Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
95 bin vermişin,keşke Hybride el atsaydın. 1,8 motor ve ekstra bir elektrikli motorun olcaktı. 14 bin tl bir dsg otomatik şanzıman parası :(
Yılda 1100 tl fazla vergi vericektim.kasko yaptırırken de yılda 750 lira civarı fazla vericem üstüne 14 bin vericem bunları 2 litre az yakmak için yapmak mantıklı gelmedi.
 
Yılda 1100 tl fazla vergi vericektim.kasko yaptırırken de yılda 750 lira civarı fazla vericem üstüne 14 bin vericem bunları 2 litre az yakmak için yapmak mantıklı gelmedi.

İyi yapmışsın. iki araba arasında sadece 0,24 litre fark var. Bu nasıl Hybrid anlamadım. Okadar vergi ve para 0,24 litre içinmi..

https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1563-C-HR.html?minkm=10000&powerunit=2

Hadi performans içindir diyeceğim, 1,2 turbo daha hızlı. Adı hybrid olsun diye chr yapmışlar. Çok saçma.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34
Dizelde hypermiling yapılmaz... Yaılırsa egr dolar :)
Abi bi şey sorcam. Mesela 6.viteste 1500 devir çıkarında rampa çıkarken araba baygın gidiyor yani hızını koruyor ama hızlanmak istesem zorlanacak öyle bi durumda sabit gazla gitmek mi daha az yaktırır yoksa 5.vitese geçip 2000 devir civarında gaza çok az daha basarak gitmek mi daha az yaktırır? 2bin devir üstünde motor daha canlı oluyor, yanmanın verimliliği hissediliyor
 
Abi bi şey sorcam. Mesela 6.viteste 1500 devir çıkarında rampa çıkarken araba baygın gidiyor yani hızını koruyor ama hızlanmak istesem zorlanacak öyle bi durumda sabit gazla gitmek mi daha az yaktırır yoksa 5.vitese geçip 2000 devir civarında gaza çok az daha basarak gitmek mi daha az yaktırır? 2bin devir üstünde motor daha canlı oluyor, yanmanın verimliliği hissediliyor
O senaryolarda çoğu zaman tüketim hemen hemen aynı oluyor. Ama şöyle olumsuzluk oluyor: Düşük devirde motor "brbrbrbr" diyerek boğulurken gizli hararet dedikleri hadise yüzünden motor ciddi ağır koşullarda çalışmaya başıyor, basınca ve hararete maruz kalıyor. Az yaksın diye motoru öyle üzmenin hiç alemi yok. Benzine az vereyim derken motorun ömründen yemenin alemi yok.
Ha, motor büyüktür, motorun o devirdeki gücü o koşullarda sabit hızda gitmeye yetiyordur, az önce yazdığım gibi brbrbr diye o garip sesi çıkarıp boğuluyorum sal beni demiyordur, o zaman hızlanmaya karar verene kadar sabit hızla 6. viteste gitmenin mahsuru olmaz. Bu durumlarda araba sürücüsüyle konuşur zaten, dinleyip anlamaya bakar iş :)

Edit: Örnek olarak benim 75hp atmosferik arabayla en üst viteste 1000 devirde gittiğim bile oldu. Ama yuvarlanma direnci olarak sıkıntısız düzlük veya çok hafif gözle anlaşılmayacak bir yokuş aşağı yoldur, kaputu titreterek motor trip atmamıştır, gittiğim olmuştur :D
 
Son düzenleme:
Yoo forumlarda 4,5-5,5 arası geziyorlar vergi sistemimiz böyle olmasaydı chr hibrit alırdım net.

Ben arabanın dediğine pek inanmıyorum. Xtrail ekranda 5,5 yazıyordu pompada 10 litre çıktı. İ20 ekranda 4,9 litre yazıyordu, pompada 6,4 çıktı. Yani düzenli olarak 10 depo fulleyip yapılan km üzerinden çıkartılan tüketim değeri gercektir. Adamın biri günübirlik bir şekilde ekran 3,5 litre yakalamış olmasının bize faydası yok.

En az 10 bin km yapmış 8 tane Chr hybrid ortalaması 4,8 litre .
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1563-C-HR.html?fueltype=6&minkm=10000&powerunit=2
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
O senaryolarda çoğu zaman tüketim hemen hemen aynı oluyor. Ama şöyle olumsuzluk oluyor: Düşük devirde motor "brbrbrbr" diyerek boğulurken gizli hararet dedikleri hadise yüzünden motor ciddi ağır koşullarda çalışmaya başıyor, basınca ve hararete maruz kalıyor. Az yaksın diye motoru öyle üzmenin hiç alemi yok. Benzine az vereyim derken motorun ömründen yemenin alemi yok.
Ha, motor büyüktür, motorun o devirdeki gücü o koşullarda sabit hızda gitmeye yetiyordur, az önce yazdığım gibi brbrbr diye o garip sesi çıkarıp boğuluyorum sal beni demiyordur, o zaman hızlanmaya karar verene kadar sabit hızla 6. viteste gitmenin mahsuru olmaz. Bu durumlarda araba sürücüsüyle konuşur zaten, dinleyip anlamaya bakar iş :)

Edit: Örnek olarak benim 75hp atmosferik arabayla en üst viteste 1000 devirde gittiğim bile oldu. Ama yuvarlanma direnci olarak sıkıntısız düzlük veya çok hafif gözle anlaşılmayacak bir yokuş aşağı yoldur, kaputu titreterek motor trip atmamıştır, gittiğim olmuştur :D
Aynen abi ben de senin gibi düşünüyorum çekiyorum bi vites aşağıya paşa paşa gidiyorum turbo dolduruyor efil efil havayı, mazot güzel yanıyor, araba iyi gidiyor, egr dpf ne zıkkımsa tıkanmıyor keyfime bakıyorum :D :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ben arabanın dediğine pek inanmıyorum. Xtrail ekranda 5,5 yazıyordu pompada 10 litre çıktı. İ20 ekranda 4,9 litre yazıyordu, pompada 6,4 çıktı. Yani düzenli olarak 10 depo fulleyip yapılan km üzerinden çıkartılan tüketim değeri gercektir. Adamın biri günübirlik bir şekilde ekran 3,5 litre yakalamış olmasının bize faydası yok.

En az 10 bin km yapmış 8 tane Chr hybrid ortalaması 4,8 litre .
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1563-C-HR.html?fueltype=6&minkm=10000&powerunit=2
Tamam işte onu diyorum 4,8 beklenen değer 0,24 nerden çıktı abi sen grafik yorumlarken zorlanıyon falan mı? Xtrail ı falan bilmiyorum ancak bir depomu takip ettim çok bile söylüyor benim ortalama ekranı 0,3 kadar
 
Abi bi şey sorcam. Mesela 6.viteste 1500 devir çıkarında rampa çıkarken araba baygın gidiyor yani hızını koruyor ama hızlanmak istesem zorlanacak öyle bi durumda sabit gazla gitmek mi daha az yaktırır yoksa 5.vitese geçip 2000 devir civarında gaza çok az daha basarak gitmek mi daha az yaktırır? 2bin devir üstünde motor daha canlı oluyor, yanmanın verimliliği hissediliyor

Vites düşüreceksin, asla ama asla boğulmasına izin vermeyeceksin. Araban hızı tutamıyorsa bir mikyat gazı artırdın, yürümüyorsa, vereceksin alt vitesi. Ben öyle zamanında çok hata yaptım. Motor boğulduğunda Tüketim düşmüyor aksine artıyor. Birde acil durum oldu, dipgaz yaptın hiç yürümüyor. Vites düşürmen gerek, ben her zaman en ufak boğulma belirtisinde down shift yaparım. Sende yap. 6 nci vitese bağlı kalma.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Aynen abi ben de senin gibi düşünüyorum çekiyorum bi vites aşağıya paşa paşa gidiyorum turbo dolduruyor efil efil havayı, mazot güzel yanıyor, araba iyi gidiyor, egr dpf ne zıkkımsa tıkanmıyor keyfime bakıyorum :D :D
Haa, bak dediğim o düşük devirdeki motor boğulma hareketini atmosferikte yapmamak lazım dedim de, dizelde hiç yapmamak lazım :) Deneme için, ayağı alıştırıp motoru tanımak için çok çok ince ayarla 1-2 kez yapılabilir ama çok çok zararlı, bünyeyi o kadar yormaya değmez :) Dizelse ver gazı harlat ateşi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Tamam işte onu diyorum 4,8 beklenen değer 0,24 nerden çıktı abi sen grafik yorumlarken zorlanıyon falan mı? Xtrail ı falan bilmiyorum ancak bir depomu takip ettim çok bile söylüyor benim ortalama ekranı 0,3 kadar

Burda Hybridler 4,8 litre çıkıyor : https://www.spritmonitor.de/en/over...tml?fueltype=6&minkm=10000&sort=2&powerunit=2
Burda 1,2 turbo olanlar 5,04 litre çıkıyor : https://www.spritmonitor.de/en/over...tml?fueltype=2&minkm=10000&sort=2&powerunit=2

Bu iki göstergeye göre 5,04 - 4,8 = 0,24 ediyor... Hybrid ile 1,2 turbo arasındaki gercek fark 0,24...

 
Bu Micra 6 litre yakmış, ama gerçekte .. pompada 6,97 çıktı.


20150405_171225.jpg
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...