Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
O yuzden diyorumya aracı analiz etmek çok önemli. Arabanın Power curve, Gear raito, final drive vs vs bakmak lazım.
Ben optimumu 80 km/sa de alıyorum mesela.Hala 1000 devir çeviriyor orda.Düz yolda sabit hızla 3,5 la gidiyorum.Bundan sonraki hızlarda devrim artmaya başlıyor buna bağlı tüketimde artıyor.120 km/sa hızda sabit yakıt tüketimim 5 litrede oluyor.
 
Ben optimumu 80 km/sa de alıyorum mesela.Hala 1000 devir çeviriyor orda.Düz yolda sabit hızla 3,5 la gidiyorum.Bundan sonraki hızlarda devrim artmaya başlıyor buna bağlı tüketimde artıyor.120 km/sa hızda sabit yakıt tüketimim 5 litrede oluyor.

Benim arabayı 2000 devirin altında kesinlikle yürütemezsin. Yani ilk 2 vitesde kalkışını yapar, 3ncü vitesde imkanı yok 2000 altında yürümez. Vuruntu yapar. Çünkü 3 silindirli motor 2000 devrin üstünde çalışması için tasarlanmış. Mesela ben bir sürü 4 silindirli motor araba kullandım. Vites boşta iken Dip gaz yapıp bırakınca devir bir an yükselip hemen aşağı iniyor. Ama 3 silindirli motor motoru redline cevir bırak, öyle yavaş devir düşerki. Hatta 3 ncü vitese tak dip gaz yap redline sok, gaz pedalını bırakınca arabanın rölantiye inmesi 1 dakika alır neredeyse. Yani benim makinanın sürtünmesi hareketli parça azlığından dolayı daha az. Bu motor 2000 4000 devir arasında kullanınız şeklinde el kitabında madde var.

Yani lafı uzatmadan, her arabanın kişiliği farklı, 1,5 tdci fiestası olan birine 2000 devirde ekonomi yaparsın demek abes olur. Çünkü o arabayla 1650 devirde 3,3 litre dizel yakarak gidiyordum. Nissan Micra cvt 1900 - 2000 deviri aşmadığı hızda sürerdim, Vs vs vs
 
Yardım edin amk 20170814_204222.jpg
S.a :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...