Honda rs yazılım öncesi ve sonrası test

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ulas79
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Sprintbooster ile ilgili bende bir bilgi vereyim. Benim c4 picasso arabam var foruma olanlar bilir belki. Ben performansından pek memnun değillim bu yüzden yazılımla o sistemi düşünmüştüm. Bende sprintbooster citroen ustama sordum. Adam bana bir tane c5 müşterisin kullandığını söyledi ve hem kullanıcının hemde kendi kullanımına göre arabayı çok güzel bir şekilde hızlandırıyormuş yani baya öve öve bitiremedi ama aynı araba köy yolunda o sistemden dolayı arıza vermiş ve şehirden baya uzak bir noktada yolda kalmış. Çekici ile filan getirmişler. Belki 10000 de 1 çıkabilecek bir arızadır ama pat diye yolda kalmak kötü. Ayrıca bir yazılım (söylenene göre denenmiş ama kaç km? ) ve sprintbooster kaç km test edilmiş ki sorunsuz deniliyor. Öyle taktık arıza ışığı yakmadı demekle olmuyor maalesef.
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
Sprintbooster ile ilgili bende bir bilgi vereyim. Benim c4 picasso arabam var foruma olanlar bilir belki. Ben performansından pek memnun değillim bu yüzden yazılımla o sistemi düşünmüştüm. Bende sprintbooster citroen ustama sordum. Adam bana bir tane c5 müşterisin kullandığını söyledi ve hem kullanıcının hemde kendi kullanımına göre arabayı çok güzel bir şekilde hızlandırıyormuş yani baya öve öve bitiremedi ama aynı araba köy yolunda o sistemden dolayı arıza vermiş ve şehirden baya uzak bir noktada yolda kalmış. Çekici ile filan getirmişler. Belki 10000 de 1 çıkabilecek bir arızadır ama pat diye yolda kalmak kötü. Ayrıca bir yazılım (söylenene göre denenmiş ama kaç km? ) ve sprintbooster kaç km test edilmiş ki sorunsuz deniliyor. Öyle taktık arıza ışığı yakmadı demekle olmuyor maalesef.


Eski aracımda kullanmıştım Buda test videom
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
sprintbooster gibi şeylere karşıyım. Çünkü Ecu çalışma mantığını, neyi neden yaptığını bildiğim için, bu tip boosterlerin yoluna taş koymaktan öteye gitmediğini düşünüyorum. Siz bir otobandan giderken gaz pedalına bastığınızda, ECU giren havayı, verilen yakıtı, seçilen vitesi görüp ona göre hareket eder. Oksijen sensörün, yakıtın fakir olduğunu görünce, yakıtı artırır. Karışım zengin geliyor ise, gaz kelebeğini açar,. Ben dipgaz bastığımda, motorum %95 motor yükünden sonra yavaş yavaş yükü artırıyor. %96 %97 , Gaz kebeği maksimum %85 açılıyor. Yani ECU benim verdiğim karara yani %100 gaz pedalı basmama rağmen, Motora giren hava, yakıtın yanma sıcaklığı, motor sıcaklığı, egzoz gazı sıcaklığı, egzoz gazının analizi, vs yaparak size sağlıklı şekilde hızlandırıyor. Sen 2000 metre yükseklikte arabana dip gaz yaptığında belki %100 gaz kelebeği açılacak daha fazla hava emebilmek için. Ama deniz seviyesinde %80 gaz pedalı açılması gerekiyordur. Çünkü havanın yoğunluğu , motora giren yakıtı fakir kılabilir. Havanın 35 derece olduğu günler, 0 altında olduğu günlerde var. Pedal boster denen şeyler, her ortamda, her iklim şartında sürekli %100 motor yükü bıraktığında motorun ne sıkıntılar çekeceğini bilemezsiniz. Aracınızı uzun süre kullanmak , ömrünü uzatmak istiyorsanız takmayın taktırmayın.

 
Son düzenleme:
cvt çok salak bir aktarması var. sprintbooster ve yazılım ile bile geldiği nokta ortada. bu arada atılan yazılım şuan dünyada tek ve "safe" olarak yüklenebileceğin en tepedeki yazılım yüklenmiş. buna rağmen 180den sonra aşırı bayılıyor. bu araba manuel ile çok daha farklı bir noktada (videoları var nette) beyler turbosu bile farklı. eleştirirken hepsini göz önünde bulundurmak lazım. aa çöp demekle olmuyor.
 
honda şu 1.5 turbo motora cvt koydu ya vallahi billahi kendi kafasına sıktı. Arabanın dış dizaynı bildiğin MERMİ ama gel gelelim cvt işin içine edip insanın bütün zevkini alıyor. Koy şuna bi manuel seyret o zaman piyasayı alt üst edişini.
 
Araç yazılımla 220 hp olmuş ona rağmen 190 km/h üzeri içler acısı
CVT kullanımını 110-120 hp'ye kadar araçlarda konfor, sarsıntısız vites geçişleri vs.. için anlayabilirim ancak böyle iddialı bir aracı bu şanzımanla katlettiler..Halbuki iyi bir tork konvertörlü veya çift kavramalı bir şanzıman bu aracı piyasayı domine edecek bir efsaneye dönüştürebilirdi..Bu değerleri yakalamak için de yazılım vb.. abidik gubidik işlemlere ihtiyaç kalmazdı..Hali hazırda aracın dışarı bir türlü çıkaramadığı ciddi bir güç potansiyeli var
CVT Japonların aptal bir ısrarıdır başka bir şey değil. 150 hp ve üzeri hiçbir otomobil CVT kullanmamalı
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yunuSdrive
Dün akşam bir arkadaş ile honda RS'i rollde denedik. Civic RS ile Leon 1.4 tsi 140hp manuel ile deneme sonucunda 60-80-100de bastık. Leon direk açıyor başlangıçta. sonrasında arası açılmadan yürüdük ancak leon çok daha tepkili . civic dolduramıyor kendisini. cvt de çok ağır kalıyor
 
Dün akşam bir arkadaş ile honda RS'i rollde denedik. Civic RS ile Leon 1.4 tsi 140hp manuel ile deneme sonucunda 60-80-100de bastık. Leon direk açıyor başlangıçta. sonrasında arası açılmadan yürüdük ancak leon çok daha tepkili . civic dolduramıyor kendisini. cvt de çok ağır kalıyor
Leon'un 250 nm torklu ve 1156 kg civarı ağırlığına karşı cvt şanzımanlı 220 nm torklu Honda'nın 1388 kg ağırlığı var hocam. Eminim ki cvt şanzıman en az 15-20 nm torku da aktarmada çalıyordur. Bu şartlarda ben civic rs'in böyle bir sonuç almasını doğal karşılıyorum. Arada 232 kg gibi ciddi bir ağırlık farkıyla beraber tork farkı da mevcut. Açıkçası ben yeni civic rs'in motor ve aktarma verimliliği açısından başarılı olduğunu düşünmüyorum ki hafif bir araba da değil.
 
Son düzenleme:
Evet anlatmak istediğim biraz aktarma sorunuydu aslında. 42 hp fark var. Yağ gibi hızlanıyor hissettirmiyor ama maalesef aktarmada güç kaybı çok
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve Cenk
Cvt şanzımanın ucunda tork konverter olduğunu biliyoruz dimi. Sarsıntısız geçmesiiçin tork konverter bulunuyor.
 
Cvt konusunda bende nacizane şu anda sahip olduğumuz araçla ilgili bilgi vermek isterim.
1- gaz tepkisi cvt araçlarda çok farklı yani gaza %20 basınca evet %20 etki ediyor ama %30 basınca yine %20 etki ediyor.yani gaz kelebegi kademe kademe.aracin gaz yemesini devirlenmesini istiyorsanız tek şansınız spor modda olmak veya gaza sert basmak.yoksa araç sürekli belli bir devirde aracı tutmak istiyor(bizim araçta 2 bin devir).

2- gazi kökluyorsunuz araç gayet güzel yiyor ve hızlanıyor her ne kadar devir sabit kalsa da asıl acayip durum gazdan ayağınızı cekince başlıyor siz gazdan ceksenizde araç hala gaza basıyor.spor kullanan ve bunu seven için çok kötü bişey birde araç güçlü biseyse çok daha kotu olacağından eminim.

3-iyi yanları ise;
3-a) yokuşta kaydirmiyor yokuş kalkışa ve beklemeye gerek yok
3-b)debriyaj balatası diye bişey yok.bakim maliyeti için ciddi bir kriter.
3-c)arıza ihtimali en düşük şanzımanlar dan
3-d)yakıt ekonomisi sağlıyor.turbosuz bir arac bile 2000 bin devirde yol durumuna göre 100-110 km hızla gidiyor tamamen cvt sayesinde

Civic rs gibi bir aracın 200-210 gibi hızlarda kalması kabul edilecek bir durum değil.hondata yi epey övuyorlar ama racechip aracı 225 bg şu an için yapabiliyorken bana hondata mantıksız geldi.videodan da bişey anlamadım ama gaz tepkimesini arttıran cihazlar kesinlikle cvt de çok işe yarıyor kullananlar tavsiye ediyor ,cvt nin yapısını gördüğümden eminim işe yariyacagina.

Sonuç;cvt kesinlikle b sınıfı araçlar için mükemmel ama güçlü araçlar için uzak durulması gereken bir şanzıman.tum beklentilerinizi elinizden alıp gider.
 
İyide ben nerde okudum bilemiyorum şimdi ama bu RS de limitleyici yokmuydu ... yani araç 200 e limitli değil miydi?.. sıkıntı bence 200e limitli olmasından .. yoksa cvt de olsa, düz yolda benim 110hp lik dizel tdi ın, 180hp turbo benzinli Civic i geçme şansı olamaz ...benim bildiğim ve mağlesef testte atlanan konu aracın limitleyicisini olduğu... hoş bu kadar ciddi bir konunun atlanabileceğini de sanmıyorum.. belki ben yanlış biliyorum ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Birçok şanzımanda olduğu gibi Cvt de de markaların kalitesi değişiyor.Günlük olarak cvt kullanan bunla ilgili naçizane araştırma yapmış biri olarak görüşüm ; Honda bu cvt işinde hala emekliyor.Rezalet bir cvt şanzıman bu kullandıkları.Rs değil normal 1,5 atmosferik elegance civic te de aynı saçma tepkileri veriyor.Demek ki mesele beygir yükseldikçe cvt saçmalıyor değil mesele Honda'nın cvt sinin beceriksizliği

Not: Derleme yazım https://www.otopark.com/forum/threads/yeni-nesil-cvtler.4753/
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve Porsche
İyide ben nerde okudum bilemiyorum şimdi ama bu RS de limitleyici yokmuydu ... yani araç 200 e limitli değil miydi?.. sıkıntı bence 200e limitli olmasından .. yoksa cvt de olsa, düz yolda benim 110hp lik dizel tdi ın, 180hp turbo benzinli Civic i geçme şansı olamaz ...benim bildiğim ve mağlesef testte atlanan konu aracın limitleyicisini olduğu... hoş bu kadar ciddi bir konunun atlanabileceğini de sanmıyorum.. belki ben yanlış biliyorum ...

Testte limit ten bahsediyo.hatta limitin hon data ile nasıl kaldirildiginida anlatıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Cvt konusunda bende nacizane şu anda sahip olduğumuz araçla ilgili bilgi vermek isterim.
1- gaz tepkisi cvt araçlarda çok farklı yani gaza %20 basınca evet %20 etki ediyor ama %30 basınca yine %20 etki ediyor.yani gaz kelebegi kademe kademe.aracin gaz yemesini devirlenmesini istiyorsanız tek şansınız spor modda olmak veya gaza sert basmak.yoksa araç sürekli belli bir devirde aracı tutmak istiyor(bizim araçta 2 bin devir).

2- gazi kökluyorsunuz araç gayet güzel yiyor ve hızlanıyor her ne kadar devir sabit kalsa da asıl acayip durum gazdan ayağınızı cekince başlıyor siz gazdan ceksenizde araç hala gaza basıyor.spor kullanan ve bunu seven için çok kötü bişey birde araç güçlü biseyse çok daha kotu olacağından eminim.

3-iyi yanları ise;
3-a) yokuşta kaydirmiyor yokuş kalkışa ve beklemeye gerek yok
3-b)debriyaj balatası diye bişey yok.bakim maliyeti için ciddi bir kriter.
3-c)arıza ihtimali en düşük şanzımanlar dan
3-d)yakıt ekonomisi sağlıyor.turbosuz bir arac bile 2000 bin devirde yol durumuna göre 100-110 km hızla gidiyor tamamen cvt sayesinde

Civic rs gibi bir aracın 200-210 gibi hızlarda kalması kabul edilecek bir durum değil.hondata yi epey övuyorlar ama racechip aracı 225 bg şu an için yapabiliyorken bana hondata mantıksız geldi.videodan da bişey anlamadım ama gaz tepkimesini arttıran cihazlar kesinlikle cvt de çok işe yarıyor kullananlar tavsiye ediyor ,cvt nin yapısını gördüğümden eminim işe yariyacagina.

Sonuç;cvt kesinlikle b sınıfı araçlar için mükemmel ama güçlü araçlar için uzak durulması gereken bir şanzıman.tum beklentilerinizi elinizden alıp gider.
En nihayetinde bu şanzıman A, B ve orta güçlü C segment üstü araçlardan daha üst modellerde bence tamamen bir eziyete dönüşüyor zira bahsettiğiniz şeylere katılıyorum ve pozitif olan yönler sıklıkla şehir içinde kullanilan araclar icin oldukça faydali seyler :).
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...