kullanıcı için sanki ford ve vag grubu benzer gibi. fordu ülkemizde alman markası olarak tanıyan çok var. amcam bile onlardan. ford focusunu alman sanıyor. belki almanyadadır fabrikası bilemem. ama mesela bizde volkswagen var ailemizin bayanları fordla volkswageni karsılastırınca bunun döşemesi daha farklıymış ama şu şu şu kısımlarıda öbüründe demi aynıydı falan diyo. nedense bende benzetiyorum. seçtiği renkler olsun tuşların diziliş ve çalışma prensibi olsun. far açma kapama mekanizmaları olsun yada gösterge grubu falan sanki fordla volkswagen aynı coğrafyanın aracıymış gibi görünüyor bilmeyene
Ford normalde Amerikan markasıdır, yani menşei Amerikandır. Ama globalleşme sürecinde Avrupa ve Amerika olarak üretimleri ayrıldı. Sadece üretim değil, tasarlama ve mühendislik konusunda da farklı otomobiller üretiliyor bu iki kıtada. Benim focus Alman üretim misal, üretildiği yerden montajlandığı yere kadar Almanya çıkışlı, Fiesta'ların geneli ise İspanya çıkışlıdır. Burada has Alman markası dersek bu vw olur.
Tabii senin söylediğin gibi benzer noktaları mutlaka olur, olacaktır da fakat konuya insanların gözle görebileceği, daha çok muhattap olacağı ve otomobili değerlendirecekleri kısımdan yani iç mekandan bakarsak malzeme kalitesi, işçilik ve detaylardaki düşünülmüşlük vw araçlarında daha fazladır. Misal bir iç mekan kullanışlılığına oldukça önem verir vw markası, keza çizgileri de çok gelenekseldir. Ford bu konuda gerçekten zıt üretim yapıyor. Fiesta, focus, mondeo baktığında kadran dizaynlarından tutta ön konsol tasarımı dahil hepsi başka özellikler ve çizgiler gösterir. Ama vw daha geleneksel ve belli çizgilerde üretir. Yani bir vw modeline bindiğinizde iç mekanından aldığınız düşünülmüşlük, çalışılmışlık ve kullanışlılık izlenimlerini ford araçlarından bu kadar fazla alamıyorsunuz. Ama tabii neticede bunlar otomobil üreticileri ve benzer yanları mutlaka vardır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve tesla
Ford normalde Amerikan markasıdır, yani menşei Amerikandır. Ama globalleşme sürecinde Avrupa ve Amerika olarak üretimleri ayrıldı. Sadece üretim değil, tasarlama ve mühendislik konusunda da farklı otomobiller üretiliyor bu iki kıtada. Benim focus Alman üretim misal, üretildiği yerden montajlandığı yere kadar Almanya çıkışlı, Fiesta'ların geneli ise İspanya çıkışlıdır. Burada has Alman markası dersek bu vw olur.
Tabii senin söylediğin gibi benzer noktaları mutlaka olur, olacaktır da fakat konuya insanların gözle görebileceği, daha çok muhattap olacağı ve otomobili değerlendirecekleri kısımdan yani iç mekandan bakarsak malzeme kalitesi, işçilik ve detaylardaki düşünülmüşlük vw araçlarında daha fazladır. Misal bir iç mekan kullanışlılığına oldukça önem verir vw markası, keza çizgileri de çok gelenekseldir. Ford bu konuda gerçekten zıt üretim yapıyor. Fiesta, focus, mondeo baktığında kadran dizaynlarından tutta ön konsol tasarımı dahil hepsi başka özellikler ve çizgiler gösterir. Ama vw daha geleneksel ve belli çizgilerde üretir. Yani bir vw modeline bindiğinizde iç mekanından aldığınız düşünülmüşlük, çalışılmışlık ve kullanışlılık izlenimlerini ford araçlarından bu kadar fazla alamıyorsunuz. Ama tabii neticede bunlar otomobil üreticileri ve benzer yanları mutlaka vardır.
bu arada saffet üçüncü den duymuştum galiba bir programda ford için alt yapıdan dolayı iç hacimde sıkıntı var diyordu. yani öndeki süspansiyonlar ve arkanın bağımsız olması ve aynı zamanda ülkeden ülkeye çoğu aracında 4 çeker opsiyonu olmadından dolayı şaft tüneli de oldugu icin, tüm bu kombinasyonlar birleşince fazla seçeneğide kalmıyormuş galiba. ama helal olsun forda kolaya kaçmayıp alt takımı kaliteli tutmuş bunca yıl iç hacimden çok müşteri kaçırmasına rağmen. sanırım yeni focusta yarı bağımsız muhabbeti de arka diz mesafesini çoğaltmak amaçlı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Citroen için konuşursak arabaların tipini ve ekranlarını değişmek dışında bir şey yapmıyorlar ve o ekranlarda sorun çıkarıyor. Pejo da aynı durum daha az var
İlk başta fark edilmiyor ama pejo 2-3 adım citroenden önde sırf bundan satılmıyordur. Pejo ya da gelirsek iç mekanından kimisine şık ve modern geliyor ama asıl arabayı alacak olan yanı parası olan yaşlılar içinde bir zorluk oluyor. Şuanda 75k araba bakıyoruz ve 308 de her şey ekranda olduğu için eledik :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve tesla
bu arada saffet üçüncü den duymuştum galiba bir programda ford için alt yapıdan dolayı iç hacimde sıkıntı var diyordu. yani öndeki süspansiyonlar ve arkanın bağımsız olması ve aynı zamanda ülkeden ülkeye çoğu aracında 4 çeker opsiyonu olmadından dolayı şaft tüneli de oldugu icin, tüm bu kombinasyonlar birleşince fazla seçeneğide kalmıyormuş galiba. ama helal olsun forda kolaya kaçmayıp alt takımı kaliteli tutmuş bunca yıl iç hacimden çok müşteri kaçırmasına rağmen. sanırım yeni focusta yarı bağımsız muhabbeti de arka diz mesafesini çoğaltmak amaçlı
Aslında focus'ta kullanılan control blade isimli tam bağımsız arka süspansiyonun özelliklerinden biri de yere çok yakın olmasından dolayı ağırlık merkezini yere yaklaştırması ve iç mekan hacminden çalmaması olarak açıklanabilir ki pratikte de bu böyledir. Fakat Focus'un iç mekandaki darlığının en büyük sebebi, ön konsolun otomobilin içinde çok yer kaplıyor oluşu. Ön konsol otomobilin tabanına çok yakın ( ki bazıları inip binerken far kumandasına dizini çarpıyor ) ve uzunluğu çok fazla. Böyle olunca öndeki iki insan aracın koltuklarını geriye itmek zorunda kalıyor ki bunlar arka diz mesafesi ve bagajdan da çalıyor. Mesela jetta'ya bakıyorum iç mekanı çok geniş çünkü ön konsol ile öndeki yolcuların dizi arasında ciddi mesafe var. Bu da önde yolculuk edenlerin koltuklarını olabildiğince öne çekebilmelerine olanak sağlıyor. Keza konsolun uzunluğu da fazla değil. Sedan ve hatchback araçların ön konsollarına bakın, arka diz ve bagaj hacminde başarılı olan tüm bu modellerin hemen hemen daha küçük boylarda ve dizlere fazla yaklaşmayacak bir üretimi ve konumlandırması vardır.
Yeni focus için aldığım duyumlar, Avrupa'ya satılacak olan modellerde mondeo'da kullanılmaya başlanan yeni nesil integral link kullanılacağı ve Amerika'ya satılan modellerde ise torsiyon olacağı yönünde. Bir kaç tane casus resimde küçük bir açıyla da olsa arka süspansiyonun bir kısmını görebilmiştim, şuan kullanılan control blade'den çok mondeo'da kullanılan integral link'e benziyordu.
Eğer bunlardan tamamen vazgeçip torsiyona dönerlerse de benim için Ford biter. Çünkü ben bu markayı altyapıya önem verdiği için tercih ediyorum. Bundan vazgeçerlerse sonraki aracım Ford olmaz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve tesla
Citroen için konuşursak arabaların tipini ve ekranlarını değişmek dışında bir şey yapmıyorlar ve o ekranlarda sorun çıkarıyor. Pejo da aynı durum daha az var
İlk başta fark edilmiyor ama pejo 2-3 adım citroenden önde sırf bundan satılmıyordur. Pejo ya da gelirsek iç mekanından kimisine şık ve modern geliyor ama asıl arabayı alacak olan yanı parası olan yaşlılar içinde bir zorluk oluyor. Şuanda 75k araba bakıyoruz ve 308 de her şey ekranda olduğu için eledik :(
o konuda çok haklısınız parayı alacak kesim derken. bende bir yerde okumuştum 35-65 yaş aralığı müşteri kitlesinin en büyüş yaş araşığını oluşturuyormuş. dediğiniz gibi arabayı alacak olan dinamik çizgilere bakan biz gençler değil parayı verecek olan babalarımız:D
 
Aslında focus'ta kullanılan control blade isimli tam bağımsız arka süspansiyonun özelliklerinden biri de yere çok yakın olmasından dolayı ağırlık merkezini yere yaklaştırması ve iç mekan hacminden çalmaması olarak açıklanabilir ki pratikte de bu böyledir. Fakat Focus'un iç mekandaki darlığının en büyük sebebi, ön konsolun otomobilin içinde çok yer kaplıyor oluşu. Ön konsol otomobilin tabanına çok yakın ( ki bazıları inip binerken far kumandasına dizini çarpıyor ) ve uzunluğu çok fazla. Böyle olunca öndeki iki insan aracın koltuklarını geriye itmek zorunda kalıyor ki bunlar arka diz mesafesi ve bagajdan da çalıyor. Mesela jetta'ya bakıyorum iç mekanı çok geniş çünkü ön konsol ile öndeki yolcuların dizi arasında ciddi mesafe var. Bu da önde yolculuk edenlerin koltuklarını olabildiğince öne çekebilmelerine olanak sağlıyor. Keza konsolun uzunluğu da fazla değil. Sedan ve hatchback araçların ön konsollarına bakın, arka diz ve bagaj hacminde başarılı olan tüm bu modellerin hemen hemen daha küçük boylarda ve dizlere fazla yaklaşmayacak bir üretimi ve konumlandırması vardır.
Yeni focus için aldığım duyumlar, Avrupa'ya satılacak olan modellerde mondeo'da kullanılmaya başlanan yeni nesil integral link kullanılacağı ve Amerika'ya satılan modellerde ise torsiyon olacağı yönünde. Bir kaç tane casus resimde küçük bir açıyla da olsa arka süspansiyonun bir kısmını görebilmiştim, şuan kullanılan control blade'den çok mondeo'da kullanılan integral link'e benziyordu.
Eğer bunlardan tamamen vazgeçip torsiyona dönerlerse de benim için Ford biter. Çünkü ben bu markayı altyapıya önem verdiği için tercih ediyorum. Bundan vazgeçerlerse sonraki aracım Ford olmaz.
bende onu anlamadım bir firma nasıl focusu focus yapan şeyden vazgeçer de geriye gider. fordu ford yapan zaten yol tutuşu ve bağımsız süspansiyonları değil mi. onuda alırlarsa rakiplerinden geriye ne farkı kalacak ki. elbet bunu ford da biliyordur ama bazı hamleler sırf prestij olarakta ele alınmalı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
bende onu anlamadım bir firma nasıl focusu focus yapan şeyden vazgeçer de geriye gider. fordu ford yapan zaten yol tutuşu ve bağımsız süspansiyonları değil mi. onuda alırlarsa rakiplerinden geriye ne farkı kalacak ki. elbet bunu ford da biliyordur ama bazı hamleler sırf prestij olarakta ele alınmalı
Okuduğum bir açıklamada, Amerikalı tüketiciler performanstan çok konfora önem veriyorlarmış. Bu sebeple o bölge için daha az maliyetli bir süspansiyon sistemini uygun görmüşler. Avrupalı tüketiciye ise bağımsız süspansiyon vermeye devam edecekler. Fakat bunlar kesin bilgi değil, aracın lansman vakti yaklaşınca anlaşılır neyin ne olduğu.
Onun dışında söylediğin gibi sabit müşterileri için satış ve prestij kaybı olacağı aşikar. Alırken aracının süspansiyon sistemini incelemeyen onlarca tüketici var tabii. Bu insanlar yine gider alırlar ama sürüşte eski hisleri yaşatamadığını anladığı anda işler tersine döner.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tesla
Aslında focus'ta kullanılan control blade isimli tam bağımsız arka süspansiyonun özelliklerinden biri de yere çok yakın olmasından dolayı ağırlık merkezini yere yaklaştırması ve iç mekan hacminden çalmaması olarak açıklanabilir ki pratikte de bu böyledir. Fakat Focus'un iç mekandaki darlığının en büyük sebebi, ön konsolun otomobilin içinde çok yer kaplıyor oluşu. Ön konsol otomobilin tabanına çok yakın ( ki bazıları inip binerken far kumandasına dizini çarpıyor ) ve uzunluğu çok fazla. Böyle olunca öndeki iki insan aracın koltuklarını geriye itmek zorunda kalıyor ki bunlar arka diz mesafesi ve bagajdan da çalıyor. Mesela jetta'ya bakıyorum iç mekanı çok geniş çünkü ön konsol ile öndeki yolcuların dizi arasında ciddi mesafe var. Bu da önde yolculuk edenlerin koltuklarını olabildiğince öne çekebilmelerine olanak sağlıyor. Keza konsolun uzunluğu da fazla değil. Sedan ve hatchback araçların ön konsollarına bakın, arka diz ve bagaj hacminde başarılı olan tüm bu modellerin hemen hemen daha küçük boylarda ve dizlere fazla yaklaşmayacak bir üretimi ve konumlandırması vardır.
Yeni focus için aldığım duyumlar, Avrupa'ya satılacak olan modellerde mondeo'da kullanılmaya başlanan yeni nesil integral link kullanılacağı ve Amerika'ya satılan modellerde ise torsiyon olacağı yönünde. Bir kaç tane casus resimde küçük bir açıyla da olsa arka süspansiyonun bir kısmını görebilmiştim, şuan kullanılan control blade'den çok mondeo'da kullanılan integral link'e benziyordu.
Eğer bunlardan tamamen vazgeçip torsiyona dönerlerse de benim için Ford biter. Çünkü ben bu markayı altyapıya önem verdiği için tercih ediyorum. Bundan vazgeçerlerse sonraki aracım Ford olmaz.
Torsiyona dönerlerse 1.5 TSI Golf seni çağırıyor :D:D:D.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
bence kesin doğrudur amerikan suvları bile yaylanıyor bizim avrupalı hb lerden daha yumuşak süspansiyonları. artık konfora ne kadar önem verdiklerini düşünün:D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...