Avrupa pazarında en çok satan markalar

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tesla
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılıyorum.. Yani insanlar konforu genelde tek bir kriter üzerinden değerlendirmeye meğilli oluyor fakat gazlamaya başladığınızda aracın kasasının-gövdesinin virajlı, tümsekli, çukurlu, düşük banketli yollarda vereceği tüm stabil tepkiler de konfora girecektir. Konforun çok fazla değişkeni var, insanların konfordan ne anladığı ve beklediği de burada önemli.
Zaten yol tutuş+yalıtımı iyi olan arabalar ile yüksek hızlara çıkmak harika oluyor mesela mercedesin olayı hep bulutların üzerinde gitmesidir ama yüksek hızda iyi bir yol tutuş dengesi olmasa bu ünvanı alamazdı. Yol tutuş dediğimiz kavram iyi frenler,direksiyon hissi,iyi bir vites,sezgisel pedallar olmadıktan sonra havada kalıyor zaten
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
arkadaş o zaman bir düzeltme yapayim golfu bridgestone turanza onu biliyorum muhtemelen focusta michelin falandı. o yüzden öyle algılamış olabilirim yoksa bu kadar insanın gergin araba kararına tek başıma hayır değil diye bir iddada bulunmak saçma olur:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
arkadaş o zaman bir düzeltme yapayim golfu bridgestone turanza onu biliyorum muhtemelen focusta michelin falandı. o yüzden öyle algılamış olabilirim yoksa bu kadar insanın gergin araba kararına tek başıma hayır değil diye bir iddada bulunmak saçma olur:D
Genel olarak Michelin lastikleri yumuşak hamurludur ondan kaynaklanmış olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve tesla
arkadaş o zaman bir düzeltme yapayim golfu bridgestone turanza onu biliyorum muhtemelen focusta michelin falandı. o yüzden öyle algılamış olabilirim yoksa bu kadar insanın gergin araba kararına tek başıma hayır değil diye bir iddada bulunmak saçma olur:D

Bizim insignia da da Bridgestone potenza var ömrü bitse de continental geçsek diye bekliyoruz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: tesla ve Porsche
Lastik markası ve basıncı arkadaşların dediği gibi etkendir. Tabii süspansiyon karakteri de burada önemli.
Misal kendi aracımla çukurlu değil ama yapısı bozuk, yani temiz olmayan asfaltta gazlarken sağ lastiğin geçeceği yol çökmüş, sol lastiğin ise düz diyelim. Tam o anda bütün dikkatimi aracın arka kısmına veriyorum ve sağ taraf aşağı düşerken sol taraf çok stabil ve sabit kalıyor. Bu durum gövdenin hareketleri kadar benim direksiyondan aldığım geri bildirimi de etkiliyor. Bu tarz bozuk bir yolda 140-150 kmh gibi yüksek süratlerde gazladığınızda aracın 4 tekeri de yolun bozuk kısmına düşse yahut değişken yapılı bir zemine denk gelse yine de otomobil stabil kalmayı başarıyor. Otomobilin tüm parçaları birbirinden farklı çalışıp hareket ediyor ama buna rağmen bütün hissettiriyor. İşte bu da bir çeşit konfordur. Bunu sürüş sırasında bazı insanlar hisseder, bazı insanlar özel olarak dikkat eder.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve tesla
bende 1.6 dizelde ön koltukta oturursam konforlu seyahat ediyorum arkafa oturunca çok konforsuz kütük gibi hissediyorum. ayrıca şahsi polomda öyle. bana önde sorun yok ama arkada oturan tümsekte ay belim diyor:D
 
Bizim insignia da da Bridgestone potenza var ömrü bitse de continental geçsek diye bekliyoruz :)
insignia da çok güzel araba. gemiden indirirken sürtmüşlermi ne olmuş bayi hafif hasarlı katogrisinde satıyordu araç alım arifesinde. astranın 70 olduğu dönemde 1.6 otomatik dizel için 85 e fiyat verdiler. çocuğumu kesiyordum:D araba çok güzel hissettiriyor bence içerisinde. hatta premium olmayıpta premium hissi veren tek d segmenti bence rakipleri arasında. tabi dolu donanımlısı
 
bende 1.6 dizelde ön koltukta oturursam konforlu seyahat ediyorum arkafa oturunca çok konforsuz kütük gibi hissediyorum. ayrıca şahsi polomda öyle. bana önde sorun yok ama arkada oturan tümsekte ay belim diyor:D
O his tamamen torsiyonun verdiği geri bildirimle alakalı. Tamam amortisörlerin darbe emiş aralığı geniş ve pat küt etmiyor kolay kolay ama fizik kurallarını da değiştiremiyor. Kasanın hareketleri büyük oranda o süspansiyonun yapısıyla alakalıdır, amortisörlerle değil. Arkada oturan yolcular eğer ki konfor arıyorsa veya yüksek konfor arıyorsa bağımsız süspansiyon şart. Dediğim gibi kasanın yol üzerindeki engebelere karşı yaptığı hareketlerde yolculara etkisini ancak ve ancak bağımsız süspansiyon bertaraf edebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Lastik markası ve basıncı arkadaşların dediği gibi etkendir. Tabii süspansiyon karakteri de burada önemli.
Misal kendi aracımla çukurlu değil ama yapısı bozuk, yani temiz olmayan asfaltta gazlarken sağ lastiğin geçeceği yol çökmüş, sol lastiğin ise düz diyelim. Tam o anda bütün dikkatimi aracın arka kısmına veriyorum ve sağ taraf aşağı düşerken sol taraf çok stabil ve sabit kalıyor. Bu durum gövdenin hareketleri kadar benim direksiyondan aldığım geri bildirimi de etkiliyor. Bu tarz bozuk bir yolda 140-150 kmh gibi yüksek süratlerde gazladığınızda aracın 4 tekeri de yolun bozuk kısmına düşse yahut değişken yapılı bir zemine denk gelse yine de otomobil stabil kalmayı başarıyor. Otomobilin tüm parçaları birbirinden farklı çalışıp hareket ediyor ama buna rağmen bütün hissettiriyor. İşte bu da bir çeşit konfordur. Bunu sürüş sırasında bazı insanlar hisseder, bazı insanlar özel olarak dikkat eder.
aslında tam istediğim yere prmak bastınız. konforlu gibiydi derken bende bunu gözlemlemiştim. kendi vaglarımızla kullandıgımız aynı güzergahtan geçerken daha hızlı geçmeme rağmen nasıl daha konforlı diye şaşırmıştım. o yüzden aklımda öyle kalmış. focus daha konforlu diye. (araba benim olmayınca daha sert geçiyoz tabi:D belki genel konfor kelimesini yanlış seçtim ama cidden engebe darbe emişi daha iyiydi golften diye hatırlıyorum.
 
insignia da çok güzel araba. gemiden indirirken sürtmüşlermi ne olmuş bayi hafif hasarlı katogrisinde satıyordu araç alım arifesinde. astranın 70 olduğu dönemde 1.6 otomatik dizel için 85 e fiyat verdiler. çocuğumu kesiyordum:D araba çok güzel hissettiriyor bence içerisinde. hatta premium olmayıpta premium hissi veren tek d segmenti bence rakipleri arasında. tabi dolu donanımlısı
Yeni İnsignia deseniz tamamda şuan ki İnsignia C Segmnetinsen öte bir hissiyat sunamıyor bence. 2015 Yılında evet D Segmenti standartlarindaydı ama yıl olmuş 2017 o iç mekan ile olmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve tesla
aslında tam istediğim yere prmak bastınız. konforlu gibiydi derken bende bunu gözlemlemiştim. kendi vaglarımızla kullandıgımız aynı güzergahtan geçerken daha hızlı geçmeme rağmen nasıl daha konforlı diye şaşırmıştım. o yüzden aklımda öyle kalmış. focus daha konforlu diye. (araba benim olmayınca daha sert geçiyoz tabi:D belki genel konfor kelimesini yanlış seçtim ama cidden engebe darbe emişi daha iyiydi golften diye hatırlıyorum.
Bu söylediğiniz ve benim de söylediğim durum her yol şartında, her kullanım şeklinde benzerlik göstermez. O sebeple her zaman da fark edilmez. Sabit ve sakin kullanımlarda bu fark kolay kolay anlaşılmaz. Tempoyu ve hızı arttırmaya başladığınızda, yol eğer ki temiz bir asfalta sahip değilse, farklar ortaya çıkmaya başlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tesla ve Porsche
Yeni İnsignia deseniz tamamda şuan ki İnsignia C Segmnetinsen öte bir hissiyat sunamıyor bence. 2015 Yılında evet D Segmenti standartlarindaydı ama yıl olmuş 2017 o iç mekan ile olmaz.
dogru söylüyorsunuz 2.5 yıl önce bakmıştım. belki şimdi aklımda waoow diye kaldıgı için öyle anımsadım birden. daha sonra çok araba kasa değiştirdi dogru diyorsunuz eskidi artık
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
PSA platformlarinin hala cok zayif oldugu kanaatindeyim. Alabilduğine MARKETTING
Şu peugeot'nun yeni kullanmaya başladığı emp2 platformu yine fena değil. En azından daha eski model fransızların sahip olduğu eksiklikleri yine bir nebze azaltabilmiş. Güncel Citroen c4 ile 308'in sürüşleri ciddi farklı. Baktığında ikisi de kardeş modeldir ama 308'in platformu işi daha iyi kotarıyor. Arka tarafın pat küt etmesi bile azaltılmış, tabii bir yere kadar. Bir yerden sonra yine sıkıntı çıkarıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...