Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Abimde jetta var comfortline 1.2 tsi dsg şanzımanlı. O da araç alırken focus istemişti ama çocuk olduğu için hacimden kaybetti. Şimdi arada bizim arabaya biniyor hala ve keşke focus alsaydım diyor. Ama ben de jetta'ya bindiğim zaman malzeme kalitesi ve özellikle işçiliği jetta'da daha iyi buluyorum.
İkisini de iyi biliyorum. Focus daha küçük konsol ve biraz daha işçilik yapsalar bide bildiğim kadarıyla rüzgar yalıtımı zayıf ona da el atsalar olur sana lincoln :)
 
Malesef arkadakiler de ehliyet yok ondan öecbur biz öndeyiz :D lastikleri ne bakmadım fakat yola cıkmadan arabanın kullanma klavuzuda en dolu halinde 2.4 bar öne 2.8 bar arkaya hava basın diyordu bende ona gçre nitrojen bastırdım bakalım gözlemlerim ne olucak sabaha doğru:D eyvallah abim
Arabanın üzerindeki yüklü değerler çok hocam. Tamam bilimsel çalışmalarla yapılmış, verilmiş rakamlar ama ben o rakamlara göre hava bastığım zaman araba seke seke gidiyor, direksiyon kuş gibi oluyor. Şuan ki ağırlıkla öne arkaya 33-33 bassan yeterli. Öne 34 arkaya 40 psi çok hocam. Ben o şekilde kullanınca direksiyon falan kalmıyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
İkisini de iyi biliyorum. Focus daha küçük konsol ve biraz daha işçilik yapsalar bide bildiğim kadarıyla rüzgar yalıtımı zayıf ona da el atsalar olur sana lincoln :)
Aslen rüzgardan çok şikayetçi değilim 120'den sonra falan beni rahatsız etmeye başlıyor ama ben pek problem etmiyorum. Mesela lastik sesinden kafam şişiyordu ama düzce-istanbul arası otobana yeni beton asfalt döktüler lastik sesi falan kalmadı. Asfalt güzel olunca lastikten yana hiç sıkıntı yaşamıyorum. Ama işçilik konusu cidden vasat yani. Yeni focus'da hepsine el atmışlar duyduğum kadarıyla.
 
Arabanın üzerindeki yüklü değerler çok hocam. Tamam bilimsel çalışmalarla yapılmış, verilmiş rakamlar ama ben o rakamlara göre hava bastığım zaman araba seke seke gidiyor, direksiyon kuş gibi oluyor. Şuan ki ağırlıkla öne arkaya 33-33 bassan yeterli. Öne 34 arkaya 40 psi çok hocam. Ben o şekilde kullanınca direksiyon falan kalmıyor :D
Şuan en az arabada 600/700 kg ek yük var 33 ön arkaya az gelmezmi ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Şuan en az arabada 600/700 kg ek yük var 33 ön arkaya az gelmezmi ?
Biz 4 kişi + full bagaj Antalya'ya gittik defalarca ve ben hep 33-33 bastım. Hiç bir sorun yaşamadık açıkçası. 34'ün üzerinde bastım bir kaç defa araba seke seke gidiyordu dolu olmasına rağmen. Ben hiç bir zaman kapıdaki yüklü değeri kullanmadım, 50 bin km oldu araba ve bu zamana kadar hiç sorun yaşamadım. Bir denersin, güvensiz gelirse veya memnun olmazsan o zaman tekrar yükseltirsin havayı.
 
Biz 4 kişi + full bagaj Antalya'ya gittik defalarca ve ben hep 33-33 bastım. Hiç bir sorun yaşamadık açıkçası. 34'ün üzerinde bastım bir kaç defa araba seke seke gidiyordu dolu olmasına rağmen. Ben hiç bir zaman kapıdaki yüklü değeri kullanmadım, 50 bin km oldu araba ve bu zamana kadar hiç sorun yaşamadım. Bir denersin, güvensiz gelirse veya memnun olmazsan o zaman tekrar yükseltirsin havayı.
Sabah burdurda düşürürüm abi fakat sekme yok bizde birazdan foto atarım arkanın halini görünce şaşırcaksın :D
 
Sabah burdurda düşürürüm abi fakat sekme yok bizde birazdan foto atarım arkanın halini görünce şaşırcaksın :D
O kadar diplendiyse öne 34 arkaya 35 basabilirsin hocam.. O şekilde bir denersin, beğenmezsen değiştirirsin. Değerleri bilerek az basıyorum çünkü sıcak havada lastik ısındıkça 2-3 psi o değerler zaten yükseliyor. Sen arkaya 40 bastığın zaman ısındıkça o değer 42-43 psi oluyor. Nitekim öne 34 basıyorsun ısınıyor ve 36 psi kadar çıkıyor.
 
amaaann knk videoları sırf ayıp olmasın diye izliyorm genelde :D keşke daha çok motor teknolojileriyle ilgili gelişmeler ya da karşılaştırmalı testler gelse 2 arabalı :( daha izlenilesi olur :D
Ben hala ikili testlerden keyif alıyorum. Haklısın düz testin üstüne böyle farklı projeler olsa güzel olur :D
Sabah burdurda düşürürüm abi fakat sekme yok bizde birazdan foto atarım arkanın halini görünce şaşırcaksın :D
Saldaya gidince pideci samide göl manzarasında bi pide yemenizi tavsiye ederim bu arada :D bir de üşenmeyin gölün etrafını tam tur, dura dura gezin her yerinden farklı güzel görünüyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
O kadar diplendiyse öne 34 arkaya 35 basabilirsin hocam.. O şekilde bir denersin, beğenmezsen değiştirirsin. Değerleri bilerek az basıyorum çünkü sıcak havada lastik ısındıkça 2-3 psi o değerler zaten yükseliyor. Sen arkaya 40 bastığın zaman ısındıkça o değer 42-43 psi oluyor. Nitekim öne 34 basıyorsun ısınıyor ve 36 psi kadar çıkıyor.
Abi nitrojen bastım ben lasitklere genleşme olayı yok ama 40 bencede falza 35-36 arkaya 34 de öne ideal
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Abi nitrojen bastım ben lasitklere genleşme olayı yok ama 40 bencede falza 35-36 arkaya 34 de öne ideal
Doğru doğru nitrojenliydi seninki. Ben normal hava bastığım için henüz bende oturmadı nit. olayları :D Dediğin gibi ayarla bakalım basınçları biraz öyle kullan. Beğenmezsen zaten yine arttırırsın.
 
İlginç bilgilerde bugün :Renault'un 1.6 litrelik dci motorlarında kullanılan teknolojiler Renault’un Formula 1’e yaptığı yatırımlara ve burada kazandığı deneyimlere dayanıyormuş. Renault’un pistlerde elde ettiği bu deneyim performanstan çok enerji kayıplarının yönetimi, verimlilik ve tasarruf odaklı tedbirleri içeriyormuş. Gerçekten de Renault, Energy F1motorunda kazandığı ne kadar deneyim varsa aynı ismi verdiği bu Energy dCimotor ile pistlerden yollara aktarmış. %20 ye varan CO salınımında azalmanın yanında motor ağırlığında %25 azalma ve muadil motorlara göre 20-50 nm daha fazla tork elde edilebilen bir motor yaratmış Renault'nun F1 mühendisleri.2 yıllık bir uğraş sonucu ortaya çıkmış E-dci denen çevreci ve güçlü dizel motor.
 
İlginç bilgilerde bugün 2 : Downsizing akımını başlatan Vw nin 2005 yılında tanıttığı 1,4 tsi motor olmuş.Şu an ise piyasada downsizingin en iyi uygulandığı motor olarak BMW nin B38 kodlu 1,5 L lik i8 lerde kullandığı motor gösteriliyormuş.(Kullanmak nasip olmadı)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet
İlginç bilgilerde bugün :Renault'un 1.6 litrelik dci motorlarında kullanılan teknolojiler Renault’un Formula 1’e yaptığı yatırımlara ve burada kazandığı deneyimlere dayanıyormuş. Renault’un pistlerde elde ettiği bu deneyim performanstan çok enerji kayıplarının yönetimi, verimlilik ve tasarruf odaklı tedbirleri içeriyormuş. Gerçekten de Renault, Energy F1motorunda kazandığı ne kadar deneyim varsa aynı ismi verdiği bu Energy dCimotor ile pistlerden yollara aktarmış. %20 ye varan CO salınımında azalmanın yanında motor ağırlığında %25 azalma ve muadil motorlara göre 20-50 nm daha fazla tork elde edilebilen bir motor yaratmış Renault'nun F1 mühendisleri.2 yıllık bir uğraş sonucu ortaya çıkmış E-dci denen çevreci ve güçlü dizel motor.
Bu bilginin daha detayı var mı? F1'den gelen tecrübeyi kullandıklarını biliyorum ama hangi parçalarda nasıl olduğunu merak ettim
 
Bu bilginin daha detayı var mı? F1'den gelen tecrübeyi kullandıklarını biliyorum ama hangi parçalarda nasıl olduğunu merak ettim
Biraz daha açıklayayım Schumacher'in de bulunduğu ekip (Mercedes-Renault) yapıyor bu çalışmayı.Motora EGR ekliyorlar.Sıcaklığın arttığı yerlerin üzerinde çalışıyorlar.1,6 turbo F1 motorlarına uygulanan sürtünme azaltıcı mühendislik girişimleri yapmışlar vs vs uzuyor böyle
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Biraz daha açıklayayım Schumacher'in de bulunduğu ekip (Mercedes-Renault) yapıyor bu çalışmayı.Motora EGR ekliyorlar.Sıcaklığın arttığı yerlerin üzerinde çalışıyorlar.1,6 turbo F1 motorlarına uygulanan sürtünme azaltıcı mühendislik girişimleri yapmışlar vs vs uzuyor böyle
Kaynak ingilizce değilse paslayabilirsin babuş :D renault garip firma ya kastığı zaman çok güzel işler yapıyor
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...