Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
İlginç bilgilerde bugün 2 : Downsizing akımını başlatan Vw nin 2005 yılında tanıttığı 1,4 tsi motor olmuş.Şu an ise piyasada downsizingin en iyi uygulandığı motor olarak BMW nin B38 kodlu 1,5 L lik i8 lerde kullandığı motor gösteriliyormuş.(Kullanmak nasip olmadı)
Aynı motor yeni 1,2,3 ve 4 serilerinde de var, 18i modellerinde. Yakıtına bakamadım ama sesi falan hoştu.

Hatta ben de bilgi vereyim: BMW 3 silindirli motorlara üretim maliyetini azaltmak amacıyla geçti. 3, 4 ve 6 silindirli motorların tek silindir genişlikleri falan aynı. Yani hem motor bloğu hem kullanılan parça olarak ciddi oranda ortak parça var.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Aslen rüzgardan çok şikayetçi değilim 120'den sonra falan beni rahatsız etmeye başlıyor ama ben pek problem etmiyorum. Mesela lastik sesinden kafam şişiyordu ama düzce-istanbul arası otobana yeni beton asfalt döktüler lastik sesi falan kalmadı. Asfalt güzel olunca lastikten yana hiç sıkıntı yaşamıyorum. Ama işçilik konusu cidden vasat yani. Yeni focus'da hepsine el atmışlar duyduğum kadarıyla.
Şimdi ben premium olmaktan bahsediyorum ondan daha iyi bir yalıtım olsa hoş olur diyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aynı motor yeni 1,2,3 ve 4 serilerinde de var, 18i modellerinde. Yakıtına bakamadım ama sesi falan hoştu.

Hatta ben de bilgi vereyim: BMW 3 silindirli motorlara üretim maliyetini azaltmak amacıyla geçti. 3, 4 ve 6 silindirli motorların tek silindir genişlikleri falan aynı. Yani hem motor bloğu hem kullanılan parça olarak ciddi oranda ortak parça var.
3 silindirin çıkardığı sestir hoşuna giden:) x1 de de kullanılıyor bu motor
 
Hakan en son senin tavsiyene uyup bi şeyi silip yüklediğimde bütün sifrelerim bilgilerim vs yok olmuştu senin tavsiyene uyanı s
Sorma, ben de telefonu Hakan'ın tavsiyesiyle Android 6.0a güncellemiştim. O zamandan sonra downgrade filan yaptıysam da bi daha dikiş tutmadı. Mobil konusu müdürde sıkıntı :D
 
Son düzenleme:
Şimdi ben premium olmaktan bahsediyorum ondan daha iyi bir yalıtım olsa hoş olur diyorum :)
Tabii hoş olur ama çok zor. Sanıyorum ki mk4 titanium focus'un fiyatı golf'ten bile pahalı olacak. Hele bir de yalıtıma falan kasıp maliyeti iyice arttırırlarsa yollarda göremeyiz bile :D
 
Ben geçeceğini sanmıyorum. Geçse bile altyapısına değer zaten :)
Yeni kasa çok muamma durumda açıkçası. Torsiyonlu ve bağımsız olarak 2 versiyon olacak bu kesin. Torsiyonlu halini Avrupa'ya verirlerse evlere şenlik, bağımsız halini Avrupa'ya verirlerse sürüş ne olacak ? Konforlu bir araç üretmeye çalıştıklarını okudum, her ne kadar sürüş zevkinden kısmadan bunu yapmaya çalışıyoruz diye dip not geçmiş olsalar da c segmentte falan böyle bir şey mümkün değil. O yüzden mk4 focus'un sürüşü nasıl olacak tam anlamıyla muamma diyebiliriz.

Yeni 8 ileri şanzıman maliyeti arttıracak. 150 ve 200'lük ecoboost Türkiye'ye gelecek ama Ford ecoboost motoru uygun fiyatlandırmıyor. Dizelin fiyatı zaten yıldızlara çıkar. Standart donanımlar çoğaldı, head up display v.s eklenmiş. Malzeme kalitesi ve işçilik arttırılmış. Buna ek olarak mondeo'daki pahalı süspansiyon gelirse fiyata bir etki de o olur. Tahminimce highline golf ile fiyat konusunda kıyasıya rekabete girecek.
 
Beyler sohbetinizi takip ettim de aklımda şu soru oluştu ikiniz de güncel takipçisisiniz bu işin.Bir arabanın segmentini ne belirler sizin için? @CenkGs @berkay4408
Benim için segmenti belirleyen ilk önemli unsur altyapıdır. Bunun içinde şase, süspansiyon ve direksiyon sistemi vardır. İkinci önemli unsur ise aracın boyutlarıdır. Boyutlarının büyüklüğünü iç mekan hacmine yansıtıp yansıtamaması ayrı bir konu ama boyut her zaman ikinci unsurdur. İnsanlar genellikle ilk unsura boyutu koyarlar hatta daha da ileri gidip iç mekan hacminin büyüklüğüne göre yorumlarlar. Bu bana göre yanlıştır.

Egea focus'tan daha fazla iç hacim sunuyor diye focus'la aynı segment diyebilir miyiz ? Mümkün değil denemez. Çünkü araç lwb yani genişletilmiş b segment platformunda üretiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Golf'e zam gelmiş.1.6 tdi dsg highline 137k tl olmuş.1.6 tdi dsg comfort ise 123k ile limitte bi zamla %60 ötv ye girecek.1.4 tsi 150 highline dsg ise bi üst limite girmiş 133k tl olmuş.1.4 tsi 125 dsg highline ise 118k tl olmuş.Renk+sunroof ile tam %50 limitinde kalacak zamla o da uçup gider ya da esktra opsiyonla.En mantıklısı comfort 1.4 alıp yarım high yapmak olucak gibi.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e ve Cenk
Benim için segmenti belirleyen ilk önemli unsur altyapıdır. Bunun içinde şase, süspansiyon ve direksiyon sistemi vardır. İkinci önemli unsur ise aracın boyutlarıdır. Boyutlarının büyüklüğünü iç mekan hacmine yansıtıp yansıtamaması ayrı bir konu ama boyut her zaman ikinci unsurdur. İnsanlar genellikle ilk unsura boyutu koyarlar hatta daha da ileri gidip iç mekan hacminin büyüklüğüne göre yorumlarlar. Bu bana göre yanlıştır.

Egea focus'tan daha fazla iç hacim sunuyor diye focus'la aynı segment diyebilir miyiz ? Mümkün değil denemez. Çünkü araç lwb yani genişletilmiş b segment platformunda üretiliyor.
Katılıyorum genel anlamda markalarda bunlara dikkat ediyor arabalarını konumlandırırken.İyiden iyiye forumda iç hacime göre konumlandırma sezince bu işte bir iş mi var diye danışmak istedim.Saydıklarının üzerine abi işçiliği eklemezsem olmaz.Kötü işçilikli bir D segmenti oraya yakışmıyor mesela.Büyütülmüş C oluyor
 
Son düzenleme:
Ford araçlarıyla yürümeyi pek sevmiyorum. Ama bazen alengirli giden bir focus'cu gördüğümde şoförlüğünü ölçmek için atışmaya davet ettiğim oluyor :D Aslında tamamen meraktan sormuştum bu özellikleri :rolleyes: :p:D

Viraj görürsem dayanamam, virajlı yokuşlu yol gördüğüm zaman marka, model, motor algısı bende sıfırlanıyor. 1.25 fiesta'yla s320'ye Ereğli yolunda artistik yapmaya kalktığım olmuştur. Gerçi boyumun ölçüsünü aldım ama huy işte vazgeçemiyorum :D
nasıl da döküldü cenk hocam :D :D:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e ve Cenk
Katılıyorum genel anlamda markalarda bunlara dikkat ediyor arabalarını konumlandırırken.İyiden iyiye forumda iç hacime göre konumlandırma sezince bu işte bir iş mi var diye danışmak istedim.
Eskiden beri boyutlar büyüdükçe segmentte büyür mantığından dolayı bir aracın boyutlarının büyük olduğunu görenler üst segment olarak nitelendiriyor. Halbuki markalar son bir kaç yıldır b segment şaselerini genişleterek c segmente yakın veya aynı boyutları verebiliyorlar. İnsanlar bu ayrıntıyı bilmedikleri için boyut büyüdükçe segmentte büyümüştür mantığına bürünüyor doğal olarak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Yeni kasa çok muamma durumda açıkçası. Torsiyonlu ve bağımsız olarak 2 versiyon olacak bu kesin. Torsiyonlu halini Avrupa'ya verirlerse evlere şenlik, bağımsız halini Avrupa'ya verirlerse sürüş ne olacak ? Konforlu bir araç üretmeye çalıştıklarını okudum, her ne kadar sürüş zevkinden kısmadan bunu yapmaya çalışıyoruz diye dip not geçmiş olsalar da c segmentte falan böyle bir şey mümkün değil. O yüzden mk4 focus'un sürüşü nasıl olacak tam anlamıyla muamma diyebiliriz.

Yeni 8 ileri şanzıman maliyeti arttıracak. 150 ve 200'lük ecoboost Türkiye'ye gelecek ama Ford ecoboost motoru uygun fiyatlandırmıyor. Dizelin fiyatı zaten yıldızlara çıkar. Standart donanımlar çoğaldı, head up display v.s eklenmiş. Malzeme kalitesi ve işçilik arttırılmış. Buna ek olarak mondeo'daki pahalı süspansiyon gelirse fiyata bir etki de o olur. Tahminimce highline golf ile fiyat konusunda kıyasıya rekabete girecek.

Baya değişik bir araba geliyor bu yüzden bir şey ön görmek biraz zor.
8 ileri şanzımanlar sanırım psa ve opel in kullandığı aisinler ve bildiğim kadarıyla onlar 2.0 motora göre uyumlu. Eğer kendi şanzımanları ise bilemem.

Beyler sohbetinizi takip ettim de aklımda şu soru oluştu ikiniz de güncel takipçisisiniz bu işin.Bir arabanın segmentini ne belirler sizin için? @CenkGs @berkay4408
Cenk abi açıklamış herşeyi sadece şuraya katılmıyor.
ünkü araç lwb yani genişletilmiş b segment platformunda üretiliyor.
Egea için durum ne bilmiyorum ama bu kullanılan altyapı modüler bir altyapı mı? Evetse c segmenti denilebilir ama değilse o zaman direk b.
 
Baya değişik bir araba geliyor bu yüzden bir şey ön görmek biraz zor.
8 ileri şanzımanlar sanırım psa ve opel in kullandığı aisinler ve bildiğim kadarıyla onlar 2.0 motora göre uyumlu. Eğer kendi şanzımanları ise bilemem.
Yanlışım yoksa Gm ile ortak üretilen, yeni mustang'de ve camaro'da kullanılan 10 ileri tork konvertörün bir türevi bu 8 ileri hocam.

Egea için durum ne bilmiyorum ama bu kullanılan altyapı modüler bir altyapı mı? Evetse c segmenti denilebilir ama değilse o zaman direk b.
Modüler derken hocam biraz daha açar mısın ?
 
Katılıyorum genel anlamda markalarda bunlara dikkat ediyor arabalarını konumlandırırken.İyiden iyiye forumda iç hacime göre konumlandırma sezince bu işte bir iş mi var diye danışmak istedim.Saydıklarının üzerine abi işçiliği eklemezsem olmaz.Kötü işçilikli bir D segmenti oraya yakışmıyor mesela.Büyütülmüş C oluyor
o işin dingil mesafesiyle direk alakası olur ya. Tabii markanın lanse ettiği sınıflandırma da önemli. Bu dediklerim kağıt üstündeki teorik sınıflandırma için geçerli tabii. Pratikte altyapılar veya iç hacim genişlikleri bir alt veya bir üst sınıf gibi hissettirebiliyor.
Arz ederim. :)
 
Yanlışım yoksa Gm ile ortak üretilen, yeni mustang'de ve camaro'da kullanılan 10 ileri tork konvertörün bir türevi bu 8 ileri hocam.
bildiğim kadarıyla o şanzıman 2.0 ve üstü motorlar için. Ne psa ne de opel o şanzımanı daha küçük hacimli motorlarında kullanmadı

Modüler derken hocam biraz daha açar mısın ?
Mesela en büyük örnek MQB. Bu şasi golf ile çıktı ama superb,tiguan,kodiaq,passat gibi üst sınıf arabalarda da kullanılıyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...